Apple vs. Android väittely-/vertailu-/vääntöketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Kerro mikä on hyvä puoli siinä että ne pakotetaan yhdelle sivulle, jonne päästäksesi tarvitset ylimääräisen svaippauksen, sen sijaan että saat itse vapaasti päättää millä sivuilla ja minkä kokoisina ne sulla on, jolloin saat ne tärkeimmät siihen heti näkyviin lukituksen avaamisen jälkeen?
Tarvitaan sinä Androidillakin sen useamman swaippauksen jos haluaa niitä enemmän nähdä iPhonella liikutat alaspäin. Toki sen tärkeen saat siihen ekalle näytölle jos haluat, mutta kuten sanoin aikaisemmin, niin mulla kaikki tärkee tieto tulee siihen lukitusnäytölle sitten kun sen aika on ja silloin vaan napautan sormella näyttöä ja se on siinä. Ja itse viesti näkyy vaan ja ainoastaan minulle ei muille.

Tuolla automation jutulla mikä tänään tulee kaikille jakoon, niin ilmeisesti pystyy tekeen niitä pikatoimintoja jotka sit näyttää vaikka sen kalenterin tulevat tapahtumat. Tuommoinen mulla oli joskus, mutta se oli buginen ja se tekijä ei sitä osannut korjata. Katotaan kun se tulee yleiseen jakoon mitä ihmiset saa sillä aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Esteettisyys. Huomattavasti siistimmän näköinen, kun tuollaiset samantyyliset widgetit ovat yhdellä sivulla ja samantyyliset sovelluspalikat toisella. Ja ei tarvitse edes kotinäyttöön mennä, että voi avata iPhonessa widget sivun swaippaamalla.
No siis kyllähän ne saat Androidissakin noin että widgetit on omalla sivullaan ja sovelluspalikat toisella, jos sitä "esteettisyyttä" (eli omasta mielestä kökköä käyttökokemusta) kaipaat. Mutta mitään plussaa se ei kyllä nähdäkseni tuo että tuo(kin) päätös on iPhonessa tehty käyttäjän puolesta ja mitään muuta ei sallita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Onko asetuksista puhelin-alavalikosta annettu lupa puhelujen tunnistukselle kolmannen osapuolten sovelluksille?
On annettu joo. Mutta eks toi toimi sillain typerästi, että siellä on tietty määrä numeroita ja sit jos se puhelu on siellä, niin se näyttää sen [emoji848] Voihan se olla että mulle ei enään tule niistä numeroista puhelua.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 532
On annettu joo. Mutta eks toi toimi sillain typerästi, että siellä on tietty määrä numeroita ja sit jos se puhelu on siellä, niin se näyttää sen [emoji848] Voihan se olla että mulle ei enään tule niistä numeroista puhelua.
En tiedä, mulla on näyttänyt lähes kaikki vieraista numeroista soittavat. Siis jos numero ylipäätään löytyy Fonectasta.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Iphone 11 sarjan muotoilu alkaa kyllä olla aika retro verrattuna muutamaan lippulaiva androidiin verrattuna. Toki jotku saattaa tykätä retrommasta lookista, eikä siinä mitää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Esteettisyys. Huomattavasti siistimmän näköinen, kun tuollaiset samantyyliset widgetit ovat yhdellä sivulla ja samantyyliset sovelluspalikat toisella. Ja ei tarvitse edes kotinäyttöön mennä, että voi avata iPhonessa widget sivun swaippaamalla.
Totta muute, ei tullut tuo mieleen [emoji23] Nehän saa suoraan siitä lukitusnäytöltä näkyviin. Eli ihan samanverran swaippauksia kun Androidissakin.

Ei tuota tuu ajateltua miten noi toimii kun ne vaan toimii ja toimii yksinkertaisesti ja loogisesti kaikki. Se just on iOS loistavia puolia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Iphone 11 sarjan muotoilu alkaa kyllä olla aika retro verrattuna muutamaan lippulaiva androidiin verrattuna. Toki jotku saattaa tykätä retrommasta lookista, eikä siinä mitää.
No eipä mitkään puhelimet ole erottunut joukosta enään vuosiin. Oppolla tais olla muutama hemmetin hieno luuri joku vuosi sitten.

Sitten kun rupee tulee näitä taitettava puhelimia, niin taas erotutaan hetkeksi joukosta kunnes kaikilla taas tulee samaa settiä.

Itselle tämä iPhone 11 pro:n kamera näytti kuvissa erikoiselta, mutta luonnossa se on tosi nätti ja antaa vaikutelman että kamera on huippuluokkaa, jota se onkin testien mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Totta muute, ei tullut tuo mieleen [emoji23] Nehän saa suoraan siitä lukitusnäytöltä näkyviin. Eli ihan samanverran swaippauksia kun Androidissakin.
1 svaippaus vs 0 svaippausta menee kyllä edelleen Androidin eduksi.

Puhumattakaan nyt siitä että vaikka sitä kalenteri-widgettiä ei välttämättä ihan tarttis ilman lukituksen availua muutenkaan kaikkien päästä näkemään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
En tiedä, mulla on näyttänyt lähes kaikki vieraista numeroista soittavat. Siis jos numero ylipäätään löytyy Fonectasta.
Ainakin alkuun oli niin, että sovelluksessa oli joku tietty määrä olikohan 20K yleisintä numeroa ja sit jos se osu niihin niin se näytettiin. Toivottavasti tuo on muuttunut sillain, että hakee ne numerot verkosta. Täytyy asennella uudestaan toi sovellus ja seurata.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 042
Iphone 11 sarjan muotoilu alkaa kyllä olla aika retro verrattuna muutamaan lippulaiva androidiin verrattuna. Toki jotku saattaa tykätä retrommasta lookista, eikä siinä mitää.
Ensi vuoden mallit varmaankin muuttuvat. X, XS ja Pro olleet saman näköisiä.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
No eipä mitkään puhelimet ole erottunut joukosta enään vuosiin. Oppolla tais olla muutama hemmetin hieno luuri joku vuosi sitten.

Sitten kun rupee tulee näitä taitettava puhelimia, niin taas erotutaan hetkeksi joukosta kunnes kaikilla taas tulee samaa settiä.

Itselle tämä iPhone 11 pro:n kamera näytti kuvissa erikoiselta, mutta luonnossa se on tosi nätti ja antaa vaikutelman että kamera on huippuluokkaa, jota se onkin testien mukaan.
Itsellä taas nuo iphone 11 sarjan näytön reunustat tuo semmosen vanhemman puhelimen mieleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
1 svaippaus vs 0 svaippausta menee kyllä edelleen Androidin eduksi.
No tarviihan sun aukaista se luuri joka tapauksessa. iPhonella ei tarvi taas sitä tehdä jos ei halua. Ei nyt kannata pureutua pieniin epäolennaisiin asioihin. Ne toimii lähes samanlailla ja periaate on sama, ne vaan esitetään erilailla ja eripaikassa ja ne saa näkyviin yhtä nopeesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Itsellä taas nuo iphone 11 sarjan näytön reunustat tuo semmosen vanhemman puhelimen mieleen.
Tuo on taas hyvä asia. Liian pienet reunukset "vaikeuttaa" käyttöä kun ei oo sitä ns vapaata tilaa reunoissa. Näin ainakin sen itse koen ja en tykkää semmoisia käyttää, vaikka ne onkin hienonnäköisiä kun kaartuu reunoille, mutta siihen se jääkin, hienoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Puhumattakaan nyt siitä että vaikka sitä kalenteri-widgettiä ei välttämättä ihan tarttis ilman lukituksen availua muutenkaan kaikkien päästä näkemään.
Kuten sanoin sitä ei näe muut kuin minä. Saat asetuksista määritellä näytetäänkö sisältö kun herätät näytön vai näytetäänkö se vaan niille joiden kasvot on tunnistettu puhelimen käyttäjäksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
No tarviihan sun aukaista se luuri joka tapauksessa. iPhonella ei tarvi taas sitä tehdä jos ei halua. Ei nyt kannata pureutua pieniin epäolennaisiin asioihin. Ne toimii lähes samanlailla ja periaate on sama, ne vaan esitetään erilailla ja eripaikassa ja ne saa näkyviin yhtä nopeesti.
Täh? Luuri avataan sillä että se otetaan lärvin eteen ja se avaa sen sulle kasvojentunnistuksella. 0 svaippausta, 0 napinpainallusta ja tärkeimmät jutut on heti silmien edessä. Nimenomaan näissä päivittäin paljon käytetyissä jutuissa kaikki ylimääräinen pitää vetää minimiin. Erillinen ruutu widgeteille ei tuota salli.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Mulla aikoinaan paloi käpy Iphonen yhteensopivuuden kanssa windowsiin. Piti kaikenmoista purkkaviritelmää käyttää, että sai jollain tasolla toimimaan.
Androidin kanssa ei mitään tuskaa. Senkun kytkee usbin kiinni ja alkaa tekeen töitä.
Eikä tuo ollut ainoita puutteita.
Ipad löytyy vielä ja saakin jäädä. Sillä pärjää meidän käyttötarkoituksella mainiosti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Täh? Luuri avataan sillä että se otetaan lärvin eteen ja se avaa sen sulle kasvojentunnistuksella. 0 svaippausta, 0 napinpainallusta ja tärkeimmät jutut on heti silmien edessä. Nimenomaan näissä päivittäin paljon käytetyissä jutuissa kaikki ylimääräinen pitää vetää minimiin. Erillinen ruutu widgeteille ei tuota salli.
No joo toimiihan se noin ja vie ihan yhtä kauan kun iPhonella avaaminen. Edelleenkin kummassakaan ei ole ylimääräistä työtä ja ne toimii ihan yhtä nopeesti. Vuodessa voi toisella voittaa sen 10s yhteensä.

Jos taas lähetään tuolle linjalle, niin iPhonella riittää pelkkä kosketus ja näkyy ne tärkeet asiat siinä lukitus näytöllä.

Mutta nämä molemmat on typerää saivartelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Rakenteeltaan ollut samannäköisiä iphone 6 lähtien.

Kai tuo on hyväksi todettu muotoilu.
Kuten kaikilla muillakin merkeillä olleet samannäköisiä puhelimet viimeisen 5v. Ei mitään uutta rintamalla. Ei nyky tekniikalla oikeen voi muuta tehdä ja jos voi, niin ei kukaan oikeen uskalla ottaa riskiä lähtee sooloileen.

Ainut mikä muuttaa tilanteen on just mainitsemani taittuvanäyttöiset puhelimet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
No joo toimiihan se noin ja vie ihan yhtä kauan kun iPhonella avaaminen. Edelleenkin kummassakaan ei ole ylimääräistä työtä ja ne toimii ihan yhtä nopeesti. Vuodessa voi toisella voittaa sen 10s yhteensä.

Jos taas lähetään tuolle linjalle, niin iPhonella riittää pelkkä kosketus ja näkyy ne tärkeet asiat siinä lukitus näytöllä.

Mutta nämä molemmat on typerää saivartelua.
Tämä on vain yksi esimerkki siitä kuinka iPhoneissa et saa sitä toimimaan sillä tavalla kuin puhelinta olisi parasta käyttää. Se että lukitusnäytölle saa jotain infoa näkyviin on täysin eri asia kuin että ne on lukituksen takana.

Jännästi hommasta tuli "typerää saivartelua" kun "se vaan toimii" onkin tilanne Androidilla ja iOS puolella sitten homma on ihan roskaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Tämä on vain yksi esimerkki siitä kuinka iPhoneissa et saa sitä toimimaan sillä tavalla kuin puhelinta olisi parasta käyttää. Se että lukitusnäytölle saa jotain infoa näkyviin on täysin eri asia kuin että ne on lukituksen takana.

Jännästi hommasta tuli "typerää saivartelua" kun "se vaan toimii" onkin tilanne Androidilla ja iOS puolella sitten homma on ihan roskaa.
Siis iPhonessahan se just toimii niin kuin sitä on parasta käyttää. Sen takia me näitä käytetäänkin Androidin sijasta. Ne saa lukitusnöytölle tai sinne lukituksen taakse, ihan kuinka sen itse haluaa.

Kun sanoin typerää saivartelua, niin se koski niitä MINUN OMIA vertauksia. Lopusta viestistäsi ei ota mitään selvää mitä se tarkoittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
(Offtopic) winukan kalliissa on jo yhtä hyvä, haluatteko puhua applen näppäimistön paskuudesta, paskempaa ei ole.
Maccien touchpad on kyllä juu ihan jees. Mutta näppis ja magic mouse, voi pojat. Siinä sitä kuulua "se vaan toimii" meininkiä ihan koko rahalla.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Applen suunnittelema touchpad on hyvä esimerkki siitä mihin PC puolella ei ole pystytty 10 vuodessa.

Edelleenkään yksikään Windows PC ei tarjoa vastaavaa käyttökokemusta. Sama pätee iOS:n sulavuuteen vs Android. Kovasti yrittävät mutta aika kelvotonta esitystä vielä.

Tai toinen, otanpa tuosta 5 vuotta vanhan iPadin ja se rokkaa vielä ihan täysin ja saa päivityksiä. Mites se 5 vuotta vanha Android-tabletti? Se on tainnut olla romuna kaatopaikalla jo ainakin 3 vuotta sitten.
Sulavuutta? Mutta sehän on testattu että ios ja android ovat yhtä sulavia? Eise ole mikään mielipide kysymys
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
(Offtopic) winukan kalliissa on jo yhtä hyvä, haluatteko puhua applen näppäimistön paskuudesta, paskempaa ei ole.
Kuinka kallis sen pitää olla? Mun työläppäri maksoi lähes 10K€ ja samaa paskaa kun niissä 500€ läppäreissäkin. No tuostakin voidaan olla erimieltä ja sekin on huomattavasti parempi kun millään muulla kokeilemallani läppärillä (Ei en ole kokeillut kaikkia malleja). Toimii kun ajatus ja tuntuu helvetin laadukkailta ja jämpteiltä sekä on hiljaiset.

Toki mulla on uusin Macbook Pro että vanhemmista en osaa sanoo mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Sulavuutta? Mutta sehän on testattu että ios ja android ovat yhtä sulavia? Eise ole mikään mielipide kysymys
No sulavuuden voi tulkita vähän monella tapaa. Toki kaikki huippuluokan Android puhelimet on sulavia nopeuden suhteen (halvemmat ei todellakaan ole) Tehoa näissä kaikissa kalliissa puhelimissa on enemmän kuin tarpeeksi, ne paremmuudet tulee ihan jostain muualta sitten. Mutta se että se käyttö on muuten sulavaa, eli kaikki on järkevästi ja loogisesti sijoitettu ja asioita on helppoa ja yksinkertaista tehdä. Tuo on myös sitä sulavuutta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Yhdeltä omalta sivulta kerran vasemmalle päin swaipatessa näen kyllä omat widgetit ja tulevat kalenteritapahtumat ja se on todella hyvä. Kotivalikossa on sitten vain ne sovellukset.
Tämähän periaatteessa onnistuu myös androidilla. Laittaa kotiruudulle kaikki sovellukset mitä tarvii ja lisää toiselle sivulle widgetit mitä tarvii :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 410
Tottakai voi muokata. IPhonella tämä on jo hyvä ilman muokkaamista. Työpuhelimessa tuota olenkin muokannut, mutta ei se poista sitä "sekavuutta" ja huonoa käyttökokemusta kokonaan. Toki vähentää, mutta siltikin siellä alla on se epämukava käyttis.

Mitä just aikaisemmin sanoin tuosta asiasta. Se on kerrottu että se on minun mielestä huono ja that's it, asia on loppuun käsitelty sen osalta.
Niin on androidillakin hyvä, eikä käyttämisessä ole mitään sekavaa. Vetovalikossa on muutamia asetuksia, ja esim. chrome aukeaa kuvaketta painamalla. Eroaako ios tuosta jotenkin oleellisesti?

Konkreettinen esimerkki olisi hyödyllisempi kuin minun mielestä vastaus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Ensisijaisesti ketju on mobiililaitteille, koska mobiiliosastolla ollaan. En nyt sitten kuitenkaan tiedä onko kovin vakavaa, vaikka samassa ketjussa väännettäisiin tarvittaessa muistakin Apple-laitteista. Aika paljon vähemmän kuitenkin vertailua tai vääntöä esim. Apple- ja Windows-läppäreiden välillä näkyy.
Tuota, viestini jossa kritisoin Applen näppiksiä ja magic mousea mentiin ja poistettiin offtopicina, vaikka näin linjattiin heti ekalla sivulla? Olikohan nyt siis Applen muista laitteista keskustelu sittenkin kiellettyä tässä ketjussa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
438
Niin on androidillakin hyvä, eikä käyttämisessä ole mitään sekavaa. Vetovalikossa on muutamia asetuksia, ja esim. chrome aukeaa kuvaketta painamalla. Eroaako ios tuosta jotenkin oleellisesti?

Konkreettinen esimerkki olisi hyödyllisempi kuin minun mielestä vastaus.
Tuota nyt on vaan niin huono pukee sanoiksi koska se on tuntemus mikä siitä käyttämisestä tulee. Kyllä sinä nyt itsekkin tiedät mitä tarkoitan, ei kaikkea voi tai kannata edes yrittää kirjoittaa.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 404
Tuota, viestini jossa kritisoin Applen näppiksiä ja magic mousea mentiin ja poistettiin offtopicina, vaikka näin linjattiin heti ekalla sivulla? Olikohan nyt siis Applen muista laitteista keskustelu sittenkin kiellettyä tässä ketjussa?
Saa keskustella, kuten ensimmäisellä sivulla jo todettiin. Ilmeisesti joku väärinymmärrys käynyt asiassa.

Jos nyt tuntuu tässä lähipäivien ja viikkojen aikana löytyvän valtavasti vääntämisen tarvetta myös Applen läppäreihin liittyen, voidaan sitten harkita oman ketjunsa avaamista sopivammalle osastolle.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 532
Sellanen jännä juttu tuli mieleen, mikä osittain liittyy tähän iänikuiseen vääntöön. Oon huomannut meillä töissä ja monissa muissakin kaveripiirin työpaikoissa, missä on vapaus valita minkä luurin ottaa työsuhdepuhelimeksi, niin suurin osa on ottanut iPhonen käyttöönsä. Siis sellaisia henkilöitä kaveripiiristäni, jotka ihan pari vuotta takaperin olivat niin Apple-vastaisia ja mielipide oli luokkaa "kokeilematta paskaa". Meilläkin listoilla olisi tarjolla vaikka mitä muutakin huippuluuria ja niitä parhaita Androideja, mutta ihme kyllä iPhone melkein jokaisella. Toki iPhonella on ollut yksi suosittu valttikortti, iPhone SE. Yksi kaveri, joka on ollut aina henkeen ja vereen Samsung-mies, sai edellisellä työnantajallaan työsuhdepuhelimeksi iPhonen (oli ainut vaihtoehto siellä) ja nykyäänkin käyttää itse ostettua iPhonea ja jopa Apple Watchia. Nämä siis tällaisia lähipiirin huomioita, eikä varsinaisesti ota kantaa kummankaan hyvyyteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Sellanen jännä juttu tuli mieleen, mikä osittain liittyy tähän iänikuiseen vääntöön. Oon huomannut meillä töissä ja monissa muissakin kaveripiirin työpaikoissa, missä on vapaus valita minkä luurin ottaa työsuhdepuhelimeksi, niin suurin osa on ottanut iPhonen käyttöönsä. Siis sellaisia henkilöitä kaveripiiristäni, jotka ihan pari vuotta takaperin olivat niin Apple-vastaisia ja mielipide oli luokkaa "kokeilematta paskaa". Meilläkin listoilla olisi tarjolla vaikka mitä muutakin huippuluuria ja niitä parhaita Androideja, mutta ihme kyllä iPhone melkein jokaisella. Toki iPhonella on ollut yksi suosittu valttikortti, iPhone SE. Yksi kaveri, joka on ollut aina henkeen ja vereen Samsung-mies, sai edellisellä työnantajallaan työsuhdepuhelimeksi iPhonen (oli ainut vaihtoehto siellä) ja nykyäänkin käyttää itse ostettua iPhonea ja jopa Apple Watchia. Nämä siis tällaisia lähipiirin huomioita, eikä varsinaisesti ota kantaa kummankaan hyvyyteen.
Niin. Itsekin otin iPhonen työluuriksi. Syy on yksinkertainen, oma puhelin on luonnollisesti sitä paremman pään Androidia, ja työluurin kanssa on sitten näppärä testata mitä Apple-puolella on tarjota. Harmillisesti se tarjonta on lähinnä pettymystä pettymyksen perään.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Sellanen jännä juttu tuli mieleen, mikä osittain liittyy tähän iänikuiseen vääntöön. Oon huomannut meillä töissä ja monissa muissakin kaveripiirin työpaikoissa, missä on vapaus valita minkä luurin ottaa työsuhdepuhelimeksi, niin suurin osa on ottanut iPhonen käyttöönsä. Siis sellaisia henkilöitä kaveripiiristäni, jotka ihan pari vuotta takaperin olivat niin Apple-vastaisia ja mielipide oli luokkaa "kokeilematta paskaa". Meilläkin listoilla olisi tarjolla vaikka mitä muutakin huippuluuria ja niitä parhaita Androideja, mutta ihme kyllä iPhone melkein jokaisella. Toki iPhonella on ollut yksi suosittu valttikortti, iPhone SE. Yksi kaveri, joka on ollut aina henkeen ja vereen Samsung-mies, sai edellisellä työnantajallaan työsuhdepuhelimeksi iPhonen (oli ainut vaihtoehto siellä) ja nykyäänkin käyttää itse ostettua iPhonea ja jopa Apple Watchia. Nämä siis tällaisia lähipiirin huomioita, eikä varsinaisesti ota kantaa kummankaan hyvyyteen.
Kyllähän sitä iphonea voisi käyttää jos siitä ei tarvitse itse maksaa mitään.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 532
Niin. Itsekin otin iPhonen työluuriksi. Syy on yksinkertainen, oma puhelin on luonnollisesti sitä paremman pään Androidia, ja työluurin kanssa on sitten näppärä testata mitä Apple-puolella on tarjota. Harmillisesti se tarjonta on lähinnä pettymystä pettymyksen perään.
Meillä ainakin suurin osa on luopunut omista liittymistä, kun firma tarjoaa hyvän liittymän nopealla 4G:llä. Joten Androideista porukka on luopunut kokonaan ja pointti on siis se, että vuodesta toiseen valitsevat uudelleen ja uudelleen sen iPhonen, eivätkä ole palanneet Androidiin. Joten eivät he ainakaan pettyneitä voi olla. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Meillä ainakin suurin osa on luopunut omista liittymistä, kun firma tarjoaa hyvän liittymän nopealla 4G:llä. Joten Androideista porukka on luopunut kokonaan ja pointti on siis se, että vuodesta toiseen valitsevat uudelleen ja uudelleen sen iPhonen, eivätkä ole palanneet Androidiin. Joten eivät he ainakaan pettyneitä voi olla. :D
Erikoista porukkaa, mutta eipä se onneksi oo keltään muulta pois. :D Pääasia että on ite tyytyväinen siihen valintaan. Sit jos se vielä on tehty informoidusti niin että tietää mitä "toisessa leirissä" on vaihtoehtona niin vielä parempi.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Sellanen jännä juttu tuli mieleen, mikä osittain liittyy tähän iänikuiseen vääntöön. Oon huomannut meillä töissä ja monissa muissakin kaveripiirin työpaikoissa, missä on vapaus valita minkä luurin ottaa työsuhdepuhelimeksi, niin suurin osa on ottanut iPhonen käyttöönsä. Siis sellaisia henkilöitä kaveripiiristäni, jotka ihan pari vuotta takaperin olivat niin Apple-vastaisia ja mielipide oli luokkaa "kokeilematta paskaa". Meilläkin listoilla olisi tarjolla vaikka mitä muutakin huippuluuria ja niitä parhaita Androideja, mutta ihme kyllä iPhone melkein jokaisella. Toki iPhonella on ollut yksi suosittu valttikortti, iPhone SE. Yksi kaveri, joka on ollut aina henkeen ja vereen Samsung-mies, sai edellisellä työnantajallaan työsuhdepuhelimeksi iPhonen (oli ainut vaihtoehto siellä) ja nykyäänkin käyttää itse ostettua iPhonea ja jopa Apple Watchia. Nämä siis tällaisia lähipiirin huomioita, eikä varsinaisesti ota kantaa kummankaan hyvyyteen.
Omassa duunissa, missä jengi siis maksaa itse omat puhelimensa, valtaosalla on tällä hetkellä Android puhelin. Joku 2-3vuotta sitten iphonejä näkyi duunissa vielä hiukan enemmän kuin nyt, mutta tällä hetkellä ei juuri yhtään.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Riippuu varmaan paljolti työpaikasta ja alasta. Meidän väestä 90% on akateemisesti korkeakoulutettuja ja Androidia on ehkä kymmenisen prosenttia käytössä. Laitteet on tosin yrityksen maksamia.

Tilanne on varmaan toinen jossain Valmetin tehtaassa tai jos laite pitää ostaa itse.
Ottamatta kantaa koulutuksiin tai palkkoihin omassa työpaikassa, niin valtaosalla ne Android luurit on kyllä ihan niitä lippulaivamalleja, ettei se rahasta kyllä ole kiinni.
 

StB

Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
22
Lippulaivamallin hankinta onnistuu vaikka työttömältä korottomien osamaksusopimusten avulla. Ei noille jää /kk hintaa juuri mitään. Varallisuuden peilaaminen puhelimeen perustuen on varsin typerää, eikä tänä päivänä onneksi ihan samaan tapaan harrastetakaan kuin menneinä vuosina. Siinä olet varmaankin oikeassa, ettei varallisuus sinänsä vaikuta siihen onko käyttäjillä Android vai Apple-laite. Yleensä koulutustasolla on kuitenkin suhteellisen iso merkitys tähän.
Ei ehkä kannata yleistää, meillä on kaikki korkeasti koulutettuja ja 80% käyttää androidia.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
550
Suosittelen jokaisen Android fanboyn katsomaan tämän videon ajatuksella

Näitä nyt on youtube pullollaan. Entisiä hardcore apple ja android käyttäjiä, jotka vaihtavat ekosysteemiä. Kova on sinulla tahtotila todistaa omenan paremmuutta. Tai vastaavasti käyttäjien fiksuutta. Mistä moinen valtava tarve? Tekeekö applen kännykkä sinusta jotenkin paremman ihmisen?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Miettinyt mikä siinä Androidissa olisi paremmin kuin iOS:ssa? Vakavasti harkinnut näitä paremman pään androideja ihan vain siksi, kun niissä näyttö vie enemmän pinta-alaa etupinnasta.

Tällä hetkellä käytössä toinen iPhone, koska se on vaan niin helppo ja hauska käyttää, kaikki on selkeää, nopeaa ja sulavaa. Vähän niinkuin hyvä työkalu, vaikka et ole ammattilainen niin huomaat, että nyt on ajateltu käyttäjän näkökulmasta ja saat hommat tehtyä helposti ilman vitutusta. Eikä sitä työkalua tuoda joka vuosi uudelleen täysin erilaisena kaikella turhalla härpäkkeellä höystettynä. Toimivaa konseptia vain hiotaan vuodesta toiseen vähän paremmaksi. Tuntuu että nykyinen seiska on vielä näyttöä lukuunottamatta kuin uusi puhelin. Tosin pikkuhiljaa sitä haluaa faceid:n ja kotinäppäimestä eroon kun tuo alareunasta pyyhkäisy on niin kätevä.

Androideja tullut kokeiltua vain liikkeessä, viimeisimpänä xperia huippumalli ja s10, ja aina ne on siellä lagannut ja tuntuneet sekavalta kun aloitusnäytöllä on vain osa sovelluksista ja osa on sitten valikon takana. Samalla siinä on aina jotain googlen hakukenttiä ja turhia widgettejä näytöllä. Kai ne saisi siivottua ja järjesteltyä jos jaksaisi ja kiinnostaisi. Ainoa positiivinen asia Androidissa on säätämisen mahdollisuus, siis jos se kiinnostaisi. Jos jaksaisi räpeltää ja kokeilla epävirallisia softia tai haluaa leikkiä vaikkapa auton obd-palikan kanssa (en ole varma saako iphoneen mitään sovelluksia siihen käyttöön) niin siihenpä se soveltuu iPhonea paremmin.

Oliko se Jobs vai nykyinen joka sanoi ettei suurempaa akkuakaan voisi laittaa koska puhelimesta tulisi paksumpi eikä se olisi enää niin hauska käyttää. Kuvastaa jonkin verran heidän filosofiaa, käyttökokemus on tärkein, tekniset luvut ja millä se kokemus saavutetaan, on täysin toisarvoisia asioita. Toisin kuin taas Androidilla, laitetaan 12Gb ramia koska se on mainoksessa hieno, mutta sillä ei silti saavuteta sulavaa käyttökokemusta. Tuntuu, että Androidilla räpelletään vuodesta toiseen eikä hommaa saada siitäkään huolimatta toimimaan.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Miettinyt mikä siinä Androidissa olisi paremmin kuin iOS:ssa? Vakavasti harkinnut näitä paremman pään androideja ihan vain siksi, kun niissä näyttö vie enemmän pinta-alaa etupinnasta.

Tällä hetkellä käytössä toinen iPhone, koska se on vaan niin helppo ja hauska käyttää, kaikki on selkeää, nopeaa ja sulavaa. Vähän niinkuin hyvä työkalu, vaikka et ole ammattilainen niin huomaat, että nyt on ajateltu käyttäjän näkökulmasta ja saat hommat tehtyä helposti ilman vitutusta. Eikä sitä työkalua tuoda joka vuosi uudelleen täysin erilaisena kaikella turhalla härpäkkeellä höystettynä. Toimivaa konseptia vain hiotaan vuodesta toiseen vähän paremmaksi. Tuntuu että nykyinen seiska on vielä näyttöä lukuunottamatta kuin uusi puhelin. Tosin pikkuhiljaa sitä haluaa faceid:n ja kotinäppäimestä eroon kun tuo alareunasta pyyhkäisy on niin kätevä.

Androideja tullut kokeiltua vain liikkeessä, viimeisimpänä xperia huippumalli ja s10, ja aina ne on siellä lagannut ja tuntuneet sekavalta kun aloitusnäytöllä on vain osa sovelluksista ja osa on sitten valikon takana. Samalla siinä on aina jotain googlen hakukenttiä ja turhia widgettejä näytöllä. Kai ne saisi siivottua ja järjesteltyä jos jaksaisi ja kiinnostaisi. Ainoa positiivinen asia Androidissa on säätämisen mahdollisuus, siis jos se kiinnostaisi. Jos jaksaisi räpeltää ja kokeilla epävirallisia softia tai haluaa leikkiä vaikkapa auton obd-palikan kanssa (en ole varma saako iphoneen mitään sovelluksia siihen käyttöön) niin siihenpä se soveltuu iPhonea paremmin.

Oliko se Jobs vai nykyinen joka sanoi ettei suurempaa akkuakaan voisi laittaa koska puhelimesta tulisi paksumpi eikä se olisi enää niin hauska käyttää. Kuvastaa jonkin verran heidän filosofiaa, käyttökokemus on tärkein, tekniset luvut ja millä se kokemus saavutetaan, on täysin toisarvoisia asioita. Toisin kuin taas Androidilla, laitetaan 12Gb ramia koska se on mainoksessa hieno, mutta sillä ei silti saavuteta sulavaa käyttökokemusta. Tuntuu, että Androidilla räpelletään vuodesta toiseen eikä hommaa saada siitäkään huolimatta toimimaan.
Siis mistä jengi repii tätä että näitten käyttöjärjestelmien sulavuudessa ois jotain eroa? Itse testannut molempia ja molemmat on niin sulavia, että eroa on mahdoton sanoa.
Ja miksi Android puhelimiin voi laittaa isomman akun ilman että paksuus kärsii ja iphoneen ei? =D Huonoa suunnittelua? Vaiko rahan säästämistä?
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
77
Jos jaksaisi räpeltää ja kokeilla epävirallisia softia tai haluaa leikkiä vaikkapa auton obd-palikan kanssa (en ole varma saako iphoneen mitään sovelluksia siihen käyttöön) niin siihenpä se soveltuu iPhonea paremmin.
Saa kyllä mutta täytyy olla yhteensopiva obd-palikka kuten Carista.
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
1 100
Esim. jos pitää vaikka sormella osua johonkin desktop sivuston pieneen elementtiin, niin Androidissa sivu hyppii sinne tänne tai ei vastaa tai kosketus ei osu oikeaan, mutta iOS puolella homma toimii. Mistä lie sitten johtuu.

Lisäksi kaikki kosketus eleet toimii ihan päin helvettiä Androidissa vs. iOS.
Eipä ole omien Android puhelimien kanssa tullut kuvailemaasi ongelmaa vastaan. Pieniin linkkeihin desktop-sivustoilla erittäin helppo osua ja ottaa ekasta kerrasta.
Just tämmösistä argumenteista herää pieni epäilys totuudenmukaisuudesta.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
550
Kovastihan tuossa kerrottiin, että Android on hyvä ja varsin lähellä. Mutta ei tarjoa vielä samanlaista käyttökokemusta mihin Apple-käyttäjä on tottunut.

Itsekin yritin vaihtaa Androidiin, mutta jokseenkin samojen syiden takia palasin takaisin.
Löydät samasta paikasta n+miljoona videota, jossa android vie sata-nolla. Näiden videoiden arvo on yleensä tasan nolla.

Esim. jos pitää vaikka sormella osua johonkin desktop sivuston pieneen elementtiin, niin Androidissa sivu hyppii sinne tänne tai ei vastaa tai kosketus ei osu oikeaan, mutta iOS puolella homma toimii. Mistä lie sitten johtuu.

Lisäksi kaikki kosketus eleet toimii ihan päin helvettiä Androidissa vs. iOS.
Olet kyllä vekkuli kaveri. Mistä ihmeestä keksit näitä juttuja?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Miten tästä keskustelusta paistaa läpi kaksi asiaa:

a) Android-käyttäjät ovat valmiita tunnustamaan iOS:n edut
b) iOS:n käyttäjät eivät ole valmiita tunnustamaan androidin etuja (ja jos ovat, niin sekin käännetään applen eduksi)

Vaikea nähdä esimerkiksi androidin mahdollisuudessa muokata enemmän mitään isoja varjopuolia. Tai widgeteissä. Samoin voin hyvin tunnustaa, että Applella on monet asiat paremmin ja voisin hyvin kokeilla iPhonea seuraavaksi luuriksi.

Nämä jotkut argumentit androidia vastaan kuulostavat vain siltä, ettei ole ollut haluakaan tutustua laitteen mahdollisuuksiin tai toimintatapoihin, koska ne ovat erilaisiet kuin applella.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Suurinosa iphone fanipoikien android kokeiluista menee siihen että eivät yksinkertaisesti osaa käyttää sitä androidia.

Ja sitten kun eivät sitä osaa käyttää niin sen voi haukkua paskaksi jne.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 343
Viestejä
4 195 073
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom