Apple Store Elokuvat

Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Osteleeko monikin Applelta (vanha iTunes Movies) tai muualta noita elokuvia, jossa ei tule fyysistä mediaa? Miten koette onko se järkevää?
Olen itse ostanut vuodesta 2011 alkaen ja nyt niitä kertynyt vähän yli 100. Hinnaltaan ei siis paljoa enempää kuin mitä maksaisi tavallisesta streaming palvelusta koko ajan. Moni kuitenkin noista on ollut alle kympin, Applella on usein hyviä tarjouksia. Jotenkin mua aina kiinnostanut tietyn asian omistaminen, ehkä haluan kerätä niitä. Toki voihan noita vuokratakin, välillä tehnyt niinkin, mutta jos elokuva todella hyvä niin jää harmittamaan etten ostanut.
Tällä hetkellä Netflix 4K on 15,99€/kk. Itse en hirveästi aina löydä omaa mieluista elokuvaa tai sarjaa Netflixistä. Yleensä se menee niin että aloitan jonkun ja jää alku minuteilla kesken. Enkä muutenkaan ole elokuvien, saatika sarjojen suur kuluttaja. Aiemmin mulla on ollut HD versio Netflixistä koska ei ollut 4K tv, mutta nyt tuli tuo tv päivitettyä. Olisiko järkevää pitää pitkiä aikoja streaming palvelut katkoilla ja ostaa mieluisia elokuvia Apple Stroesta ja aina välillä aktivoida esim tuon Netflix 4K:n.

Aikanaan vanhalla nimellä olevasta iTunes Storesta noita elokuvia saattoi poistua, vaikka ne oli itselle ostanut, mutta eivät enää nyt poistu. Tällöin elokuvan jakelija veti elokuvan storesta pois, mutta ilmeisesti myöhemmin ehtoja oli muutettu, että ostettu elokuva silti säilyy ostetuissa. Itseltäkin aikanaan häipyi Tron Legacy elokuva.
Hyvänä puolena Apple Storesta se, että jos myöhemmin elokuvan vertio päivittyy HD -> 4K, niin kaikki jotka ovat sen ostaneet saavat myös sen käyttöön. Myös perhe jaon kautta niitä voi katsoa toiselta. Voikohan elokuvien ostajan omaiseti katsoa edelleen niitä, vaikka aikanaan omistaja kuolisi? Oli se sitten perhejaon kautta tai jos henkilö on kirjautuneena jollekkin laitteelle?
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 614
Kyllä tuolta tulee ostettua välillä jos ei ole vuokrausmahdollisuutta, mutta ensisijaisesti oon vuokrannut kun en itse oikeen jaksa kattoa elokuvia yhtä kertaa enempää. Fyysiset mediat oon heittänyt mäkeen jo aikoja sitten, ne on aina väärässä paikassa tai sitten muuten vievät vaan tilaa.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Mulla on silleen, että on jotain tiettyjä hviä elokuvia, joita kuitenkaan en syystä tai toisesta halua katsoa uudelleen (esim. joku helposti muistettava loppu. Mutta on paljon elokuvia jotka olen täysin unohtanut vuosien päästä tai nauttii niiden katsomisesta uudelleen vaikka muistaisikin juonta. Usein tulee hetki esim. Netflixiä selatessa että katson mieluummin jonkun vanhan hyvän elokuvan kuin että yritän väkisten katsoa jotain uutta huonoa. Sitten voi olla että jossain seurassa katsoo elokuvan uudelleen.

Yksi elokuva jonka olen katsonut useita kertoja on esim. Black Hawk Down. En tuota omista, mutta mietin pitäisikö nyt ostaa se varastoon, kun olis Apple Storessa 4K versiona 4,99€, toisaalta samalla voi katsoa sen nyt Netflixissä. Ei kuitenkaan nyt ole sellaista fiilistä että haluaisin sen heti katsoa, mutta jos vaikka puolen vuoden päästä haluan katsoa niin tuskin sitä enää silloin on netflixissä. Toisena esimerkkinä vaikkapa Driven. Olen sen katsonut ennestään pari kertaa, nyt viime kuussa katsoin Netflixin kautta kolmannen kerran. Siinä on sellaista jännitystä, jonka halusin uudelleen kokea enkä kaikkia yksityiskohtia muistanut.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Nyt ostin joulun pyhiksi lisää 4K elokuvia testiin telkaariin. Löysin The Batman ja Joker elokuvan paketin 14,99€. Jälkimmäisen olen katsonut ennestään, mutta voisin jossain välissä katsoa uudestaan. Taas The Batman jäänyt jostain syystä välistä (välillä ollut aikoja ettei ole ehtinyt katsoma juurikaan elokuvia). Vois tuon Batmanin katsoa nyt joulun pyhinä.

En ymmärrä mikä logiikka noilla paketeilla on. Storesta en tavallisesti löydä tuota paketti alennusta, mutta kun haki batman haulla, niin löytyi tuo ja muitakin paketti tarjouksia. Esim kolmen elokuvan paketti The Dark Knight Trilogy olisi 22,99€.
Yksitellen ostettuna ilman pakettia ensimmäinen 20€ ja jälkimmäinen 30€.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Moni ei ehkä "osta" :hmm:
Nimenomaan mainitsin tuosta aloituksesta. Linkkaamasi uutinen on aika vanha, enkä tiedä tapahtuuko sitä enää. Olen ainakin itse käynyt läpi omia ostoksiani, enkä löydä muita puutoksia kuin tuon Tron Legacy, joka katosi alkuaikoina. On tullut uudelleen Storeen, mutta minulla ei ole siihen katseluoikeutta.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
154
Esimerkiksi mun kirjastosta löytyy seuraavia Disney elokuvia, joku voi tarkistaa löytyykö niitä enää Apple Storesta vai ohjaako suoraan Disney palveluun:
-Alvin ja Pikkuoravat reissussa (4K)
-Autot 2
-Barbie: Moudin Taikaa
-Pieni Merenneito (Suomi Dub)
....
Nämä on tullu aikanaan ostettu kun tyttö oli vielä pieni, eli joskus 2010 luvun alkupuoliskolla. Voi olla että osa jo noista poistettu, ettei voi ostaa/vuokrata, mutta voin itse katsoa edelleen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 764
Viestejä
4 202 886
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom