• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksesä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Apple iPad 10,9" 64 Gt WiFi 2022 tabletti 299€, Elisa

25.7 on tehty tilaus.

Mulla sinisestä 28.7. tehty tilaus. Ei ole ainakaan toistaiseksi peruttu ja viimeisimmän tiedon mukaan lähtisi postiin 30.8.

Oli myös 26.7. tehty tilaus hopeisesta, mutta sen peruin ITSE kun sinistä sai heinäkuun lopun tiedon mukaan nopeammin. Väärässä olivat.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, sieltä se nasahti. Elisa perui tilaukseni.
 
Onko tuo tilauksen peruminen laillista?
Ei mielestäni ole, koska ovat saamassa näitä kyllä lisää varastoon. Eri asia jos ostaisi "discontinued" -tuotetta poistomyynnistä.

EDIT: Kysyin Elisalta asiaa ja kuulemma eivät enää saa Applelta noita 10gen iPadeja lisää. Jännästi kuitenkin myyvät edelleen niitä verkkokaupassaan, toki 599e hintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mielestäni ole, koska ovat saamassa näitä kyllä lisää varastoon. Eri asia jos ostaisi "discontinued" -tuotetta poistomyynnistä.

EDIT: Kysyin Elisalta asiaa ja kuulemma eivät enää saa Applelta noita 10gen iPadeja lisää. Jännästi kuitenkin myyvät edelleen niitä verkkokaupassaan, toki 599e hintaan.

Mitä höpöä tuo nyt on, kun eikö tuo ole uusin vielä valmistuksessa oleva iPad?
 
on uusin ja tällä hetkellä ainoa tuotannossa oleva perus ipad, taitaa vain elisa yrittää pyristellä sopimuksesta irti, liekkö ollut liian hyvä tarjous ja liikaa tilaajia.
 
Tosiaan nettikaupasta noita voi vielä tilailla, tai ainakin antaa mennä viimeiseen vaiheeseen saakka.

Täysin naurettavaa toimintaa. Ja tosiaan mitään tietoa ei mulle ole edes tullut vaan tieto peruutuksesta oli vaan ilmestynyt OmaElisaan. Eikä edes etusivulle ”tarkastele tuotteitasi”-kohtaan, vaan pitää kaivella jostain valikoiden takaa. Rahojakin pitäisi oikeen anella takaisin jonkun kusisen vahvistuksen kautta. Ja täähän ei siis ole ainut, vaan sama show Xiaomi Redmi kuulokkeiden kaa, jotka korvasivat joillain markan pilipalikuulokkeilla vasta reklamaation jälkeen.

Pitää siirrellä kännykkäliittymät muualle samaan syssyyn.
 
Johan on meininkiä. Ipadin hintalappu ei ollut kuitenkaan niin halpa, että Elisa voisi melkein kuukautta myöhemmin vedota hinnoitteluvirheeseen.

Jos itseltäni tilaus perutaan, ajattelin ensin kysäistä onko heillä ehdottaa vastaavaa applen pädiä tilalle eikä värillä yms väliä. Ja voin odottaa vielä kuukauden, jonka jälkeen hoidan kateostona vastaavan ipadin muualta ja vaadin erotuksen korvaamisen Elisalta.
 
Johan on meininkiä. Ipadin hintalappu ei ollut kuitenkaan niin halpa, että Elisa voisi melkein kuukautta myöhemmin vedota hinnoitteluvirheeseen.

Jos itseltäni tilaus perutaan, ajattelin ensin kysäistä onko heillä ehdottaa vastaavaa applen pädiä tilalle eikä värillä yms väliä. Ja voin odottaa vielä kuukauden, jonka jälkeen hoidan kateostona vastaavan ipadin muualta ja vaadin erotuksen korvaamisen Elisalta.

aika laitonta meininkiä Elisalta, kuluttaja-asiamiehelle vaan viestiä.
 
Vaikken ensimmäisten joukossa ollut tilaamassa, niin itsellä sitten taisi vielä tilaus lähteä oikeaan aikaan kun tosiaan hopeisen sain silloin 15.8 noudettua mh-automaatista. Jännä että noin paljon sitten muita peruneet, Elisalla ei taida tuo kuitenkaan kovin yleistä olla(?)
 
Tasan kuukausi tilauspäivästä, sen kunniaksi aattelin juoda sokerittoman batteryn :kippis: Innolla odottaen milloin Elisa peruu ton meikäläisenkin tilauksen, haluisin lähteä vääntämään aspan kanssa asiasta
 
Tasan kuukausi tilauspäivästä, sen kunniaksi aattelin juoda sokerittoman batteryn :kippis: Innolla odottaen milloin Elisa peruu ton meikäläisenkin tilauksen, haluisin lähteä vääntämään aspan kanssa asiasta

Minäkin olen silmä tarkkana seurannut tuleeko noita vielä Elisalle varastoon - koska ei kuulemma enää tule, hence tilaukseni peruttiin. Aloitan väännön välittömästi jos nousee saldoille ja ostettavaksi.
 
26.7 klo 15:37 tilattu hopeinen saapui 19.8 ihan normaalisti. Jännä jos ovat muilta peruneet ja edelleen voi tilata...
 
Itsellä tilauksessa sininen versio, tilaus tehty 25.7. Tänään on muuttunut tilasta ''odottaa tuotteita'' tilaan ''käsittelyssä''. Jospa se sieltä tulis :think:
 
Itsellä tilauksessa sininen versio, tilaus tehty 25.7. Tänään on muuttunut tilasta ''odottaa tuotteita'' tilaan ''käsittelyssä''. Jospa se sieltä tulis :think:

Mulla muuttui "Odottaa tuotteita" -> "Käsittelyssä" ja seuraavana päivänä tuli viesti tilauksen perumisesta. :/
 
Nyt näkyy hopeisia oleva "reilusti verkkokaupan varastossa". Muut värit edelleen loppu.
 
Oma tilaus sinisestä versiosta siirtyi kanssa käsittelyyn, katsotaan miten käy
 
Hitsiläinen kun jäi ostamatta. Meinasin että ei ole tarve, mutta olisi kuitenkin ollut ja pakko olla kyllä usb-c nykyään, jos ostaa.
 
Nyt näkyy hopeisia oleva "reilusti verkkokaupan varastossa". Muut värit edelleen loppu.
Ne tilaukset eri värisistä, jotka Elisa peruutti, niin voisi tarjota tuota hopeista tilalle samaan hintaan. Sitä voisi kokeilla ja ehdottaa/vaatia Elisalta.
 
Ne tilaukset eri värisistä, jotka Elisa peruutti, niin voisi tarjota tuota hopeista tilalle samaan hintaan. Sitä voisi kokeilla ja ehdottaa/vaatia Elisalta.
Tuo olisi järkevää/reilua. Varmaan suurimmalle osalle kelpaisi noin.
 
Höh, paketti lähti matkaan :( Sotakirves oli jo tuossa ruokapöydällä ja kerkesin sen teroittamaankin mutta laitetaan se nyt takaisin odottamaan seuraavaa saagaa.
 
Höh, paketti lähti matkaan :( Sotakirves oli jo tuossa ruokapöydällä ja kerkesin sen teroittamaankin mutta laitetaan se nyt takaisin odottamaan seuraavaa saagaa.

Sama. Ehdin vielä eilen laittamaan aspaan viestiä, että kun kerran näyttää hopeista versiota saavan niin värillä ei ole väliä.
 
Ei mielestäni ole, koska ovat saamassa näitä kyllä lisää varastoon. Eri asia jos ostaisi "discontinued" -tuotetta poistomyynnistä.

EDIT: Kysyin Elisalta asiaa ja kuulemma eivät enää saa Applelta noita 10gen iPadeja lisää. Jännästi kuitenkin myyvät edelleen niitä verkkokaupassaan, toki 599e hintaan.
Tuossahan voisi kysäistä Elisalta myös kateoston mahdollisuutta, jos eivät suostu toimittamaan tai vaihtamaan esim. toiseen väriin:

Sopimusrikkomuksen voi korvata esimerkiksi niin, että asiakas ostaa vastaavan tuotteen kalliimmalla hinnalla toiselta myyjältä ja alkuperäinen myyjä hyvittää tuotteiden hintaeron.
Oikeus tällaiseen korvaukseen arvioidaan aina tapauskohtaisesti. Kuluttajan tulee kuitenkin ensin olla yhteydessä alkuperäiseen myyjään ja vaatia tuotteen toimittamista.
 
Katoin myös että oli tullut varastoon. Aspa rupes vänkää että ei voi enää aktivoida tilausta, et voin tilata uuden täyteen hintaan. Sehän ei nyt käynyt päinsä ja ilmoitin että laittaa nyt liikkeelle kun mun rahatkin on niillä sisällä. Lopputuloksena peruttiin se alkuperäinen kuukausi sitten tullut tilaus, tein rahanpalautukse ja tekivät uuden tilauksen laskulla samaan 299€ hintaan. Lähti tänään postiin. Kuukauden tässä meni ja useampi keskustelu chatin ja mailin kautta. On tehty kyllä
vaikeeksi yksi laitteen ostaminen. Värikin vaihtui, mutta en jaksanut enää välittää.
 
Katoin myös että oli tullut varastoon. Aspa rupes vänkää että ei voi enää aktivoida tilausta, et voin tilata uuden täyteen hintaan. Sehän ei nyt käynyt päinsä ja ilmoitin että laittaa nyt liikkeelle kun mun rahatkin on niillä sisällä. Lopputuloksena peruttiin se alkuperäinen kuukausi sitten tullut tilaus, tein rahanpalautukse ja tekivät uuden tilauksen laskulla samaan 299€ hintaan. Lähti tänään postiin. Kuukauden tässä meni ja useampi keskustelu chatin ja mailin kautta. On tehty kyllä
vaikeeksi yksi laitteen ostaminen. Värikin vaihtui, mutta en jaksanut enää välittää.

Hyvä, että olit tiukkana. Yleensä en jaksa kauheasti välittää näistä "selkeistä" hintavirhetapauksista, missä porukka sitten vaatii laitetta X itselleen, kun väistämättä sieltä tulee se viesti, että on tapahtunut hintavirhe ja tuotteita ei lähetetä. Mutta tässä ei ole kyse siitä, ei lähimainkaan. Vielä koomisempaa on se, että Elisa on ilmeisestikin antanut koko tämän ajan tehdä noita tilauksia, vaikka verkkokaupan saldo on näyttänyt nollaa. Toki tuskin kovin moni teki tilausta enää sen jälkeen kun hinta nousi siitä 299 eurosta. Vissiinkään kenellekään asiaa ei ole perusteltu hintavirheellä ja olisihan se erittäin huono argumenttikin, kun alennus ei missään nimessä ollut niin poikkeuksellinen, mutta varastojen vähyyteen ja uusien laitteiden saapumattomuuteen vedottiin useimmin. Nyt kuitenkin tämä on selvästi osoitettu paikkansa pitämättömäksi, joten kaikki joilta tilaus on peruttu tällä perusteella, niin voi kyllä vaatia tuota tablettia toimitettavaksi sillä hinnalla, mitä tilausvahvistuksessa on sanottu. Ihan BS:ää se, että tilaus ei enää onnistu, mutta kummasti onnistuu sitten tuolla täydellä hinnalla.
 
Katoin myös että oli tullut varastoon. Aspa rupes vänkää että ei voi enää aktivoida tilausta, et voin tilata uuden täyteen hintaan. Sehän ei nyt käynyt päinsä ja ilmoitin että laittaa nyt liikkeelle kun mun rahatkin on niillä sisällä. Lopputuloksena peruttiin se alkuperäinen kuukausi sitten tullut tilaus, tein rahanpalautukse ja tekivät uuden tilauksen laskulla samaan 299€ hintaan. Lähti tänään postiin. Kuukauden tässä meni ja useampi keskustelu chatin ja mailin kautta. On tehty kyllä
vaikeeksi yksi laitteen ostaminen. Värikin vaihtui, mutta en jaksanut enää välittää.

Sama. Aspan kautta saatiin tilaus tehtyä, uuden tilauksen hinta oli 599e - värinä hopea (alunperin toiveissa sininen). Lupasivat korjata hinnan oikeaksi (299e), maksu laskulla.
 
Itellä tuli pädi, jossa on lasin alla pölyä (jota ei siis saa pois). Ohjeistettiin käymään näyttämässä liikkeessä (takuun kautta hoidetaan ilmeisesti). Eikös täällä ollut joku toinenkin saman ongelman kanssa?
 
Itellä tuli pädi, jossa on lasin alla pölyä (jota ei siis saa pois). Ohjeistettiin käymään näyttämässä liikkeessä (takuun kautta hoidetaan ilmeisesti). Eikös täällä ollut joku toinenkin saman ongelman kanssa?
Minä.
Mutta en ton pitkän laitteen odottamisen jälkeen enää jaksanut lähteä siihem rumbaan kun sillon kun näyttö on päällä niin ei tota oikein edes erota ellei oikein etsimällä etsi…

Chatissa tosiaan sanoi et ensin selvitetään etten itse ole siihen syyllinen (eikä mennyt jakeluun että otin sen juuri paketista eikä ollut edes esiasennusts tehty) ja että voisi mennä 3-5 viikkoa eikä voinut luvata ettei ne vaan sano et korvataan tilaus ja ei saa uutta laitetta…
Vitun huonoa aspailua kyllä elisalla.
 
Minä.
Mutta en ton pitkän laitteen odottamisen jälkeen enää jaksanut lähteä siihem rumbaan kun sillon kun näyttö on päällä niin ei tota oikein edes erota ellei oikein etsimällä etsi…

Chatissa tosiaan sanoi et ensin selvitetään etten itse ole siihen syyllinen (eikä mennyt jakeluun että otin sen juuri paketista eikä ollut edes esiasennusts tehty) ja että voisi mennä 3-5 viikkoa eikä voinut luvata ettei ne vaan sano et korvataan tilaus ja ei saa uutta laitetta…
Vitun huonoa aspailua kyllä elisalla.
Joo, en voi kyllä tämän kokemuksen myötä suositella kenellekään 20 euroa ylittävien ostosten tekemistä Elisan kaupassa. Ilmeisesti vaihtoehtona on joko palauttaa tuote arvonalenemalla, koska avasin jo tilaamani paketin, tai viedä Applen takuuhuoltoon. Ehkä jos jaksaa taistella lisää, voi kaikki rahat saada takaisin ilman, mutta tuotetta ei ole mahdollista saada uutena enää.

Tämän kaiken selvittämiseen meni ihan tarpeettoman kauan aikaa:
chatissä ei voinut puhua ihmisen kanssa => jätän soittopyynnön (ilmeisesti mahdollista tehdä monenlaisia soittopyyntöjä: yhdessä tavassa soittopyyntö olisi tehty muutaman päivän kuluttua, toisessa tavassa se tehdään saman päivän aikana – löysin ihan sattumalta tuon toisen tavan, että minulle soitettaisiin saman päivän aikana...) => soittava asiakaspalvelija neuvoo käymään myymälässä => myymälässä ehdotetaan jonkun Elisan suojalasin asentamista pädiin. Selitettyäni ongelman, neuvotaan sittenkin käymään takuuhuollossa, ja sanotaan – vihjaillen käyntini turhuuteen –, etten edes ostanut koko laitetta myymälästä. Vastasin tuohon, ettei minua olisi yhtään auttanut sekään, että olisin sen myymälästä ostanut, johon asiakaspalvelija mumisi jotain.

En kyllä osta Elisalta enää mitään. Näin paskaa asiakaspalvelukokemusta ei ole pitkään aikaan ollut...
 
Joo, en voi kyllä tämän kokemuksen myötä suositella kenellekään 20 euroa ylittävien ostosten tekemistä Elisan kaupassa. Ilmeisesti vaihtoehtona on joko palauttaa tuote arvonalenemalla, koska avasin jo tilaamani paketin, tai viedä Applen takuuhuoltoon. Ehkä jos jaksaa taistella lisää, voi kaikki rahat saada takaisin ilman, mutta tuotetta ei ole mahdollista saada uutena enää.

Tämän kaiken selvittämiseen meni ihan tarpeettoman kauan aikaa:
chatissä ei voinut puhua ihmisen kanssa => jätän soittopyynnön (ilmeisesti mahdollista tehdä monenlaisia soittopyyntöjä: yhdessä tavassa soittopyyntö olisi tehty muutaman päivän kuluttua, toisessa tavassa se tehdään saman päivän aikana – löysin ihan sattumalta tuon toisen tavan, että minulle soitettaisiin saman päivän aikana...) => soittava asiakaspalvelija neuvoo käymään myymälässä => myymälässä ehdotetaan jonkun Elisan suojalasin asentamista pädiin. Selitettyäni ongelman, neuvotaan sittenkin käymään takuuhuollossa, ja sanotaan – vihjaillen käyntini turhuuteen –, etten edes ostanut koko laitetta myymälästä. Vastasin tuohon, ettei minua olisi yhtään auttanut sekään, että olisin sen myymälästä ostanut, johon asiakaspalvelija mumisi jotain.

En kyllä osta Elisalta enää mitään. Näin paskaa asiakaspalvelukokemusta ei ole pitkään aikaan ollut...
Ihan samaa mieltä.
 
Joo, en voi kyllä tämän kokemuksen myötä suositella kenellekään 20 euroa ylittävien ostosten tekemistä Elisan kaupassa. Ilmeisesti vaihtoehtona on joko palauttaa tuote arvonalenemalla, koska avasin jo tilaamani paketin, tai viedä Applen takuuhuoltoon. Ehkä jos jaksaa taistella lisää, voi kaikki rahat saada takaisin ilman, mutta tuotetta ei ole mahdollista saada uutena enää.

Tämän kaiken selvittämiseen meni ihan tarpeettoman kauan aikaa:
chatissä ei voinut puhua ihmisen kanssa => jätän soittopyynnön (ilmeisesti mahdollista tehdä monenlaisia soittopyyntöjä: yhdessä tavassa soittopyyntö olisi tehty muutaman päivän kuluttua, toisessa tavassa se tehdään saman päivän aikana – löysin ihan sattumalta tuon toisen tavan, että minulle soitettaisiin saman päivän aikana...) => soittava asiakaspalvelija neuvoo käymään myymälässä => myymälässä ehdotetaan jonkun Elisan suojalasin asentamista pädiin. Selitettyäni ongelman, neuvotaan sittenkin käymään takuuhuollossa, ja sanotaan – vihjaillen käyntini turhuuteen –, etten edes ostanut koko laitetta myymälästä. Vastasin tuohon, ettei minua olisi yhtään auttanut sekään, että olisin sen myymälästä ostanut, johon asiakaspalvelija mumisi jotain.

En kyllä osta Elisalta enää mitään. Näin paskaa asiakaspalvelukokemusta ei ole pitkään aikaan ollut...

Eikö tuon voi kiikuttaa lähimpään itroniciin, hehän ovat Applen virallinen huolto?
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 991
Viestejä
4 418 026
Jäsenet
73 259
Uusin jäsen
Duane

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom