Juha Kokkonen
Ylläpidon jäsen
- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 14 116
Applea on kritisoitu viime vuosina paljon tuotteidensa korjaamisen hankaloittamisesta. Nyt tältä saralta kuuluu välillä myös jotain positiivisempaa.
Kyse on Applen IRP-ohjelmasta (Independent Repair Provider), joka starttaa alkuvaiheessa Pohjois-Amerikasta, mutta laajenee myöhemmin mm. Euroopan alueelle. Se tarjoaa työkaluja, oppaita ja koulutusta itsenäisille huoltoliikkeille, jotka haluavat huoltaa Applen tuotteita alkuperäisillä osilla.
Huoltoliikkeet voivat hakea mukaan IRP-ohjelmaan ilmaiseksi ja hyväksymisen jälkeen niiden käytettävissä on samat aidot varaosat kuin virallisilla Apple-huolloilla samaan hintaan. Takuun ulkopuolisia korjauksia on kuitenkin rajoitettu tiettyihin yleisimpiin korjauskohteisiin, kuten näyttöihin, akkuihin ja takakuoriin.
Lähde: Independent Repair Provider Program - Official Apple Support
Kyse on Applen IRP-ohjelmasta (Independent Repair Provider), joka starttaa alkuvaiheessa Pohjois-Amerikasta, mutta laajenee myöhemmin mm. Euroopan alueelle. Se tarjoaa työkaluja, oppaita ja koulutusta itsenäisille huoltoliikkeille, jotka haluavat huoltaa Applen tuotteita alkuperäisillä osilla.
Huoltoliikkeet voivat hakea mukaan IRP-ohjelmaan ilmaiseksi ja hyväksymisen jälkeen niiden käytettävissä on samat aidot varaosat kuin virallisilla Apple-huolloilla samaan hintaan. Takuun ulkopuolisia korjauksia on kuitenkin rajoitettu tiettyihin yleisimpiin korjauskohteisiin, kuten näyttöihin, akkuihin ja takakuoriin.
Lähde: Independent Repair Provider Program - Official Apple Support