Valepesiä minäkin erehdyin kokeilemaan, eipä ole koskaan toiminut. Myöskään "pulloansat" ei toimi koska tontilla on omenapuita joita ainakin täällä viihtyvä laji tykkää syödä. Eivät siis matoja omenoista vaan omenoita, ei ole pariin vuoteen saanut kunnollista omenasatoa.. Marjoista ei kelpaa kuin karviaiset.
Viime "vaahdotus" ei riittänyt, populaatio on huomaamatta kasvanut todella nopeasti, joten titaanien taistelu osa kaksi on edessä tänä yönä. Hitto että noita voi kehittyä alta viikon tuommoisia määriä, eittämättä pahin amipaiskesä mitä olen elämäni aikana kohdannut. Tosin porstuan välikaton myrkytys on haasteellista, rakoja riittää mutta varalta ostin kaksi vaahtopurkkia lisää aikomuksena vaahdottaa "muutama" neliö kulkureittien ympäriltä tällä kertaa. En suostu häviämään tätä taistelua.
Tällä tuotteella siis "vaahdotan"
www.neudorff.fi
Vanhin ja toinen uusista eri värityksellä mutta kuulemma samaa tavaraa.
Tuo toimii ihan hyvin mutta näemmä viimeksi vaahdotetut suurimman liikenteen reijät ja lähiympäristö on tosiaan syöty läpi mitä en ole koskaan nähnyt aiemmin, tosin ampparit on tosi pieniä normaaliin verrattuna. Nämä nyt ne lähinnä ulko-ovea olevat jotka tulevat heti pörräämään naaman eteen kun nokkansa pistää ulos tai tulee pihalle vaikka kaupasta.
Ja käyn samalla raivolla lähellä naapurin rajaa olevan maa-ampiaispesän kimppuun, naapureilla kun mukulat viihtyy pihalla. Eivät ole mitään sanoneet mutta mieluummin otan varman päälle kun siellä on lapsia ja maa-ampiaiset on kokemukseni mukaan heränneet jo syntyessään väärältä puolen sänkyä..
Pesiä on näemmä myös toisella puolella taloa.. huoh.. ilmankos naapurit sillä puolen eivät ole grillanneet tänä kesänä
E: Ensimmäinen erä tälle yölle, liian aikaisin mutta tarkoituksella jotta saisin vähennettyä kulkureittejä edes vähän. Ilman pistoja mutta kiire tuli GTA V tyylillä tikkailta alas ja nyt jo aloin harkitsemaan josko tämä alkaisi olla ammattilaisen hommia kuitenkin. Sen verran paljon tuli vastaan lentäviä, että välikatto lienee uusittava ainakin osittain, pienestä pesästä ei tule tuollaisia määriä vastaan, valehtelematta vähintään toista sataa kun olin jo maan tasalla. Selittänee miksi vaahto ei toimi niin kuin aiemmin.. Saiskohan maallikko sitä pulveria mitä ammattilaiset käyttää?
E2: Tämä aiemmin mainittu grillauksesta pitävän naapurin yllättäen tapasin samoista puuhista, on kuulemma aikaa kun viimeksi on ollut tällaisia määriä ampiaisia. Tämä taas selittää miksi kimalaisia on ollut kovin vähän, ja perhosia. Edes apila ei ole noussut aiempien vuosien tavalla.. Minä olen nyt 110% vakuuttunut ettei noista lentävistä pistohimoisista pöljäkkeistä ole mitään hyötyä koska tuholaisia joita ampiaisten kuuluvat syödä on pihalla niin kuin tähänkin asti.. Tai sitten niitä on lähiseudulla järjettömän paljon ja syövät vain helpompia saaliita. Mehiläisiä nuo ei ole, kumpa olisikin, saisivat olla...
E3: Jos ei muuta niin tämä laji ei tykkää tuon aineen hajusta, kello näyttää 01:21 ja sain melko rauhassa vaahdottaa purkillisen ja vähän päälle, yksi pisto ranteeseen omaa huolimattomuutta. Näillä asteilla ei juuri pimeätä tule tähän aikaan vuodesta, siksi nuo perkeleet ei suuremmin nuku. Mutta en suosittele näin käymään näitten vihulaisten kimppuun jos olet ensikertalainen, pieneen pesään voi kokeilla mutta mulla nyt näyttää olevan sen verran kookas pesä porstuan välikatossa että ei se tähän loppunut kotimyrkyillä. Kun alkaa populaatio taas kasvamaan, kutsun ammattilaisen pulvereineen ja vaihdan purut kun pistokkaat on lopetettu.
Maa-ampiaiset näyttää tällä hetkellä pääosin kuolleet ns. vanhoilla konsteilla, eli keittokuumaa vettä pesään ja aiemmin mainittua vaahtoa päälle, mutta tähän vinkiksi, pari litraa ei tee vielä mitään, itse juuri kaadoin 8L ja näytti jotta toinen mokoma olis vielä mennyt mutta tuuri näyttää käyneen ja lämpö maapesässä on noussut riittävästi eli pienestä taisi olla kyse kuitenkin.
Viimeinen E tällä kertaa, nuitten lentävien vpäiden takia ruuanlaitto meni hieman myöhään ja oluttakin on kylmässä näin poikkeuksellisesti maanantaina. Voi harmi kun ruuan jäähdytys kestää säilöntään, täytyy varmaan pelata jotain kivaa peliä, voi harmi