Amerkkkalainen ”ovi auki” generaattori

Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
Olisko jollain tietoa amerikkalaisissa autoissa käytetystä nätistä ding-ding-ding äänigeneraattorin skemasta? Olen yrittänyt etsiä mutten ole löytänyt. Vaihtoehtoisesti jos joku tietää paikan mistä ostaa valmiina sellaisia, olisin kiitollinen. Minulla oli aiemmassa Volvossani jenkeistä ostamani sellainen mutta se meni sen auton mukana. Tilaaminen on varsin kallista nykyään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Eikös jonkun elektronisen ovikellon kytkentä kelpaa, muuttaa vaan käyttöjännitteen autoon sopivaksi? Monet niistä pimpottavat niin kauan kun nappi on pohjassa niin ei tarvitse juuri mitään muokkauksia.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
Toki voisi jos löytyisi riittävän hyvä-ääninen ja soinnukas. Ne vaan yleensä on toteutettu aika säröisesti. Se tosin voi johtua myös äänipäätteen särölle ajosta jotta saisi riittävän voimakkaan äänen. Voihan noissa kyllä löytyäkin.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
Kävinpä noita nyt läpi js äänenlastu on selvästi parantunut vuosien kuluessa mutta yksinkertaisin löytämämi ääni oli ding-dong enkä ainakaan toistaiseksi ole löytänyt pelkkää dingiä.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
Miten tuossa aikaansaadaan se hieno bing-bing-bing ääni? Mielestäni tuo tuottaa vain tavallista katkottua kanttiaaltoa piip-piip-piip.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Tämä on se ääni jota olen etsimässä.
Entäs sitten joku äänentallennuspiiri, esimerkiksi ISD1760 johon saa jonkun samplen tallennettua ja sitten soittaa sitä luuppina? Tai joku mikrokontrolleri johon tuon äänen laittaa koodina ja sitten soittaa sitä DACin läpi?
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
Jep. Mulla onkin muutama sellainen ja voisi olla helpoin ratkaisu. Ja jos kyllästyy niin voi vaihtaa äänen.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
29
Tollasia olen tilannut AliExpressiltä. ”Micro Digital Recording and Playback Voice IC Chip Sound Module ”. Pelkkä printti pari euroa ja valmiina 3,50 e posteineen. Nyt lisäävät alv:n valmiiksi joten tulee ilman tullimuodollisuuksia.

EE932040-2CF0-4556-B0C9-EE11829D531B.jpeg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 100
Enpä ole muuten ennen huomannutkaan, että tämä ominaisuus on vain amerikkalaisissa autoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Enpä ole muuten ennen huomannutkaan, että tämä ominaisuus on vain amerikkalaisissa autoissa.
Heh, tuo on varmaan sarkasmia, tai sitten eräs japanilainen auto jossa oli noin 50 erilaista pilpatusta eri varoituksista (valot, käsijarru, öljynpaine, ovi auki, takakontti auki, ...) olikin todellisuudessa jenkkiauto :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 296
Viestejä
4 156 646
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom