AMD W5700 ei suostu näyttämään BIOSsia "graafisempaa"

Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
986
Ongelmana olisi että mulla on AMD W5700 näyttis asus p6t deluxe V2 emolevyssä. Aikaisempi näyttis oli ati radeon 5750. Käyttiksenä on Windows 10 professional. Ostin näyttiksen "refurbished" e-baystä ja sillä on 2 viikon palautusoikeus.

Suostuu menemään BIOSsiin, mutta mitään sen ihmeellisempää ei suostu näyttämään. BIOS- tekstien menemisen jälkeen tulee vain musta ruutu. Kokeilin Asus express gatea, mikä mulla on aina poistettu käytöstä, muttei suostu siihenkään menemään. Näyttö on mini display portissa, toinen vaihtoehto olisi usbllä liittää näyttö, mutta siihen tarviin adapterin. Mulla on tällä hetkellä VGA- monitori tuossa kiinni muuntimella. Muunnin oletettavasti toimii kun saan jotain kuvaa edes tulemaan näytölle.

Olen kokeillut eri PCI-e väyliä mutta sama tulos jokaisessa.

Onko tuolle mitään tehtävissä? Vanhalla ikivanhalla näyttiksellä toimii normaalisti kun olen laittanut sen takaisin.

Kokeilin puhdistaa "display driver uninstallerilla" ja estää windowssia asentamasta ajuria, mutta sama homma silläkin.

Mietin sellaistakin, että voisiko auttaa jos laittaisi jonkun toisen kortin paikalleen millä saisi bootattua ja sen kanssa asentaisi ajurit tuolle uudelle kortille? Vanhaa en voi käyttää tähän koska ylimääräisiä virtaliittimiä ei ole. Pitää hakea jokin sellainen kortti mikä ei vaadi lisävirtaa.

Tossa on tuo palautusaika 14 vrk, joten varmaan palautan tuon jollei tälle ole tehtävissä mitään.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 973
Olisiko tuota mahdollista testata DP-näytöllä? Oletko kokeillut päivittää emon biosin?
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
986
Emon biossiin on Asuksen sivujen mukaan tullut uusin päivitys 2011. Onko noita päivityksiä saatavissa jotain muuta kautta kuin emolevyn valmistajan? Tuo päivitys on asennettu tällä hetkellä.

DP- näyttöä ei toistaiseksi ole saatavilla.
 
Viimeksi muokattu:

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 117
v1202 on uusin julkaistu BIOS, vuodelta 2011. Saahan niitä ladattua lukuisista paikoista, mutta vain vain emolevyn valmistajat julkaisevat niitä.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
986
ei taida biossin päivittämisestä olla tähän ongelmaan apuja kun viimeisin julkaistu on noin vanha :hmm:

Miten tuo toisella kortilla käynnistämisen yrittäminen ja sillä tämän kortin ajurien asennus kuulostaisi? Mulla voisi olla jossain joku vanha toimiva kortti, mutta en viitsi lähteä ullakolle etsimään niitä jos idean voi joku viisaampi jo alkujaan todeta tuhoon tuomituksi.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
986
Sain kaverilta nopeesti lainaan jonkun kevyen näyttökortin. Yksistään toimii sen kanssa hyvin, mutta tän uuden kanssa antaa vaan mustaa ruutua edelleen eikä anna signaalia uuden kortin kiinni ollessa "kevyen kortin" ulostuloihin.

huonolta näyttää.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 660
Olisiko emossa vanhan mallin bios ja kortti vaatii uefi biosin?
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
986
Ainakin UEFI oli supported. ajattelin että vanhaa mallia automaattisesti tuettaisiin. Näemmä jotain juttua on jostain AMD:n korttien yhteensopimattomuudesta vanhan mallin biossin kanssa.

Tämä voisi olla ihan hyvä tutkimuslinja.

Ilmeisesti vanhan mallin biossin muuttaminen uefiksi on "mahdotonta"?
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 031
Itse kokeilisin korttia UEFI-pohjaisessa koneessa. Jos tulos olisi yhtä huono kuin P6T Deluxella, niin pistäisin palautukseen.

P6T Deluxen pitäisi olla aika monen näyttiksen ystävä, koska ExpressGate auttaa niiden näyttisten osalta, jotka tukevat vain UEFIa.

Olisi helppo tehdä päätelmät täällä, kun löytyy koneet, joissa on X99-pohjainen emo sekä tuo P6T Deluxe ja vieläpä toinenkin bios-pohjainen kone, eli Asuksen Crosshair IV Formula. Ts. Itse testaisin vielä molemmilla noista koneistani, sillä silloin paljastuu, onko ongelmana vain koneen bios-pohjaisuus vai näyttis itse.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 554
Ongelma kuulostaa modernilta UEFI näytönohjaimelta joka on kiinni liian vanhassa legacy BIOS emolevyssä. Entinen 1080 Ti ei myöskään suostunut näyttänyt jossain vanhassa legacy-emolevyssä yhtään mitään vaikka kortti oli täysin OK.

Joissain UEFI/Legacy BIOS aikakauden näyttiksissä oli tätä varten oma vaihtokytkin kortissa mikä vaihtoi VBIOS moodia, kunnes rauta yleisesti siirtyi kokonaan UEFI puolelle eikä tuota enää tarvittu kun kaikki emot oli täysin UEFI yhteensopivia.

 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
986
Itse kokeilisin korttia UEFI-pohjaisessa koneessa. Jos tulos olisi yhtä huono kuin P6T Deluxella, niin pistäisin palautukseen.

P6T Deluxen pitäisi olla aika monen näyttiksen ystävä, koska ExpressGate auttaa niiden näyttisten osalta, jotka tukevat vain UEFIa.

Olisi helppo tehdä päätelmät täällä, kun löytyy koneet, joissa on X99-pohjainen emo sekä tuo P6T Deluxe ja vieläpä toinenkin bios-pohjainen kone, eli Asuksen Crosshair IV Formula. Ts. Itse testaisin vielä molemmilla noista koneistani, sillä silloin paljastuu, onko ongelmana vain koneen bios-pohjaisuus vai näyttis itse.
Outoa on se, että express gatea ei suostu avaamaan ollenkaan. Siis mitään BIOSsia graafisempaa ei saa ulos. Ei edes express gaten alotusruutua.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
1 031
Mites tässä casessa kävi? Pääsitkö kokeilemaan UEFI-pohjaisella koneella näytönohjaimen toimivuutta?
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
986
Joo. Näytönhjain on tomiva, mutta jostain syystä omassa emolevyssä ei suostu toimimaan. Joku outo yhteensopivuusongelma siis.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 275
Viestejä
4 231 577
Jäsenet
71 187
Uusin jäsen
Gojitta

Hinta.fi

Ylös Bottom