AMD Ryzen 3 3300X -kakkos MMO kone

IntelPena

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
14

Olen ymmärtänyt 3300X olisi parempi kuin 3600 koska kellottuu vähän enemmän ja vakio vähän luotettavampi. Omaa mutuaa. Riittääkö prossun mukana tulevan cooleri?

Tarkotus olisi pelata Guild Wars 2, WoW, Path Of Exile, wreckfest, grim dawn, fallout 4. Jos löytyy jotain rennonpia ajopelejä niitäkin voisi harkita.


Näytöohjaimia ja sun muita löytyy jo ennestään.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
603
Ei noissa juurikaan ole pelikäytössä eroa eroa, osa peleistä saattaa hyödyntää 3600:n kahta ylimääräistä ydintä mutta silloinkin erot on korkeintaan 10% luokkaa 3600:n hyväksi. Mutta suurimmassa osassa peleissä ne on käytännössä yhtä nopeita.
Kellottaminen on hieman turhaa koska prossut hakevat itse automaattisesti maksimikelloja, manuaalinen all-core kellotus saattaa jopa haitata suorituskykyä.

Minulla on 3300X ollut jo muutaman kuukauden, ihan hyvin toimii ja kellotaajuudet on hyvällä jäähdyllä 4450-4200Mhz välillä riippuen siitä kuinka montaa ydintä kuormitetaan yhtäaikaa.
Vakio-jääy on varmasti ihan riittävä, mutta noiden prossujen 60€ hinta-erolla saa jo ihan asiallisen ilmajäähyn jos sellaisen haluaa ostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 169
3300X on luokkaa normikelloilla ajava i7-7700K suorituskykynsä kanssa.

Se on kuitenkin vain neliytiminen, niin jossain vaiheessa aika ajaa siitä ohi. Itse ostaisin sen ja jonkun mATX B450:n alle satasella. Sitten, kun päivittää pitää, niin voi ostaa uuden emon samalla. Jos heti alkuun lähtee panostamaan emolevyyn paljon rahaa, niin 3600 on se parempi diili.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 739
Vanhemmille peleille 3300x on kyllä parempi. Myös osalle uudemmista. Ja osa vanhemmista peleistä kyllä hyötyy aika hyvästä single core suorituskyvystä jos haluaa pelin pyörivän oikein hyvin.(niinku tyyliin rankemmin modattu F4) Ei toki 3600 merkittävästi huonompi ole missäään peleissä. Ja jos pitäisi valita 3100 ja 3600 väliltä, mielellään jälkimmäinen.

Mutta ei tuota 3300x:ää löydy mistään nyt tällä hetkellä. Kaikki puljut mitkä enää edes päivittävät noita saatavuusennusteita, lykkäävät niitä viikko toisensa jälkeen eteenpäin. Jos noita edes tulee enää, niin varmaan joudut odottamaan useamman viikon. Tai kuukauden. Tai kaksi kuukautta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 451
Viestejä
4 215 291
Jäsenet
71 056
Uusin jäsen
MCBace

Hinta.fi

Ylös Bottom