AMD RX 6000-sarjan-/ 6800(XT) / RX 6900- saatavuus-/tilausseuranta

Meikälle ei näkyny 5900 tai yksikään näyttis missään vaiheessa auki
 
Mulla näkyy toi 5900 tuotesivulla edelleenkin, mutta näyttiksiä ei oo kyllä ees vilahtanu.
 
Sekin on loppu, mutta se tosiaan ilmeistyi siihen juuri. Eli tilanne on ehkä vielä päällä, stay tuned.
 
No ens viikolla sitten kun on aikavyöhykkeet taas täsmäämäs. Ei kyl kiinnostas 6900XT ostaa mutt eipä niitä taida huonompia saada ku 6700XT ja se on sit jo vähä liia huono mun tarpeisiin.
 
6900xt-tilausnappia ei tänään ole näkynyt ollenkaan. Maaliskuun aikaisemmat torstait joka kerta olen päässyt tilauksen loppuun asti, paitsi vahvistussivu jäi puuttumaan. Loppuun asti tilaus meni läpi 4.3. kun 5600x-tilaus onnistui.
 
Ei vissiin kannata valmistaa 6800 tai 6800 xt kun kaupaksi menee nuo 6900 xt:tkin.
 
(kesäaika)
Mutta eikö se sitten tarkoittaisi että se tulisi myöhemmin, eli Suomen aikaan jotain puoli yhdeksän.
 
Miksiköhän se on AMD:n niin ylivoimaisen vaikea kertoa ihan suosiolla milloin noita tulee myyntiin? Tykkään kyllä tuosta miten Proshop päätti hoitaa homman nyt.

Nykyinen tapa juuri suosii bottien käyttöä, mitä vastaan AMD kuitenkin periaatteessa on.
 
Tämä kertoo hyvin tuon "Torstain loton". Ostettavat tosiaan vaihtavat kokoajan paikkaansa, hinnat elävät €/$ mukaan päivittäin. Toivossa elävä ja lähes onnistuneena.
 
Tuli vastaan tuollainen, vaikutti ihan semi-loogiselta. En tutkinut sen syvällisemmin kun itselläni ei ole tarvetta tällä hetkellä uudelle näytönohjaimelle.
En tuosta ohjeesta ihan ymmärtänyt että mihin noi suorat linkit tulee? AMD:n keskustelufoorumin etusivulle?
 
Onko kukaan saanu kotiutettua powerista 6800xt tuffia? Tai jotain muuta vastaavaa näyttistä. Onko sieltä turha odottaa saavansa näyttistä ”koskaan”.. on tää kyllä melkosta touhua...
 
Missä ihmeessä kaikki Sapphiret on? Joku pieni erä tais olla sillon julkkarin jälkeen ja sitten nollaa. Kuitenkin iso valmistaja kyseessä Radeoneissa. :hmm:
 
Jotenkin tässä jää miettimään, miten ihminen voisi ottaa oppia toisten erehdyksistä. Allekirjoittanut tilasi 17.9.2020 Gigantista msi rtx 3080 ventus 3x:n. Varastossa oli 100+ ja toimitus 2-5 pv. Peruin tilauksen, kun rahat jäi sisään firmaan, jonka omavaraisuusaste näkyy netissä.

Jos haluaa uskoa, saa uskoa. Monella on edelleen se ventus 3080 -tilaus sisässä Gigantiin. Mulla on koneessa rtx 3080 suprim x, ja ylimääräisenä msi rx 6800 xt gaming x trio. En ite luottaisi pätkääkään isoihin ketjuihin tässä tivolissa. Ja sitten oma lukunsa on aivan pienimmät kaupat, joilla on absurdin halvat hinnat. Rahat/luotto sisään ja on taas rahaa liiketoimintaan., tms.

Tämä on toki vain yhden kuluttajan mielipide, mutta tätä genisaatavuutta on tullut seurattua aika tarkasti.
 
Kehitysehdotus jos joku tänne viittisi linkittää kun myynti on alkamassa.

Onko kukaan täysin ymmärtänyt tuota store.amd.com -linkkihommaa? Minä hieman epäilen niiden toimimista, tai sitten en vaan tajua jotakin.
Esim. ryzen 5800x on edelleen ostettavissa, mutta sen "taikalinkki" linkki ohjaa vain amd.com etusivulle, eikä lisää mitään ostoskoriin. Eikä niissä linkeissä näyttäisi edes olevan mitään "viikoittain vaihtuvaa" osaa. Ainoa mahdollisesti vaihtuva olisi tuo tuotekoodinumero, mutta nekin vaikuttaa pysyneen samana ainakin viimeiset 3 viikkoa.

Eikai siinä olisi mitään järkeä, että nuo linkit alkaisivat toimimaan vain silloin kun haluttuja tuotteita on lisätty kauppaan. Ja sitten kun ne on myyty pois, ja vähemmän halutut tuotteet jäljellä, niin linkitkin lopettaisivat toimimisen?
 
Missä ihmeessä kaikki Sapphiret on? Joku pieni erä tais olla sillon julkkarin jälkeen ja sitten nollaa. Kuitenkin iso valmistaja kyseessä Radeoneissa. :hmm:
Samaa tässä pohtinut julkkarista asti. Ainut kuka antaa arviota on proshop 31.7 mutta pitää varmaan yhtä hyvin kutinsa kun kaikki muukin tähän mennessä.
 
Onko kukaan täysin ymmärtänyt tuota store.amd.com -linkkihommaa? Minä hieman epäilen niiden toimimista, tai sitten en vaan tajua jotakin.
Esim. ryzen 5800x on edelleen ostettavissa, mutta sen "taikalinkki" linkki ohjaa vain amd.com etusivulle, eikä lisää mitään ostoskoriin. Eikä niissä linkeissä näyttäisi edes olevan mitään "viikoittain vaihtuvaa" osaa. Ainoa mahdollisesti vaihtuva olisi tuo tuotekoodinumero, mutta nekin vaikuttaa pysyneen samana ainakin viimeiset 3 viikkoa.

Eikai siinä olisi mitään järkeä, että nuo linkit alkaisivat toimimaan vain silloin kun haluttuja tuotteita on lisätty kauppaan. Ja sitten kun ne on myyty pois, ja vähemmän halutut tuotteet jäljellä, niin linkitkin lopettaisivat toimimisen?

Se linkki kai viittaa Saksan kauppaan. Kyllä tuosta oli Redditissä aikaisemminkin juttua joskus pari viikkoa sitten. Ne pitää ehkä korjata.

Esim. jos yritän ottaa 5800X tälläisellä linkillä, siellä tulee eri virheilmoitus.

Toi on napattu siitä kaupan sivulta tarkista elementti toiminnolla 5800X buy now napista. Se itse nappi toimii. Luultavasti siinä on jotain javascriptiä tai vastaavaa jota kautta se pitäisi kaivaa.

Onhan noita eri Sapphireita muutama tullut ainakin Verkkokauppaan. Kysymys on sama kuin missä on kaikki 3080 non-OC tuffit. Niitä on vähän ja tilattu hitosti.
 

Jimssillä 6800xt hyllyssä 3kpl, tosin hintaa sen reilu tonnineljäsataa. Edit*loppu


6800, hyllyllä 8kpl, tonnikaksataa
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli lähetetty Proshopista XFX 6700 XT Qick Ultra. Tilattu 19.3. Tällä viikolla toivottavasti saan käsiini
 
Ketkä on tilannu powerista tuf 6800 xt näytönohjaimen? Sieltä tuli sähköpostia, että peruvat tilaukseni, kun eivät pysty toimittaa näytönohjainta. Tällainen teksti tuli:

”Ennakkotiedosta poiketen emme pysty toimittamaan tilaustanne tuoteesta ASUS TUF GAMING RADEON RX 6800 XT OC 16 GT NÄYTÖNOHJAIN. Juuri valmistajalta saamamme tiedon mukaan tuotetta ei ole toimittaa, ja näin ollen tilauksenne joudutaan ikävä kyllä perumaan.

Suuret pahoittelumme tilanteesta!”

Mitä paskaa tämä on?
 
Ketkä on tilannu powerista tuf 6800 xt näytönohjaimen? Sieltä tuli sähköpostia, että peruvat tilaukseni, kun eivät pysty toimittaa näytönohjainta. Tällainen teksti tuli:

”Ennakkotiedosta poiketen emme pysty toimittamaan tilaustanne tuoteesta ASUS TUF GAMING RADEON RX 6800 XT OC 16 GT NÄYTÖNOHJAIN. Juuri valmistajalta saamamme tiedon mukaan tuotetta ei ole toimittaa, ja näin ollen tilauksenne joudutaan ikävä kyllä perumaan.

Suuret pahoittelumme tilanteesta!”

Mitä paskaa tämä on?
Sama tuli, oli varmaan liian halpa.
 
No näköjään tuo hintakin on noussut 959,90e -> 1099e. Täytyy pitää silmällä ettei noita yhtäkkiä ilmesty sinne tuolla kalliimmalla hinnalla! Eikai ne sitä tilausta noin vaan voi poistaa?

Voihan sitä kuluttajaneuvojaan olla yhteydessä. Taitas vedota power sitten siihen että virhe hinnoittelussa joka asiakkaan pitäisi ymmärtää hinnan ollessa selvästi markkinahintaa alhaisempi tmsp..
 
Ketkä on tilannu powerista tuf 6800 xt näytönohjaimen? Sieltä tuli sähköpostia, että peruvat tilaukseni, kun eivät pysty toimittaa näytönohjainta. Tällainen teksti tuli:

”Ennakkotiedosta poiketen emme pysty toimittamaan tilaustanne tuoteesta ASUS TUF GAMING RADEON RX 6800 XT OC 16 GT NÄYTÖNOHJAIN. Juuri valmistajalta saamamme tiedon mukaan tuotetta ei ole toimittaa, ja näin ollen tilauksenne joudutaan ikävä kyllä perumaan.

Suuret pahoittelumme tilanteesta!”

Mitä paskaa tämä on?

Omaa 22.3 klo 17:33 tilattua TUF 6800 XT:n tilausta ei ole vielä peruttu, mutta eiköhän se perumisviesti sieltä kuitenkin kohta tule :rolleyes:

Edit: Näköjään Powerilla kello eri ajassa, tilaussivun mukaan tehty tuntia aikaisemmin.

Edit2: Nyt se perumisviesti sitten tuli

Nvidia seurannan puolella on myös näköjään kuun alussa powerista tilattua 3070:aa peruttu.
 
Viimeksi muokattu:
Power.fi perunut TUF 6800 XT -tilauksen, mutta tilauksen seurantasivulla edelleen lukee

Tuotteen arvioitu lähtöpäivä keskusvarastolta: 05.04.2021
 
Varmaan nostavat vaan hintaa ja takaisin jonon perälle.

Tuon voisi melkein hyväksyä toimintatapana, jos tuote muuttuisi ihan EAN koodiltaankin, mutta nyt vaikuttaa vain ahneudelta.
 
Ketkä on tilannu powerista tuf 6800 xt näytönohjaimen? Sieltä tuli sähköpostia, että peruvat tilaukseni, kun eivät pysty toimittaa näytönohjainta. Tällainen teksti tuli:

”Ennakkotiedosta poiketen emme pysty toimittamaan tilaustanne tuoteesta ASUS TUF GAMING RADEON RX 6800 XT OC 16 GT NÄYTÖNOHJAIN. Juuri valmistajalta saamamme tiedon mukaan tuotetta ei ole toimittaa, ja näin ollen tilauksenne joudutaan ikävä kyllä perumaan.

Suuret pahoittelumme tilanteesta!”

Mitä paskaa tämä on?
Tuli itelle myös...
 
Ketkä on tilannu powerista tuf 6800 xt näytönohjaimen? Sieltä tuli sähköpostia, että peruvat tilaukseni, kun eivät pysty toimittaa näytönohjainta. Tällainen teksti tuli:

”Ennakkotiedosta poiketen emme pysty toimittamaan tilaustanne tuoteesta ASUS TUF GAMING RADEON RX 6800 XT OC 16 GT NÄYTÖNOHJAIN. Juuri valmistajalta saamamme tiedon mukaan tuotetta ei ole toimittaa, ja näin ollen tilauksenne joudutaan ikävä kyllä perumaan.

Suuret pahoittelumme tilanteesta!”

Mitä paskaa tämä on?

Sama viesti tuli mulle. Vitu kusipäät..
Onneksi en perunut 6700 xt tilausta huh
 
Hävisi tuolta powerista tuo tuotesivu 6800XT tuffilta katselee tässä jos listaavat uudestaan niin voissi ihan vittuillakseen pistää kuluttajanneuvontaan asian vetämään.

Kannattaa laittaa KKV:lle viestiä joo. Ei noilla yrityksillä ole oikeutta perua kauppaa ''koska tuotteen saaminen kestää''. Telia yritti jo Nvidian korteissa samaa, mutta KKV:n kautta Telia ilmeisesti joutui taipumaan asiakkaiden tahtoon, kun tuota Nvidian saatavuusketjua aiemmin luin.

Härskiä toimintaa noilta yrityksiltä perua tilauksia, ja sitten nostaa hintoja ja luottaa että asiakkaat hyppää taas jonoon. Varmasti veemäistä yrityksille jos tuleekin tappiota korteista, mutta se on heidän riskinsä eikä asiakkaan.
 
Mitä sanktioita KKV voi antaa kun nuo firmat niin taipuu sen tahtoon? Teliakin muutti äkkiä mieltä ja saatiin oikein yhteisömanageri vastailemaan jokaiseen kysymykseen.

KKV ei voi sanktioida, mutta he voi huomauttaa yritystä, ja tarvittaessa uhata sekä haastaa yrityksen markkinaoikeuteen. Tällaisissa tapauksissa yritykset ei varmasti halua lähteä oikeuteen, kun tappio olisi todennäköinen.

Ennen kuin ottaa yhteyttä KKV, niin muistakaa vaan ensin kokeilla reklamaatiota yritykselle. Sitä KKV myös yleensä vaatii, ennen kuin alkaa asioita viedä eteenpäin. Yrityksillä on oikeus korjata mahdollinen virheensä, ja reklamaatio on muodollisesti sitä varten. Jos se ei tepsi ja asiassa on mätää, niin sitten KKV.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom