AMD RX 6000-sarjan-/ 6800(XT) / RX 6900- saatavuus-/tilausseuranta

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Sama täällä, muutaman minuutin yritin, mutta koriin ei tarttunut mitään. ..kele )5900X prossua olis vielä?
 

fascia

Vesinokkaeläin
Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
42
6800xt kortit näyttää siltä että ovat tarjolla mutta todellisuudessa ei pysty lisäämään ja itse kortin sivulla aina out of stock. En nyt jaksa uskoa että noita on edes siellä todellisuudessa koska olin tasan sillä hetkellä painamassa kun tulivat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
797
Ehkä sain tilattua 5900X, ainakin meni loppuun saakka

EDIT eipä onnistunu, jatketaan jonottamista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.09.2019
Viestejä
86
näyttäis alle minuutissa menneen kaikki, joten ensi viikolla uudestaa. Onko tietoa tuleeko näitä tuonne amd.com:iin muinakin päivinä kuin torstaisin?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
6800XT ei edes kerennyt aktivoida PartAlert bottia, 6900XT (joka aktivoi botin) olisi varmaan ollut mahdollista saada jos ei olisi yrittänyt turhaan napata 6800XT:tä ensin.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
26
6800XT ei edes kerennyt aktivoida PartAlert bottia, 6900XT (joka aktivoi botin) olisi varmaan ollut mahdollista saada jos ei olisi yrittänyt turhaan napata 6800XT:tä ensin.
En usko että edes 6900xt mahollista, viime viikolla joo, mut nyt neki meni aivan samantien, se on ainoa mitä mä ees yritän tällä hetkellä ja eikä sekää hyvältä näytä. no sitte proshoppiin koittaa 3060 :DD pakko saada gtx 970 päivitettyä ku nyt on viimesenpäälle aivan kaikki uutta. ajattelin että onpas kivaa ostaa uus kone ku amd tehny comebackin, viimeks ostanu uutta ku oli amd athlon 2600 kova juttu.

ja proshopin sivutki kaatu...
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
165
jäi kortti koriin sit kai ja saamatta?
Koriin noita on onnistuttu saamaan useastikin. Eri asia sitten, että meneekö maksu läpi ja tilaus loppuun. Paypal vissiin ollut nopein tapa maksaa ja viedä tilaus maaliin, mutta siinä vaiheessa tilaus on vasta onnistunut kun rahat on lähteneet tililtä.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Sentään pääsin harjoittelemaan, no viikon päästä uusiksi.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Itse sain myös 6900XT:n koriin, mutta parempi puolisko päätti tulla kyseenalastamaan raudan päivittämisen tarvetta juuri samalla sekunnilla. Kannattaako noita edes katsella 650W virtalähteellä, vai menisikö sekin vaihtoon samalla?
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Ei pitäs päästää parempia puolia sillä hetkellä lähelle ku tekee ratkaisuja.
Ja kyllähän se virtalähde varmasti aika limitille menee varsinkin jos vähän innostuu ottaan kulkuja kortista
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
6800XT ja 3080 ne varsinaisesti itseäni eniten kiinnostavat kortit olisivat, mutta kyllä 6900XT:kin tuohon hintaan näillä markkinoilla kelpaisi. 650W ymmärtääkseni voisi riittää vielä nippa nappa noille kevyemmille korteille, mutta en lähtisi kellottelemaan.

Ensi torstaina uusi yritys nyt kun kehityskeskustelutkin on käyty.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Taas missasin noiden myyntiintulon olemalla autossa matkalla töistä naisen luokse. Nää mun torstait on vähän tällaisia, ettei onnistu. :facepalm:
 

majuha

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
388
Proshopista löytyy nyt tällainen:

 

majuha

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
388
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
1100€ 6800XT ei ole yhtään edullinen. Näissähän on kaikissa +30-40% ylimääräistä hinnassa ja 6000 sarjan kortit on hyviä kunhan hinta on alle Nvidian "vastaavien" 3000 sarjalaisten.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
18
1100€ 6800XT ei ole yhtään edullinen. Näissähän on kaikissa +30-40% ylimääräistä hinnassa ja 6000 sarjan kortit on hyviä kunhan hinta on alle Nvidian "vastaavien" 3000 sarjalaisten.
Yritin ilmeisen epäonnistuneesti harrastaa sarkasmia tällä "edullinen" kommentilla :D tuntuu tuo vähintään +30-40% ylimääräistä hinnassa olevan jo normi, oli sitten kyseessä AMD tai Nvidia.

Positiivista tässä kuitenkin se että kauppojen varastoja satunnaisella tarkastelulla joulukuusta asti harrastaneena nyt on jopa näkynyt että niitä on joskus kauppojen hyllyillekin päätynyt.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Yritin ilmeisen epäonnistuneesti harrastaa sarkasmia tällä "edullinen" kommentilla :D tuntuu tuo vähintään +30-40% ylimääräistä hinnassa olevan jo normi, oli sitten kyseessä AMD tai Nvidia.

Positiivista tässä kuitenkin se että kauppojen varastoja satunnaisella tarkastelulla joulukuusta asti harrastaneena nyt on jopa näkynyt että niitä on joskus kauppojen hyllyillekin päätynyt.
Anteeksi kyyninen asenteeni näiden korttien hintojen ja saatavuuden osalta. ;)
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
264
Pitikö AMD:n kaupasta tilatakseen käyttää sitä jotain taikalinkkiä? Mietin vaan jos koittas tässä torstaisin klikkailla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Pitikö AMD:n kaupasta tilatakseen käyttää sitä jotain taikalinkkiä? Mietin vaan jos koittas tässä torstaisin klikkailla.
Siellä ei väki edes boteillakaan saa noita, niin luulen että melkoista hakuammuntaa yrittää itse klikkalla.
 
Liittynyt
10.07.2019
Viestejä
10
Eilen saapui 18.2.2021 amd storesta tilattu 6900xt, ensi testit vedetty ja ei kyllä mitään valittamista. Tsemppia kaikille odotteluun!
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Itse sain myös 6900XT:n koriin, mutta parempi puolisko päätti tulla kyseenalastamaan raudan päivittämisen tarvetta juuri samalla sekunnilla. Kannattaako noita edes katsella 650W virtalähteellä, vai menisikö sekin vaihtoon samalla?
Paras olla todella laadukas poweri.
Alivoltitus tehonkulutuksen laskemiseksi tai Power Save presetin käyttö myös auttaisivat.

Isoin ongelma kun on sen jatkuvan/keskiarvokulutuksen yli nousevat transientit.
(6900 XT jää Igor'slabin testeissä hiukan alle 3080:n transienttien)
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 561
Olis mukava jos joskus tulee amd kortteja saataville, että linkitettäis kun saatavilla.
 

JSoi

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
873
Paras olla todella laadukas poweri.
Alivoltitus tehonkulutuksen laskemiseksi tai Power Save presetin käyttö myös auttaisivat.

Isoin ongelma kun on sen jatkuvan/keskiarvokulutuksen yli nousevat transientit.
(6900 XT jää Igor'slabin testeissä hiukan alle 3080:n transienttien)
Seasonic 650W Prime Gold, eli ihan ok virtalähde pitäisi olla. 6900 XT:n suhteen varmaan silti jää liian pieneksi. No ei tämä ainakaan vielä ole ongelma kun noiden korttien saaminen yhtä lottoarvontaa.
 
Liittynyt
24.09.2019
Viestejä
63
Minulla on corsairin 750w poweri ja 6900 xt toimii sillä 400w powerlimitilläkin tilttaamatta vaikka mun kortin suositus on 900w poweri. Cpu tosin vähän tehoa vaativa 3700x. Eri homma jollai kellotetulla intelillä tietysti.
 

gm_

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
314
Täällä kanssa refu 6800XT 330W limiitillä no problemos Corsair SF600 SFX powerilla. Kaverina tosin R5 3600.

Edit: jaa olikin tilauseuranta, vähän offitopikkia.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 261
Seasonic 650W Prime Gold, eli ihan ok virtalähde pitäisi olla. 6900 XT:n suhteen varmaan silti jää liian pieneksi. No ei tämä ainakaan vielä ole ongelma kun noiden korttien saaminen yhtä lottoarvontaa.
Prime sarja on yksiä laadukkaimman pään powereita.
Vakiona 6900 XT ei sinällään ole paljoa yhtään 6800 XT:tä nälkäisempi, mutta kummankaan 450+ W transientit eivät ole powerille kevyitä pitemmän päälle.
Sen takia varsinkin kellottelussa olisi hyvä olla järeä poweri.
Is AMD getting the crown back? Radeon RX 6900 XT 16 GB review with benchmarks and a deeper technical analysis | Page 15 | igor´sLAB
(ironisesti Furmark-rasituksen piikit ovat alempia kuin pelien)

Varsinkin niukasti mitoitetuilla suotoelkoilla olevat halpapowerit olisivat kovilla tehonäytönohjainten transienttien edessä.
 
Liittynyt
17.12.2020
Viestejä
7
Eikös se yks erä ollu melki tunnin?
Nyt ei kyllä tuu mieleen, ehkä ennen pysty olee noin kauan. AMD sivuilla se ensimmäinen "osto" nappi jää kummittelemaan aika pitkään sen jälkeenkin, kun tuote on loppu. Vasta ostokoriin lisätessä tulee ilmoitus varaston loppumisesta. Viikko sitten tais mennä 6900xt alle minuutissa, tossa 18.38 aikoihin. Jos nyt pitäis itse veikata, niin aina torstaina klo 18.30 aikoihin siellä on muutama tuhat ihmistä tai bottia kyttäämässä valmiina. Homma on aika selkeetä porukalle nyt, että tohon aikaan se tulee. Pelkästään PartAlertin Discord serverillä on yli 1800 ihmistä EU alueella, jotka käyttää 6800xt korttien hälytysilmoituksia. Ja tää on vaan yks trackeri. Jotkut ihmiset käyttää eri trackereitä, toiset käyttää Google Chromen laajennuksia ja jotkut käyttää omaa koodia. Tiedä sit paljon näitä on yhteensä, mut heti kun siellä on jotain niin monen ihmisen sähköposti, Telegram, Discord yms. alkaa huutamaan.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 876
6900XT julkaisussa kesti 6800XT ja 6900XT useamman tunnin. Muistan kun olin silloin myymässä 1070 ja juttelin ostajan kanssa että AMD:n sivuilla on pari tuntia ollut ostettavissa kaikki mallit eikä vielä ole loppunut.
 

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
393
Se miksi silloin AMD kaupasta oli 6900XT julkaisupäivänä reilun tunnin kaikkia malleja saatavilla johtui siitä, että niiden normaali verkkokauppa ei joko toiminut tai meni tukkoon kysynnän vuoksi. Ja yksi foorumilaisista keksi kiertotien - "jumal -linkin" - jonka kautta pääsi ohittamaan tuon normaalin AMD verkkokauppaprosessin.

Niitä pystyi sen reilun tunnin ajan ostamaan vain pääosin tuon linkin kautta ja joitakin yksittäisiä meni läpi normaalin prosessin kautta. Tuo linkki tai vastaava verkkokaupan ohitus ei ole enää toiminut ja AMD verkkokauppakin on tästä lähtien toiminut normaalisti joten näyttikset ovat loppuneet sekunneissa ostonapin ilmestyttyä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Se miksi silloin AMD kaupasta oli 6900XT julkaisupäivänä reilun tunnin kaikkia malleja saatavilla johtui siitä, että niiden normaali verkkokauppa ei joko toiminut tai meni tukkoon kysynnän vuoksi. Ja yksi foorumilaisista keksi kiertotien - "jumal -linkin" - jonka kautta pääsi ohittamaan tuon normaalin AMD verkkokauppaprosessin.
Ei ihan täysin noin.

Oli tukossa, check. Kaikki oli joka tapauksessa loppu kun koko maailma yritti sieltä tilata, check. Mutta koska se oli tukossa, sitä ei voinut 100% varmistaa, koska osa kaupasta mukamas näytti että olisi tavaraa jäljellä. Ihan samaan tapaan Jimmsin sivut toimii, siinä listaussivulla voi näyttää eri mallit vihreää varastosaldoa kun myynti on juuri alkanut, mutta itse yksittäisen tuotteen sivulla näkyy todellisempi varastosaldo. Joka sekin itsessään voi vielä lagata hieman.

Mutta ainakin minä nimenomaan näin sen promolinkin suoraan www.amd.com sivulta, ja luultavasti monet muutkin, eihän sitä kenenkään tarvitse erikseen kertoa. Saattoi hyvin olla sama koodi tai ainakin vastaava, en tiedä kun vaihdoin selainta siinä vaiheessa kun muut tässä ketjussä väittävän saavansa tilauksia läpi ja mulla se peruskauppa tahmasi täysillä eikä mitään toiminut, ja en osannut jälkikäteen kaivaa Edgen historiasta että oliko se sama promoid kuin mitä Swamper jakoi.

Kuitenkin jos sitä promoa jaettiin esim. paikallisesti kaikille suomalaisen IPn omaaville tai vaikka 30% yrittäjille, niin kuka tahansa joka yritti katsoa pääsivun kautta, sai sen toisen kaupan auki ja pystyi tilaamaan minkä tahansa mallin. Koko maailmalle sitä ei voitu jakaa koska muuten niitä sen päivän tilauksia toimitettaisiin vieläkin.

Mutta pitkälti noin, esim. ne 6900XT tilauksia aloitettiin toimittaa vasta muutama viikko myöhemmin, 6800XT tulivat paljon nopeammin. Eli niissä ei ollut realiaikaista varastosaldoa, vaan tilauksia otettiin enemmän kuin mitä oli valmiina lähtemään. Ja tolla logiikalla se promo oli väkisin melko rajattu.
 
Liittynyt
24.06.2019
Viestejä
520
Nyt kun tässä vanhoja muistellaan näköjään niin itse muistelen, että se AMD virallinen promo-linkki oli vain 6900XT-malliin ja sitä ei suoraan ollut sivustolla 6800 ja XT malleihin, mutta @Swamper1337 keksi muuttaa linkissä olevan "6900" tekstin kohdalle eri mallit ja näin linkit veivät niitäkin suoraan tilaukseen.

Korjailkaa jos muistan väärin. :geek:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Tuollainen tuli bongattua kun katselin toimitusmääriä. Eli vuorokausi sitten 2 tilattua mutta 5 tulossa.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
9
Proshopista löytyy nyt tällainen:

Tilasin lauantaina ja tänään lähti postiin :)
 
Liittynyt
12.02.2018
Viestejä
20
Mihinkäs aikaan torstaisin noita kannattais yrittää lotota tuolta amd:n sivuilta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
797
Viime torstaina mä sain 6800XT heti koriin kun se ilmestyi enkä silti ehtinyt saada tilausta loppuun
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 566
Muuten, eikö AMD voisi laittaa jotain botin estosoftaa kauppaansa? Esim parin captcha ja muun tsekkauksen läpi ei varmasti moni botti pääsisi läpi. Antaisi vähän tasoitusta muillekin :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 490
Viestejä
4 201 308
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom