Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuuleman mukaan odottavat nimenomaan 5070:n julkaisua että voivat hinnoitella sen suorituskyvyn perusteella.Eli viimehetkellä niissä on havaittu joku ongelma, joita pitää korjata tai vaihtoehtoisesti ovat kilpailukykyisiä vasta sitten julkaistavien Nvidian näyttisten kanssa.. Mitkäs näyttikset tulevat silloin Nvidialta myyntiin?
Riippuu täyusin ongelmasta.Kuuleman mukaan odottavat nimenomaan 5070:n julkaisua että voivat hinnoitella sen suorituskyvyn perusteella.
Jos korteissa olisi joku oikea ongelma ei sitä saataisi korjattua niin nopeasti että parissa kuussa olisi uudet kortit kaupoissa
Mitä outoa siinä on jos julkaistaan 5070 kanssa jonka kanssa tarkoitettukin kilpailla?Riippuu täyusin ongelmasta.
Ongelma voi olla esim sellainen, että sen kiertäminen onnistuu MUTTA suorituskyky kärsii pahasti ja nyt mietitään, miten sen voisi kiertää muuten. Tai ratkaisu voi olla jo tekeillä, ja ollaan varmoja, että saadan nopeasti kuntoon..
Onhan noita ollut aikojen kuluessa kaikenlaisia..
Jokatapauksessa haisee pahasti tuo toiminta, kun ensin esittelyä ei ollutkaan ja nyt julkaisu selvästikin siirtyy..
Varastossa seisottaminen ei tuo firmaan sisään rahaa ja firmojen tehtävä on haalia sitä rahaa sisään mahdollisimman paljon.. Ja onhan tuo PR:nkin ja maineen kannalta melkoisen noloa.Mitä outoa siinä on jos julkaistaan 5070 kanssa jonka kanssa tarkoitettukin kilpailla?
Niiden valmistamiseen on jo käytetty se määrä rahaa kuin vaativat, ei niiden arvo mystisesti häviä parissa viikossa...Varastossa seisottaminen ei tuo firmaan sisään rahaa ja firmojen tehtävä on haalia sitä rahaa sisään mahdollisimman paljon.. Ja onhan tuo PR:nkin ja maineen kannalta melkoisen noloa.
Lisäksi näyttikset eivät yleensä parane vanhetessaan vaan hyvinkin nopeasti, päinvastoin..
Et näköjään ymmärrä varastonkiertoa tai taloutta. Mikään firma ei seisota varastossa enempää tavaraa, kuin on absoluuttisen pakko. Varastossa seisovaan rojuun on sitoutunut pääomaa, jolla on jokin hinta (näillä firmoilla velkojen korot todennäköisesti yli 5%). Erityisen haitallista tämä on AIBlle ja jälleenmyyjille, joiden kate on muutenkin erittäin ohut ja lainahanat tiukemmassa vrt. itse piirivalmistuttajaan. Itse veikkaisin, ettei näitä ole oikeasti vielä jälleenmyyjien varastoihin päätynyt tai sitten AMDlla on todella vahva luottamuspula omaan tuotteeseensa.Niiden valmistamiseen on jo käytetty se määrä rahaa kuin vaativat, ei niiden arvo mystisesti häviä parissa viikossa...
Jos tällä tempulla saadaan esimerkiksi kasvatettua voittoa 10%:lla itse ainakin tekisin saman...
Niin minä uutisen käsitin että jälleenmyyjillä on jo rx 9070 ja rx 9070 xt kortit varastoissaan ja odottavat niiden myyntilupaa amd:ltä jonka piti tulla 23.1.2025 mutta siirtyikin maaliskuulle 2025.Et näköjään ymmärrä varastonkiertoa tai taloutta. Mikään firma ei seisota varastossa enempää tavaraa, kuin on absoluuttisen pakko. Varastossa seisovaan rojuun on sitoutunut pääomaa, jolla on jokin hinta (näillä firmoilla velkojen korot todennäköisesti yli 5%). Erityisen haitallista tämä on AIBlle ja jälleenmyyjille, joiden kate on muutenkin erittäin ohut ja lainahanat tiukemmassa vrt. itse piirivalmistuttajaan. Itse veikkaisin, ettei näitä ole oikeasti vielä jälleenmyyjien varastoihin päätynyt tai sitten AMDlla on todella vahva luottamuspula omaan tuotteeseensa.
Ja näin. Tosin eivät ne tietenkään ole. Kattellaan sitten vuoden päästä niiden osalta uusiksi...Täytyy vaan toivoa että ajurit on sitten kunnossa
En pysty sanomaan että tietäisin mutta sen verran luulen tietäväni että kyseisen kokoinen firma osaa ja tietävät mitä tekevät.Et näköjään ymmärrä varastonkiertoa tai taloutta. Mikään firma ei seisota varastossa enempää tavaraa, kuin on absoluuttisen pakko. Varastossa seisovaan rojuun on sitoutunut pääomaa, jolla on jokin hinta (näillä firmoilla velkojen korot todennäköisesti yli 5%). Erityisen haitallista tämä on AIBlle ja jälleenmyyjille, joiden kate on muutenkin erittäin ohut ja lainahanat tiukemmassa vrt. itse piirivalmistuttajaan. Itse veikkaisin, ettei näitä ole oikeasti vielä jälleenmyyjien varastoihin päätynyt tai sitten AMDlla on todella vahva luottamuspula omaan tuotteeseensa.
En tiedä mitä muut ovat odottaneet mutta olen odottanut n. rx 7900 xt:n suoritustasoista ja kuluttaja hinnaltaan n. 600-800€ tasoa olevaa uutta amd gputa joka tulisi kuluttajille myyntiin tammi-helmikuussa 2025. Saa nähdä pitääkö se odotus kutinsa vai lykkääkö amd julkaisua myöhemmäksi ja pitääkö hinta arvio kutinsa.Toinen mitä mietin on se, että varmistetaan saatavuus. Nyt kun näyttää että 5070ti kortille on kova kysyntä, ja 5090, mutta 12gigan 5070 ja 16 gigan 5080 ei niinkään, nii lyödään tarjolle korttia sen verran että on mistä myydä, ja kun ei kilpailla näiden huippujen kanssa nii sama myydä samaan aikaan ku 5070 kortitkin tulee. Tuo FSR yms jutut on toinen mitä ehitään vielä hiomaan pari kuukautta ja kattoon siinä samalla mitä nää Nvidian jutut tarjoaa käytännössä ens viikon julkasussa.
On tää silti markkinoinnin osalta melko farssi kun ei vaikuteta tietävän mitä myydään ja millon ja kaikki vaikuttaa reaktioilta vastustajan liikkeisiin. Nvidia vie tätäkin tanssia ja AMD seuraa.
En pysty sanomaan että tietäisin mutta sen verran luulen tietäväni että kyseisen kokoinen firma osaa ja tietävät mitä tekevät.
Lisäksi näyttikset eivät yleensä parane vanhetessaan vaan hyvinkin nopeasti, päinvastoin..
Noh, AMD näyttiksistä usein sanotaan että "age like fine wine" eli saavat lisää tehoa mitä vanhemmaksi menevät. Eli hyvin mahdollista että tänään vs 2kk päästä voi olla 10% lisää tehoa millä kilpailla nVidiaa vastaan.
Onko näistä esittämistäsi asioista jotain tietoakin jossain?Miksihän AMD yritti tähän vaiheeseen tuoda uutta RDNA4 -generaatiota juuri tässä vaiheessa, kun tietää, että ei a) pärjää suorituskyvyssä b) hinnoittelunkin suhteen ollaan tiukoilla?