AMD leikkaa Ryzen 7 prosessoreiden hintoja

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Some Ryzen Linux Users Are Facing Issues With Heavy Compilation Loads - Phoronix Forums


Some Ryzen Linux Users Are Facing Issues With Heavy Compilation Loads - Phoronix Forums


Some Ryzen Linux Users Are Facing Issues With Heavy Compilation Loads - Phoronix Forums


Some Ryzen Linux Users Are Facing Issues With Heavy Compilation Loads - Phoronix Forums


Viiden vuoden aikana ei ole FX-8350, 1090T tai 2500k(kaikki vakiokelloilla ja lisänä voisi vielä mainita 3930k:n ja 5820k:n, jotka toimivat ongelmitta sen ajan kun minulla ne oli), monilla gcc -versioilla, heittänyt ydintä kääntäessä segfaultia, jota näyttää Zenillä nyt 'muutamilla random linux' käyttäjillä tapahtuvan.

Puolijohdevalmistajien fanittajilla menee tunteisiin, ylläri. Ja näkkyypähän, onko kyseessä todellinen ongelma, koskettaako Windowsia millään tapaa vai onko 'random linux' jne.


Ja julkaisun yhteydessä, kun suorituskykyerot samoilla kelloilla pyörivään Inteliin tuli ilmi, oli asia juuri toisinpäin: hyötykäyttöön.
Koittakaa nyt päättää.

Onko siellä Linuxin ropelihatut ite tehneet emolevynsäkin? Asus Taichi :confused: User erroria maksimit. Lopetin lukemisen tuohon kohtaan. :joy:

Ryzen sai ihan mukavan suorituskykyboostin muistien taajuuden nostolla tuonne 3200MHz++. Lähti prossu ns. lentoon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Eiköhän tuohonkin korjaus jossain vaiheessa tule.
Varmasti tulee, mutta korjauksista on etukäteen mahdotonta tietää, onnistuuko mikrokoodilla vai vaatiiko revisiopäivityksen. Itse epäilen jonkinlaista epävakautta muistiohjaimen puolella, mutta sen sitten näkee..
----------
Ja ei noita prossuja suunnitella windowkselle tai linuksille. Lisäksi jos BIOS on kunnossa, niin X86 yhteensopiva prossu ajaa sitä X86 koodia ok ja ryzen on olevinaan X86 yhteensopiva prossu. Nyt kyse ei ole jostain hidastelusta tms ongelmasta, vaan siitä, että ilmeisesti osa prossuista tekee virheitä tietynlaisella kuormalla, jota ESIMERKIKSI tuo kääntäminen on. Sinänsä kääntäminen ei ole mitenkään erikoista, joten on selvää, että jos siinä esiintyy ongelmia, niin muuallakin esiintyy, se nyt vain on ikävä fakta ja ongelma on löydettävä sekä korjattava.

Kyseistä hommaa harrastavat käyttäjät vain ovat asiasta tarkkoja. Heille ei ole vaihtoehto, että toimiva softa toimii välillä miten sattuu. Pelaajille taas joku pelin kaatuminen tai pieni sekoilu on jokapäiväistä puuhaa ja sitten itketään windowksen paskuutta tai laitteen X ajuria, vaikka kyse onkin esimerkiksi hyvin lievästi epävakaasta prossusta.

Ei tuossa ilmiössä ole mitään uutta. Samankaltaisia ongelmia on ollut ennenkin, niin Intelillä, kuin varsinkin AMD:llä.

Tämä on RYZEN on jälleen kerran aivan erinomainen esimerkki siitä, miksi tuotteen kannattaa ensin antaa olla markkinoilla jonkun puoli vuotta ja sitten katsoo, mitä siitä sanotaan vaativampien käyttäjien toimesta (yli 90% pelaajista ei kuulu tähän ryhmään). Jos ei ole ongelmia, niin silloin tuote on melko valmis ja se kannattaa hankkia.

Betavaiheessa on täysin normaalia, että esim 6:lla käyttäjällä kymmenestä toimii ja he ovat "höh, mikä vika siinä on" ja neljä käyttäjää taas törmää enemmän tai vähemmän pahoihin ongelmiin, joista suurin osa ratkaistaan jossain vaiheessa (mutta pahimmillaan voi mennä esim vuosi, niinkuin Nvidialla esimerkiksi meni 5-10 vuotta sitten tiettyjen (hyvin rajattu joukko) näytönohjain / emo yhdistelmien kanssa, joissa näyttisajurit sekosivat ja kaatuivat satunnaisesti.)

Sanotaan nyt vielä:
Jos AMD aikoo markkinoida noita prossujaan konesaleihin, niin tuollaista vikaa ei kertakaikkiaan saa olla tai myynti tyssää melko nopeasti ja on hyvin vaikea saada jalkaa ovenväliin uudestaan..
----------------------------
Mistä muuten löytyikään esim Saksan hintakehityskäppyröitä, vaikkapa ryzenin suhteen?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
106
Viiden vuoden aikana ei ole FX-8350, 1090T tai 2500k(kaikki vakiokelloilla ja lisänä voisi vielä mainita 3930k:n ja 5820k:n, jotka toimivat ongelmitta sen ajan kun minulla ne oli), monilla gcc -versioilla, heittänyt ydintä kääntäessä segfaultia, jota näyttää Zenillä nyt 'muutamilla random linux' käyttäjillä tapahtuvan.
Minä muistan hyvin ajan, kun Intel toi ensimmäiset HT:nsa markkinoille.
Muistatko sinä?
Siis sen öhm, ehkä 1.5v-2v ajanjakson, jolloinka HT:n kanssa oli milloin mitäkin ongelmaa?
Siis sen ajanjakson, kun sopivilla emolevyillä (taisi olla mm. Tyan ja MSI yksiä isompia kärsijöitä) ei auttanut HT:n disablointikaan poistamaan HT-ongelmia?
Siis sitä ajanjaksoa, kun jossain vaiheessa viimein joku edes myönsi edes teorian tasolla jonkin ongelman olevan mahdollista Inteliltä?
Ja siis sen ajanjakson, kun ne viimein alkoi kuuntelemaan valitusta ja tutkimaan - ja ennenkaikkea LÖYTÄMÄÄN - ongelmia?

Minä muistan.
Tämä vaikuttaa valitettavasti samalta keissiltä - tosin yhdellä erityisen isolla erolla: nyt BIOSeja päivitetään todella ahkerasti, mikrokoodia päivitetään ahkerasti, piirisarjan ajureita päivitetään ahkerasti. Ja jopa myönnetään, että ainakin joillakin kokoonpanoilla joissakin tapauksissa on ongelmia.

PS.
Omat todella mystiset ongelmat johtuivat muisteista. Tai siis yhdestä muistikammasta, joka oli kuin olikin rikki.
Se vaan ei edes Memtest86:lla löytynyt helposti. Ehei. Vaati tosiaan 10h+ ajoa, jotta se parin megan siivu ongelmamuistia osui kohdalle. Aika monta passia vedettiin täysin kliinisti. Jonkun kertoma nyrkkisääntö "5 passia läpi = OK" olis failannut. Nimittäin vasta 6. tai 7. passilla alkoi erroreita löytyä.

Puolijohdevalmistajien fanittajilla menee tunteisiin, ylläri. Ja näkkyypähän, onko kyseessä todellinen ongelma, koskettaako Windowsia millään tapaa vai onko 'random linux' jne.
Ei ehkä varsinaisesti. Mä olen Intel-fanboy. Mutta se juna meni jo - nyt on R7 1700 ja helkkarin tyytyväinen olen.
Joo, mulla on eka viikko menny taistellessa ongelmansetvitystä ja sitten kaksi viikkoa takuukeissiä. Ja nyt on ylimääräinen muistikittikin jne.
Silti.

Muistan joskus ikuisuus sitten sen ajan, kun mulla oli vielä Athlon XP2400+. Se oli kova vehje se. Grillasikin kunnolla ja rehdisti - käryineen päivineen. Silloin tuli P4 ja HT:kin. Ja mää nauroin. Sitten joskus tuli Core2 - sit vaihtu leiri. Sit tuli uudempi Core2, pysyin siinä. Sit tuli Core i. Ja mulla oli i5 2500K sen 6v ajossa.
Yhtenäistä jokaisessa Intel-setissä? Joko emolevy rikki (Core2 E6400 **muistaakseni** ja Asus P5K SE-emo sano poks heti), muisteissa ongelmia (Core i5 ja Asrockin Fatality P67 ja poks sanoi yks setti Kingstonia) tai prossussa häikkää (Core2 E7400 **muistaakseni**).
Ongelmat on ikäviä, mutta ei se nyt sentään ihan niin simppeliä kuitenkaan ole - eihän?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 310
Viestejä
4 197 594
Jäsenet
70 889
Uusin jäsen
juusowtf

Hinta.fi

Ylös Bottom