AMD julkaisi monien toivoman Ryzen 9 9950X3D2 -prosessorin kaksinkertaisella 3D V-Cache -välimuistilla

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
TechPowerUp ja Gamers Nexus mielestäni turhaan lähtevät kuitenkin kritisoimaan ja arvostelemaan mm. muita julkaisuja, että AMD olisi suosinut vähemmän teknisiä testejä. Saattaa olla perää, mutta ei kovinkaan ammattimaista.
Tämä kohta ei enää nykyään edes yllätä.
 
Saisiko testiin Cities: Skylines 2:n mukaan niin, että verrataan ”tavalliseen” 9950X3D:hen? :D
LTT oli tuon jo testannut, jos haluaa ennakkoa

1776942004138.png
 
LTT oli tuon jo testannut, jos haluaa ennakkoa

1776942004138.png
Jännä, jossei ton enempää ole hyötyä. 9800X3D kuitenkin peittoaa 9700X:n peleissä mennen tullen, ja Cities 2:n pitäisi pystyä utilisoimaan kaikki ytimet, mitä tuossakin olisi tarjolla.
 
Jännä, jossei ton enempää ole hyötyä. 9800X3D kuitenkin peittoaa 9700X:n peleissä mennen tullen, ja Cities 2:n pitäisi pystyä utilisoimaan kaikki ytimet, mitä tuossakin olisi tarjolla.
Muistiviive ei ehkä ole niin hirveän merkitsevässä roolissa tuossa pelissä. Vertaa esim core 270+ ja 14900K prossuja keskenään, niin tuo 270+ on parempi, vaikka käsittääkseni muistiviive suurempi. 32-core threadripper olisi kiva lisä ton pelin testeihin.
 
Saisiko testiin Cities: Skylines 2:n mukaan niin, että verrataan ”tavalliseen” 9950X3D:hen? :D
Tämä voisi olla hyvä ottaa mukaan ja jotain tarvitsee viritellä myös Factorion tilalle kun tuo meidän käyttämä 3. osapuolen testi on näköjään kadonnut bittiarvaruuteen:

 
Tämä voisi olla hyvä ottaa mukaan ja jotain tarvitsee viritellä myös Factorion tilalle kun tuo meidän käyttämä 3. osapuolen testi on näköjään kadonnut bittiarvaruuteen:


tuolla saattaisi olla jotain, mutta en tiedä paljonko pitää konffata että toimii. Pelihän on päivittynyt laajennuksen myötä uuteen major-versioon ja ehkä vanhan benchmarkin tekijä ehkä jaksanut päivitellä?
 
Tämä kohta ei enää nykyään edes yllätä.
Ko. instanssin julkaisut tuntuvat olevan ainakin satunnaisesti vilkaistujen YouTube-videoiden perusteella lähinnä turhanpäiväistä marinaa, raflaavien otsikoiden kanssa pelaamista ja oman näkökulman korostamista. Tällä erää olivat käsittääkseni saaneet prosessorin Hardware Unboxed/TechSpotilta lainaan testejä varten eikä tämän alla olevan tuoreen uutisen (arvioikoot kukin kriittisesti lähteen uskottavuutta) mukaan sekään ollut mennyt ihan putkeen NDA:han ja keskustelun jälkipyykkiin liittyen. Tämä oletuksella, että linkin takaa löytyvän Reddit-langan screenshot on oikea eikä väärennös.


Popparit esiin. :smoke:
 
Tyhmintä mitä voit ostaa osarilla on komponentit koska ne ikääntyy todella huonosti ainaki mun mielestä puhumattakaan niiden arvosta

Se osari tulee maksettavaksi, kun tuote on toimitettu.

Olen useasti tilannut komponentteja Klarna Laskulla, viimeeksi Gigantista. Sitten vaan maksan sen pois. Minulla ei ole voimassa olevia kulutusluottoja, kun sen "osarin" voi maksaa heti pois. Ja Gigantista tämä ei maksanut yhtään lisää.

Oikeasti harkitsin viime BF, että tilaan Arcin Klarnalla, kun sen toimitus oli 4kk päässä. Sitten päädyin siihen, että ostan täältä foorumilta ja tilauksenkin peruminen hoitui ilman mitään vaivaa minulle, eikä tarvinnut odotella rahoja takaisin. Ja minä olen kyllä tässä vähän kusipää, että jos tilaus on tehty Klarnalla, siinä on suurempi todennäköisyys tulla peruutetuksi, kuin että jos tilaan luottokortilla. Luottokortissani on tuoteturvavakuutus, niin en minä tililtä osta kuin käytettyä.
 
Se osari tulee maksettavaksi, kun tuote on toimitettu.

Olen useasti tilannut komponentteja Klarna Laskulla, viimeeksi Gigantista. Sitten vaan maksan sen pois. Minulla ei ole voimassa olevia kulutusluottoja, kun sen "osarin" voi maksaa heti pois. Ja Gigantista tämä ei maksanut yhtään lisää.

Oikeasti harkitsin viime BF, että tilaan Arcin Klarnalla, kun sen toimitus oli 4kk päässä. Sitten päädyin siihen, että ostan täältä foorumilta ja tilauksenkin peruminen hoitui ilman mitään vaivaa minulle, eikä tarvinnut odotella rahoja takaisin. Ja minä olen kyllä tässä vähän kusipää, että jos tilaus on tehty Klarnalla, siinä on suurempi todennäköisyys tulla peruutetuksi, kuin että jos tilaan luottokortilla. Luottokortissani on tuoteturvavakuutus, niin en minä tililtä osta kuin käytettyä.
Joo lasku toki eriasia ja ymmärrän paremmin mutta just noi pitkät osarit isoilla kuluilla komponentiesta ei kyl mitenkään käy ainakaan omaan järkeen
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=wMGYxHU9JII


Varmaan ainoa järkevä testivideo prossusta. Lyhyesti:
- CCD1 on edelleen paskaa, CCD0 hyvä kuten perinteisesti
- FCLK ei edelleenkään kulje 2200MHz enempää, kuten oli odotettavissakin
- 9950X3D2 hyötyy merkittävästi nopeista muisteista, eikä Pietu edes käyttänyt tuossa kuin 7800MT/s. Tämä yllätti hänet itsensäkin
- Ylikellotuksilla +45% suorituskykyä joissain benchmarkeissa

Kovasti odotin tätä prossua, mutta tuo surkea CCD1 nyt vaan on massiivinen turnoff. Ja kuten Der8auer totesi omassa videossaan, tämä tuotiin kauppoihin 1,5v liian myöhään.

1776963912002.png
:sangry:


On se perkele kumma, kun ei edes tonnin halo-prosessoriin voida laittaa kelvollisia siruja, vaan ainoastaan toinen kulkee täysiä ja toinen pitää aina kaapia roskisten pohjalta täyteaineeksi..
Tämä on vähän sama, jos NVidia tekisi "GTX 970:t" 5090:n kanssa. Kusetettu olo sellaisesta tulisi, ihan kuten näistä AMD:n dual-CCD prossuistakin. Tai jos ostaisi Ferrarin V10-koneella, jonka toisen puolen sylinterit olisikin pari desiä pienempiä kuin toisella puolella.

@Sampsa voisitteko ystävällisesti napata kuvan teidän prossulla, että mitä BIOS (eikös teillä Asus emo ollut?) raportoi eri corejen SP:t ja VID:t?
 
Jännä, jossei ton enempää ole hyötyä. 9800X3D kuitenkin peittoaa 9700X:n peleissä mennen tullen, ja Cities 2:n pitäisi pystyä utilisoimaan kaikki ytimet, mitä tuossakin olisi tarjolla.
100k asukkaan kaupunki pyörii jollain 4-ytimelläkin. Ja muutenkaan "sim speediä" ei lueta fps-mittarista, peli kyllä pyörii ok vaikka sim on lähes jäätynyt paikoilleen.
 
Oliko jossain reaalimaailman vertailua 5090:n kanssa 4k:na? Baldur's Gate 3 kiinnostaisi ainakin. 1080p-testit kertovat prossujen välisistä eroista joo, mutta jos systeemiä meinaa päivittää, niin oikeasti kiinnostaa saavutettava parannus.
 
BLACKLISTED by AMD | AMD's Dirty Tactics

Tukkajumala päätynyt mustalle listalle ja videolla puhetta AMD Lisa Su korruptionista Trump hallinnon kanssa

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=p6O4LCmah98


Tuli myös testi tästä prossusta ja hänen suositus on että älä osta varsinkin nykyisellä hinnalla
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=RDpBuiu0ql8&t=242s
 
Testiartikkeli on nyt julki:


Mukana on pyynnöstä Cities Skylines 2 (sisäänrakennettu benchmark 100 000 asukasmäärällä), Factorion sain myös mukaan 10000 spm benchmarkilla sekä ytimien välinen latenssi heatmap.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=wMGYxHU9JII


Varmaan ainoa järkevä testivideo prossusta. Lyhyesti:
- CCD1 on edelleen paskaa, CCD0 hyvä kuten perinteisesti
- FCLK ei edelleenkään kulje 2200MHz enempää, kuten oli odotettavissakin
- 9950X3D2 hyötyy merkittävästi nopeista muisteista, eikä Pietu edes käyttänyt tuossa kuin 7800MT/s. Tämä yllätti hänet itsensäkin
- Ylikellotuksilla +45% suorituskykyä joissain benchmarkeissa

Kovasti odotin tätä prossua, mutta tuo surkea CCD1 nyt vaan on massiivinen turnoff. Ja kuten Der8auer totesi omassa videossaan, tämä tuotiin kauppoihin 1,5v liian myöhään.

1776963912002.png
:sangry:


On se perkele kumma, kun ei edes tonnin halo-prosessoriin voida laittaa kelvollisia siruja, vaan ainoastaan toinen kulkee täysiä ja toinen pitää aina kaapia roskisten pohjalta täyteaineeksi..
Tämä on vähän sama, jos NVidia tekisi "GTX 970:t" 5090:n kanssa. Kusetettu olo sellaisesta tulisi, ihan kuten näistä AMD:n dual-CCD prossuistakin. Tai jos ostaisi Ferrarin V10-koneella, jonka toisen puolen sylinterit olisikin pari desiä pienempiä kuin toisella puolella.

@Sampsa voisitteko ystävällisesti napata kuvan teidän prossulla, että mitä BIOS (eikös teillä Asus emo ollut?) raportoi eri corejen SP:t ja VID:t?


Joo näinhän nuo ytimet selkeästi oli tässäkin yksilössä eli:

  • CCD0 Average Frequency / VID / SP: 5613 MHz / 1,343 V / 121
  • CCD1 Average Frequency / VID / SP: 5424 MHz / 1,338 V / 114
 
Viimeksi muokattu:
Mukana on pyynnöstä Cities Skylines 2 (sisäänrakennettu benchmark 100 000 asukasmäärällä),
Tämä benchmarkki on aikalailla grafiikan suorituskykytesti. Myös CPU:n osalta ts render thread on pääosassa. 9850X3D ei pärjää noille lopuille jos kaupunki on kokoluokkaa 500k tai enemmän, 16-ytimiset vetää 100%.

Omalla 5800X3D + 9070XT(1080p medium asetuksin) prossu kuormittui testin aikana 60-80%, näyttis vielä vähemmän. Ts yhden ytimen suorituskyky määritti lopputuloksen.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
308 696
Viestejä
5 232 150
Jäsenet
83 364
Uusin jäsen
ecca

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom