Onhan sekin mahdollista, mutta siellä ei kuitenkaan ole korvaavaa mallia nyt tulossa niin vaikka marginaalit olisi miten pieniä niin se voi kannattaa pitää myynnissä.
Noniinno. Ihan hyvä pointti mutta...
...toisaalta taas Radeon VII julkaistiin PELInäytönohjaimena. Markkinointia minä en niinkään seurannut joten en siitä tiedä, jos sinä seurasit tai tiedät niin voinet kertoa myytiinkö VII:aa enemmän peli- vai hyötynäytönohjaimena.
Mutta CES keynoten seurasin livenä ja tässä nyt pläräilen
Anandtechin live blogia/
CES keynote videota.
"So for all of our Radeon fans, it's time to meet the next generation of high performance
gaming GPU's"
"Introducing AMD Radeon VII - The World's First 7nm
Gaming GPU".
"
Gamers and creators"
"Enthusiast level
gaming."
Yhdessä slaidissa on content creation suorituskykyä vs Vega 64.
"We really built Radeon VII for
gamers"
"Engineered for
gamers" (AMD:n oma boldaus)
Sitten
pelejä, pelejä, pelejä, pelejä. Battlefield 5, Fortnite, Far Cry 5, Strange Brigade, Devil May Cry 5, The Division 2
Ja se olikin sitten siinä. Sellaisesta noin 13 minuutista creation puoli oli esillä reipas puoli minuuttia ellen sitten missannut jotain.
Minun mielestä tuo näyttää pelinäytönohjaimelta? Sen käsityksen sain julkaisusta kun aika vahvasti se pelaaminen oli esillä. Ollaanko samaa mieltä?
Tuotesivulla ei ole paljon
GAMING tuubaa mutta silmämunille kuitenkin ensimmäisenä lävähtää first 7nm
gaming GPU jonka alapuolella kyllä on sitten seuraavaksi extraordinary creation mutta heti perässä extreme
GAMING.
Esittely
videossa tjsp taas first 7nm
GAMING GPU ja heti perään mainostetaan parempaa suorituskykyä Resident Evil 2:ssa, For
Gaming, For Extreme
Gaming, mainostetaan maksimi resoluutioita ja fps:ää ja asetuksia ja sitten vasta siirrytään siihen content creation puoleen. Ja lopuksi vielä kerrotaan taas kerran että se on first 7nm
gaming GPU.
siellä ei kuitenkaan ole korvaavaa mallia nyt tulossa
Minun mielestäni se julkaistiin juuri äsken
Kyllä! Radeon VII compute on paljon parempi mutta pelinäytönohjaimena se VII julkaistiin.
Gaming!
AMD:n omien numeroiden mukaan 5700 XT on keskimäärin 6% nopeampi kuin RTX 2070 2560x1440 resoluutiolla.
Viimeisimmässä TPU GPU revikassa Radeon VII samalla resoluutiolla on keskimäärin 6,8% edellä RTX 2070:aa.
Tämän 5700 sarjan julkaisun myötä minä en vaan näe AMD:n kannalta mitään järkeä jatkaa Vega 20:ien uhraamista Radeon VII kortteihin. Paremmat katteet näille kalliille ytimille ja muisteille saadaan sieltä Pro ja Instinct puolelta mihin se kortti soveltuu paljon paremmin.
Varsinkin kun eräiden huhujen mukaan Radeon VII julkaistiin vain koska Navi myöhästyi. Alunperinhän ei ollut mitään puhetta että 7nm Vega tulisi kuluttajapuolelle. En jaksa kaivaa missä tämä oli, olisko ollut joku earnings call viime vuonna vai Computex 2018 7nm Vega demo vai missä, mutta silloin aikoinaan Lisa Su kyllä valitsi sanansa fiksusti eli jätti oven auki sille että 7nm Vega voisi tulla kuluttajapuolelle ennen Navia. Muistaakseni siis puhui vain 7nm
näytönohjaimesta.
Meni nyt kyllä vähän OT:n puolelle kun tämä on 5700 sarjan ketju mutta oh well.