Tilasin 8. elokuuta Ekrinin lihashuoltovasaran Amazon.comista. Taisi olla ensimmäinen tilaus comin puolelta, joten postitushommat eivät olleet tuttuja.
Vaihtoehtoina oli:
AmazonGlobal Expedited Shipping, jossa teksti: 9-14 business days after shipping.
AmazonGlobal Priority Shipping, jossa arvioitiin toimitus noin 11 päivän päähän.
Ensiksi mainittu maksoi vähän alle kympin vähemmän. Ei ollut kummempaa kiirettä, tuotetta oli varastossa ja toimittajana Amazon, joten ajattelin, että sehän tulee suurin piirtein samoihin aikoihin. Olen tottunut siihen, että Saksan puolella nämä lähtee tyyliin samana tai viimeistään päivänä liikkeelle jos Amazon toimittaa.
Meni pari viikkoa, eikä tuote ollut lähtenyt edes matkaan. Kyselin chatissa ja arvioitu toimitus oli joskus syyskuun puolessa välissä. Ajattelin vieläkin, että odotellaan vaan, koska muitakaan vaihtoehtoja ei tullut mieleen itsellä, eikä aspalla.
No eipä kuulunut yhtään mitään, joten eilen otin uudestaan yhteyttä. Robotti-chatti ilmoitti, että tuote tulee marraskuun alkuun mennessä. Noh, sain ihmishenkilön kiinni ja hän selitteli, että kyseinen Expedited- vaihtoehto toimii vähän huonosti International- tilauksiin, eikä osannut arvioida yhtään, että milloin tilaus voisi mahdollisesti lähteä liikkeelle. Kehui siinä samassa yhteydessä kuitenkin tuota Priority- vaihtoehtoa nopeaksi.
Lopputuloksena peruin eilisen chatin jälkeen koko tilauksen ja laitoin uuden vetämään Priority- vaihtoehdolla, joka teki koko tilauksesta enää 4€ kalliimman. Tuote lähti tänään liikkeelle.
Olisihan se ihan kiva, että tuossa ostoskorissa toimitustapaa valittaessa olisi näistä "hiukan" tarkempaa infoa. Melko naurettavaa, että tuotetta on varastossa koko ajan, mutta silti menee 6 viikkoa, eikä tilauksessa tapahdu yhtään mitään ja se lähetetään sitten, kun satutaan lähettämään. Jos olisin rahamiehiä niin olisin kyllä mielenkiinnosta jättänyt tuon toisenkin tilauksen vetämään ja katsonut minä vuonna se saapuu perille.