Amazon tilaaminen

Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
112
Amazonin tilauksessa tuote pillunpäreinä jo paketissaan ja pitäisi pistää palautukseen. Toimiiko tuo "Pre-Paid Return with DHL" vaihtoehto jos kiikuttaa paketin Postin toimipisteessä (kun kerta ovat listattuna DHL:n sivuilla) vai pistävätkö maksamaan erikseen?
Hyvin toimii. DHL = postipaketti > postiin.
 
Liittynyt
25.04.2019
Viestejä
78
Tilasin asiakaspalautetun mikron ja tänään saapui paketti. Paketissa ei ollut mikroa vaan toimistotuoli joka hiukan yllätti. Paketissa luki myös että pakkauksessa olisi tuoli mutta oletin että ovat pakanneet toiseen pahvilaatikkoon tuotteen. Tein palautusilmoituksen amazonin sivuilla ja sain dhl lappusen jonka laitoin paketin kylkeen ja paketin vein postiin. Eli palautus oli kyllä helppoa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
637
Tilasin Amazon.de tuotteen. Myyjänä kolmas osapuoli mutta "Fulfilled by Amazon".
Paketti on toimitettu mutta seurannassa lukee "Delivery by DEPOST" ja tracking ID on merkillinen mallia xxxx/xx/xxxxxxx. Mikähän tuo DEPOST on?
Postin seuranta hyväksyy koodin jos ottaa pois nuo kenoviivat, mutta ehdottaa toimittajaksi Yanwen tai DP Schenker. Pystyykö tuollaista varmasti seuraamaan mitenkään? Amazon.de toimitusarvio oli tälle päivälle mutta eipä ole näkynyt ja vähän epäilinkin tuota arviota. Tosin samaan aikaan tilattu toinen tuote oli jo keskiviikkona postilaatikossa ja sen toimitti perille Posti.
Vähän vanha viesti, mutta miten tämän kanssa kävi? Mulla sama tilanne.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
173
Mulla paketti jäi kokonaan saapumatta. Oli tilattu prime daysin aikaan ja piti tulla heinäkuun loppuun mennessä (myöskin siis depostin kuljettamana ilman seurantaa). Ei koskaan saapunut ja Amazon palautti rahat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 159
onko mitään tapaa tilata amazon.desta tuotteita suomeen, joissa mainitaan " This item cannot be shipped to your selected delivery location. Please choose a different delivery location. "
noita shipping forwarding palveluita on tietysti, mutta niissä palvelun hinta on sen verran kova,ettei muutaman kympin tuotetta ole niiden kautta järkevää pyöräyttää.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
458
onko mitään tapaa tilata amazon.desta tuotteita suomeen, joissa mainitaan " This item cannot be shipped to your selected delivery location. Please choose a different delivery location. "
noita shipping forwarding palveluita on tietysti, mutta niissä palvelun hinta on sen verran kova,ettei muutaman kympin tuotetta ole niiden kautta järkevää pyöräyttää.
No jos tuotetta on Amazonissa myynnissä jollain kolmannella osapuolella, joka toimittaa tänne niin sitten. Muutoin on laitettava lappua tiskiin välittäjälle. Miksi se juuri Amazonista pitää ostaa?
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
66
Paitsi että lähikaupalla oli joku idiootti joka ei osannut laitteitaan käyttää. Sanoi vaan että ei löydy koodilla tälläisiä ja että pitäisi mennä r-kioskille kun niillä on tuo dhl.
Noh onneksi oli Citymarkettiin asiaa ja täällä hoitui homma ongelmitta. Sanoi vielä että kyllä se olisi pitänyt siinä lähikaupan pisteelläkin onnistua.
Minulle kävi kirjaimellisesti sama episodi muutama kuukausi takaperin. K-Kauppias: ei tää koodi toimi, ärrällä on dhl piste. Ärrän myyjä: ei tunnista tätä koodia, tossa on DHL numero soita sinne. Ja sitten Cittarin aspa: joo onnistu, oliks sulla muuta? :rofl:
Kompataanpa näitä vastaavalla kokemuksella syrjäkylän K-superpostissa. K-kauppias skannaili koodeja tuloksetta samalla tupisten DHL:n paketista ja kuinka ne ei lähde heiltä. Tähän toki piti vääntää, että kyllä lähtee ja DHL on itse nimennyt tämän paikan lähetyspisteeksi. Kassalle alkoi kuitenkin kertymään jonoa, joten en jaksanut enää jäädä inttämään. Paikallisen ärrän (DHL-piste, ei postia) myyjä skannaili myös koodit ja totesi ettei lähde heiltä, mutta järjestelmä kertoo postin hoitavan ”:D”. Tietenkään kaupungissa ei ole yhtään skannaavaa pakettiautomaattia, joten sinnekään ei voinut jättää.

Pitänee kai hoitaa asiat isolla kirkolla.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
112
Kompataanpa näitä vastaavalla kokemuksella syrjäkylän K-superpostissa. K-kauppias skannaili koodeja tuloksetta samalla tupisten DHL:n paketista ja kuinka ne ei lähde heiltä. Tähän toki piti vääntää, että kyllä lähtee ja DHL on itse nimennyt tämän paikan lähetyspisteeksi. Kassalle alkoi kuitenkin kertymään jonoa, joten en jaksanut enää jäädä inttämään. Paikallisen ärrän (DHL-piste, ei postia) myyjä skannaili myös koodit ja totesi ettei lähde heiltä, mutta järjestelmä kertoo postin hoitavan ”:D”. Tietenkään kaupungissa ei ole yhtään skannaavaa pakettiautomaattia, joten sinnekään ei voinut jättää.
Jos se on normi DHL-paketti, niin sehän on nimenomaan postipaketti. DHL Express sitten erikseen. DHL-paketti postiin, eli tässä vissiin se K-kauppa, mutta K-kauppa ei vaan hahmota DHL-paketin ja DHL expressin eroa ja jos ei edes kokeile, niin siihenhän se sitten jää. Ärrälle se ei silloin luonnollisesti kuulu.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
209
Nopeus tuntuu palanneen. Viikonloppuna tilaus amazon.de:stä ja paketti kädessä torstaina ilmaisella kuljetuksella. Kaksi kertaa jo noin.

Vielä kun poistuis noi rajaukset mitä tänne saa tilattua…
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
637
Mulla paketti jäi kokonaan saapumatta. Oli tilattu prime daysin aikaan ja piti tulla heinäkuun loppuun mennessä (myöskin siis depostin kuljettamana ilman seurantaa). Ei koskaan saapunut ja Amazon palautti rahat.
Nyt en kyllä enää valitettavasti muista yksityiskohtia että miten kävi :cry:
Oma paketti saapui perille viikon myöhemmin kuin normaalisti, mutta saapuipa kuitenkin :thumbsup:
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
41
Jos se on normi DHL-paketti, niin sehän on nimenomaan postipaketti. DHL Express sitten erikseen. DHL-paketti postiin, eli tässä vissiin se K-kauppa, mutta K-kauppa ei vaan hahmota DHL-paketin ja DHL expressin eroa ja jos ei edes kokeile, niin siihenhän se sitten jää. Ärrälle se ei silloin luonnollisesti kuulu.
Aivan sama seikkailu oli oman Amazon DHL palautuksen kanssa. Ensimmäinen R-Kioski, Citymarketin Posti ja K-Market eivät pakettia huolineet. Vasta toinen R-Kioski (mikä on merkitty DHL Service Pointiksi kuten nuo muutkin) huoli paketin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
112
Aivan sama seikkailu oli oman Amazon DHL palautuksen kanssa. Ensimmäinen R-Kioski, Citymarketin Posti ja K-Market eivät pakettia huolineet. Vasta toinen R-Kioski (mikä on merkitty DHL Service Pointiksi kuten nuo muutkin) huoli paketin.
Noista kannattaisi laittaa Postille palautetta ja painottaa sitä että tähän törmää Postin toimipisteissä jatkuvasti. Niiltä menee kyllä asiamiehille palautetta ja ohjeita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 456
Laitoin ite nyt palautuksen ekaa kertaa ja tosiaan rahat tuli takaisin heti postin lajittelun jälkeen. Oisko niillä joku scripti joka vertaa paketin painoa ja kokoa varsinaiseen tuotteeseen ja määrittää sitten pitääkö kokonaan palautua. :hmm:
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 007
Laitoin ite nyt palautuksen ekaa kertaa ja tosiaan rahat tuli takaisin heti postin lajittelun jälkeen. Oisko niillä joku scripti joka vertaa paketin painoa ja kokoa varsinaiseen tuotteeseen ja määrittää sitten pitääkö kokonaan palautua. :hmm:
Tähän vaikuttaa myös muut asiat, kuten tuotteen arvo ja mahdollisesti palautushistoriakin ja tuoteryhmäkohtainen huijausriskitaso. Eli esim. jos arvokkaampi niin todennäköisemmin pitää palautua perille asti.

Se ei välttämättä noita painoa/kokoa osaa edes katsoa - Postin lajitteluhetkellä tulee ensimmäinen merkintä DHL:n seurantaan että paketti on matkalla, joten voi olla että Amazon vain odottaa sitä hetkeä että paketti on lähetetty.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
260
Olipas nopea toimitus. Tilasin virtalähteen tiistain ja keskiviikon välisenä yönä hieman puolenyön jälkeen. Amazon lähetti paketin seuraavana iltapäivänä. Posti otti paketin kuljetettavakseen Liettuassa torstaina puolenpäivän aikaan. Paketti saapui kaksi tuntia sitten Lidliin Postin automaattiin. Ihan perus ilmaisella toimituksella tuli.

I don't think I've ever seen anything quite like this before.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
366
Tilasin Amazon.de kautta itselleni kaapelin, jota en löydä mistään Suomesta. Nyt tuli Postilta ilmoitus, että minulle on saapumassa tullattava lähetys. Koitin alkaa tullaamaan tuota, mutta tämähän meni vaikeaksi.

Maksoin ALV:n tilausvaiheessa ja lähetys tulee marketplace myyjältä Kiinasta. Invoicesta ei löydy IOSS-numeroa ja asiakaspalvelu kieltäytyy tuota minulle antamasta, koska en ole B2B-asiakas. Mistään ei myöskään löydy lähetyksen painoa, jonka tulli vaatii. Miten helvetissä tää nyt pitäis saada tullattua?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 007
Tilasin Amazon.de kautta itselleni kaapelin, jota en löydä mistään Suomesta. Nyt tuli Postilta ilmoitus, että minulle on saapumassa tullattava lähetys. Koitin alkaa tullaamaan tuota, mutta tämähän meni vaikeaksi.

Maksoin ALV:n tilausvaiheessa ja lähetys tulee marketplace myyjältä Kiinasta. Invoicesta ei löydy IOSS-numeroa ja asiakaspalvelu kieltäytyy tuota minulle antamasta, koska en ole B2B-asiakas. Mistään ei myöskään löydy lähetyksen painoa, jonka tulli vaatii. Miten helvetissä tää nyt pitäis saada tullattua?
Sen IOSS-numeron voi kysyä myyjältä. Tai sitten laitat suoraan IM4420001201 joka on kaikkien Euroopan Amazon-sivustojen käyttämä IOSS-numero.

Painon voi arvioida jos ei lue postin seurannassa, saapumisilmoituksessa eikä tuotesivulla.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
511
Kenelläkään kokemuksia Amazon.de:n seurantatunnuksettomista lähetyksistä? Saksan Amazonista tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti hankintoja ja tyypilliseen tapaan yksittäinen tilaus toimitetaan useampana eri pakettina kuten tämä viimeisinkin. Yksi tilaus siis jakautui kolmeksi toimitukseksi, joista kaksi tuli UPS:llä ja tämä kolmas "DEPOST":lla. Ihmettelin jo alun perin, että mikä tämä on ja Amazonin appissa näkyy vain, että tilaus on otettu kuljetukseen, muttei mitään seurantatietoja sen jälkeen. Seurantatunnus, joka on ilmoitettu, on muotoa xxxx/xx/xxxxxxx, joka ei tunnistaudu missään rahtifirmojen seurannassa (ei edes Deutsche Postilla, joka ei siis ole DHL). Kun tilaus lähti toimitukseen, sain kyllä myös sen sähköpostin, jossa yleensä on linkki seurantaan, mutta tässä tapauksessa se puuttui, joka osaltaan tukee sitä käsitystä, että kyseessä olisi paketti vailla seurantaa. Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta tietenkin tämä paketti on nyt reilusti myöhässä, mikä ei ole lainkaan tyypillistä Amazonille. Paketti saattaisi hieman pakkaustavasta riippuen periaatteessa mahtua postilaatikkoonkin, kun mietin toimituksen sisältöä, mutta aivan varmaa se ei ole. Kun ei ole mitään seurantamahdollisuutta, niin en tiedä, että olisiko paketti jossain odottamassa noutajaansa.

Kun menen tilaukselle, niin kyseisen tuotteen kohdalla luki alun perin kun viimeinen luvattu toimituspäivä menisi ohi, että tilauksen pitäisi nyt tulla sitten seuraavan viikon aikana ja jos ei tule, niin voi käydä pyytämässä rahojen palautusta. Tämäkin ajankohta meni yli, mutta näköjään kelloon tuli viikko lisää, eli nyt pitäisi odottaa kaksi viikkoa ylimääräistä, jossa joko paketti ilmaantuu jollain tavalla minulle taikka sitten odotella ja pyydellä rahoja takaisin. Tosin rahapalautus ei tässä kohtaa edes niin kiinnostaisi, koska tilaamani tuote oli aika isossa alennuksessa ja viimeisiä saatavilla olevia, joten joutuisin ostamaan korvaavan tuotteen todennäköisesti jostain muualta ja paljon kalliimmalla, joten rahapalautus tässä kohtaa olisi laiha lohtu.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 007
Kenelläkään kokemuksia Amazon.de:n seurantatunnuksettomista lähetyksistä? Saksan Amazonista tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti hankintoja ja tyypilliseen tapaan yksittäinen tilaus toimitetaan useampana eri pakettina kuten tämä viimeisinkin. Yksi tilaus siis jakautui kolmeksi toimitukseksi, joista kaksi tuli UPS:llä ja tämä kolmas "DEPOST":lla. Ihmettelin jo alun perin, että mikä tämä on ja Amazonin appissa näkyy vain, että tilaus on otettu kuljetukseen, muttei mitään seurantatietoja sen jälkeen. Seurantatunnus, joka on ilmoitettu, on muotoa xxxx/xx/xxxxxxx, joka ei tunnistaudu missään rahtifirmojen seurannassa (ei edes Deutsche Postilla, joka ei siis ole DHL). Kun tilaus lähti toimitukseen, sain kyllä myös sen sähköpostin, jossa yleensä on linkki seurantaan, mutta tässä tapauksessa se puuttui, joka osaltaan tukee sitä käsitystä, että kyseessä olisi paketti vailla seurantaa. Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta tietenkin tämä paketti on nyt reilusti myöhässä, mikä ei ole lainkaan tyypillistä Amazonille. Paketti saattaisi hieman pakkaustavasta riippuen periaatteessa mahtua postilaatikkoonkin, kun mietin toimituksen sisältöä, mutta aivan varmaa se ei ole. Kun ei ole mitään seurantamahdollisuutta, niin en tiedä, että olisiko paketti jossain odottamassa noutajaansa.

Kun menen tilaukselle, niin kyseisen tuotteen kohdalla luki alun perin kun viimeinen luvattu toimituspäivä menisi ohi, että tilauksen pitäisi nyt tulla sitten seuraavan viikon aikana ja jos ei tule, niin voi käydä pyytämässä rahojen palautusta. Tämäkin ajankohta meni yli, mutta näköjään kelloon tuli viikko lisää, eli nyt pitäisi odottaa kaksi viikkoa ylimääräistä, jossa joko paketti ilmaantuu jollain tavalla minulle taikka sitten odotella ja pyydellä rahoja takaisin. Tosin rahapalautus ei tässä kohtaa edes niin kiinnostaisi, koska tilaamani tuote oli aika isossa alennuksessa ja viimeisiä saatavilla olevia, joten joutuisin ostamaan korvaavan tuotteen todennäköisesti jostain muualta ja paljon kalliimmalla, joten rahapalautus tässä kohtaa olisi laiha lohtu.
Jos tuote on yhä myynnissä niin yleensä replacement onnistuu refundin sijaan.

Voit myös halutessasi kysellä chatista onnistuisiko replacementin lähettäminen jo nyt, vai pitääkö odottaa tuo 2 viikkoa. Itse veikkaan että kyllä se hyvinkin voi olla yli viikon myöhässä ja matkalla vielä.

Itsellekin tulossa nyt ekaa kertaa kolme seuraamatonta Deutsche Post Brief -lähetystä Amazon.de:sta - niissä on kyllä mielestäni varsin optimistinen toimitusaika-arvio (Amazonin varastosta +3d), olen yllättynyt jos tulevat tuossa ajassa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
588
Depost = pikkupaketti, tulee postilaatikkoon (tai toimipisteeseen) ilman seurantaa.

Ei tule luvatussa ajassa.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
74
Kenelläkään kokemuksia Amazon.de:n seurantatunnuksettomista lähetyksistä? Saksan Amazonista tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti hankintoja ja tyypilliseen tapaan yksittäinen tilaus toimitetaan useampana eri pakettina kuten tämä viimeisinkin. Yksi tilaus siis jakautui kolmeksi toimitukseksi, joista kaksi tuli UPS:llä ja tämä kolmas "DEPOST":lla. Ihmettelin jo alun perin, että mikä tämä on ja Amazonin appissa näkyy vain, että tilaus on otettu kuljetukseen, muttei mitään seurantatietoja sen jälkeen. Seurantatunnus, joka on ilmoitettu, on muotoa xxxx/xx/xxxxxxx, joka ei tunnistaudu missään rahtifirmojen seurannassa (ei edes Deutsche Postilla, joka ei siis ole DHL). Kun tilaus lähti toimitukseen, sain kyllä myös sen sähköpostin, jossa yleensä on linkki seurantaan, mutta tässä tapauksessa se puuttui, joka osaltaan tukee sitä käsitystä, että kyseessä olisi paketti vailla seurantaa. Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta tietenkin tämä paketti on nyt reilusti myöhässä, mikä ei ole lainkaan tyypillistä Amazonille. Paketti saattaisi hieman pakkaustavasta riippuen periaatteessa mahtua postilaatikkoonkin, kun mietin toimituksen sisältöä, mutta aivan varmaa se ei ole. Kun ei ole mitään seurantamahdollisuutta, niin en tiedä, että olisiko paketti jossain odottamassa noutajaansa.

Kun menen tilaukselle, niin kyseisen tuotteen kohdalla luki alun perin kun viimeinen luvattu toimituspäivä menisi ohi, että tilauksen pitäisi nyt tulla sitten seuraavan viikon aikana ja jos ei tule, niin voi käydä pyytämässä rahojen palautusta. Tämäkin ajankohta meni yli, mutta näköjään kelloon tuli viikko lisää, eli nyt pitäisi odottaa kaksi viikkoa ylimääräistä, jossa joko paketti ilmaantuu jollain tavalla minulle taikka sitten odotella ja pyydellä rahoja takaisin. Tosin rahapalautus ei tässä kohtaa edes niin kiinnostaisi, koska tilaamani tuote oli aika isossa alennuksessa ja viimeisiä saatavilla olevia, joten joutuisin ostamaan korvaavan tuotteen todennäköisesti jostain muualta ja paljon kalliimmalla, joten rahapalautus tässä kohtaa olisi laiha lohtu.
Tännekin yksi lähetys Tuli tuolla DEPOST:lla. Vajaa viikko pidempään taisi mennä kuin mitä amazon lähetysvahvistuksessa lupaili, mutta alkuperäisen tilausvahvistuksen aikaikkunan sisään kuitenkin. Posti taisi tämän lopulta toimittaa perille. Kyseessä oli .de tilaus mikä lähetettiin kahdesta maasta. Surullisempi tapaus kyllä se tilauksen toinen osa, joka Italiasta lähti, jossa ei tullut se mitä piti ja asiakaspalvelukin melko nihkeä. Lähetyksessä piti olla Samsung tab A8 joka oli jokin aika sitten tarjouksessa 145€. Mutta UPS:n noutopisteestä kun tämän hain niin avaamisen jälkeen paljastui että Tablettia ei ollut vaan tilalle She-Ra DVD boxi :rofl: ja jokin epämääräinen usb-tikku avatussa pikku laatikossa. Tarkemmin kun kuorta katsoin niin oli uudelleen teipattu jossain vaiheessa. Vahvasti epäilen että jossain terminaalissa joku availlut lähetyksiä. Pöllinyt arvokkaat ja vaihdellut vähän muuten päittäin että näyttäisi täydemmiltä.

Amazonin chattiin tarinoimaan nämä niin lopputulos oli vain että lähetä väärät tuotteet takaisin ja rahat palautetaan. Uudelleen ei kuulemma voinut millään lähettää kun täsmälleen samaa ei ollut varastossa. Ei pystynyt toisiin väreihinkään vaihtamaan joita olisi ollut. Eikä edes alennusta uuden tilaamiseen antanut vaikka sitä erikseen pyysin, kun hinta on noussut sen 30€. Ensimmäinen huonompi kokemus amazonilta näin. Aiemminkin kyllä joitain ongelmia ollut mutta ne on asiakaspalvelu aina reilusti korjannut hyvityksellä tai muuten.

Palautus menikin kyllä helposti kun laittoivat DHL:n laput joilla pystyi ihan asiamiespostiin viemään suoraan. Vähän katseli että eihän tämä tänne mene, mutta onneksi sain täältä vinkin että alimmalla viivakoodilla toimii postin kautta. Luki sitten sen niin nätisti kuitti tulostui lähetyksestä ja rahatkin jo palautuivat luottokortille. Vaikka seurannan mukaan ei vielä ole palatusta edes käsitelty.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
511
Depost = pikkupaketti, tulee postilaatikkoon (tai toimipisteeseen) ilman seurantaa.

Ei tule luvatussa ajassa.
Kiitoksia vastauksista!

Tämä DEPOST:n lähetys ei osunut siihen alkuperäiseen aikaikkunaan, mikä tilausvahvistuksessa ilmoitettiin. Silloin kun paketti lähti liikkeelle, niin päivä ei aikaistunut taikka myöhentynyt, vaan pysyi tuossa alun perin annetussa. Sinä päivänä kun pakettti lähti, niin viimeiseen ilmoitettuun toimituspäivään oli vielä kuusi arkipäivää. Se ajankohta meni yli ja tuli viikon lisäodotusaika, jonka jälkeen piti olla mahdollisuus reklamoida saapumattomasta toimituksesta, mutta kun tuokin ajankohta oli mennyt yli, tuli taas viikko lisää. Eli jos kuvitellaan, että lähetys tulee viimeisenä päivänä nyt viimeksi ilmoitetusta taikka ei tule ollenkaan, niin olen tätä toimitusta odottanut sitten jo kolme viikkoa saapuvaksi toimituspäivästä laskien. Jos pakettia ei kuulu, niin neljättä viikkoa en ala odottelemaan, mikäli Amazon sellaista ehdottaa, vaan sitten kyllä luulisin omaavani jo tämän odottelun perusteella sen verran kättä pidempää, että saan vaadittua joitakin toimenpiteitä tehdyksi asiakaspalvelun kanssa.

Useimmiten Amazonin kanssa ei ole kyllä ollut mitään ongelmia ja en taida olla joutunut koskaan palauttamaan mitään takaisinkaan. Harvoin tosin tulee tehtyä hankintoja, jotka sitten päätyisin palauttamaan, vaan kyse on yleensä aina reklamaatioasiasta. Esimerkiksi olen nyt moneen otteeseen todennut, ettei ainakaan Saksan Amazonista kannata tilata minkäänlaista lasi- taikka keramiikkatavaraa. Eivät osaa pakata niitä mitenkään järkevästi ja tavara on aivan tuhannen palasina kun pääsevät perille. Sentään ovat aina heti ensimmäisestä ilmoituksesta hyvittäneet tilauksen taikka lähettäneet korvaavan tuotteen. Samalla opin, että warehousen tuotteita eivät korvaa, vaan niissä ainoa vaihtoehto on aina rahojen palautus, vaikka uutta tavaraa heillä olisikin varastossa. Uusien tuotteiden kanssa ovat joskus sitten lähettäneet korvaavan tuotteen heti matkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 433
Ihmeellistä kun osa saa pikkupaketit DEPOSTina. Itselle tuli hiljattain puhelimen kuori seurannalla postilaatikkoon (fullfilled by Amazon).
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
112
Ei ole tainnut itselle tulla yksikään Amazonin lähettämä toimitus Depostina, muita kylläkin.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
511
Ihmeellistä kun osa saa pikkupaketit DEPOSTina. Itselle tuli hiljattain puhelimen kuori seurannalla postilaatikkoon (fullfilled by Amazon).
Ei ole tainnut itselle tulla yksikään Amazonin lähettämä toimitus Depostina, muita kylläkin.
Mulle on saattanut takavuosina tulla yksi tällainen DEPOST-keissi, mutta silloin se taisi sujua ihan hyvin, kun ei jäänyt siitä paha mieli mihin osaisin nyt verrata. Tämä on tosiaan ensimmäinen kerta kun nyt näin käy ja vieläpä myöhästyy reilusti. Monet aiemmat pikkupaketitkin, mitkä ovat toimitettu laatikkoon, ovat silti olleet seurattavia.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
2 438
Yksi DEPOST tuli kesän aikana. Ei tietysti mitään seurantaa. Tuli kuitenkin viesti Amazonin sivulle, että se lähetys on ehkä hävinnyt ja sai klikata nappia mistä sai refundin, klikkasin sitä ja rahat tuli kortille takaisin. Lähetys tuli pari päivää myöhemmin noudettavaksi lähikauppaan.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
209
Mun edellinen DEPOST kesti kolme viikkoa tulla. Nytkin on yksi tehnyt reilun viikon matkaa. Täytyy muistaa pyytää refund, koska ei varmasti tule ajallaan, mutta joskus kuitenkin ja postilaatikkoon.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 710
Hassua että eivät toimita tusseja/merkkauskyniä Suomeen, Amazon basic fine permanent marker tms, oli tarkoitus testa. Piti sitten ostaa Pentelin kyniä jotka tulee Briteistä ja lähetyskulut oli jotain 30eurosenttiä. Näitä meninkin alunperin Amazon.deehen katsomaan kun on töistä tuttuja kyniä.
 
Liittynyt
20.05.2017
Viestejä
65
Kenelläkään kokemuksia Amazon.de:n seurantatunnuksettomista lähetyksistä? Saksan Amazonista tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti hankintoja ja tyypilliseen tapaan yksittäinen tilaus toimitetaan useampana eri pakettina kuten tämä viimeisinkin. Yksi tilaus siis jakautui kolmeksi toimitukseksi, joista kaksi tuli UPS:llä ja tämä kolmas "DEPOST":lla. Ihmettelin jo alun perin, että mikä tämä on ja Amazonin appissa näkyy vain, että tilaus on otettu kuljetukseen, muttei mitään seurantatietoja sen jälkeen. Seurantatunnus, joka on ilmoitettu, on muotoa xxxx/xx/xxxxxxx, joka ei tunnistaudu missään rahtifirmojen seurannassa (ei edes Deutsche Postilla, joka ei siis ole DHL). Kun tilaus lähti toimitukseen, sain kyllä myös sen sähköpostin, jossa yleensä on linkki seurantaan, mutta tässä tapauksessa se puuttui, joka osaltaan tukee sitä käsitystä, että kyseessä olisi paketti vailla seurantaa. Ongelmaahan ei muuten olisi, mutta tietenkin tämä paketti on nyt reilusti myöhässä, mikä ei ole lainkaan tyypillistä Amazonille. Paketti saattaisi hieman pakkaustavasta riippuen periaatteessa mahtua postilaatikkoonkin, kun mietin toimituksen sisältöä, mutta aivan varmaa se ei ole. Kun ei ole mitään seurantamahdollisuutta, niin en tiedä, että olisiko paketti jossain odottamassa noutajaansa.
.....
Eka tällainen tapaus oli täälläkin tänä kesänä.
Tilaus jaettiin useampaan lähetykseen ja yhden myyjän tuote (oli kuitenkin fulfilled by amazon) lähti tämmöisenä tunnistamattomana. Ei saapunut arvioutuna aikana ja parin päivän päästä siitä tuli ilmoitus, että rahat palautettu koska tuote saapunut heille takaisin.

Eka ajatus, että varmaan joku kusetusfirma kun outo lähetystunnus, mutta kun ihan kohtuu arviot - ja rahatkin palautui pyytämättä - niin taivuin uskomaan, että sattumaa ja laitoin uuden tilauksen menemään.
Tällä kertaa tuli perille. Yhtä hitaasti ja ilman seurattavaa tunnusta ja postista piti hakea kun ei ollut postiluukusta mahtunut.
 
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
1 534
Ekaa kertaa itellä amazonin paketti jonneki jääny välille (samaan aikaan kuin postin pakettikin täällä suomessa, sattumaa?).. ei ol mitää kuulunu, näkyy vain tällänen seurannassa.

1663309115475.png


Myyjänä ja toimittajana ite amazon.de
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
31
Ekaa kertaa itellä amazonin paketti jonneki jääny välille (samaan aikaan kuin postin pakettikin täällä suomessa, sattumaa?).. ei ol mitää kuulunu, näkyy vain tällänen seurannassa.



Myyjänä ja toimittajana ite amazon.de
Samaa paskaa tääläkin ekaa kertaa. Jos ei tänään saavu niin saapahan rahat takaisin
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
256
Ihan sama täälläkin:
Neljä tuotetta tilasin 6. syyskuuta ja ekasta palauteettiin jo rahat, koska FedEx ei muka toimita Suomeen
ja loput myöhässä, koska DEPOST
Ihme venkoilua ( Amazon prime video , ei muka voi näyttää Lower Decks täällä Suomessa )
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
41
Sama homma täälläkin. Ilman trackingiä oli paketti tulossa ja katosi heti alkuunsa. Pyysin lähettämään uudestaan ja yhdestä itemistä sai palautuksen, koska ei ollut Amazonin myymä tuote.
 

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
340
Kyllä tänne pohjolaankin vaan paketit aika vikkelään kulkee, noin 24h ja tuli paketti ilmeisesti Espanjasta (tilattu amazon.de) Pirkanmaalle.

Hieman paremmin voi ymmärtää näitä jenkkien same-day toimituksia, homma vain pelaa. VK.com ja kumppanit voi katsoa peiliin, eivät saa yleensä tilausta edes käsiteltyä siinä ajassa kun amazonin paketti on jo kädess.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Itse tilasin tilasin huovan ja partateriä Saksan Amazonista. Huopa tuli perille sovittuun aikaan seurannan kanssa mutta partaterät lähetettiin depostin kautta joka on myös itselle täysin uusi juttu. Tiistaina olisi pitänyt tulla paketti mutta ei ole ainakaan vielä näkynyt, ensi viikon keskiviikkona saa ilmeisesti rahat takaisin ellei pakettia näy.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
458
Depost oli viimeisimmässä tilauksessa ja saas nähdä tuleeko paketti vai ei kun näitä kokemuksia lukee...
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 007
Veikkaan että käy samalla tavalla kuin i-Parcelin kanssa pari vuotta sitten, eli ei varmaan ihan kovin montaa kuukautta ole enää tuo toimitustapa käytössä kun Amazon kyllästyy refundeihin.
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
123
Ihme venkoilua ( Amazon prime video , ei muka voi näyttää Lower Decks täällä Suomessa )
Just katsoin Lower Decksin viimeisimmän jakson, joten kyllä Prime sen Suomessa näyttää. Tilasitko Primen mistä Amazonista? Olettaisin, että se pitää tilata Euroopasta, itse tilasin De:stä kun muistan jonkun sanoneen, että siten Prime toimisi Suomessa, ja Prime-tilaukset samoin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
734
Hyvin minullakin näkyy Lower Decks. Tällä hetkellä Prime triali .destä mutta luultavasti tulee laitettua perään yksi normaali Prime Video tilaus kuukaudeksi kun se on edellisempi kuin "koko" Prime jolla Suomessa ei oikein tee mitään koska mitään prime-kuljetuksia tänne ei saa.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
20
Amazon.de otti mahtavan depost toimitustavan käyttöön ja nyt kolme tilausta jo kadonnut. Viimeisinpään laitoin kommentiksi että älkää käyttäkö depostia, koska kaksi edellistä eivät tulleet koskaan perille. No refund ainakin toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 456
Itelläkin jo kaksi kadonnut ja mennyt refundiin. Ite jo aattelin et UPS "kotiinkuljetus" ois jotenkin pohjat
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
106
Tuleekohan tullaus itselle eteen? Tilasin siis amazon.de Amazon EU S.a.r.L. Kaupasta ja nyt näytti lähteneen kuitenkin englannista seuraavasta kaupungista:

Rochester, Kent GB

Vähän kauhulla tuota tullausta odotan kun tuote on lelu ja arvo 59,38€
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
734
Ei pitäisi tulla, varsinkaan jos Amazon itse on myyjänä ja lähettäjänä. Ja vaikka olisi kolmannen osapuolen myyjä niin nekään ei saa veloittaa tullauskustannuksia ja jos veloittavat niin Amazon korvaa ne.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
106
Ei pitäisi tulla, varsinkaan jos Amazon itse on myyjänä ja lähettäjänä. Ja vaikka olisi kolmannen osapuolen myyjä niin nekään ei saa veloittaa tullauskustannuksia ja jos veloittavat niin Amazon korvaa ne.
Tämä huojentaa jo paljon kiitoksia kovasti!
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
131
9.9 perjantaina tilattu puhelimen kuoret ja kahvipapuja, pavut tuli kotiin 13.9 tiistaina postin tuomana. Kuorille kuljetus kuriiri on DEPOST(eka kerta kun tämmöinen), 10.9 amazonin seurannassa viimeisin tieto ja oisi pitäny tulla 16.9 mutta eipä näy..
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
511
Päivitellääs oma DEPOST-tilanne: Paketti saapui lopulta. Tuli päivää ennen kuin tuo kahden viikon DL tuli eteen, eli en koskaan päässyt täyttelemään reklamaatioita. Toimitus kesti siis kokonaisuudessaan kolme viikkoa, josta pelkkää viivettä oli kahden viikon edestä. Aiemmin pienemmätkin lähetykset ovat tulleet n. viikossa.

Oma kysymyksensä on nyt se, että ovatko kaikki jotka ovat viime aikoina tilanneet tavaraa Amazonista, niin voidaanko tehdä sellaista johtopäätöstä, että mikäli tuote mahtuu postilaatikkoon, se tulisi tuolla DEPOST:lla? Nimittäin oma pakettinikin tuli lopulta postilaatikkoon. Isommat ovat toistaiseksi tulleet UPS:lla, Postilla, jne.

DEPOST tuntuu olevan joku uusi toimitustapa, jota ovat alkaneet käyttämään ainakin pienempiin toimituksiin täällä olevien kommenttien ja omakohtaisten kokemusten perusteella. Mikäli teette tilauksen, missä toimitusajalla on väliä taikka asialla on muuten kiire, niin kannattaa pitää tämä uudistus mielessä. Nimittäin näyttää nyt ikävästi siltä, että nämä DEPOST-lähetykset eivät juurikaan osu siihen Amazonin aikaikkunaan ja toimitus voi viivästyä reilustikin, jos ylipäätään tulee ollenkaan. Eli synttäri- ja joululahjat kannattaa hommata hyvissä ajoin etukäteen, niin ei tule ikäviä yllätyksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
17 514
DEPOST tuntuu olevan joku uusi toimitustapa, jota ovat alkaneet käyttämään ainakin pienempiin toimituksiin täällä olevien kommenttien ja omakohtaisten kokemusten perusteella. Mikäli teette tilauksen, missä toimitusajalla on väliä taikka asialla on muuten kiire, niin kannattaa pitää tämä uudistus mielessä. Nimittäin näyttää nyt ikävästi siltä, että nämä DEPOST-lähetykset eivät juurikaan osu siihen Amazonin aikaikkunaan ja toimitus voi viivästyä reilustikin, jos ylipäätään tulee ollenkaan. Eli synttäri- ja joululahjat kannattaa hommata hyvissä ajoin etukäteen, niin ei tule ikäviä yllätyksiä.
DEPOST on DEustche POST, eli Saksan posti. Kuljetusyhtiö DHL on osa Deustche Postia.
Kuulostaa kovin tyhmältä, kun puhutte jostain "uudesta ja huonosta" kuljetusyhtiöstä.. Vähän sama kuin SUPOST toimisi täällä kotimaassa..
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 007
Amazonin lähettämässä "dispatched"-sähköpostissa tuo näkyy oikealla nimellä eli "Deutsche Post Brief".

Se on vain tuo Amazonin seurantasivu joka näyttää joidenkin toimitustapojen kohdalla Amazonin järjestelmän sisäisen lyhenteen (tässä tapauksessa "DEPOST").
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
179 021
Viestejä
3 296 000
Jäsenet
59 217
Uusin jäsen
Veneez

Hinta.fi

Ylös Bottom