Amazon Prime Video

Mitä tarkoitat "ostomaalla"? Iise ostin Prime Videon Puolan Amazonista täkäläisen operaattorin verkkoon liitetyllä laitteella siloin kun niillä oli joku hinnoitteluvirhe, ja sisältö on selkeästi Suomen markkinoille tarkoitettua ilman mitään säätöä tai kikkailua sillä esim. sarjojen otsikoissa on #1 in Finland jne.
Jos nämä mutut nyt jäisi pois ketjusta? Puolan hinta ei ole hinnoitteluvirhe, se on Puolaan tarkoitettu hinta mutta ostaessa ei ole mitään georajoitusta. Sisältö näkyy sen maan mukaan mistä olet kulloinkin yhteyksissä. Puolan oston jälkeen näkyy ns Suomisisältö joko itsekseen, toisen maan, esim uk:n primen kokeilun ottamisella, asetuksia säätämällä tai esim käynnistämällä mobiiliapin, joka kysyy aluetta jos on eri alue primessä kuin oma lokaatio.

Tämä on Netflixissä myös ja sillä on huonoja efektejä. Jos nyt esim. matkustaisin maahan, jossa ei ole Bondsman-sarjaa, jonka olen ladannut tabletille, niin Netflix pistää siihen leiman: not available - ja en voi katsoa sitä. Tämä tapahtuu ihan sillä, että olen ulkomailla yhteydessä wifiin.

Tietenkin VPN korjaisi tuon, ja Bondsman nyt varmaan on joka maassa. Mutta Netflixin SWAT ei ollut..
Vieläkö se todellakin toimii noin? Mulla ei ole ollut Netflixiä pitkään aikaan, mutta mielestäni he muuttivat tuota jossain vaiheessa että VPN:llä ei saanut toisen maan valikoimaa. Primessä kai tietääkseni saa sen Suomen valikoiman vaikka olisi ulkomailla (tai VPN:llä) jos vaan menee primevideo.comin kautta eikä amazonin kautta. En tosin ole varma kun ei ole koskaan ollut tarvetta kokeilla, mutta ainakin jotan tuollaisia ilmoituksia siellä sivulla näkyy silloin kun VPN:ää käyttää.

Vieläkö se todellakin toimii noin? Mulla ei ole ollut Netflixiä pitkään aikaan, mutta mielestäni he muuttivat tuota jossain vaiheessa että VPN:llä ei saanut toisen maan valikoimaa. Primessä kai tietääkseni saa sen Suomen valikoiman vaikka olisi ulkomailla (tai VPN:llä) jos vaan menee primevideo.comin kautta eikä amazonin kautta. En tosin ole varma kun ei ole koskaan ollut tarvetta kokeilla, mutta ainakin jotan tuollaisia ilmoituksia siellä sivulla näkyy silloin kun VPN:ää käyttää.

Tästä on kokemusta pelkästään tabletilla ja tabletilla tulee sen maan valikoima, jossa silloin olen. Näin ainakin Netflix, voin koettaa Prime Videota viikon päästä.
(ja ei ole kivaa, kun lataamasi sarjat/elokuvat eivät ole katsottavissa enää paluumatkalla)

edit: tästä voi jatkaa kyllä Netflix/VPN-ketjussa..

Tästä on kokemusta pelkästään tabletilla ja tabletilla tulee sen maan valikoima, jossa silloin olen. Näin ainakin Netflix, voin koettaa Prime Videota viikon päästä.
(ja ei ole kivaa, kun lataamasi sarjat/elokuvat eivät ole katsottavissa enää paluumatkalla)

Joo en olekaan sovelluksen kautta muuten käyttänyt kuin kerran jatkoin selaimella VPN:llä katsomaani elokuvaa tabletilla (VPN siinäkin päällä) ja se ainakin meni aivan sulavasti.

Kyllä ne netflixin tabletille ladatut on katsottavissa, laittaa vain lentotilan päälle niin ne tulee taas katsottaviksi.
Viime lomareissulla latasin useita leffoja mitkä ei ollut saatavissa suomessa, kotona koitin niitä katsoa ja eihän se onnistunut. Mutta kun laittoi lentotilan päälle, niin ne tuli taas katsottavaksi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 406
Jäsenet
77 741
Uusin jäsen
veetip_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom