• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka AM5 prosessorit - Aliexpress

Tuli ostettua tuo 7800x3d uuteen buildiin, ite mitä oon tilannu tosi useesti osia aliexpressistä niin kaikki toiminu tosi hyvin! Ja se on hyvä ominaisuus että aliexpressissä voi laittaa myyjälle suoraan viestiä.

Tämä taitaa olla melkolailla halvin combo hankkia 7800x3d

Screenshot_20251102-173547.AliExpress.png

Ei toimi vio35 koodi :<

Sorry, the coupon code you entered is based on a first come first served basis and has been used up by other shoppers. Please enter a different coupon code or explore other discounts on AliExpress.

Edit:Löyty toinen: IFPQ03WK

Viimeksi muokattu:
"Kyllä se sillätavalla vaan on, kyllä se ihmisen mieli on heikko hyvän tavaran edessä".

Tulipahan airot nyt sit kuitenki tilattua, eiku prosessori. "Kiitos" vaan vinkkaajalle tästäkin rahanmenosta :rofl: Eilen koriin aktivoitu -35€ alekoodi oli siellä edelleen, ni olihan se sitten pakko :x3:

13-26-110999

Viimeksi muokattu:
Olin ostamassa joka tapauksessa, niin ei haittaa vaikka säästää vain 100 € aloitusviestissä mainitun 130 € sijasta...
Eihän se ole ei. Itse priorisoin 7800x3d>9800x3d, koska noita prosessorien palamisia on kuitenkin ollu 9000 sarjalaisissa ilmeisesti "aika paljon" ja alin ostoksilla kun ei tunnetusti ole takuuta, niin kyllä se harmittaisi jos prossu kärähtää

Olin ostamassa joka tapauksessa, niin ei haittaa vaikka säästää vain 100 € aloitusviestissä mainitun 130 € sijasta...
Ite en pysty ajattelemaan noin. Jos ei saa yhtä halvalla kuin aiemmin, ostan mieluummin 9950X3D luonnollisesti paljon kalliimmalla, mutta rahaa kyllä on koneeseen. Kyse siitä paljonko jätkeä maksaa.

Siis jos en olisi ostanut 150€ Proshopista 7500F, niin olisin tuolta ostanut 9600X:n tai 7700:n samaan hintaan. Tai 106€ 7500F, mutta nyt on liian myöhäistä tähän kaikkeen. Tässä on vielä se, että Proshopille maksaa 12€ takaisin palauttaa ostos, jos katuu ostamista..

--

..ja tein verran omaa tutkimusta, että halvin tuolla on 7400F :) Mutta siinä on käytetty tahnaa prosessorin ja IHS:n välissä, niin se throttlailee ja toimii huonosti. Kuitenkin, katseltu on :)

--

Eiköhän se toimi paketista suoraan 99% todennäköisyydellä. Vuosien päästä ilmenevät ongelmat vaan jää ostajan ongelmaksi. Minulla on taustalla ongelma, jossa minä nähtävästi myin viallisen prosessorin. Takuu oli kuitenkin voimassa, ja ostaja on juuri saamassa 2023 alussa ostetun prosessorin tilalle uuden suoraan AMD:ltä. Eli olen melkein koeponnistanut AMD:n takuun, mutta en kuitenkaan itse, kun ostajani sen teki. Ja siis itse otin sen toimivasta koneesta ja syytän postia.

Itsellä hinta laski. 9800X3D tässä kuitenkin linkki jos jollekin vaan toimii.

Suuremmat alet voi olla vielä tulossa. Singles day alkaa perjantaina ja sitten taas tiistaina. Mutta ennustaminen hankalaa ja en sitoudu tähän ennustukseen.

Voi kuitenkin olla niin, että jos tämän missaa, vielä on viikon päästä mahdollisuus - ja voi saada jopa halvemmalla.

Suuremmat alet voi olla vielä tulossa. Singles day alkaa perjantaina ja sitten taas tiistaina. Mutta ennustaminen hankalaa ja en sitoudu tähän ennustukseen.

Voi kuitenkin olla niin, että jos tämän missaa, vielä on viikon päästä mahdollisuus - ja voi saada jopa halvemmalla.
Aliexpressin hinnoista en tiedä, mutta katsoin etukäteen hinta.fi ja amazon.de historiasta, että voisko olla tarjouksia blackfridayna. Näytti siltä, että prossujen hinnat vain nous.

Harmittaa toki, että maksoin turhaan enemmän kuin Maziaza, mutta nyt ei taida voida enää mitään sille.

Aliexpressin hinnoista en tiedä, mutta katsoin etukäteen hinta.fi ja amazon.de historiasta, että voisko olla tarjouksia blackfridayna. Näytti siltä, että prossujen hinnat vain nous.

Harmittaa toki, että maksoin turhaan enemmän kuin Maziaza, mutta nyt ei taida voida enää mitään sille.
Viimevuonna kyttäsin 5700/5800X3D, taisi olla juuri näihin aikoihin kun oli itselläkin jo ostoskärryssä johonkin 130€ hintaan. Ajattelin että kuun lopussa sitten saa 100€ kun alet alkaa, no eipä tainnut alle 200€ edes olla tarjolla

Perkele. Viikko sitten sorruin DDR5 muisteihin, kun alkaa hinnat nousta.
Nyt lähti 9800x3d tilaukseen. Pitänee alkaa emoa katsomaan.

Edit.: Vaikka tietääkin rahanmenoa, niin kiitokset @Maziaza

Tarkistinkin vielä, että pystyikö tuon alkuperäisen 30 € kalliimman tilauksen perumaan. Se onnistui helposti, joten peruin sen ja tilasin edellä mainitun puolalaisen 9800x3d:n koodilla IFPPIAVO hintaan 350 €.

Jos myyjä estää ekan tilauksen perumisen niin sitten tulee itku. Aliexpressin mukaan 48 tunnin päästä se peruminen hyväksytään automaattisesti.

Tarkistinkin vielä, että pystyikö tuon alkuperäisen 30 € kalliimman tilauksen perumaan. Se onnistui helposti, joten peruin sen ja tilasin edellä mainitun puolalaisen 9800x3d:n koodilla IFPPIAVO hintaan 350 €.

Jos myyjä estää ekan tilauksen perumisen niin sitten tulee itku. Aliexpressin mukaan 48 tunnin päästä se peruminen hyväksytään automaattisesti.
Myyjä estää tilauksen perumisen, jos se on sinne asti mennyt. Aliexpres kuitenkin holdaa tilauksia aina hetken (tunnin tms?), jolloin peruminen menee 5 minuutissa läpi. Jos ei ole mennyt jo peruutus läpi, niin etköhän ole kohta 2 prossun omistaja

Kyllähän tuossa toki säästää selvää rahaa, mutta 7800x3d saa saksasta/Amazonista 310€ ja suomestakin 349€ joten taidan viikata ostohousut ja tyytyä kakkoskoneen 7700 vielä toistaiseksi.
Kertokaa joku tuollaisen ostanut ihan mielenkiinnosta, millainen kuitti ja minkä maan alv kannalla sieltä tulee?

Pientä lottoahan tuo toki on. Redditissä on useampiakin keskusteluita missä on ollu shimmi vinossa, jälkiä pinnassa, ei ole vakaa ja pari missä tosiaan koko pressu ollut pimeä. Mutta oem/amd hylkäämiä/kakkoslaatuahan nämä ovat 99% varmuudella, joten se pieni riski siinä aina toki on.

Mutta oem/amd hylkäämiä/kakkoslaatuahan nämä ovat 99% varmuudella, joten se pieni riski siinä aina toki on.
Oma 9800X3D oli aika tuoretta erää ja antaa vetää hurjilla alikelloilla. Luin myös noista jäljistä pinnassa ja mietin, että ovatkohan testanneet ja erotelleet kulkevat yksilöt, mutta kun oma oli täysin koskematon ja kulkee niin meni sekin teoria roskapönttöön.

Tuli tilattua tuo 9800x3d tuolta tuohon ~344€ hintaan. Nyt on hirvittävä ostokrapula ja jännäkakkaa housunlahkeet täynnä. Nyt täytyy varmaan hommata sitten suomesta emo ja ddr5 et on mahdollisuus palauttaa ne vielä jos prossu näyttää epäilyttävältä. En toki uskaltanu maksaa prossua etukäteen et kai senkin si peruttua saa jossei sarjanumero täsmää tai on rikki tjsp.

Kertokaa joku tuollaisen ostanut ihan mielenkiinnosta, millainen kuitti ja minkä maan alv kannalla sieltä tulee?
Oletat että Aliexpress-tilauksissa olisi kuitti mukana? ":D"

Onneksi CPU:n vaihto on itselläni hirmuisen ITX-vesijäähy-purkamisen takana, niin jää 7700 koneeseen ja 9800x3d ostamatta 344€ hintaan.

minkä maan alv kannalla sieltä tulee?

Ihan Suomen. Automaattisesti. Tätä on jo ketjussa puitu.

Tilausvahvistus toimii kuittina. Tai Order Summary sivulta voi ladata Receipt. Tämä ei kuitenkaan kelpaisi takuukuittina minulle Torissa.

--

Siis ei näissä ole mitään hämärää, paitsi se pidempi takuu voi puuttua kokonaan. Refundin saa rikkinäisestä prosessorista todennäköisesti helposti 15 päivän ajan. Sen jälkeen ei.
Sitten voitte syöttää niitä teidän sarjanumeroita AMD warranty helperiin, ja sieltä todennäköisesti tulee, että AMD:n takuuta ei ole, mutta on aito AMD prosessori.

edit: tuossa vielä Proshopin 7500F:
1762239626013.png

Ei ole AMD:n takuuta tässäkään. Veikkaan, että teidän Aliexpress-prosessoreissa on ihan sama juttu.

Viimeksi muokattu:
Tämä ei mennyt millään 30-35€ koodeilla läpi, vaikka hinta oli yli 279€. Koodi IFPEXAWN toimi, mutta sillä alennus oli hieman pienempi. Ilman muistitikkua tuli hinnaksi 256€.

IMG_2956.jpeg

Viimeksi muokattu:
Tämä ei mennyt millään 30-35€ koodeilla läpi, vaikka hinta oli yli 279€. Koodi IFPEXAWN toimi, mutta sillä alennus oli hieman pienempi. Ilman muistitikkua tuli hinnaksi 256€.
Ok. Kannattaa poistaa kuvasta henkilötiedot rajaamalla kuvaa.

Oma prossu on jo Ranskasta lähtenyt :love:

Myyjä estää tilauksen perumisen, jos se on sinne asti mennyt. Aliexpres kuitenkin holdaa tilauksia aina hetken (tunnin tms?), jolloin peruminen menee 5 minuutissa läpi. Jos ei ole mennyt jo peruutus läpi, niin etköhän ole kohta 2 prossun omistaja
Itse otin myyjään yhteyttä kun olin reilu viikko sitten tilannut 9800x3d prossun 400e hintaan ja he sanoivat et ole yhteydessä logistiikkayritykseen ja ilmoita ettet ota vastaan pakettia. Kun tuote palautuu lähettäjälle he hyvittävät tuotteen (oletettavasti miinustettuna palautuskuluilla). Toimin näin ja katotaan ny paljonko tässä rumbassa jää tappiolle tai voitolle..

Mulle tuli prossu saksasta, vaikka ranskasta piti tulla :hmm: . Tilasin pari kk sitten tuosta samasta puljusta 7700:n. En kyllä huomannut minkäänlaista käytönjälkeä tuosta. Postilla kusi sitten homma, kun olivat unohtaneet puhelinnumeron laittaa pakettiin. Tuli sitten muutaman päivän myöhässä mutta kuitenkin kaikki ok.

IMG_2956.jpeg
Tuleeko tuosta klarnan maksusta kuluja tai vaivaa? En itse jaksanut selvittää ja maksoin visalla.

--

Palautuksen puolesta lupaa hyvää se, että Puolan halvempi prossu on lähtenyt. Peruutuspyyntöön ei ole tullut reaktiota suuntaan tai toiseen.

Tuleeko tuosta klarnan maksusta kuluja tai vaivaa? En itse jaksanut selvittää ja maksoin visalla.

--

Palautuksen puolesta lupaa hyvää se, että Puolan halvempi prossu on lähtenyt. Peruutuspyyntöön ei ole tullut reaktiota suuntaan tai toiseen.
Ei tule. 30 päivää kulutonta ja korotonta maksuaikaa, jonka voi maksaa niiden nettisivuilla. Tuossa taitaa olla luottokortin kaltainen turva mukana. Maksan aina summan kerralla pois.

Kerran olen ilmoittanut Gigantin ennakkotilauksen (Xbox Series X erikoiskonsoli) kanssa, että tuote ei ole vielä saapunut ja maksun eräpäivä siirtyi parilla kuukaudella eteenpäin.

Your order has been cancelled successfully. Select "Refund Information" to check the details of your refund.
Your refund has been issued. Please check records with your bank or financial institution within 2-5 business days .

Mulle tuli prossu saksasta, vaikka ranskasta piti tulla :hmm: . Tilasin pari kk sitten tuosta samasta puljusta 7700:n. En kyllä huomannut minkäänlaista käytönjälkeä tuosta. Postilla kusi sitten homma, kun olivat unohtaneet puhelinnumeron laittaa pakettiin. Tuli sitten muutaman päivän myöhässä mutta kuitenkin kaikki ok.
Mulla näytti tilattaessa että Puolasta. Mutta seurannan mukaan näemmä Ranskasta lähti.

Hyvin on toiminut prossut ja näyttikset mitä alista tilannut. Kuumimpaan louhinta aikaan tuli yli 50 GPU vuodessa tuolta, useampi laitettu takuuseen sitä kautta ja homma toimii.

Tuli tilattua näköjään kaksi 7800x3d, kun perumispyyntöä "kalliimmasta" ei ollut hyväksytetty ajallaan. Noh, katsotaan millaisia palaituskuluja tuosta syntyy,jos ei sitten tekkiläisillä ole moiselle tarvetta pk-seudulla?

Tuli tilattua näköjään kaksi 7800x3d, kun perumispyyntöä "kalliimmasta" ei ollut hyväksytetty ajallaan. Noh, katsotaan millaisia palaituskuluja tuosta syntyy,jos ei sitten tekkiläisillä ole moiselle tarvetta pk-seudulla?
Melko varmasti menee kyllä kauppapuolella kaupaksi hankintahintaan ja noudolla, jos ei halua postista ottaa riskiä

Nyt näkyy 7800x3d hinnat nousseen, onneksi oli jäänyt toi ostoskoriin roikkumaan ja sain vielä 242€ hinnalla tilattua

Siis jos en olisi ostanut 150€ Proshopista 7500F, niin olisin tuolta ostanut 9600X:n tai 7700:n samaan hintaan.
Itsellä sama ajatusmalli ja tuon 150-160€ 7500f:ään sijasta tilasin 7700 157€ hintaan. Pitkään tein vertailua tuon 9600x ja 7700 välillä mutta jostain tuntemattomasta syystä päädyin 7700. Todennäköisesti sen takia kun 9600x herjasi part pickerissä jotain mahdollista epäselvyys ongelmaa emolevyn kanssa. Fomo iski nyt ja oli pakko pistää heti tilaukseen, toki varmaan kohta lävähtää bf tarjouksissa isommat alet.

Edit: tuolla aliexpressillä näyttää olevan jonkinlainen dynaaminen hinnoittelu sillä heti kun laitoin ostoon niin hinta pomppas sen jälkeen ylöspäin.

Itsellä sama ajatusmalli ja tuon 150-160€ 7500f:ään sijasta tilasin 7700 157€ hintaan. Pitkään tein vertailua tuon 9600x ja 7700 välillä mutta jostain tuntemattomasta syystä päädyin 7700. Todennäköisesti sen takia kun 9600x herjasi part pickerissä jotain mahdollista epäselvyys ongelmaa emolevyn kanssa. Fomo iski nyt ja oli pakko pistää heti tilaukseen, toki varmaan kohta lävähtää bf tarjouksissa isommat alet.

Edit: tuolla aliexpressillä näyttää olevan jonkinlainen dynaaminen hinnoittelu sillä heti kun laitoin ostoon niin hinta pomppas sen jälkeen ylöspäin.

11.11. voi olla halvemmalla. Tai viikonloppuna. Ennustus on vaikea laji, mutta siis tarjouspäivähulabaloo on 11.11. ja nämä on jotain lämmittelyjä.

Sanoisin 60% varmaksi, että silloin on halvemmalla, mutta voi olla siitä kiinni, että saa semmoisen hyvän tarjouskoodin. Nytkin hinnasta on osa pois koodilla.

11.11. voi olla halvemmalla. Tai viikonloppuna. Ennustus on vaikea laji, mutta siis tarjouspäivähulabaloo on 11.11. ja nämä on jotain lämmittelyjä.

Sanoisin 60% varmaksi, että silloin on halvemmalla, mutta voi olla siitä kiinni, että saa semmoisen hyvän tarjouskoodin. Nytkin hinnasta on osa pois koodilla.
Joo tosiaan itsellä oli liipasin sormi herkällä ja 157€ oli hinta mikä olisi jo jäänyt harmittamaan mikäli olisi mennyt ohi sillä käytännössä nyt sain samalla budjetilla paremman prossun mitä alunperin olin kaavaillut. Itsekin mietin toki tuota, että hinta tuosta voi tippua mutta mitä tässä tarkkaillut noita komponentteja mitä itse aion ostaa niin viime viikkoina kaikissa on vaan hinnat noussut.

Joo tosiaan itsellä oli liipasin sormi herkällä ja 157€ oli hinta mikä olisi jo jäänyt harmittamaan mikäli olisi mennyt ohi sillä käytännössä nyt sain samalla budjetilla paremman prossun mitä alunperin olin kaavaillut. Itsekin mietin toki tuota, että hinta tuosta voi tippua mutta mitä tässä tarkkaillut noita komponentteja mitä itse aion ostaa niin viime viikkoina kaikissa on vaan hinnat noussut.

1762474138054.png

Huomenna päättyy.. 30h päästä. Sitten viimeistään 11.11. on seuraava.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 241
Jäsenet
80 047
Uusin jäsen
MestariMake

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom