Moni varmaan tietää, kuinka Volkkarista Volvoon ulkolaiset autot Amerikoissa myydään pitkälle mukavuuspainotteisemmalla alustalla Euroopan versioon nähden. Toki jotain poikkeuksia voi jossain GTI versioissa olla, urheiluautoista tietenkään puhumattakaan. Ja sama ollut toiseen suuntaan ainakin jostain 80-luvulta, ja virallisesti merkkimaahantuodut jenkit ns. euromakuun optimoidumalla alustalla, joka vaihtelevalla otteella usein kompromissi välimaastossa.
Jos otan esimerkkinä vaikka Focus MK2, joka omaan makuun alustaltaan turhan kolkko, välittää täysin turhia värinöitä ja tytinöitä matkan taittamiseen tarkotetuks henkilöautoksi. Ja alustan henkeä myöden on koko yleishenki kolkompaa, turhan jäykkien penkkien siivittämänä. Tasasella asfaltillakin kun usein turhan jäykän alustan aistii.
Ja kiinnostaakin, että onko se Euro- ja Amerikanversion alustan ero siis vain iskaritolpassa? Et jos Amerikasta tilaa täkäläisen Focuksen iskarit ja jouset, onko muutos vain siinä? Ja jos on, niin voikohan käydä niin, että onkin mahdollisesti kiinnitykset erilaiset, eikä ihan niin helpolla pääse?
Jos otan esimerkkinä vaikka Focus MK2, joka omaan makuun alustaltaan turhan kolkko, välittää täysin turhia värinöitä ja tytinöitä matkan taittamiseen tarkotetuks henkilöautoksi. Ja alustan henkeä myöden on koko yleishenki kolkompaa, turhan jäykkien penkkien siivittämänä. Tasasella asfaltillakin kun usein turhan jäykän alustan aistii.
Ja kiinnostaakin, että onko se Euro- ja Amerikanversion alustan ero siis vain iskaritolpassa? Et jos Amerikasta tilaa täkäläisen Focuksen iskarit ja jouset, onko muutos vain siinä? Ja jos on, niin voikohan käydä niin, että onkin mahdollisesti kiinnitykset erilaiset, eikä ihan niin helpolla pääse?
Viimeksi muokattu: