Alphacool julkaisi Eiswolf 2 -AIO-coolerit AMD:n ja NVIDIAn huippunäytönohjaimille

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589


Kaotik kirjoitti uutisen/artikkelin:
Saksalainen nestejäähdytykseen keskittynyt Alphacool on julkaissut uuden AIO-coolerin sekä AMD:n että NVIDIAn huippumallille. Uudet AIO:t perustuvat tuttuun Eiswolf 2 -pakettiin sovitettuna paitsi yhtiöiden omille referenssimalleille, myös useammalle AIB-mallille.

Näytönohjainten AIO-jäähdyttimet ovat tyypillisesti rakentuneet prosessoripuolen tapaan Asetekin teknologian päälle, mikä on käytännössä tarkoittanut AIO-prosessoriblokkia GPU:lle ja aktiivista ilmajäähdytystä muulle näytönohjaimelle.

Alphacool ei kuitenkaan vieraisiin pöytiin kumartele, vaan käyttää omassa AIO-ratkaisussaan omaa Eisblock Aurora GPX -näytönohjainblokkia, joka peittää perinteisesti koko näytönohjaimen tai ainakin suurimman osan siitä ja hoitaa paitsi GPU:n, myös virransyötön ja muistien jäähdytyksen. Blokki on valmistettu läpinäkyvää pleksikanttaan lukuun ottamatta täysin kromipinnoitetusta kuparista. Kromipinnoitteen kerrotaan olevan sekä kestävämpi että kiiltävämpi kuin perinteisen nikkelipinnoitteen.



Alphacool on tullut tunnetuksi aiemminkin laajennettavista AIO-kierroistaan, eikä uudet Eiswolf 2:t RX 7000- ja RTX 40 -näytönohjaimille tee tähän poikkeusta. Yhtiö on sijoittanut laajentamisen mahdollistavat pikaliittimet keskelle Eisblock GPX Aurora -blokin ja NexXxoS ST30 -jäähdyttimen välillä kulkevia letkuja. Järjestelmän pumppuna toimii näytönohjainblokin kylkeen perinteisen letkuterminaalin sijasta asennettu DC-LT 2 -pumpun sisältävä terminaaliyksikkö. 360 mm:n NexXxoS ST30 -jäähdytin on luonnollisesti täyttä kuparia.

Eiswolf 2 -AIO:n RGB-valaistus pääsee kunnolla oikeuksiinsa kiitos kirkkaan pleksikannen ja kromipinnoitteen. Itse blokin lisäksi ohjattavaa valaistusta löytyy 120 mm:n Aurora Rise -tuulettimista. PWM-ohjatut tuulettimet tarjoavat Zero RPM -tilan (käynnistyy 350 RPM:n nopeudella, max 2500 RPM), maksimissaan 3,17 mmH2O:n staattisen paineen ja 119,8 m3/h:n ilmavirran. Myös pumppuyksiköstä löytyy valaistu logo, mutta se on lukittu AMD:lla punaiseksi ja NVIDIAlla vihreäksi.

Alphacool Eiswolf 2 AIO-coolerit on hinnoiteltu 269,98 euroon yhtiön omassa verkkokaupassa mallista riippumatta. AMD:n puolella saatavilla on versiot Radeon RX 7900 XT:n ja XTX:n referenssimallille, Sapphiren Nitroille sekä ASRockin Taichi- ja Phantom Gaming -malleille. NVIDIAn leirissä GeForce RTX 4090:n Founders Editionille oli olemassa oma versionsa jo aiemmin ja nyt saataville tulevat versiot RTX 4080 FE:lle, Asuksen RTX 4080 Strixeille sekä RTX 4090 Strix- ja TUF-malleille ja vielä MSI:n RTX 4080 Gaming X Triolle ja Suprim X:lle. Kaikki mallit ovat tilattavissa heti, mutta niiden toimitusten odotetaan alkavan vasta 3-4 viikon kuluessa.

Lähde: TechPowerUp, Alphacool

Linkki alkuperäiseen juttuun
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Itse blokki näyttää olevan jäähypuoleltaan aikaä lähellä kustom mallia jos kuvia katsoo ainostaan pleksiosa on hieman erilainen.
Hinta 280€ eli turhan kallis kun irto osista tehty samalla dc lt pumpulla ja kennolla niin hinta on 315€ + letkuut ja vesisäiliö
 
Viimeksi muokattu:

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 589
Itse blokki näyttää olevan jäähypuoleltaan aikaä lähellä kustom mallia jos kuvia katsoo ainostaan pleksiosa on hieman erilainen.
Hinta 280€ eli turhan kallis kun irto osista tehty samalla dc lt pumpulla ja kennolla niin hinta on 315€ + letkuut ja vesisäiliö
Kuten uutisessa lukee, käyttää Eisblock GPX Auroraa.
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 427
Itse blokki näyttää olevan jäähypuoleltaan aikaä lähellä kustom mallia jos kuvia katsoo ainostaan pleksiosa on hieman erilainen.
Hinta 280€ eli turhan kallis kun irto osista tehty samalla dc lt pumpulla ja kennolla niin hinta on 315€ + letkuut ja vesisäiliö
Mikä tuossa on turhan kallis jos customin kanssa sama blokki ja säästyt kasaamisen riskeiltä? Kokonaishinta huomattavasti halvempikin vielä. Itse pidän hyvinkin kohtuuhintaisena.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Itse blokki näyttää olevan jäähypuoleltaan aikaä lähellä kustom mallia jos kuvia katsoo ainostaan pleksiosa on hieman erilainen.
Hinta 280€ eli turhan kallis kun irto osista tehty samalla dc lt pumpulla ja kennolla niin hinta on 315€ + letkuut ja vesisäiliö
Turhan kallis kun on halvempi kuin erillisistä osista kasattuna? En nyt tajua tuota logiikkaa millään tavalla.

Eiswolf on jälkikäteen muutettavissa erillisiksi osiksi uudella terminaalilla ja DCLT-pumpun kannella mitkä ei paljoa maksa:
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 441
Turhan kallis kun on halvempi kuin erillisistä osista kasattuna? En nyt tajua tuota logiikkaa millään tavalla.

Eiswolf on jälkikäteen muutettavissa erillisiksi osiksi uudella terminaalilla ja DCLT-pumpun kannella mitkä ei paljoa maksa:
Meinasin että hinta on liian lähellä aitoa kustom loop sarjaa.

Myös jos tuo pumppu on sama mitä myydään irto osana en usko että prossublokin lisäystä kun teho loppuu nopeasti kesken 72l/h tuotolla ja nostokorkeus 1m.

Myös 360mm 30mm kenno ei riitä nykyraudalla molempia jäähdyttämään vaan vaatisi vähintään 240mm kennon lisäystä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Meinasin että hinta on liian lähellä aitoa kustom loop sarjaa.

Myös jos tuo pumppu on sama mitä myydään irto osana en usko että prossublokin lisäystä kun teho loppuu nopeasti kesken 72l/h tuotolla ja nostokorkeus 1m.

Myös 360mm 30mm kenno ei riitä nykyraudalla molempia jäähdyttämään vaan vaatisi vähintään 240mm kennon lisäystä.
Olen vetänyt 360mm + 240mm + RTX3080 + RTX3080 + Ryzen 5800X looppia yhdellä DC-LT2 pumpulla kun D5 päätti hajota. Riitti hyvin.

Ja edelleen, Eiswolf on juurikin custom loop mikä on vain kasattu ja täytetty etukäteen. Kaikki osat rotary-fittingeistä pumppuun voidaan siirtää toiseen custom looppiin.
 
Liittynyt
12.11.2017
Viestejä
345
Meinasin että hinta on liian lähellä aitoa kustom loop sarjaa.

Myös jos tuo pumppu on sama mitä myydään irto osana en usko että prossublokin lisäystä kun teho loppuu nopeasti kesken 72l/h tuotolla ja nostokorkeus 1m.

Myös 360mm 30mm kenno ei riitä nykyraudalla molempia jäähdyttämään vaan vaatisi vähintään 240mm kennon lisäystä.
Itse ajelen olohuoneessa tälläkin hetkellä 5800X/RTX3080 full looppia 360 mm radilla DC-LT 2 pumpulla ja rajoittanut nopeuden 60% kun ei jaksa kuunnella surinaa. Ei mitään ongelmaa. 400W jäähtyy oikein hyvin. Koneeseen ei aina tarvitse laittaa sitä 300W inteliä tai ryzenia. Mutuilulla ei saavuteta mitään. Työkoneessa sitten D5-pumppu 5950X/RTX4090 loopissa kolmella 360mm radilla ja asettanut pumpun nopeuden niin pieneksi kuin saa.

Hinnasta voi olla montaa mieltä. Olohuoneen koko looppi maksoi ehkä 250€ ja 3 radin looppi D5-pumpulla 500€. Tämä tosin onnistuu vain ostamalla 50-70% alennuksella olevia osia joko käytettynä tai poistomyynneistä niinkuin itse tein.
 
Viimeksi muokattu:

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 427
Meinasin että hinta on liian lähellä aitoa kustom loop sarjaa.

Myös jos tuo pumppu on sama mitä myydään irto osana en usko että prossublokin lisäystä kun teho loppuu nopeasti kesken 72l/h tuotolla ja nostokorkeus 1m.

Myös 360mm 30mm kenno ei riitä nykyraudalla molempia jäähdyttämään vaan vaatisi vähintään 240mm kennon lisäystä.
Tuo on "aito custom-loop".

Ja 360 riittää ihan hyvin kahdelle komponentille jopa "nykykomponenteilla"
 

Snowman

Peräsmies
Liittynyt
09.02.2017
Viestejä
1 427
Ei riitä.

Tai kyllä ne jäähtyy mutta ei lähellekään sellaisilla äänillä mitä custom loopin rakentajat haluaa.
Niin. Ja custom loopin rakentajat ei osta tätä.

Ei ollut kyse siitä mikä spesialisteille riittää, vaan millaiset komponentit tässä on. Kyse on laatuosista ja järjestelmän voi laajentaa jäähdyttämään myös prosessoria niin, että kone toimii ns. normaalisti.

Maksimaalista jäähdytystehoa ja hiljaisuutta kaipaavien kannattaa tosiaan rakentaa custom loop itse, jolloin hintakin on aivan muuta kuin 270€
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Niin. Ja custom loopin rakentajat ei osta tätä.

Ei ollut kyse siitä mikä spesialisteille riittää, vaan millaiset komponentit tässä on. Kyse on laatuosista ja järjestelmän voi laajentaa jäähdyttämään myös prosessoria niin, että kone toimii ns. normaalisti.

Maksimaalista jäähdytystehoa ja hiljaisuutta kaipaavien kannattaa tosiaan rakentaa custom loop itse, jolloin hintakin on aivan muuta kuin 270€
Silti jos joku tuota alkaa laajentamaan cpu puolelle niin itse suosittelisin vähintään 240mm radin lisäystä. Hinta jää silti alle customin.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
45
On kyllä melko käsittämätön idea laittaa muuten RGB valaistuun vehkeeseen yksi valo, jonka väriä ei voi vaihtaa?

Lisäksi esim. 4090 Strix/TUF blokki on sen verran leveä, ettei ihan joka koteloon tarvitse ilman vertical mounttia asennusta suunnitella.
Tuo on siis lähes 14mm leveämpi kuin EK:n 4090 Strix/TUF blokki, joka sekään ei esim. omaan Lian Li O11D XL koteloon olisi vaakatasoon mahtunut.

Onneksi Phanteks on ymmärtänyt tämän ongelman ja heidän Glacier G40 on omaan käyttöön kuin tilauksesta tehty (liittimien paikat juuri oikeassa paikassa tuolle distroplatelle).

20230220_173745.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 332
Viestejä
4 194 571
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom