Aloittelija ja kotelo ongelma

Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
2
Oon ensimmäistä kertaa kasannut itselleni oman pelikoneen ja mulle koteloksi valikoitui Kolink Unity Arena argb, tässä vielä linkki jos tarttee UNITY ARENA | kolink.eu

no mutta ongelmaan. Mulla ei oo siiiis mitään hajua, miten saan ton kotelon tuulettimien valot toimimaan. Tai no ne toimii mutta vaan valkosena. En siis tiedä, miten saan ne liitettyä emolevyyn tai silleen että voisin niiden väristä jotenki päättää. Jos näin on siis mahdollista.
Mun emolevynä toimii rog strix z790-f gaming wifi.
Voiko olla, ettei noi oo jotenki sopivii keskenään? Vai oonko nyt vaan muuten ihan pihalla ja tässä on jostain ihan helposta hommasta kiinni… Olen siis vielä ihan aloittelija tälläsessä koneen kasaamisessa, niin jospa täällä olisi ammattilaisia jotka auttaisi

EDIT
Kiitos avustanne, sain valot toimimaan!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 873
Kolinkin tuotesivut ja manuaalit on umpisurkeita ja kun noita ns halpiksia tosi harvoin edes kunnolla arvostellaan niin eipä noista tuotekuvista yksinkertaisesti selviä asioita.
Mutta tuossa kolinkissa näyttäisi olevan ihan standardit tuulettimet (näin ei ole kaikissa kolinkeissa) niin tuosta hubista kotelon takayläreunassa pitäisi lähteä emolle 4 pin tuuletin piuha ja 3 pin 5 V ARGB piuha.

Kun ne on kytkettynä niin Aura Syncilla valoja saa säädettyä:

Joka ilmeisesti on nyt pakkonaitettu Armoury Crateen.
Edit:
Näyttökuva 2024-04-18 013644.png

Edit2:
Tuossa kehnossa kuvassa ympyröitynä tuo argb-piuha (oletettavasti):
Näyttökuva 2024-04-18 014431.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 873
Vaikuttaisi siltä että Kolinkin insinöörit on viisaudessaan (ja ulkonäkö edellä) päättäneet toteuttaa kotelon niin että sisään ei puhalla ainutkaan tuuletin eli kaikki 4 kpl ulos :O
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Vaikuttaisi siltä että Kolinkin insinöörit on viisaudessaan (ja ulkonäkö edellä) päättäneet toteuttaa kotelon niin että sisään ei puhalla ainutkaan tuuletin eli kaikki 4 kpl ulos :O
:sbsmile:

Eihän se nyt näyttäisi hyvältä, jos puhaltaisivat sisään nuo 3 edessä ja RGB-valot olisivat "väärinpäin"..
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
2
Vaikuttaisi siltä että Kolinkin insinöörit on viisaudessaan (ja ulkonäkö edellä) päättäneet toteuttaa kotelon niin että sisään ei puhalla ainutkaan tuuletin eli kaikki 4 kpl ulos :O
Valitsin kyl joo vähä hassun (tai no hassun siinä mielessä että en löytäny kunno ohjeita) kotelon xD Ens kerral pitää vähä ottaa enemmä selvää… Mut kiitti selvennyksestä!
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 873
Tuo Dronekauppias on kyllä tehnyt karhunpalveluksen Suomen atk-kansalle kun näitä Kolinkkeja suosii (ja varmaan saa hyvään hintaankin eli kovilla katteilla kun eipä nuo muissa kaupoissa ole esillä lainkaan).
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
3 873
:sbsmile:

Eihän se nyt näyttäisi hyvältä, jos puhaltaisivat sisään nuo 3 edessä ja RGB-valot olisivat "väärinpäin"..
Kyllä nuo ilmeisesti on reverset että ehkä nyt sitten insinöörejä mollasin suotta.
No aloittaja voi kertoa sit mihin suuntaan ilma liikkuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Tuo Dronekauppias on kyllä tehnyt karhunpalveluksen Suomen atk-kansalle kun näitä Kolinkkeja suosii (ja varmaan saa hyvään hintaankin eli kovilla katteilla kun eipä nuo muissa kaupoissa ole esillä lainkaan).
Jos tuonne saa 280mm radin kattoon ja sivulle, niin ei ole ollenkaan huono kotelo. Ja juu, ostin 2x 280mm Krakenia hyväntekeväisyyshuutokaupasta ja en ole oikeasti nähnyt muita koteloita , joissa molemmat saa käyttöön.

edit: siis ei ole huono kotelo, vaan ehkä huonohkoa vastinetta rahoille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 124
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 804
Viestejä
4 208 089
Jäsenet
70 963
Uusin jäsen
Visko

Hinta.fi

Ylös Bottom