All-in-one levysoitin Denver MCR-50 mistään kotoisin?

Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
2
Tuli hankittua heräteostoksena Denver MCR50 MK3 -retrohenkinen musiikkikeskus, jossa myös levysoitin, ja innostuin hankkimaan ensimmäiset LP-levyni. Tähän olen yhdistänyt vielä RCA line out tulosta aktiivikaiuttimet + subbari (Tangent Spectrum X5 bt phono + Audio Pro sw150). Jonkinlainen esivahvistin siis mallissa on.

Onko kokemusta, onko tällainen soitin ok vinyyliharrastuksen aloitteluun? Ei kai kuitenkaan levyjä pitäisi vaurioittaa tms? Hyvät käyttäjäarviot järjestään netissä kys. mallista näyttäisi olevan. Pientä liikettä levyissä pyöriessä on ylös-alas, mutta ei tuntuisi ääneen vaikuttavan. Mahdollisesti jonkun levy clampin voisi tätä vähentämään hankkia..
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 572
Jos on liikaa painoa neulalla niin levyt voi ruveta suhisemaan tai kuulostamaan huonommalta. Paha sanoa.

Aloittelijalle varmasti ihan hyvä laite millä saa levyja soiteltua ja harjoiteltua levyjen käsittelyä.

Itse ostaisin jonkun testilevyn kirpputorilta jonka soittoa ehkä harjottelis pari kertaa ennenkun siirtyy arvokkaimpiin levyihin.

Levyharja kannattaa myös hankkia, jonkinlainen levymattokin olisi hyvä. Jos on arvokkaita levyjä ni niihin on hyvä hankkia suojamuovit.

Tässäkin ketjusta voi tiedustella asiaa tai muuten rupatella vinyyli hommista
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 638
Jos on liikaa painoa neulalla niin levyt voi ruveta suhisemaan tai kuulostamaan huonommalta.
Siis se ei ole mikään "vaihdetaan kevyempään neulaan niin ääni paranee" muutos vaan se raskas neula rouhii levyn pilalle. Minä en ole ollut ikinä mikään vinyylin suurkuluttaja, jäi kokoelma yhden käden sormilla laskettavaksi mutta silloin joskus kun soittimet olivat yleisiä oli puhetta siitä kuinka halpojen soitinten neulat eivät olleet hyväksi levyille. Siitä että kuinka paljon ja kuinka nopeasti levyt kuluvat liian painavalla neulalla minulla ei ole mitään hajua.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Hintaa koko vehkeellä 150e, tunnettu krääsämerkki, levysoittimesta ei muita speksejä kuin RPM. Tuolla tietoyhdistelmällä en ainakaan itse soittaisi tuolla kuin Matin ja Tepon Parhaat 80-luvulta -Allhits levyä. :)
 
Liittynyt
20.03.2021
Viestejä
2
Ok, vähän epävarma olo kieltämättä tulee tämän mekanismeista, kun jo hyviä levyjäkin tullut hankittua. Innostusta sen verran jo pukkaa, että vaihto kyllä mielessä. Suosituksia otetaan vastaan etenkin retrohenkisemmistä levysoittimista (esim puukuosia) aloittelijalle sopivasta käyttö/hintaluokasta, automaattinen mekanismi voisi olla hyvä niin ei tarvitse alussa stressata neulan asettelusta, oma esivahvistin ei välttämätön (phono-tulo kaiuttimissa).
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 572
Ok, vähän epävarma olo kieltämättä tulee tämän mekanismeista, kun jo hyviä levyjäkin tullut hankittua. Innostusta sen verran jo pukkaa, että vaihto kyllä mielessä. Suosituksia otetaan vastaan etenkin retrohenkisemmistä levysoittimista (esim puukuosia) aloittelijalle sopivasta käyttö/hintaluokasta, automaattinen mekanismi voisi olla hyvä niin ei tarvitse alussa stressata neulan asettelusta, oma esivahvistin ei välttämätön (phono-tulo kaiuttimissa).
Kannattaa katsoa käytettyjä soittimia, sieltä voi löytyä ihan hyvää retro soitinta hyvään hintaan
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 855
Viestejä
4 211 416
Jäsenet
70 969
Uusin jäsen
700e puhelin

Hinta.fi

Ylös Bottom