Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Lassivv

Tukijäsen
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 784
alko24plus valikoimista mitään lähelle Sandelssia olevaa olutta suositella? Muuten ei kaupasta vissiin pahaa sanottavaa ja postitusko on hoidettava näiden kaikkien kanssa itse ja hoidettava verot?

Vai löytyykö vielä paikkoja missä hoitavat tuon kuljetuksen ja verot asian suhteen?
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Tuomisen Ismo on ottanut uudet aseet käyttöön, ajatelkaa nyt lapsia! Myös Alkon ylivertaisuus alkoholimyynnissä on saatu mukana pläjäykseen.

Kyllä on taas niin naurettavaa paskaa STM:n propagandakoneistolta että ei mitään rajaa. Miksi tuo ikärajavalvonta ei ole aiemmin ollut tapetilla tässä koko etämyynti-osto-keississä, vai onko vain minulta mennyt ohi? :hmm:
Mitenkäs muissa EU-maissa tuota ikää sitten valvotaan ettei äidin pikku palleroiset tilaa juomia netistä?
Eikun niin, siellähän ei olekaan yhtä ainoaa monopolia ja verotusta hivutettu tappiin asti, vaan tämäkin on kilpailutettu niin että lähes joka putiikista löytää haluamansa.

Ja Alkon kauttako ei kukaan alaikäinen koskaan saa alkoholia? :rofl2:
Ei ehkä suoraan, mutta kaverit ja sukulaiset kyllä jeesaa tarvittaessa.
Pakettiautomaattitilauksia voi kiertää samalla tavalla.
Logiikka pettää taas tässäkin STM:llä ja Tuomisella, mutta kaikki tietää mitä tässä oikeasti ajetaan takaa.
Kyllä tuo Alkon erinomaisuuden puolustelukin alkaa mennä naurettaviin mittasuhteisiin, monopoli ja säännöstely säilytettävä hinnalla millä hyvänsä.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Kyllä on taas niin naurettavaa paskaa STM:n propagandakoneistolta että ei mitään rajaa. Miksi tuo ikärajavalvonta ei ole aiemmin ollut tapetilla tässä koko etämyynti-osto-keississä, vai onko vain minulta mennyt ohi? :hmm:
Mitenkäs muissa EU-maissa tuota ikää sitten valvotaan ettei äidin pikku palleroiset tilaa juomia netistä?
Eikun niin, siellähän ei olekaan yhtä ainoaa monopolia ja verotusta hivutettu tappiin asti, vaan tämäkin on kilpailutettu niin että lähes joka putiikista löytää haluamansa.

Ja Alkon kauttako ei kukaan alaikäinen koskaan saa alkoholia? :rofl2:
Ei ehkä suoraan, mutta kaverit ja sukulaiset kyllä jeesaa tarvittaessa.
Pakettiautomaattitilauksia voi kiertää samalla tavalla.
Logiikka pettää taas tässäkin STM:llä ja Tuomisella, mutta kaikki tietää mitä tässä oikeasti ajetaan takaa.
Kyllä tuo Alkon erinomaisuuden puolustelukin alkaa mennä naurettaviin mittasuhteisiin, monopoli ja säännöstely säilytettävä hinnalla millä hyvänsä.
No itse asiassa nyt oli ihan aiheesta ärähtelyä. Mun mielestä on ihan perusteltua edellyttää, että ikärajavalvonta toimii. Olen myös sitä mieltä, että Alkossa ikärajan valvonta toimii vähintäänkin hyvin: itseltäkin kyseltiin papereita poikkeuksetta varmaan lähes kolmekymppiseksi asti. Mitä sitten tulee kavereiden/sukulaisten viinavälitykseen, niin alkoholin välittäminen alaikäiselle on ihan perustelluista syistä rangaistava rikos. Vakavassa rikosmuodossa siitä voi saada kaksi vuotta vankeutta, tosielämässä keskimäärin 15 päiväsakkoa, kun käry sattuu käymään.

Tuolla raiteille pörrää nuorimmillaan 10-vuotiaita tenavia kännissä, ja 12-13-vuotiaiden kohdalla puhutaan jo kohtuullisen yleisestä ilmiöstä. Ihmettelen jos joku aidosti on sitä mieltä, että se ei ole mikään ongelma, että tuon ikäluokan lapset voivat tilata väkeviä viinoja ilman kontrollia pakettiautomaattiin tai oven taakse.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
23
Iät ja ajat on nuoriso polttanu tupakkia ja juonu alkoholia vaikka tietokoneita tai internettiä oltu vielä keksittykään. Itse peräänkuuluttaisin enemmänkin vanhempien/opettajien/sossun vastuuta tässä asiassa. Tai nykyäänhän ei varmaan saa enää syyttää vanhempia ja erilaisia vapaita/taiteellisia kasvatusmetodeja vaan vika löytyy aina jostain muualta esim. nyt tässä tapauksessa huonosta ikärajavalvonnasta vaikka todellisuudessa se vika ja ongelma taitaa olla aivan jossain muualla. Seuraavaksi herra Tuominen haluaa varmaan kieltää lapsilta oikeuden ostaa hiivaa ja sokeria, hänelle kun tuo lapsien suojeleminen tuntuu olevan oikein sydämenasia.

Ja Alkostore24 on pistänyt kaupan toistaiseksi kiinni eli ei ota vastaan uusia tilauksia. Saas nähdä kerkiääkö tähän mennessä tehdyt tilaukset toimittamaan vapuksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Kyllä on taas niin naurettavaa paskaa STM:n propagandakoneistolta että ei mitään rajaa. Miksi tuo ikärajavalvonta ei ole aiemmin ollut tapetilla tässä koko etämyynti-osto-keississä, vai onko vain minulta mennyt ohi? :hmm:
Eikös tuosta voi päätellä, että siellä on niin ammattitaidotonta porukkaa töissä, ettei heille ole useiden vuosien kuluessa koko asia edes pieneen mieleen. Nyt kun joku pentu jäi asiasta kiinni ja nostettiin tapetille, niin he tajusivat ja puhuvat kuin mitkäkin expertit.
 
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
800
Iät ja ajat on nuoriso polttanu tupakkia ja juonu alkoholia vaikka tietokoneita tai internettiä oltu vielä keksittykään. Itse peräänkuuluttaisin enemmänkin vanhempien/opettajien/sossun vastuuta tässä asiassa. Tai nykyäänhän ei varmaan saa enää syyttää vanhempia ja erilaisia vapaita/taiteellisia kasvatusmetodeja vaan vika löytyy aina jostain muualta esim. nyt tässä tapauksessa huonosta ikärajavalvonnasta vaikka todellisuudessa se vika ja ongelma taitaa olla aivan jossain muualla.
Tämä on taas ihan höpönlöpöä. Sekä tupakan että alkoholin käyttö on nuorilla vähentynyt jo hyvän tovin ja siinä on ihan keskeinen tekijä hankalampi saatavuus ja vanhempien tiukentuneet asenteet. Aivan turha lässyttää mistään vapaasta kasvatuksesta ja vanhempien vastuusta, kun se on hyvin pitkälle yhteiskunnan hoidettavissa, että miten helposti lapset viinaa(ja tupakkaa) saa.

Itse olen kohtuu paljon etämyyntipaikoista ostanut tässä kohta 10 vuoden aikana, mutta jos se menee siihen, että siitä tulee kanava lasten ja nuorten hankkia viinaa, niin saa mun puolesta loppua koko homma.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Ei se kyllä tiukentuneista vanhempien asenteista ole kiinni saati saatavuudesta. Nuoriso nyt vaan ei pidä kännäämistä niin hienona kuin vaikkapa 30 vuotta sitten. Tämän näkee vaikka rokkibändeistä, siinä missä Gunnarit ja Mötikät oli ihailtavia kun sekoilivat niin nykyään sitä pidetään idioottimaisena. Ehkä nuoret tässä suhteessa eurooppalaistuvat toisin kuin vanhempi sukupolvi ja juovat vähemmän. Ja lisäyksenä tähän että vuosien varrella yhteiskunnan avoimempi ja luonnollisempi suhtautuminen alkoholiin tekee siitä vähemmän kiinnostavan nuorten keskuudessa.

Tuon saatavuusteorian mukaan taas julistamalla kieltolaki ryyppääminen loppuu mutta ei se vaan taida loppua. Tekee siitä kyllä mielenkiintoisemman ja pakottaa ottamaan kerralla kunnolla kerta alettu. Pitää siis yllä kännäämiskulttuuria.

Kolmantena juttuna huumeiden käyttö on lisääntynyt todella paljon ja vienyt osansa alkoholinkäytöstä nuorten keskuudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
23
Tämä on taas ihan höpönlöpöä. Sekä tupakan että alkoholin käyttö on nuorilla vähentynyt jo hyvän tovin ja siinä on ihan keskeinen tekijä hankalampi saatavuus ja vanhempien tiukentuneet asenteet. Aivan turha lässyttää mistään vapaasta kasvatuksesta ja vanhempien vastuusta, kun se on hyvin pitkälle yhteiskunnan hoidettavissa, että miten helposti lapset viinaa(ja tupakkaa) saa.

Itse olen kohtuu paljon etämyyntipaikoista ostanut tässä kohta 10 vuoden aikana, mutta jos se menee siihen, että siitä tulee kanava lasten ja nuorten hankkia viinaa, niin saa mun puolesta loppua koko homma.
Miten selität sen, että huumekokeilut ovat tasaisesti kasvaneet kun alkoholin ja tupakin käyttö vähentynyt? En muista, että kukaan olisi paikallisessa koulussa 90-luvulla käyttänyt kannabista tai erilaisia lääkkeitä esim. bentsoja tai subutexia mikä on nykyään kuitenkin ihan arkipäivää, tälläkin paikkakunnalla. Jos oma lapseni väärinkäyttäisi lääkkeitä niin kyllä minä syyttäisin siitä itseäni enkä olisi haastamassa yhteiskuntaa tai erilaisia lääkefirmoja vastuuseen siitä, että niitä aineita on lapseni käsiin päätynyt. Fakta nyt vaan on, vaikka sinä sitä lässytykseksi kutsutkin, että vanhemmat viettää mielummin aikaa facebookissa ja mukavemmissa puuhissa kuin, että katsoisi lastensa perään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
464
Kyllähän tässä Tuomisen ulostulossa haiskahtaa kiukuttelu kun on aistinut kansan mielipiteen tässä etämyyntiasiassa. Kunhan koittaa kerätä puolelleen porukkaa.
Tämä "eikö kukaan ajattele lapsia"-levy on ollut viimeksi soittolistoilla nelisen vuotta sitten. Mitäköhän Ismo-setä keksii seuraavaksi..
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Miten selität sen, että huumekokeilut ovat tasaisesti kasvaneet kun alkoholin ja tupakin käyttö vähentynyt? En muista, että kukaan olisi paikallisessa koulussa 90-luvulla käyttänyt kannabista tai erilaisia lääkkeitä esim. bentsoja tai subutexia mikä on nykyään kuitenkin ihan arkipäivää, tälläkin paikkakunnalla. Jos oma lapseni väärinkäyttäisi lääkkeitä niin kyllä minä syyttäisin siitä itseäni enkä olisi haastamassa yhteiskuntaa tai erilaisia lääkefirmoja vastuuseen siitä, että niitä aineita on lapseni käsiin päätynyt. Fakta nyt vaan on, vaikka sinä sitä lässytykseksi kutsutkin, että vanhemmat viettää mielummin aikaa facebookissa ja mukavemmissa puuhissa kuin, että katsoisi lastensa perään.
Sanoisin kyllä, että ne pennut jotka käyttävät huumeita, harvemmin kaunistavat tilastoja myöskään alkoholin käytön tai tupakoinnin saralla Eli kyse ei ole mistään vaihtoehtoisen päihdemuodon hakemisesta, vaan pikemminkin päihdekäytön laajentamisesta. Ja valitettavasti tuossa ryhmässä se päihteiden ongelmakäyttö korostuu.

Tietenkin vanhemmilla on päävastuu lastensa kasvatuksesta ja valvomisesta, mutta et sinäkään varmaan edusta ajattelua, että sille pennulle niitä huumeita tai lääkkeitä myyvää diileriä ei pitäisi saattaa edesvastuuseen tekemisistään?

Minä kannatan pähkinänkuoressaan sellaista päihdepolitiikkaa, jossa holhouksen alla olevia ihmisiä (eli mm. lapsia) suojellaan päihteiltä ja jossa täysivaltaisiin ihmisiin luotetaan päihteidenkäytössä. Täysivaltaisen ihmisen voi lähtökohtaisesti odottaa ymmärtävän vastuullisen alkoholinkäytön ilman liikasääntelyä. Sen sijaan jos joku alakoululainen tilaa tiukkoja juomia pakettina himaansa, häneltä ei vastaavaa harkintakykyä voi odottaa. Ja valitettavasti kun miettii esim. omien koulukaverien kohtaloita, on helppo todeta että ala-asteiässä alkanut säännöllinen päihdekäyttö on enemmän kuin usein johtanut vakavaan ongelmakäyttöön. Ja valitettavan moniin kuolemiinkin jo varhaisella aikuisiällä.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
23
Sanoisin kyllä, että ne pennut jotka käyttävät huumeita, harvemmin kaunistavat tilastoja myöskään alkoholin käytön tai tupakoinnin saralla Eli kyse ei ole mistään vaihtoehtoisen päihdemuodon hakemisesta, vaan pikemminkin päihdekäytön laajentamisesta. Ja valitettavasti tuossa ryhmässä se päihteiden ongelmakäyttö korostuu.

Tietenkin vanhemmilla on päävastuu lastensa kasvatuksesta ja valvomisesta, mutta et sinäkään varmaan edusta ajattelua, että sille pennulle niitä huumeita tai lääkkeitä myyvää diileriä ei pitäisi saattaa edesvastuuseen tekemisistään?

Minä kannatan pähkinänkuoressaan sellaista päihdepolitiikkaa, jossa holhouksen alla olevia ihmisiä (eli mm. lapsia) suojellaan päihteiltä ja jossa täysivaltaisiin ihmisiin luotetaan päihteidenkäytössä. Täysivaltaisen ihmisen voi lähtökohtaisesti odottaa ymmärtävän vastuullisen alkoholinkäytön ilman liikasääntelyä. Sen sijaan jos joku alakoululainen tilaa tiukkoja juomia pakettina himaansa, häneltä ei vastaavaa harkintakykyä voi odottaa. Ja valitettavasti kun miettii esim. omien koulukaverien kohtaloita, on helppo todeta että ala-asteiässä alkanut säännöllinen päihdekäyttö on enemmän kuin usein johtanut vakavaan ongelmakäyttöön. Ja valitettavan moniin kuolemiinkin jo varhaisella aikuisiällä.
Kannatan (maalais)järkeä enkä niinkään mitään politiikkaa, siinä touhussa kun harvemmin tuntuu olevan mitään järkeä, ainakaan meillä täällä Suomessa. Ymmärrän kyllä, että yhteiskunnallakin on osansa siinä, että lapsilla on turvallinen ja otollinen paikka kasvaa mutta en mitenkään voi kannattaa sitä, että tämän varjolla lopetettaisiin alkoholin nettimyynti koska ainakin itse keksin siihen parempiakin keinoja. Jos itselläni olisi viinaan menevä alakoululainen niin en tietenkään voisi häneltä tietokonetta/puhelinta takavarikoida koska se on olennainen osa nykyaikaa mutta voisin esim. takavarikoida pankkikortin ja antaa käteen viikkorahaa kuten on ennenkin tehty. Ja jos tämä viikkoraha sitten jotenkin törsättäisiin viinaan niin sitten viedä lapsi hoitoon koska hänellä selvästikin on ongelmia. Pidän absurdina ajatusta siitä, että jonkun lapsi voi kännätä vain sen takia, että sitä viinaa saa netistä. Kyllä se vastuu on siellä kotona eikä yhteiskunnalla. Seuraavaksi meidän pitää varmaan alkaa pystyttämään kameratolppia puistoihin ym. tyypillisiin nuorten illanvietto paikkoihin, että yhteiskunta voi holhota vielä vähän enemmän?
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Kyllä se kannabiksen ja lääkkeiden käyttö on yleistynyt tosi paljon. Niitä kun saa katukaupasta helpommin kuin alkoholia. Enkä puhu mistään piripäistä vaan ihan tavallisesta nuorisosta. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, Suomi seuraa muuta maailmaa perässä vähän vaan jälkijunassa.

Ja vanhemmat on avainasemassa tarkkaillessaan lasten menemisiä ja etenkin kaveripiiriä ja tarvittaessa puututtava tähän. Ei auta yhteiskunnan holhoaminen kun ei ole rahkeita jokaista nuorta seurata.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
337
Nuorten pössyttely on lisääntynyt huomattavasti ja mun lasten(18 ja 20v) päihteidenkäyttö on hyvin perinteistä. Kaljaa ja shotteja ja satunnaisesti ganjaa. Semmoista se on. Ei ole omena kauas puusta pudonnut, paitsi että olen pössytellyt viimeiksi n. 10v sitten. Ei ole vaan mun juttu.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
133
Edellämainituista asioista on hyvä tutkimus tehty "What’s new about adolescent drinking in the Nordic countries ", tutkijat arvelevat alkoholin kulutuksen tippuneen seuraavista syistä:
"
Tutkimuksissa ei ole pystytty esittämään selkeää syytä alaikäisten alkoholinkäytön vähenemiseen. Raportissa arvellaan vanhempien lisääntyneen valvonnan olevan yksi syy. Vanhemmat ovat aiempaa paremmin selvillä lastensa vapaa-ajanvietosta, ja lapsia pystytään paremmin valvomaan kännyköiden avulla. Vanhemmat suhtautuvat myös aiempaa kielteisemmin nuorten juomiseen. Tutkimukset osoittavat, että juominen on vähentynyt myös siksi, että alaikäiset kokevat alkoholin hankkimisen olevan aiempaa vaikeampaa."

Ja huomio myös edellä käytyyn kannabisteoriaan löytyy raportista:
"Myös teoria, jonka mukaan kannabis olisi korvannut alkoholin, ei näytä pitävän paikkaansa. Kannabis pikemminkin täydentää alkoholia, ja suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää myös alkoholia. "

Eli, juominen on vähentynyt nimenomaan saatavuuden vaikeutuessa ja vanhempien kielteisten asenteiden lisääntyessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
23
Kyllä se kannabiksen ja lääkkeiden käyttö on yleistynyt tosi paljon. Niitä kun saa katukaupasta helpommin kuin alkoholia. Enkä puhu mistään piripäistä vaan ihan tavallisesta nuorisosta. Ei siinä ole mitään ihmeellistä, Suomi seuraa muuta maailmaa perässä vähän vaan jälkijunassa.

Ja vanhemmat on avainasemassa tarkkaillessaan lasten menemisiä ja etenkin kaveripiiriä ja tarvittaessa puututtava tähän. Ei auta yhteiskunnan holhoaminen kun ei ole rahkeita jokaista nuorta seurata.
Tämä tässä itseäni eniten ihmetyttää kun en itse postilla vuorotyötä tekevänä ole sitten kirveelläkään saanut unilääkkeitä kun tyrkyttävät pelkkää psykoosilääkettä ja masennuslääkettä terveelle miehelle joka nyt vaan sattuu tekemään töitä joskus 1-4 yöllä, joskus 6-14 ja joskus 12-20 aikaan. Onko lapset nyt turvassa lääkkeiltä kun liiallisen holhouksen vuoksi minä en niitä saanu? No ei todellakaan ole. Bensan hintakin rupeaa olemaan aika hinnoissa kun suojellaan lapsia tulevalta ilmasto katastroofilta ja maalaiset saavat ajella 10-20 kilometriä alkoon kun ruvetaan tätä viinan nettimyyntiä holhoamaan. Pääasia, että vanhemmat kaupungeissa saavat olla kuin ellun kanat kyllä yhteiskunta pitää huolen omistaan (paitsi heistä jotka sattuvat asumaan maaseudulla)

Anteeksi katkerasta tilityksestä, ymmärrän kyllä, että lapsia pitää suojella ja minun aikuisena ihmisenä pitää kääntää toinen poski ja ottaa nämä vastoinkäymiset vastaan. Se nyt vaan on joskus vaikeaa.
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
495
Täällä kun paljon puhetta Postin toiminnasta. Eilen kuski soitteli että ois tulossa paketti ja kyseli että ketään kotona. Kerroin ettei ole ja en antanut lupaa jättää pihalle laatikkoa, niin kertoi vievänsä lähimpään toimipisteeseen. Tämä oli ensimmäinen kerta kun Postilta soittavat, yleensä on jätetty vaan lappu postilaatikkoon että hae toimipisteestä. Lopputulos siis sama, mutta tuota soittoa ihmettelin eli joko kuski vaihtunut tai sitten käytäntö.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
158
alko24plus valikoimista mitään lähelle Sandelssia olevaa olutta suositella? Muuten ei kaupasta vissiin pahaa sanottavaa ja postitusko on hoidettava näiden kaikkien kanssa itse ja hoidettava verot?

Vai löytyykö vielä paikkoja missä hoitavat tuon kuljetuksen ja verot asian suhteen?
Tästä tulee mieleen oma taannoin kirjoittama kevennys . Mutta lyhyesti asiaakin:
-Kauppias maksaa verot
-Kauppias hoitaa kuljetuksen järjestämisen.

Täysin huolettomia ja helppoja toimijoita tässä:

www.alkc.fi
- lonkeroa ja kuivaa siideriä valikoimassa
- myös (kaikki?) Latvialaiset oluet hyvälaatuisia
- NOPEA toimitus.

www.discandooo.com
- tyylikäs sivusto
- laajahko valikoima (esim Russkij Plattari tarjouksessa )
- Budbee-yhteistyö ja siihen liittyvä rahtilaskuri toimii upeasti.

EDIT. en ole alkcista tilannut saksan varastolta tavaraa, mutta esim Tamula-olut on hyvä lager. Lapclesis (tms.) olikin yllättäen punehtava lager, ehkä joku amber-tyyppinen, mutta sekin oikein maukas.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
...
Eli, juominen on vähentynyt nimenomaan saatavuuden vaikeutuessa ja vanhempien kielteisten asenteiden lisääntyessä.
Hyviin tapoihin kuuluu laittaa lähdeviite, eli olisit voinut liittää linkin, josta asian voi tarkistaa. Johtopäätöksesi ei sitä paitsi ole oikea. Raportin mukaan juominen on vähentynyt myös, koska nuoret kokevat saatavuuden vaikeutuneen, eikä nimenomaan sen takia, kuten väität.

Hieman minua kyllä ihmetyttää, että miksi ja miten alkoholin saatavuus olisi 2000-luvulla vaikeutunut. Ei varmaan olekaan, vaan kyse on siitä, miten alaikäiset asian kokevat. Miten 15 - 18-vuotias nuori pystyy arvioimaan, kuinka helppoa alkoholin saanti oli viisi tai kymmenen vuotta aikaisemmin? Mutulla?
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Edellämainituista asioista on hyvä tutkimus tehty "What’s new about adolescent drinking in the Nordic countries ", tutkijat arvelevat alkoholin kulutuksen tippuneen seuraavista syistä:
"
Tutkimuksissa ei ole pystytty esittämään selkeää syytä alaikäisten alkoholinkäytön vähenemiseen. Raportissa arvellaan vanhempien lisääntyneen valvonnan olevan yksi syy. Vanhemmat ovat aiempaa paremmin selvillä lastensa vapaa-ajanvietosta, ja lapsia pystytään paremmin valvomaan kännyköiden avulla. Vanhemmat suhtautuvat myös aiempaa kielteisemmin nuorten juomiseen. Tutkimukset osoittavat, että juominen on vähentynyt myös siksi, että alaikäiset kokevat alkoholin hankkimisen olevan aiempaa vaikeampaa."

Ja huomio myös edellä käytyyn kannabisteoriaan löytyy raportista:
"Myös teoria, jonka mukaan kannabis olisi korvannut alkoholin, ei näytä pitävän paikkaansa. Kannabis pikemminkin täydentää alkoholia, ja suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää myös alkoholia. "

Eli, juominen on vähentynyt nimenomaan saatavuuden vaikeutuessa ja vanhempien kielteisten asenteiden lisääntyessä.
Plussat tutkimuksen esille kaivamisesta, antaa pontta keskusteluun. Alkoholipoltiikkaa 20 vuotta seuranneena en voine olla tuomatta esille asiaa johon törmännyt toistuvasti. Yleiset asenteet virkakoneistossa ja virkamiehissä ovat hyvin värittyneitä alkoholivastaisuuden suuntaan. Tunnen muutaman sosiaalityöntekijän ja kaikilla on kiero ja lähes absolutismia hipova mielipide aiheesta. He ovat ihan avoimesti sitä mieltä että kaikki alkoholiin liittyvät ongelmat johtuvat joko saatavuudesta tai yhteiskunnan laiminlyönneistä (juoppo perhe jolta ei kyetty suojelemaan lapsena, tukiverkosto ei onnistu vetämän ajoissa kuiville, ei tarjottu tarpeeksi hyvää työtä, ei annettu tarpeeksi hyvältä alueelta asuntoa jne.) eikä yksilöllä itsellään ole juuri osuutta asiaan. Näistä lähtökohdista kun tilataan tutkimus niin ei ihme että se tukee näitä näkemyksiä. Hyvin yleistä monessa tutkimuksessa oli aihe mikä hyvänsä. Vai väittääkö joku että STM:n virkamiehistö olisi jotenkin neutraalilla pohjalla tilatessaan tutkimuksia alkoholista ja julkaisisi ikinä tutkimusta joka tulisikin myönteiseen lopputulokseen. Kyllä siellä kieltolain ihannointi on vaan niin läpinäkyvästi heidän agendaallaan, samalla lailla kuin sosiaalityöntekijöilläkin.

Huomiona vielä yhteispohjoismaiseen tutkimukseen että esimerkiksi Norja on vielä paljon kielteisempi yhteiskunta alkoholin suhteen kuin Suomi, puhumattakaan Islannista ja heidän on helppo uskoa tähän saatavuusagendaan, koska EU ei ole pilaamassa monopolia (epätoivoinen aasinsilta ketjun aiheeseen). Heillä on edelleen sunnuntaisin alkoholin myynti kiellettyä kaupoissa, ja paikallinen alkokaan ei ole auki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
281
Tuomisen Ismo on ottanut uudet aseet käyttöön, ajatelkaa nyt lapsia! Myös Alkon ylivertaisuus alkoholimyynnissä on saatu mukana pläjäykseen.

Juuri tulin matkahuollon pisteeltä jossa myyjä kertoi heille tulleesta ohjeistuksesta, että alkoholia sisältäviä toimituksia ei toimiteta enää pakettiautomaatteihin. Tiedä sitten miten tietävät mitä missäkin paketissa on? Vai ohjataanko vain tietyistä paikoista tulleet paketit matkahuollon pisteisiin joissa voidaan varmistaa täysi-ikäisyys.
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Kauppa toistaiseksi suljettu?

Alkostore24 on näemmä samassa tilanteessa kun viime keväänä, eli eivät ota nyt edes uusia tilauksia vastaan. outoa "covid-19 tilanteen vuoksi", mikä ihmeen tilauspiikki aina keväällä on yhtäkkiä ja sama juttu kun viimevuonna. pitikin jättää jäykät pois viimetilauksesta.. kun ajattelin nyt ne tilata.. mutta ei sitten (ainakaan tuolta). Ois vaan ollut otollisin valikoima..
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Juuri tulin matkahuollon pisteeltä jossa myyjä kertoi heille tulleesta ohjeistuksesta, että alkoholia sisältäviä toimituksia ei toimiteta enää pakettiautomaatteihin. Tiedä sitten miten tietävät mitä missäkin paketissa on? Vai ohjataanko vain tietyistä paikoista tulleet paketit matkahuollon pisteisiin joissa voidaan varmistaa täysi-ikäisyys.
Ei varmaan mistään ja vetävät täysin mutulla tietyn lähettäjän paketit. Voihan siellä olla limpparia ja haribojakin paketissa eli siinä mielessä kuulostaa vammaiselta toiminnalta että täytyisi todistaa täysi-ikäisyys pakettia haettaessa. Harvemmin noissa paketissa mitään lukee sisällöstä, ainakaan mulla ei ole koskaan lukenut. BB:n paketeissa tosin on viinapullon kuvia ihan printtinä mutta ne nyt tulee upsilla kotiin asti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Ei varmaan mistään ja vetävät täysin mutulla tietyn lähettäjän paketit. Voihan siellä olla limpparia ja haribojakin paketissa eli siinä mielessä kuulostaa vammaiselta toiminnalta että täytyisi todistaa täysi-ikäisyys pakettia haettaessa. Harvemmin noissa paketissa mitään lukee sisällöstä, ainakaan mulla ei ole koskaan lukenut. BB:n paketeissa tosin on viinapullon kuvia ihan printtinä mutta ne nyt tulee upsilla kotiin asti.
Jos en väärin muista, niin Alkostore-pakettien lähetystarroissa on ollut verkkokaupan logo, josta on tietysti pääteltävissä sisältö (ja ainakin kotiin kuskannut postimies on vihjannut aina jotain "taitaa olla juhlat tulossa?" -settiä :D ) mutta eihän tuo mitenkään kattava ratkaisu ole kun osassa lähetyksistä ei lue verkkokaupan nimeäkään vaan vain joku lähettäjäfirman nimi mikä taas ei kerro yhtään mitään. Eilen hakemissani Alkcin paketeissa ei lukenut verkkokaupan nimeä lähetystarroissa suoraan, mutta jotain Latvian varasto -settiä niissä oli, josta olisi nopeampi varmasti päätellyt sisällön.

Täällä päin ei taida tosin noita Matkahuollon pakettiautomaattejakaan olla, kun aina olen hakenut vain itse Matkahuollosta ne paketit, niin pakettiautomaatillisissa kunnissa lienee homma tarkempaa, ja hyvä niin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Jos en väärin muista, niin Alkostore-pakettien lähetystarroissa on ollut verkkokaupan logo, josta on tietysti pääteltävissä sisältö
Myydäänhän alkostoressa ihan vaikka coca-colaakin. Toki viinaahan sieltä tilataan mutta ei toi logiikka silti päde koska siellä voi olla muitakin tuotteita. Tietty matkahuolto saanee toimia asiassa ihan miten haluaa en tiedä.
 
Liittynyt
15.12.2020
Viestejä
19
Piti just keräillä tilaus Discandoon. Oliko noi lähetyshäiriöt vain hetken vai miten sieltä on nyt lähtenyt tilauksia? Mulla toimi kaikki hyvin edellisellä kerralla.
Tilasin itse juuri ennen pääsiäistä, lähetysseurannassa ei näkynyt mitään päivitystä asiaan pariin viikkoon kunnes tänään Postnordiin oli päivitetty paketin olevan Vantaalla. Eli ei ainakaan mikään järkkypitkä toimitus, oli kuitenkin pyhät tuossa välissä.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
No itse asiassa nyt oli ihan aiheesta ärähtelyä. Mun mielestä on ihan perusteltua edellyttää, että ikärajavalvonta toimii. Olen myös sitä mieltä, että Alkossa ikärajan valvonta toimii vähintäänkin hyvin: itseltäkin kyseltiin papereita poikkeuksetta varmaan lähes kolmekymppiseksi asti. Mitä sitten tulee kavereiden/sukulaisten viinavälitykseen, niin alkoholin välittäminen alaikäiselle on ihan perustelluista syistä rangaistava rikos. Vakavassa rikosmuodossa siitä voi saada kaksi vuotta vankeutta, tosielämässä keskimäärin 15 päiväsakkoa, kun käry sattuu käymään.

Tuolla raiteille pörrää nuorimmillaan 10-vuotiaita tenavia kännissä, ja 12-13-vuotiaiden kohdalla puhutaan jo kohtuullisen yleisestä ilmiöstä. Ihmettelen jos joku aidosti on sitä mieltä, että se ei ole mikään ongelma, että tuon ikäluokan lapset voivat tilata väkeviä viinoja ilman kontrollia pakettiautomaattiin tai oven taakse.
Jos teinit tilaa netistä pakettiautomaattiin viinaa, niin kyllä minä siinä tapauksessa syytän niitä teinejä ja kotikasvatusta, en sitä puljua joka kysyy "oletko täysi-ikäinen?" tilausta tehdessä.

Älkää ymmärtäkö väärin. Paitsi että alaikäisille välittäminen on laitonta, omasta mielestä alaikäisille välittäminen on myös moraalisesti väärin, mutta silti noita välittäjiä kyllä löytyy. Ei kuitenkaan muutaman ongelmatapuksen takia kaikkea tarvitse kieltää.

Se mikä tuossa koko uutisessa sai oman verenpaineen nousemaan, on se että STM & Tuominen käyttää tuota nyt keppihevosena heidän omalla ristiretkellään alkoholin nettitilaamisen kieltämiseksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Jos teinit tilaa netistä pakettiautomaattiin viinaa, niin kyllä minä siinä tapauksessa syytän niitä teinejä ja kotikasvatusta, en sitä puljua joka kysyy "oletko täysi-ikäinen?" tilausta tehdessä.
Tämä. Luulisi että vanhemmat sen verran valvoo lastensa maksukortin käyttöä.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
326
Nopeaa toimintaa taas Alkc, tilaus sisään maanantaina 12/04 klo 20 ja ilmoitus, että noudettavissa pääkaupunkiseudun MH torstaina 15/04 klo 10 :tup:
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Hyviin tapoihin kuuluu laittaa lähdeviite, eli olisit voinut liittää linkin, josta asian voi tarkistaa. Johtopäätöksesi ei sitä paitsi ole oikea. Raportin mukaan juominen on vähentynyt myös, koska nuoret kokevat saatavuuden vaikeutuneen, eikä nimenomaan sen takia, kuten väität.

Hieman minua kyllä ihmetyttää, että miksi ja miten alkoholin saatavuus olisi 2000-luvulla vaikeutunut. Ei varmaan olekaan, vaan kyse on siitä, miten alaikäiset asian kokevat. Miten 15 - 18-vuotias nuori pystyy arvioimaan, kuinka helppoa alkoholin saanti oli viisi tai kymmenen vuotta aikaisemmin? Mutulla?
Lähdeviitteestä samaa mieltä.

Alempaan sen verran, että 2013 alusta tuli muutos, että kaikilta alle 30-vuotiailta näyttäviltä henkilöiltä täytyy kysyä henkkarit. On mielestäni päivänselvää, että tämä muutos on vaikeuttanut alkoholin ostamista alaikäisenä.

Tiedän nuoruudestani tyyppejä, joilla kasvoi parta jo todella nuorena, ja saivat haettua muillekin alkoholia. Tietyistä kaupoista/kioskeista sai vielä helpommin kuin toisista. Joillain oli myös isoveljen tms. henkkarit, jolla todistivat ikänsä.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Lähdeviitteestä samaa mieltä.

Alempaan sen verran, että 2013 alusta tuli muutos, että kaikilta alle 30-vuotiailta näyttäviltä henkilöiltä täytyy kysyä henkkarit. On mielestäni päivänselvää, että tämä muutos on vaikeuttanut alkoholin ostamista alaikäisenä.

Tiedän nuoruudestani tyyppejä, joilla kasvoi parta jo todella nuorena, ja saivat haettua muillekin alkoholia. Tietyistä kaupoista/kioskeista sai vielä helpommin kuin toisista. Joillain oli isoveljen tms. henkkarit, joilla todistivat ikänsä.
Riippuu vähän, itse ei edes yritetty tuota vaan aina jollain oli isoveli joka haki pojille vähän kaljaa. Ja edelleen on vanhempia jotka hakevat omalle lapselleen kun sitten muka tietävät paljon juovat. Aika vastuutonta tuo vanhempien käytös mutta sisaruksista ymmärrän hyvin, ovathan itsekin olleet vähän aikaa sitten alaikäisiä samoine ongelmineen.

Ja aina on myös vanhempien viinavarastot mistä ammentaa, ne on eittämättä kasvaneet sitten 80 luvusta kun tulotasot parantuneet, edullista juomaa tarjolla ja näin kotona voi olla suuriakin määriä juomaa kerralla (kiitos tämänkin ketjun :) ). Paljon vaikeampi havaita jos kalja häviää silloin tällöin reserviin tai vodkapönikästä laskettu parina viikonloppuna pikkuisen pulloon oottelemaan h-hetkeä. Ne joilla on teini-ikäisiä lapsia on hyvä muistaa tämä.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
317
Riippuu vähän, itse ei edes yritetty tuota vaan aina jollain oli isoveli joka haki pojille vähän kaljaa. Ja edelleen on vanhempia jotka hakevat omalle lapselleen kun sitten muka tietävät paljon juovat. Aika vastuutonta tuo vanhempien käytös mutta sisaruksista ymmärrän hyvin, ovathan itsekin olleet vähän aikaa sitten alaikäisiä samoine ongelmineen.

Ja aina on myös vanhempien viinavarastot mistä ammentaa, ne on eittämättä kasvaneet sitten 80 luvusta kun tulotasot parantuneet, edullista juomaa tarjolla ja näin kotona voi olla suuriakin määriä juomaa kerralla (kiitos tämänkin ketjun :) ). Paljon vaikeampi havaita jos kalja häviää silloin tällöin reserviin tai vodkapönikästä laskettu parina viikonloppuna pikkuisen pulloon oottelemaan h-hetkeä. Ne joilla on teini-ikäisiä lapsia on hyvä muistaa tämä.
Kyllähän niitä keinoja on juurikin jos on vielä isoveli joka hakee, mutta tämä muutos on mielestäni joka tapauksessa vaikeuttanut tuota, koska jokaisella ei ole sitä isoveljeä tms.

Itsekin tuli nuorempana tyhjennettyä vanhempien pulloja. Kerran jäin sitten kiinni siitä, kun isä tarjosi ylpeänä sukulaisille viinaa häissä raakana auton peräkontista, ja se olikin vähän turhan laimeaa raa-aksi viinaksi.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Tämä. Luulisi että vanhemmat sen verran valvoo lastensa maksukortin käyttöä.
Viinaa voi tilata vaikka R-Kioskilla tilisiirrolla maksaen, jos tuo nyt on joku kriteeri. Ja laki on näissä viinan alaikäiselle myymisessä harvinaisen yksiselitteinen ja tulkinnanvaraa jättämätön. Jos myy alaikäiselle viinaa, vaikka sitten lähetykset pakettiautomaattiin toimittaen, syyllistyy rangaistavaan rikokseen. Ja luulenpa, että se tuomio voi olla vielä aika ankarakin, jos yhden myyjän todetaan syyllistyneen tuohon rikokseen jatkettuna ja laajamittaisemmin.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Kyllähän niitä keinoja on juurikin jos on vielä isoveli joka hakee, mutta tämä muutos on mielestäni joka tapauksessa vaikeuttanut tuota, koska jokaisella ei ole sitä isoveljeä tms.

Itsekin tuli nuorempana tyhjennettyä vanhempien pulloja. Kerran jäin sitten kiinni siitä, kun isä tarjosi ylpeänä sukulaisille viinaa häissä raakana auton peräkontista, ja se olikin vähän turhan laimeaa raa-aksi viinaksi.
Joo, vanha luokkakaveri jäi kanssa aikoinaan isälleen kiinni viinan pöllimisestä, kun faija kirosi mikä perhana siinä on, kun pakkaseen laitettu väkevä viinapullo meni umpijäähän :D Yleensä näissä kotona lantratuissa pulloissa tai kotihyllystä viedyissä pulloissa säilyy kuitenkin joku tolkku määrien suhteen. Jos 10-vuotias jannu tilaa vaikka sen 12 pullon laatikon väkeviä pakettiautomaattiin kimpassa kaveriensa kanssa, ja päättää opetella tutustumaan alkoholiin, en ole ihan yhtä vakuuttunut tuon saman asian toteutumisesta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 331
Viinaa voi tilata vaikka R-Kioskilla tilisiirrolla maksaen, jos tuo nyt on joku kriteeri. Ja laki on näissä viinan alaikäiselle myymisessä harvinaisen yksiselitteinen ja tulkinnanvaraa jättämätön. Jos myy alaikäiselle viinaa, vaikka sitten lähetykset pakettiautomaattiin toimittaen, syyllistyy rangaistavaan rikokseen. Ja luulenpa, että se tuomio voi olla vielä aika ankarakin, jos yhden myyjän todetaan syyllistyneen tuohon rikokseen jatkettuna ja laajamittaisemmin.
Niinno, en tiedä miten muilla mutta kyllä omat vanhemmat aikanaan valvoi omaa tilin käyttöäni sen verran että kyselivät kyllä jos tililtä on hävinnyt rahaa johonkin selittämättömään oli ne sitten tilisiirtoja tai käteisnostoja tai verkko ostoksia. Kyllä mulla ainakin heräisi epäilykset jos oma kuvitteellinen penska olisi käynyt R-kioskilla tekemässä tilisiirron johonkin ja sinne mennyt rahaa x summa. Toki jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta ei siinä. Ja tietty pitää ikärajoja valvoa mutta typerää se on mielestäni siellä matkahuollon päässä suorittaa. Ja ihankuin tuossakaan ketään oikeasti huolettaa se että lapset tilaa viinaa netistä koska oletan tuon olevan aika marginaalinen ilmiö, tuossakin jutussa mainittu yksi tapaus yhdeltä ylä-asteelta mutta hyvähän tuota on jeesustella kun se oma lehmä on jo valmiiksi ojassa etämyynnin kieltämisen suhteen
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
840
Joo, vanha luokkakaveri jäi kanssa aikoinaan isälleen kiinni viinan pöllimisestä, kun faija kirosi mikä perhana siinä on, kun pakkaseen laitettu väkevä viinapullo meni umpijäähän :D Yleensä näissä kotona lantratuissa pulloissa tai kotihyllystä viedyissä pulloissa säilyy kuitenkin joku tolkku määrien suhteen. Jos 10-vuotias jannu tilaa vaikka sen 12 pullon laatikon väkeviä pakettiautomaattiin kimpassa kaveriensa kanssa, ja päättää opetella tutustumaan alkoholiin, en ole ihan yhtä vakuuttunut tuon saman asian toteutumisesta.
Jos vanhempia yhtään lapsensa hyvinvointi kiinnostaa niin tuo näkyy aika nopeasti kotona, sanoisin että parissa viikonlopussa ja sitten aloitetaankin kasvatustoimenpiteet astetta tiukempina. Jos vanhempia ei kiinnosta niin viina ja kama on kyllä tällaisille yksilöille saatavilla joka tapauksessa kaveripiirin kautta, joka tuskin on sitä parasta laatua. Hyvähän näitä on tässäkin pohtia kun aihe liittyy suoraan alkoholin tilaamiseen ulkomailta - tällä kertaa alaikäisten toimesta, vai saiko tänne raportoida vain sitä kuinka nopeasti mikin pulju toimittaa mitäkin lientä kotiin ja muu aiheen ympärillä oleva keskustelu kielletty.

Tätähän tässä onkin jo jauhettu kohta 300 sivua joten jatkan sitten sillä sallitulla aiheella: Netpris joka yleensä toiminut nopeasti on nyt päättänyt jumittaa tilaukseni kanssa. 3.4 laitettu tilaus sisään eikä vieläkään ilmoitusta että Nordpost olisi lähtenyt kuljettamaan tai saanut paketin. Mikähän sielläkin kestää.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
152
BerlinBottlen tilaus UPSin kanssa kotiin neljään päivään. Venyi liki kolmeen viikkoon, mutta suotakoon se heille anteeksi. Juomattomia viskejä ja rommeja kertyy kyllä mukavaa vauhtia.
Vastaava toimitusaika täällä: 5.4. tilaus sisään, ja UPS on huomenna 15.4. tuomassa kotiovelle PK-seudulle. Sivuilla olevien varoitusten perusteella odotin, että lähetys tapahtuu vasta ensi viikolla.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
87
Netpris tilaus ei nyt ole mennyt ihan hyvin.

Tilaus tehty 2 viikkoa sitten ja Netpris sivut väittää että lähetetty ajat sitten mutta Shippii sekä postnord sanoo molemmat että eivät ole saaneet pakettia.. No jokaiselta kysytty, toivottavasti joskus jostain löytyy..
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
1 983
No niinpä. Löysitkö muuten parempaa viinikauppaa kun sitä kyselit tuossa aiemmin?
En kerennyt vielä pahemmin etsiskelemään. Täytyy varmaan katsastaa nuo useimmin täällä mainitut paikat itse läpi. Jos nyt joku osaa laiskaa neuvoa, niin huhuilin edullisia punkku bib vendoreita alkostore24:n tilalle. Vanhoihin tilauslistoihini verrattuna, siellä on hinnat kipuilleet kymmeniä prosentteja ylös ja trendi näyttää jatkuvan. Voisi siis kokeilla jotain muuta toimittajaa vaihteeksi.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
60
Netpris tilaus ei nyt ole mennyt ihan hyvin.

Tilaus tehty 2 viikkoa sitten ja Netpris sivut väittää että lähetetty ajat sitten mutta Shippii sekä postnord sanoo molemmat että eivät ole saaneet pakettia.. No jokaiselta kysytty, toivottavasti joskus jostain löytyy..
Itellä tilaus 20.3 sisään netprisiin ja paketti haettu 25.3. Eilen vasta tuli postnordille tieto että paketti saapunut Suomeen, sitä ennen postnordilla näky vaan että EDI-tiedot saatu.
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
87
Itellä tilaus 20.3 sisään netprisiin ja paketti haettu 25.3. Eilen vasta tuli postnordille tieto että paketti saapunut Suomeen, sitä ennen postnordilla näky vaan että EDI-tiedot saatu.
Jaa noilla on noin perkeleen pitkät noi toimitusajat. Yleensä tullut jokapaikasta reilusti alle 2 viikkoon, No hyvä tietää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
En kerennyt vielä pahemmin etsiskelemään. Täytyy varmaan katsastaa nuo useimmin täällä mainitut paikat itse läpi. Jos nyt joku osaa laiskaa neuvoa, niin huhuilin edullisia punkku bib vendoreita alkostore24:n tilalle. Vanhoihin tilauslistoihini verrattuna, siellä on hinnat kipuilleet kymmeniä prosentteja ylös ja trendi näyttää jatkuvan. Voisi siis kokeilla jotain muuta toimittajaa vaihteeksi.
Belvini.de:stä olen itse joskus tilaillut viinejä, tosin silloin pulloja mutta BiBejä näkyy olevan myös tarjolla. Ei tosin halvimmasta päästä kun halvimmat BiBit lähtee kympistä. Silloin ainakin toimittivat kiltisti DHL:llä Suomeen, mutta tilauksesta taitaa olla jo 1,5 vuotta niin en tiedä onko tullut muutoksia toimitusehtoihin. Korkillisissa viineissä oli tilauksesta kahdessa korkkivika niin en enää toiste sieltä tilaillut, mutta BiBit lienee turvallisempia tilata.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Ja Alkostore24 on pistänyt kaupan toistaiseksi kiinni eli ei ota vastaan uusia tilauksia. Saas nähdä kerkiääkö tähän mennessä tehdyt tilaukset toimittamaan vapuksi.
No niinpäs on. Ilmankos tilaus ei ole edennyt. Jännä nähdä, päätyivätkö myymään tällä kertaa eioota, kun otin tilaukseen ilmeisen kovamenekkisen tuotteen, jonka tilalle viimeksi ehdottivat muuta (pysyin lujana ja sattuivat saamaan uutta varastoa muutaman päivän sisään). Oli se tilausta seuraavana parina päivinä vielä ostettavissa, mutta nyt on taas "ei saatavilla" -tilassa. Olisi kiva tietää, varaako AS24 nuo tilauksen tuotteen tilauksen teon jälkeen asiakkaalle vai alkavatko vasta siinä vaiheesa tonkimaan hyllyjä, kun kuljetusfirman kautta pitäisi lähettää paketti.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
366
Netpris tilaus ei nyt ole mennyt ihan hyvin.

Tilaus tehty 2 viikkoa sitten ja Netpris sivut väittää että lähetetty ajat sitten mutta Shippii sekä postnord sanoo molemmat että eivät ole saaneet pakettia.. No jokaiselta kysytty, toivottavasti joskus jostain löytyy..
Sama täällä. Tilaus tehty 26.3 ja shippii sanoo edelleen"Status: Electronic shipment instructions received". Kyselin Shippiiltä ja eilen vastaus oli:

Thank you for reaching out to Shippii.
Your order should be delivered already but there could be some delays because of the Easter holidays.
I would kindly suggest to give it time till Friday and if it doesn't arrive we will start refund procedure.

EDIT: juuri tuli viesti Postnordilta että lähetys noutopisteessä (automaatti) arviolta ke 21.4
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom