Kiva homma. Mistä verkkokaupasta ostat ja mihin hintaan?Jäggua juon energiajuoman kera!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiva homma. Mistä verkkokaupasta ostat ja mihin hintaan?Jäggua juon energiajuoman kera!![]()
Nehän kannattaa laittaa jääkaappiin, jos 12kk on lähellä. Hapettuminen hidastuu. Ootko muuten käyny noi boksien koodit läpi ja katsonu millon on täytetty, kun ei noissa mitään parasta ennen päivää ole koskaan. Kuinkahan vanhoja noi alkostoren viinit oikein ovat. No se selviää ensi viikolla.Ei parane hanaviinit. Menevät piloillle .Vuodessa juotava viimeistään täyttöpäivästä.. Tämän voi moni muukin vahvistaa.
Täyttöpäivä näkyy.Se on minun viineissä joulukuun alussa 2025.Ei ongelmaa minulla. Avattuna säilyy aika helposti kuukauden jääkaapissa.Nehän kannattaa laittaa jääkaappiin, jos 12kk on lähellä. Hapettuminen hidastuu. Ootko muuten käyny noi boksien koodit läpi ja katsonu millon on täytetty, kun ei noissa mitään parasta ennen päivää ole koskaan. Kuinkahan vanhoja noi alkostoren viinit oikein ovat. No se selviää ensi viikolla.
OK, mulla on tässä nyt kolmen alkosta ostetun purkkiviinin boksi ja vaan yhdessä on kyseinen merkintä. Muissa on joku koodi josta varmaan kyseinen tieto selviäisi. Esim yhdessä on tälläinen kuin L25248H1. Toisessa on tälläinen pitkä koodi kuin L-5225-18:25-D-182 25020-503301-527302 PG1Täyttöpäivä näkyy.Se on minun viineissä joulukuun alussa 2025.Ei ongelmaa minulla. Avattuna säilyy aika helposti kuukauden jääkaapissa.
Marraskuu 2025. olikin täyttöpäivä. Mutta 2024 sammiosta. Näin tuohon on merkattu.OK, mulla on tässä nyt kolmen alkosta ostetun purkkiviinin boksi ja vaan yhdessä on kyseinen merkintä. Muissa on joku koodi josta varmaan kyseinen tieto selviäisi. Esim yhdessä on tälläinen kuin L25248H1. Toisessa on tälläinen pitkä koodi kuin L-5225-18:25-D-182 25020-503301-527302 PG1
Samassa tilanteessa olin reilu vuosi sitten. Nyt on loivempaa ja jäykempää vähintään riittävästi. Pitää olla luja mieli, kun juomat tervehtivät vaatekaapin pohjalta lähes päivittäin.20.1 tein Alks Kroatian tilauksen Fransin kuljetuksella. Tänään tuli viimein kotiovelle. Nätti huomaamaton pahvipaketti. Henkkareita piti näyttää vielä paikallisen kuljetusliikkeen kuskille. Siinäpä oli eka tilauskokemukseni. Nyt on saunalonkkua hetkeksi.
Marraskuu 2025. olikin täyttöpäivä. Mutta 2024 sammiosta. Näin tuohon on merkattu.
Täällä on joskus keskusteltu näistä ja annettu avauskoodit noille merkinnöille. Veikkaan, että ekassa 25 on vuosi ja 248 juokseva päivämäärä vuoden alusta laskettuna. En nyt muista miten ne meni, haulla voit löytää tästä ketjusta.OK, mulla on tässä nyt kolmen alkosta ostetun purkkiviinin boksi ja vaan yhdessä on kyseinen merkintä. Muissa on joku koodi josta varmaan kyseinen tieto selviäisi. Esim yhdessä on tälläinen kuin L25248H1. Toisessa on tälläinen pitkä koodi kuin L-5225-18:25-D-182 25020-503301-527302 PG1
Säilytän kaikki alkoholijuomani asuntoni häkkikellarissa, erityisesti itse tekemäni, koska olen kotiviiniharrastaja. Häkkikellarini on eristetyssä tilassa, joten siellä on 30 asteen kesähelteillä vain noin 20 astetta ja talvipakkasilla se laskee jonnekin 15-20 välille, eli paljon parempi paikka säilyttää alkoholijuomia kuin asuntoni ja tulee vähemmän houkutuksia.Pitää olla luja mieli, kun juomat tervehtivät vaatekaapin pohjalta lähes päivittäin.
Onks tää henkkarien kysyminen joku uus juttu?20.1 tein Alks Kroatian tilauksen Fransin kuljetuksella. Tänään tuli viimein kotiovelle. Nätti huomaamaton pahvipaketti. Henkkareita piti näyttää vielä paikallisen kuljetusliikkeen kuskille. Siinäpä oli eka tilauskokemukseni. Nyt on saunalonkkua hetkeksi.
Ainakin omalla kohdalla matkahuollon juttuja. Postin kuskit ei ole kysyneet papereita.Onks tää henkkarien kysyminen joku uus juttu?
Ikinä ei ole itseltä postipoika noita kysellyt, viimeks tosin veivät viinakset pakettiautomaattiin.
Onks tää henkkarien kysyminen joku uus juttu?
Ikinä ei ole itseltä postipoika noita kysellyt, viimeks tosin veivät viinakset pakettiautomaattiin.
Voi olla hyvin piilotettu ja helvetin pienellä..Kävin Alkossa käymässä. Vaikka pienen paikkakunnan Alkossa ei ole paljon valikoimaa, huomasin jotakin. Katsoin viinilaatikoita, ja suurimmassa osassa oli pakkauspäivämäärä. Mutta sitten aloin tarkastella niitä laatikoita, joissa ei ole pakkauspäivämäärää. Huomasin, että ne olivat portugalilaisia viinejä. Sen jälkeen aloin etsiä espanjalaista ja löysin yhden. Siinäkään ei ollut mitään päivämäärää! Eli mahdollisesti portugalilaiset ja espanjalaiset eivät laita pakkauspäivää viineihinsä. Mitä tulee niihin tyhjiin viinilaatikoihin, jotka minulla on kotona: toinen on espanjalaisesta Iconosta, toinen on portugalilainen Bons Ventos, ja se, jossa on merkintä, on italialainen.
Matkahuollon juttu. Posti ei tee niin eikä Postnord.Onks tää henkkarien kysyminen joku uus juttu?
Tuohan pitäisi olla Suomen alkoholilain mukaan ihan selvä juttu, että henkkarit kysytään kun viinaa tuodaan. Jännä juttu, että aina ei kysytä.
Kuten @hsalonen edellä totesikin, asia on kaikkea muuta kuin selvä.Tuohan pitäisi olla Suomen alkoholilain mukaan ihan selvä juttu, että henkkarit kysytään kun viinaa tuodaan. Jännä juttu, että aina ei kysytä.
Tuohan pitäisi olla Suomen alkoholilain mukaan ihan selvä juttu, että henkkarit kysytään kun viinaa tuodaan. Jännä juttu, että aina ei kysytä.
No on berlinbottlessa ainakin suht paljon valikoimaaMissä halvan veron maan putiikissa on paras rommi valikoima?
Hakeekohan frans, tai lokki tuolta. Litran pullo Krakeniä tarjouksessa 25€!!!!No on berlinbottlessa ainakin suht paljon valikoimaa
Onhan tuo Norrlogin valikossa valittavissa ja sieltä kuljetukset tilannut.Hakeekohan fransmanni tai nörlökki tuolta. Vittu litran pullo Raakkenia tarjouksessa 25€!!!!
Ei linkkiä, mutta chilien tulisuuden aiheuttama kapsaisiini liukenee hyvin viinaan. Eli liuottaa ensin esim. pilkottua habaneroa tai paria pari vuorokautta vodkassa ja tekee siitä salmaria. Saa juuri niin chilistä kuin haluaa.Linkkiä chili-juomiin? Siis ei ole tarkoitus kritisoida, mutta ne maistuu minullekin
..ja siis koetin jo Alksista hakusanaa "chili".
Ei linkkiä, mutta chilien tulisuuden aiheuttama kapsaisiini liukenee hyvin viinaan. Eli liuottaa ensin esim. pilkottua habaneroa tai paria pari vuorokautta vodkassa ja tekee siitä salmaria. Saa juuri niin chilistä kuin haluaa.
Kiitos vinkistä!
Kuva liittyy, kyllä chiliviinat maistuu..
![]()
Litra Divinea sisältää suurin piirtein saman verran alkoholia kuin neljä pullollista viiniä eli kolmen litran BiB. Sellaisen määrän juominen viikossa ei ole vielä mitään alkoholismia. Sitä paitsi muiden ihmisten alkoholinkäytön kommentointi ja taivastelu ei sovi ainakaan tämän ketjun henkeen.Viinihän vaan paranee vanhetessa.
Laitoin myös ekan ulkomaan viinitilauksen menemään alkostore/frans. Siitä on pitkä aika kun olen tilannut viimeksi mitään alkomaholia ulkomailta.
Onpas alkkiksia tässä ketjussa, kun katsoo noita vodka määriä mitä tilailevat. Toisaalta tuo määrä vodkaa riittää puoleksi vuodeksi, jos juo litran joka perjantai ilta. Eikös se ole aikalailla kohtuu käyttöä?
En ole kommentoinut kenenkään juomista. Laskin, vain että jos joku ostaisi nuo juomistarkoitukseen niin ne voisi riittää noin puoleksi vuodeksi ja tuo heitto kohtuukäytöstä ja alkkiksita oli vitsi. Ei muuten sovi tollainen valittaminenkaan.Litra Divinea sisältää suurin piirtein saman verran alkoholia kuin neljä pullollista viiniä eli kolmen litran BiB. Sellaisen määrän juominen viikossa ei ole vielä mitään alkoholismia. Sitä paitsi muiden ihmisten alkoholinkäytön kommentointi ja taivastelu ei sovi ainakaan tämän ketjun henkeen.
En ole kommentoinut kenenkään juomista.
Ihmettelen, josko olisi. Puoleen hintaan saa muualta.Mites tommonen kauppa kun Kippis.net?? Onko sieltä kukaan koskaan mitään kotiin asti saanut ?
Älä ainakaan maksa tilisiirrolla jos tilaat, maksa luottokortilla.Mites tommonen kauppa kun Kippis.net?? Onko sieltä kukaan koskaan mitään kotiin asti saanut ?
Tätä juuri mietin kun aavituksen haiskahtaa toi sivusto. Mutta taidan kokeille jotain toista paikkaa. KiitosÄlä ainakaan maksa tilisiirrolla jos tilaat, maksa luottokortilla.
Oma lonkerotilaus kroatian varastolta ollut myös jumissa Transa OK tilassa jo viikon.Alksilla menee nykyään simppelissä Tapio-tilauksessa monta päivää että käsittelee? Jumittanut Trans OK tilaan. Nelisen kertaa tilannut vuosien varrella ja aina on valmistunut jo samana päivänä.
Alksilla menee nykyään simppelissä Tapio-tilauksessa monta päivää että käsittelee? Jumittanut Trans OK tilaan. Nelisen kertaa tilannut vuosien varrella ja aina on valmistunut jo samana päivänä.
Omakin oluttilaus on ollut Alksilla "Transa OK" -tilassa viikon. Eilen illalla kysyin sieltä asiasta. Vastasivat juuri:Oma lonkerotilaus kroatian varastolta ollut myös jumissa Transa OK tilassa jo viikon.
Veikkaan, että tipattomat tammikuut ovat ohitse ja uudet tilaukset lyöty massoittain tulille.Omakin oluttilaus on ollut Alksilla "Transa OK" -tilassa viikon. Eilen illalla kysyin sieltä asiasta. Vastasivat juuri:
"Lisääntyneen työmäärän vuoksi pakkaaminen varastossa kestää kauemmin.
Kun tavarat on pakattu, ilmoitamme kuljetusyritykselle, ja he voivat noutaa tilauksesi."
Muistaakseni jonkun lain mukaan kuljettaja ei saa availla kuljettamiaan lähetyksiä.Tuohan pitäisi olla Suomen alkoholilain mukaan ihan selvä juttu, että henkkarit kysytään kun viinaa tuodaan. Jännä juttu, että aina ei kysytä.
Joo nyt on tipattomat pidetty, katseet jo vapussa ja juhannuksessa. Itse pistin pe aamuna Alkostar ja Fransberg -tilauksen, eikä perinteistä "note has been added to your order" -viestiä ole vieläkään kuulunut. Muistan lukeneeni, että Alks, Alkostar ja Fransberg olisivat kaikki samaa puljua, niiden kandee nyt palkata lisäkäsiä sinne jeesaamaan.Veikkaan, että tipattomat tammikuut ovat ohitse ja uudet tilaukset lyöty massoittain tulille.![]()
Täällä jumissa 2.2 alkaenOma lonkerotilaus kroatian varastolta ollut myös jumissa Transa OK tilassa jo viikon.
Mikä firma saa tilauksen taatusti valmiiksi aina samana tai seuraavana arkipäivänä? Itse äänestän jaloillani, niin jää Alksillekin sitten enemmän aikaa kun tilauskanta vähenee. Palkkaisivat enemmän henkilökuntaa, näillä tavaroilla oli kiire!
Kaikki ei asu kehä kolmosen sisäpuolellaLaivalla lahden yli SuperAlkoon päiväristeilylle. Sieltä saa samana päivänä.

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.