Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Eikös se ollut niin, ettei foorumeillakaan kannata kovin suureen ääneen huudella että on tilaillut juomia muillekin kuin itselle maksuja vastaan? Varsinkin kun on teippejä lavoissa jne. Kyllä tätä ketjua aika monenlaiset kulkijat lukee.

Jostain n. vuoden takaisesta jutusta muistelen, että olisi ok tilata vaikka työporukan kimppatilaus lava hallille, kunhan osalliset maksaa omat osuutensa todistetusti ilman että joku vetää välistä voittoa. Silti olisin vähän varovainen raportoimasta ihan joka yksityiskohtaa julkiselle foorumille, jota kuka vaan voi lukea ja viestit näkyy vielä vuosienkin päästä.

Eikös se ollut niin, ettei foorumeillakaan kannata kovin suureen ääneen huudella että on tilaillut juomia muillekin kuin itselle maksuja vastaan? Varsinkin kun on teippejä lavoissa jne. Kyllä tätä ketjua aika monenlaiset kulkijat lukee.

Ei ole huono neuvo tämä. Lisäksi ei omiaankaan tilauksia kannata hirveästi mainostaa. Ellei ole tilannut pelkkää limpparia, niinkuin minä (ja muut tilaukset teki kaveri). /s

Jostain n. vuoden takaisesta jutusta muistelen, että olisi ok tilata vaikka työporukan kimppatilaus lava hallille, kunhan osalliset maksaa omat osuutensa todistetusti ilman että joku vetää välistä voittoa. Silti olisin vähän varovainen raportoimasta ihan joka yksityiskohtaa julkiselle foorumille, jota kuka vaan voi lukea ja viestit näkyy vielä vuosienkin päästä.

Jotenkin olen lukenut niitä Sjöbergin linkittämiä oikeusjuttuja, ja siitä jäi mieleen, että tuossa pitäisi viisi asiaa toteutua:
  1. Kaikki on maksaneet tilauksensa etukäteen (ennenkuin viinat on Suomessa)
  2. Kaikki on maksaneet tasan sen verran, kun oma tilaus maksaa (ei välitysmaksuja)
  3. Kaikki on maksaneet 0€ kuljetuksesta Suomen puolella (ei välitysmaksuja)
  4. On tilattu itselle, ei jälleenmyyntiin/kaverille
  5. Kukaan muu tilaajista ei saa perusteetonta etua, esim. viskipulloa siitä tilauksesta
Ja siinäkin tilauksessa ei otetutta kantaa alkoholiverotukseen, vaan se oli eri asia ja se oli harmaalla alueella.

Viimeksi muokattu:
Olen kyllä myös aika varma, että kimppatilaaminen on yhä periaatteessa laitonta. Syynä on siis se, että vain omaan käyttöön saa tilata, ja tilauksen jakaminen kavereiden kesken merkitsee lain näkökulmasta viinan myymistä edelleen. Ja sen laittomuutta ei vähennä se, ettei myynnillä tee voittoa.

Sen sijaan lahjaksi saa antaa, siis niin että vastaanottaja ei anna siitä mitään vastinetta.

edit:
Jotenkin olen lukenut niitä Sjöbergin linkittämiä oikeusjuttuja, ja siitä jäi mieleen, että tuossa pitäisi viisi asiaa toteutua:
  1. Kaikki on maksaneet tilauksensa etukäteen (ennenkuin viinat on Suomessa)
  2. Kaikki on maksaneet tasan sen verran, kun oma tilaus maksaa (ei välitysmaksuja)
  3. Kaikki on maksaneet 0€ kuljetuksesta Suomen puolella (ei välitysmaksuja)
  4. On tilattu itselle, ei jälleenmyyntiin/kaverille
  5. Kukaan muu tilaajista ei saa perusteetonta etua, esim. viskipulloa siitä tilauksesta
Ja siinäkin tilauksessa ei otetutta kantaa alkoholiverotukseen, vaan se oli eri asia ja se oli harmaalla alueella.
Käy kyllä järkeen. Ehkä se noilla valmisteluilla on melko vahva keissi lainkin edessä.

Viimeksi muokattu:
Nettikuski (joka haisee ja maistuu viinikauppa.com:lle) antaa 24100 postinumerolle trukkilavallisen toimituskustannuksiksi Saksasta ~390€. Ja tuon lavan maksimipaino on 900kg, kun muilla taisi maksimi olla 600kiloa. Ei taida olla tuon halvempaa kyytiä jos alkaa laskemaan hintaa per olut tölkki.

Olen kyllä myös aika varma, että kimppatilaaminen on yhä periaatteessa laitonta. Syynä on siis se, että vain omaan käyttöön saa tilata, ja tilauksen jakaminen kavereiden kesken merkitsee lain näkökulmasta viinan myymistä edelleen. Ja sen laittomuutta ei vähennä se, ettei myynnillä tee voittoa.
Nimenomaan tällaisesta keissistä on nyt se ennakkotapaus, kun kimppatilausta ei luettu lain vastaiseksi oikeudessa, ihan kuten tuossa yllä jo mainittiin.
Tuokin oikeusjuttu oli Sjöbergin tilille linkattu jo silloin, kun se tuomio tuli ja löytynee sieltä edelleen, jos jaksaa kaivaa.

Nää "olen aika varma" jutut ei paljon paina, jos oikeuden tulkinta on, että se ei ole laitonta.

Viimeksi muokattu:
Oli siis fransbergin kautta kuljetus, ku saapui Suomeen valitsin matkahuollon sovelluksesta päivän kun olen kotona.
Olinkin kotona, kävin klo 11 aikaan ulkovarastossa, joka on ihan etu-oven vieressä, jonne kyllä kuulee jos joku ajaa tai käy ovella. Olin noin 5min varastossa, oli sillä välin matkahuollon hyyppä käynyt ovella, kuulemma pimputtanut ovikelloa ja koputellut, mitään en kyllä kuulut.
No sinne meni paketti, nyt saisin hakea paketin 20km päästä, en ole hakemassa kun täysin väärässä suunnassa..
Laitoin fransulle mailia et uus jakelu jos onnistuu, lasku matkahuollolle..

Myös Norrlog toimittaa 4* alkaviin postinumeroihin saakka 900kg 389€.
Nettikuski (joka haisee ja maistuu viinikauppa.com:lle) antaa 24100 postinumerolle trukkilavallisen toimituskustannuksiksi Saksasta ~390€. Ja tuon lavan maksimipaino on 900kg, kun muilla taisi maksimi olla 600kiloa. Ei taida olla tuon halvempaa kyytiä jos alkaa laskemaan hintaa per olut tölkki.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 745
Jäsenet
80 113
Uusin jäsen
Apinaheebo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom