Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Saksasta vai Kroatiasta?

Olen yrittänyt välttää Matkahuoltoa, mutta kun Alksissa näyttää olevan tarjolla päiväys vanhaa Koffin 5% greippilonkeroa hintaan 11,99 niin pakkohan se oli panna tilaukseen. Olen varautunut 3 viikon toimitukseen. Jos tulee aiemmin, niin aina parempi.
Tämä oli Saksan varastolta. Ihan perusjuttuja ja kaikkea saldolla.

Keski-Euroopassa on nyt kesälomakausi alkanut. Ei pitäisi olla kenellekään yllätys kun se on jokavuotinen juttu. Pitkiä viivästyksiä on siksi odotettavissa.

Mulle tuli heti samana päivänä "order complete" ja näkyi myös Matkahuollon seurannassa. Mutta sehän tarkoittaa vain että paketti on valmis noudettavaksi. Siihen voi mennä yli viikkokin.

Tämä varmastikin kiinnostaa meistä aika monia. Voisitko päivittää tilanteen? Onko kestikestisellä kohtalotovereita?
Tässä kävikin niin, että tullattava lähetys olikin vain puhelimen suojakuoret, jonka tilauksen olin unohtanut kokonaan ja siksi meni kokemattomana tilaajana pasmat ihan sekaisin juomia postiin odotellessa. :D Selvisin siis säikähdyksellä tällä kertaa ja sain pakettini ilman tullinauhoja. Huh.

Mietin, että jos tilaisi Alksista Coca-Cola Vanillaa, niin tarvitseeko huomioida virvoitusjuomavero tms? Saisko jostain muualta halvemmalla, kun tuolla 24-pack on 13,99e?

Tässä kävikin niin, että tullattava lähetys olikin vain puhelimen suojakuoret, jonka tilauksen olin unohtanut kokonaan ja siksi meni kokemattomana tilaajana pasmat ihan sekaisin juomia postiin odotellessa. :D Selvisin siis säikähdyksellä tällä kertaa ja sain pakettini ilman tullinauhoja. Huh.
Jep, tämä oli omakin arvaus että jostain ihan toisesta paketista kyse. Varsinkin kun ne joilla on paketti joutunut tullin haaviin,niin heilläkin on ensimmäinen maininta seurannassa "Vantaan käsittelyssä" Ei mitään ennen sitä.

Postin palvelija hämmästeli, eikö tilaukseen tule veroja tai tulleja. Sanoin, että ei tietenkään, olemmehan Eu:ssa.
Helgoland ei kuulu EU:n tullialueeseen. Ja EU:n sisälläkin maiden välisessä kaupassa verot kuuluu maksaa kohdemaan verotuksen mukaan. Eli tosiaan ihmisten tiedot ovat hyvin hatarat.

Helgoland ei kuulu EU:n tullialueeseen. Ja EU:n sisälläkin maiden välisessä kaupassa verot kuuluu maksaa kohdemaan verotuksen mukaan. Eli tosiaan ihmisten tiedot ovat hyvin hatarat.

Tilaajaa tuskin kiinnostaa, mitä Helgoland maksaa tai ei maksa Suomeen. Kyse on siitä, mitä minä joudun tekemään saadakseni paketin Suomeen ja millä hinnalla. Tuohan on hyvä pulju, kun kaikki on rehdisti sanottu verojen osalta ja hinta on se, mitä kori näyttää.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 226
Jäsenet
78 566
Uusin jäsen
kuurailmari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom