Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itsellä osuuspankki ja puhelimessa sanoi että että saadakseni sen 10€ takaisin, olisi siitä tehtävä reklamaatio, mutta itse kortti kuoletettunyt ja uusi lähetetään (veloituksetta tuli).. Omaa oletusta, mutta koska kyseessä noin pieni summa tuossa vaiheessa (jäikin toki kun kortti suljettiin), niin eivät ehkä siksi puhuneet rikosilmoituksen teosta..Siis pitääkö minun tehdä rikosilmoitus? Bank Norwegian asiakaspalvelusta sanoi vaan että tee reklamaatio mutta ei puhunut mitään rikosilmoituksesta
Itsellä osuuspankki ja puhelimessa sanoi että että saadakseni sen 10€ takaisin, olisi siitä tehtävä reklamaatio, mutta itse kortti kuoletettunyt ja uusi lähetetään (veloituksetta tuli).. Omaa oletusta, mutta koska kyseessä noin pieni summa tuossa vaiheessa (jäikin toki kun kortti suljettiin), niin eivät ehkä siksi puhuneet rikosilmoituksen teosta..
Ajattelin että summa tosiaan niin pieni että menköön oppirahoina. Myöhemmin kuitenkin ajattelin katsoa miten se reklamaatio etenisi, tietäisi jos joskus muulloin tarvetta.. Ei enää näkynyt koko kympin veloitusta vaikken reklamaatiota edes tehnyt.
Eipä ole koskaan luottokortin tiedot vuotaneet mihinkään, enkä nyt ole rahojakaan menettänyt ikään. Paypal, apple/google yms käytän jos on vaihtoehto. Korttitietoja en annaEi voi ku ihmetellä, kuinka joku on niin hölmö, että maksaa tilisiirroilla tänä päivänä yhtään mitään ilman minkäänlaista ostajan suojaa.
Luottokortti yksinään on ihan helvetin turvallinen ja kätevä ostostapa. Johonkin Paypaliin liitettynä vielä tuplaturva.
Kertakäyttöluottokortti on ihan ykkönen yksittäisissä ostoissa.
Jospa ne ei tehneet varsinaista veloitusta vaan vain katevarauksen joka on peruuntunut.Täällä myös kosahti tuo Netpris tilaus jonka tein 5.6 Pitkään oli tilassa pakataan kunnes lopulta peruutettu statuksessa.
Mihinkään sähköposteihin eivät ole vastanneet.
Sitten tulee kummallinen osio jota en itse oikein ymmärrä. Ostos makso reilun 50 jonka tietenkin maksoin heti sekä tilasin myös Norrlogilta kyydin jonka maksoin myös.
Kuitenkaan en enään löydä mistään sitä että tililtäni olisi mennyt tuo maksu? Norrlog maksun meneminen näkyy kyllä näin jälkikäteen ihan normisti.
Jos vaikka Netpris olisi palauttanut maksuni se pitäisi kaiken järjen mukaan näkyä palautuksena. En vaan voi tehdä kortilleni mitään reklamaatiota kun mitään maksuakaan ei löydy, todella mystistä. No kai pitää tuudittua ajatukseen että mitään maksua ei ole veloitettu ja näin ollen mitään tappiota ei Netpris keissistä syntynyt.
Kroatiasta menee se 2-3, joskus ylikin, viikkoa paketin saapua että tiukalle menee. Tosin jotku kuulemma saa paketit Kroatiasta viikossa mutta itselle ei alle kahden viikon tullu ikäänKannattaako tilata alksista kroatian varastiks lauantaina pakettia, jos pitäisi 18.7 mennessä olla suomessa? Aijemmin tilattu vain saksasta mutta mietityttää kestääkö pidempään kroatiasta tullessa. Kannattaako koittaa onnea vai suoraan tilata vaan saksasta muuta
Mistäköhän verkkokaupasta on kyse?
![]()
Tulli epäilee saksalaista yritystä alkoholinmyynnistä Suomeen – verohyötyä jopa 40 miljoonaa euroa
Myynnistä merkittävä osuus on suuntautunut Suomeen. Myyntiä on ollut myös muihin Pohjoismaihin ja Saksaan.yle.fi
Tilaa superalkosta eli viinaarannasta. Tulee 4-5 arkipäivässä, fsb kuriiriksi vaikkaKannattaako tilata alksista kroatian varastiks lauantaina pakettia, jos pitäisi 18.7 mennessä olla suomessa? Aijemmin tilattu vain saksasta mutta mietityttää kestääkö pidempään kroatiasta tullessa. Kannattaako koittaa onnea vai suoraan tilata vaan saksasta muuta
Oon laittanut noudon parin päivän päähän ja lootsi 6 nouto. Oon vastannut siihen superalkon tilausvahvistukseen että kuriiri tulee silloin ja fsb tilausnumeron kans.Tilasin ensimmäistä kertaa Viinarannasta lonkeroa, juurikin fsb kuriirina. Laitoin sinne fsb:n lisätietoihin vain tilausnumeron, ja hakupaikaksi Viinarannasta international. Kaiketi se riittää? Siellä kun kysyttiin myös tarkkaa osoitetta, ja hakupäiväkin pitäisi ilmoittaa. Mistä asiakas tietää milloin lasti on haettavissa? Mitäs tietoja olette itse sinne pistäneet?
Tuohon aikaanhan, mitä tutkinta koskee, alkostore24 lähetti vielä linkin norrlogille toimituksen tilaamista varten. Toki yleinen tapa silloin.Alkostore24:llä tietääkseni on taustalla mm. suomalainen nainen. Ja yhteistyö on ollut Norrlogin kanssa vähintäänkin tiivistä. Josko sen perusteella olisi katsottu, että kauppa on itse toimittanut lähetyksensä.
Mutta tämä oli taas arvailua
Mulle viinarannasta lähetettiin vain kysymys, kuka lastin noutaa (kun en sitä tilaukseen ollut laittanut) ja loppu hoitui heidän kesken (mulla siis kuljetuksen hoiti sky cargo)Fransulla paljon yksinkertaisempaa tilata kuljetus.. Viinarannalla näemmä tilaus valmis haettavaksi asiakkaalle/kuriirille viikonloppuisin 72h tilauksen tekemisestä. Luulisi että tämä on fsb:n tiedossa ilmoittamattakin. Ja kun hakevat jatkuvasti tilauksia Viinarannasta, niin luulisivat tietävän osoitteenkin. Noh, ei auta kuin odotella. Tuleeko viinarannasta viestiä asiakkaalle, kun lasti on haettavissa?
Joo, tuli juuri mullekin viesti viinarannasta kuka noutaa lähetyksen. Nyt kai pitäisi hoitua homma ilman mitään säätämistä. Tietääpähän seuraavalla kertaa miten toimia.Mulle viinarannasta lähetettiin vain kysymys, kuka lastin noutaa (kun en sitä tilaukseen ollut laittanut) ja loppu hoitui heidän kesken (mulla siis kuljetuksen hoiti sky cargo)
Eikö ole mahdollista kotona päivystää saapumista vai miksi suosit noutoa kotiinkuljetuksen sijaan?Tuo on vähän ärsyttävää, että fransberg ei toimita superalko saksan tilauksia kuin kotiinkuljetuksena. Varmaan kun paketit oli liian suuria postin normeihin, mutta toimittaahan norrlog ne kuitenkin myös noutopisteeseen. Ja onhan tuohon superalkon laskuriin tullut myös tuo kilorajaus, eli yhteen pakettiin ei saa lastattua kuin 26 kiloa, vaikka tilaa olisikin (mutta ei siis fransberg anna valita noutopistettä vaikka olisi alle 25 kg.). No sinänsä tällä hetkellä norrlog halvempi, niin ei tuon niin väliä, enempi ehkä ihmetyttää.
Minusta mukavampi noutaa yksittäinen paketti pakettiautomaatista kuin kytätä kotona. No nyt tein tilauksen lomamatkalle lähtiessä, joten en ehkä kotona olisikaan.
Olen ollut käsityksessä ettei näin painavia paketteja toimiteta automaatteihin ollenkaan, löytyykö sittenkin joku firma joka automaattiin toimittaa?Minusta mukavampi noutaa yksittäinen paketti pakettiautomaatista kuin kytätä kotona. No nyt tein tilauksen lomamatkalle lähtiessä, joten en ehkä kotona olisikaan.
Alkostore24:llä tietääkseni on taustalla mm. suomalainen nainen. Ja yhteistyö on ollut Norrlogin kanssa vähintäänkin tiivistä. Josko sen perusteella olisi katsottu, että kauppa on itse toimittanut lähetyksensä.
Mutta tämä oli taas arvailua.
Kyllä mulla alks / fransberg kombo menee automaattiin, kun sen valitsee toimituspaikaksi.Olen ollut käsityksessä ettei näin painavia paketteja toimiteta automaatteihin ollenkaan, löytyykö sittenkin joku firma joka automaattiin toimittaa?
Kyllä mulla alks / fransberg kombo menee automaattiin, kun sen valitsee toimituspaikaksi.
Joo, mulla paketit tosiaan yleensä kevyempiä. En kyllä ymmärrä mitä sillä painolla niin merkitystä automaatin kannalta kuin paketin koolla, mutta selittämättömiä ovat postin pykälätToistan vaan oman kokemukseni, jolla tuli kotiin. Just vähän yli 25kg, maksoin Fransulle vaan pakettiautomaatista. Veikkaan, että painolla oli merkitystä. Koko nyt oli se kolme laatikkoa 0.33l tai 2x 24x 0.5l, en muista tähän hätään.
Juuri näin, jos on yli 25kg, tulee kotiin vaikka olet tilannut pakettiautomaattiin (3 salkkua olutta, lonkkua yms). Jos alle, menee sinne pakettiautomaattiin...Toistan vaan oman kokemukseni, jolla tuli kotiin. Just vähän yli 25kg, maksoin Fransulle vaan pakettiautomaatista. Veikkaan, että painolla oli merkitystä. Koko nyt oli se kolme laatikkoa 0.33l tai 2x 24x 0.5l, en muista tähän hätään.
Joku sen kanssa oli muistaakseni vasta joutunut vääntämään. Ei voi suositella.Mikä on tämä Jacks Juomavarasto ? Kovasti mainoksia lähettelee s.postiin. Näyttää olevan 3l vodkapänikkä suht halvalla nyt. Onko teillä viimeaikaisia kokemuksia, uskaltaako tuolta tilata ?
Entinen Alko24PlusMikä on tämä Jacks Juomavarasto ? Kovasti mainoksia lähettelee s.postiin. Näyttää olevan 3l vodkapänikkä suht halvalla nyt. Onko teillä viimeaikaisia kokemuksia, uskaltaako tuolta tilata ?
3 viikkoa meni tilauksesta, että saatiin paketti lähtemään. Uhkailin laittavani toimarille (moniyrittäjä) viestiä ja oli jo Paypal-dispute päällä.Mikä on tämä Jacks Juomavarasto ? Kovasti mainoksia lähettelee s.postiin. Näyttää olevan 3l vodkapänikkä suht halvalla nyt. Onko teillä viimeaikaisia kokemuksia, uskaltaako tuolta tilata ?
Mulla kaksi viimeistä henkkarit piti näyttää, hyvä syy olla menemättä muikkelilleAlks + Fransbergin (kotiintoimitus) kautta tehty tilaus, Suomen pään toimittajaksi arpoutui matkahuolto. Hetkeen en ole tilaillut. Uutta itselle, että sovelluksessa ilmoittaa, että luovutetaan ainoastaan henkilökohtaisesti. Ennen riittänyt, että sanonut puhelimessa, jätä ovelle jos ei ole sattunut olemaan kotosalla.
Poikkeus on siinä, jos pakettiautomaatti on kyläkaupassa jossa sijaitsee myös posti, niin laatikko laitetaan postin hyllyyn.Juuri näin, jos on yli 25kg, tulee kotiin vaikka olet tilannut pakettiautomaattiin (3 salkkua olutta, lonkkua yms). Jos alle, menee sinne pakettiautomaattiin...
Ehkä jossain tehdään poikkeuksia, mutta omalla kohdalla menee aina näin.
Etämyyntiä selkeästi.Täällä keskustellaan lähinnä lonkerosta ja oluesta mutta tietääkö kukaan tarkemmin Helgolandista? Miten he pystyvät myymään halvoilla hinnoilla ja mainostavat lähettävänsä tilaukset itse täysin verotettuina ja tullattuina ilman lisäkuluja asiakkaalle?
"The goods offered in our store are delivered by us for you duty paid and taxed. All indicated prices are final prices, there are no additional costs for deliveries within the EU."
Helgoland on EU aluetta mutta ei kuulu EU:n tulli tai veroalueeseen. Sen ei pitäisi tarkoittaa että voivat myydä niin halvalla kuin nyt myyvät.
Jep, se on selvä että on etämyyntiä.Etämyyntiä selkeästi.
Ja homma toiminut ok ainakin 4-5 vuotta.
No tietysti he jättää hoitamatta. Niin kuin lähes kaikki muutkin. Siihenhän tämä koko ”nettimyynti Pohjoismaihin bisnesmalli” perustuu.Jep, se on selvä että on etämyyntiä.
Haluaisin kumminkin ymmärtää miten Suomeen myyminen voi olla kannattavaa jos maksavat kaikki valtion vaatimat verot? Kahdenkympin potusta menisi toinen mokoma veroihin, niin eihän se bisnes voisi niinkään toimia. Jättääkö ne sitten verot maksamatta a)laittomasti vai b)laillisesti alueen poikkeavaan verovapauteen nojaten? (Sen pykälän haluaisin nähdä, ja olenkin yrittänyt tuloksettomasti etsiä.) Jos ne jättää verot maksamatta, niin nykysäännöillä siitä voi tulla ostajalle lasku myöhemmin.
Jep, se on selvä että on etämyyntiä.
Haluaisin kumminkin ymmärtää miten Suomeen myyminen voi olla kannattavaa jos maksavat kaikki valtion vaatimat verot? Kahdenkympin potusta menisi toinen mokoma veroihin, niin eihän se bisnes voisi niinkään toimia. Jättääkö ne sitten verot maksamatta a)laittomasti vai b)laillisesti alueen poikkeavaan verovapauteen nojaten? (Sen pykälän haluaisin nähdä, ja olenkin yrittänyt tuloksettomasti etsiä.) Jos ne jättää verot maksamatta, niin nykysäännöillä siitä voi tulla ostajalle lasku myöhemmin.
Which VAT applies to goods arriving from EU territories not covered by EU VAT rules?
Goods in free circulation coming from these territories are subject to the import VAT of the EU country they arrive in.
This is because EU countries are obliged to treat goods from these territories the same as goods coming from outside the EU.
No tietysti he jättää hoitamatta. Niin kuin lähes kaikki muutkin. Siihenhän tämä koko ”nettimyynti Pohjoismaihin bisnesmalli” perustuu.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.