Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Osittain "alhaista" alkoholiverotusta Tanskassa selittää varmasti se, että eihän siellä ole mitään konkreettista rajaa Tanskan ja alhaisen alkoholiveron Saksan välillä. Vertaa vaikka Suomen ja alhaisen alkoholiveron Venäjän väliseen rajaan. Tanskalaiset saavat oluensa vieläpä ilman panttia Saksan puolelta, ainakin sataman kaupoista.
Toki myös näin, mutta Sjellantilaiset juovat vain oman maan tuotetta. Kuulemma jyllantilaiset käyvät Flensburgin puolella, kun ovat "saitoja jutkuja". Kysyinkin, että mikä perverssio teillä on laittaa melassia olueen? Vastaus oli tiukka "sitä tehdään vain juoppoja varten!" Vastaus tyhjensi oman pajatsoni. Me Suomalaiset olemme siis juoppoja kun tilaamme heidän sokerikaljoja! Noh mikäs siinä, tilaillaan vaan!

onko kukaan tilannu superalko.de+shippii kombolla? onko toimitus yleisestikkään pelannu shippiillä?
Silloin, kun n. puoltoista vuotta sitten viimeksi otin Shippii-kuljetuksia niin oli ok. Iso miinus toki, että niiden seuranta ei päivittynyt käytännössä missään kohtaa. Kun kuriiri (mulla oli budbee) oli tuonut paketin ovelle, luki shippiin seurannassa vielä että odottaa noutoa varastolta. Ehkä ovat parantaneet menoaan niinkuin Netpris kuulemma.

onko kukaan tilannu superalko.de+shippii kombolla? onko toimitus yleisestikkään pelannu shippiillä?
31.3 tilannut kaksi pahvilaatikkoa bigbuck$ palvellulla superalkolta. Hyvin toimi. En tilausta muuten seurannut kuin vasta Suomen päässä. Posti hoiti hienosti. Soitti päivää aikaisemmin ja sovittiin että jättää oven eteen laatikon jos ketään ei ole kotona.

Fransu vastasi eilen, että "your missing parcel has been found in Vantaa, can you confirm to us when you get it?" Matkahuolto pysyy hiljaisena, ei mitään kontaktia.

Tulin duunimatkalle Tanskaan ja kävin paikallisessa Netto -kaupassa. 20-pack 4,6 tuborgia ta callea irtoaa 13e pantteineen. Ostin Harboen xtra strongia muutaman tölkyrän 7,7% ja 1,3e/kpl, aika puliukkojuomaa. Mutta jotain mätää Suomen maassa, jos kalliista Tanskastakin saa peruskuraa asevelihintaan! Häpeä tuo "verorakas" Suomi!
Mulla odottaa vielä kroatian pakettia, saksan paketti on jo MH hallussa ja toimittavat sitten kerralla. Pitää ens kerralla laittaa kroatian kamat eri tilauksella niin ei jää odottaamaan...

Alks on korottanut 8 x BIB viineille pakkauskulut kaksinkertaiseksi. Ennen 4€, nyt 8€. Ilmeisesti tulee nyt kahdessa laatikossa entisen yhden sijasta?
Uusi päivitys: Alks otti ainakin mun kohdalla vanhan hinnan pakkaamiskuluissa. Saas nähä hyvittääkö 4,- jos perustelee edellisenkin tilauksen mahtuneen (n.25kg) yhteen lootaan.

Nyt kiinnostaisi tietää miten on mahdollista valita sky-cargolta toimitus virosta jos tilaa superalko.lv? Koska sky-cargon sivuilla on hinta myös latvia-suomi välille 190€.
Ei ole piilokuluja.Kortilla maksoin.Virosta tulee laivalla 2 tunnissa ja saksasta 36 tunnissa vesiteitse tavarat.
Jos tosiaan onnistuu 148€ toimituksella 750kg tuotetta pihaan niin johan alkoi kiinnostamaan.

Nyt kiinnostaisi tietää miten on mahdollista valita sky-cargolta toimitus virosta jos tilaa superalko.lv? Koska sky-cargon sivuilla on hinta myös latvia-suomi välille 190€.

Jos tosiaan onnistuu 148€ toimituksella 750kg tuotetta pihaan niin johan alkoi kiinnostamaan.
Superalko.lv on Latviassa niin joudut maksamaan kyllä Latvia - Suomi väliset kulut.

Viinarannasta.ee ja .eu on Virossa Superalkot. Eu.loppuisessa ei tule pantteja maksettavaksi.

alks.fi ja norrlog kuskina. Paketinseurannassa näkyi, että tilaus vaurioitui matkalla, enkä ole siis saanut pakettia ikinä. Laitoin norrlogin asiakaspalveluun viestiä ja sieltä tuli kohtuu tyly viesti, että "ei vakuutusta, ei voida auttaa". Onko tässä mitään keinoja saada rahoja takaisin? Luottokortti firmalta?

Drinksut taitaa olla uudelleenheränneenä.
Roskapostiin on tällainen teksti tullut:

Heippa kaikki,
Eka maili menee sekaisin. Nytte sisällytimme toimituskulut loppuhintaan ja näin teimme tilaamisesta helpompaa. Kaiiki tilaukset tulevat perille.

YT,
Drinksut

Muistelen että omat viimeisimmät kaupat nelisen vuotta sitten on mennyt jälkitoimituksien puolelle joita ei kuitenkaan voitu toimittaa ja taisi muutakin olla silloin pielessä.
En taida enää edes kokeilla.

Alks + Fransu kombolla Kroatiasta lonkeroa 3x24tlk setti.
4.5 tilaus sisään ja eilen 12.5 kantoi Matkahuolto kotiin.

Hiukan ärsyttää tuo fransbergin hintojen nousu mutta silti lonkeron hinta on edullinen ja kannattaa tilata.

Jos vinkkejä mistä saisi kuivaa siideriä tilattua (muutakin kuin crowmoor / happy joe) niin ilmianna toimiva kauppa+kuljetusyhtiö kombo.

Eilen pistin uuden tilauksen Skyy ja Tovaritch vodkaa.
Taas oli nopeaa ja paketti lähtenyt italiasta kohti suomea.
screenshot-2025-05-07-17-19-29.png
Tänään saapui Pierbaccon toinen tilaus ja taas oli nopea toimitus ja hyvin pakatut juomat.

Mikähän mättää tossa alks kroatia+fransberg,
28.4 ilmaantu matkahuollon seurantaan että odotetaan lähetystä,sen jälkeen ei mitään tapahtumia ja tänään hävinny seurannasta kokonaan.
Ihme pelleilyks menny ku normaalisti tullu alle viikossa.

Kroatista? Saksasta voi tulla viikossa, kroatiasta se pari viikkoa yleensä. Mennyt monesti ylikin kaksi
Kroatiasta,kerran tullu jopa että perjantaina iltapäivästä tilaus ni seuraavana keskiviikkona matkahuolto kantanu ovelle,mut yleensä tullu kyllä about viikossa ja fransulla.
Ikinä ei oo kestäny näin kauaa,mut kait se sieltä tulee.

Kroatista? Saksasta voi tulla viikossa, kroatiasta se pari viikkoa yleensä. Mennyt monesti ylikin kaksi
Näin meni mulla just. Tasan viikko niin saksan paketti MH hallussa ja sit odotettiin toinen viikko että kroatian lonkerot tuli MH haltuun ja sit vasta toimitus kotiin.

ois tarkotus laittaa Alks+Fransberg tilaus menemää. Onko tosiaan näin simppeli homma, että tarttee vaan törkätä tilaustunnus Fransbergille ja he hoitaa siitä eteenpäi loput?

Jacks-juomavasto+norrlog
2/3 pakettia tuli perille,yksi oli vaurioitunut ja palautunut lähettäjälle.
Valitin asiasta,kuulemma pari tölkkiä hajonnut eikä he lähetä sitä jos ei maksa uudestaan rahteja eikä korvaa mitään koska en ottanut vakuutusta.
Riitautin paypalin kautta ja sain rahat takaisin.

Tilasin uudestaan samanlaisen satsin ja taas samahomma,yksi paketti vaurioitunut ja odotellut maanantaista asti postinvarastolla että kumpaan suuntaan lähtee.
Tällä kertaa otin vakuutuksen,katsotaan korvaako se oikeasti mitään vai joutuuko taas paypalin kautta riitauttamaan.

Ja laatikoissa ihan vaan olutta,jännä että nää särkee joka kerta jotain mutta alks+fransberg ei ole kertaakaan hajonnut mitään ja toimituskin ollut nopeampi

Olen tekemässä tilausta Alksista ja ennen maksua pyydetään nyt syöttämään henkilötunnus. Muutama kuukausi sitten tällaista ei vielä ollut. Onko tämä joku uusi käytäntö? Ja mitä tämä käytännössä tarkoittaa tilaajalle – voiko siitä olla jotain seurauksia myöhemmin?

8.5. laitettu Alksiin tilaus 5 pahvilaatikollisesta tavaraa ja tänään oli paketti perillä (Norrlog, 28e/laatikko) ja kaikki näytti olevan ehjänä. Itse suoritin maksun Alksille mobilepayllä, eikä kysellyt henkkareita.

Olen tekemässä tilausta Alksista ja ennen maksua pyydetään nyt syöttämään henkilötunnus. Muutama kuukausi sitten tällaista ei vielä ollut. Onko tämä joku uusi käytäntö? Ja mitä tämä käytännössä tarkoittaa tilaajalle – voiko siitä olla jotain seurauksia myöhemmin?
Mahtaa kysellä vain jos klarnalla tilailet. Nehän haluaa luottotietoja katella

Mahtaa kysellä vain jos klarnalla tilailet. Nehän haluaa luottotietoja katella
Mä en ikinä valitse maksutavaksi Klarnaa, enkä valinnut nytkään. Teen ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin, mutta nyt systeemi ei päästä maksamaan ennen kuin lisään henkilötunnuksen omiin tietoihin 🤷‍♀️

Ei minulla kysellyt, kun äsken tilasin.

Mä en ikinä valitse maksutavaksi Klarnaa, enkä valinnut nytkään. Teen ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin, mutta nyt systeemi ei päästä maksamaan ennen kuin lisään henkilötunnuksen omiin tietoihin 🤷‍♀️

Millä olet maksamassa? Ei minulta ole kysellyt henkilötunnusta koskaan. Viimeisistä tilauksista alle pari viikkoa. Toinen Saksasta, toinen Kroatiasta. Välillä maksan suoraan tililtä, sitten joskus muistan, että ehkä on turvallisempaa luottokortilta, jos tulee riitaa lähetyksen kunnosta. (ei ole koskaan tullut) Mutta henkilötunnusta ei olla kyselty. Oletko varmasti oikealla saitilla?

9.4. tilattu laatikollinen Alks saksan varastolta saapui Vantaalle 24.4. jossa sitten ollutkin matkalla kohti Turkua jo pari viikkoa.

1746617943442.png

Geneerisesti paketin seurannassa lisäävät vain saapumisaikaa päivittäin, eikä muita infoja. Jonotin matkahuollon apissa päälle 2 tuntia (sivuilla ei chat mahdollisuutta ole) ja vastauksena ainoastaan että laittavat kyselyä miksi paketti on pysähtynyt. Kauankohan antaisivat paketin pyöriä omassa limbossaan ennen kuin ilmottaisivat asiakkaalle?

Ei nyt aivan nappiin mennyt tämä tilaus. No aikaisemmin toiminut sama kombo siedettävällä 5pv-2vko akselilla. Kuljetusten hinnat nousevat ja palvelu heikkenee.

Tänään tuli paketti kotiin. Matkahuollon chatista sanottiin että olisi vaurioitunut, mutta paketti oli täysin ehjä ja 8 viinitonkkaa kunnossa. Eli matkahuolto oli nyt hukannut paketin 3 viikoksi eikä ilmoitellut asiasta mitenkään. Hienoa toimintaa :)

Onko alksin sivut alhaalla? Ei lataa sivua kotiverkossa eikä puhelimen netillä.

E: Ja samantien lähti toimimaan, eipä mitään enää.

Tänään tuli paketti kotiin. Matkahuollon chatista sanottiin että olisi vaurioitunut, mutta paketti oli täysin ehjä ja 8 viinitonkkaa kunnossa. Eli matkahuolto oli nyt hukannut paketin 3 viikoksi eikä ilmoitellut asiasta mitenkään. Hienoa toimintaa :)
Hyvä homma. Mulla draama jatkuu, soitin Matkahuollon aspaan neljännen kerran ja kyselin paketin perään. Nyt he ilmoittivat sen sitten virallisesti kadonneeksi, mutta eivät itse ole olleet allekirjoittaneeseen missään yhteydessä, ei kertaakaan kolmen viikon aikana. Mä reklamoin Fransulle ja sieltä vastasivat, että ovat Matkahuoltoon vielä yhteydessä ja sitten palauttavat rahat minulle, kun saavat kuittauksen kadottamisesta. Luoja miten skeidaa asiakaspalvelua! Asiakas pistettiin itse hoitamaan kaikki. Fransu taas hoitanut oman osansa mallikkaasti.

Kuten täällä epäiltiinkin, taisi mun kaljat mennä sitten "Abdullahin" saunailtamiin.

Minkä jakelijan kautta Norrlogin paketit tulevat, Postin? Mä en halua olla Matkahuollon kanssa missään tekemisissä jatkossa.

Ei ehkä kauppa Lapparin ostajlle, mutta oli mainittu tälläkin foorumilla pari kertaa sivu Erikoismyymäläsi kaikille oluille - Die Bierothek®.
Tilasin torstaina 12 maita ja nyt paketti Suomessa jo!! edit: jaa oli se vielä sentään matkalla, mutta lähti kyllä oikeastaan heti Saksasta. Nyt kai shippasi ulkomaan kuljetukseen. Eli jollain expressillä tulee ja kuljetus vain 9€ ja tulee suoraan heidän tilaukseen DHL. Verot tulee myös suoraan ostoksiin. Eli kaikki menee verohallituksen mukaan vaikka ei olisi väliä.

Keskihinta toki oluella on korkeampi, mutta kaikki olla todella laadukasta saksalaista tuotetta. On myös jotain muiden maiden merkkejä myynnissä. Eli ei taida olla mitään halpis olusia. Jokaisen oluen mukana tulee myös kuvailu missä se on tehty ja millainen se on, jos sellaista arvostaa. Uusi juttu tällainen itselle.

Päivitän vielä tuliko sieltä oravannahkoja vai olutta kun noudan paketin. Vaikuttaa kyllä oluenharrastajien kaupalle.

Die_Bierothe.png

No tänään ne vasta saapui, mutta todella nopeaa silti ja maksoi toimitus vain 9€ kotiovelle. Oli tuollaista härpäkettä mukana(eri olusien alkuperä ja mistä tyyli juontaa juurensa, aika hauska). Kaikki 0,5 lasipulloja.
putelit.png

No tänään ne vasta saapui, mutta todella nopeaa silti ja maksoi toimitus vain 9€ kotiovelle. Oli tuollaista härpäkettä mukana(eri olusien alkuperä ja mistä tyyli juontaa juurensa, aika hauska). Kaikki 0,5 lasipulloja.
putelit.png
Tuleeko kuljetuksesta jotain toimitusaika kyselyä vai pölähtääkö kuriiri ovelle kuin Jäätteenmäelle faksit?

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 350
Jäsenet
77 599
Uusin jäsen
Juuelp

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom