Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Jos menee jankkaamiseksi niin hypätkää tämän viestin yli :)
Ja edelleen, mun mielestä tää on sekava tilanne ja olisi kiva että nuo tahot jotka maksuja vaatii niin avaisivat tämän jotta ihmiset osaa tilata oikein.
Millä sä laadit mitään ohjeistusta kun mikään taho ei tiedä miten tässä pitäisi toimia. Tai tietää, mutta hannataan väkisin EUta vastaan.

Olikos kukaan tilannut tuolta Kippis nimiseltä sivustolta Virosta? Näyttää olevan erikoisempia olusiakin myynnissä, ainakin joskus. En haulla löytänyt kuin yhden viestin joka ei ollut kai tilannut mitään. Eli siis kippis.net

Olikos kukaan tilannut tuolta Kippis nimiseltä sivustolta Virosta? Näyttää olevan erikoisempia olusiakin myynnissä, ainakin joskus. En haulla löytänyt kuin yhden viestin joka ei ollut kai tilannut mitään. Eli siis kippis.net
Pari vuotta sitten tilasin seltzereitä tuolta. Ei ongelmia. Tosin asiakaspalvelua turha odottaa tuoltakaan jos ongelmia.
Klarnalla voi maksaa.

Kokemuksia tältä vuodelta. Siis pari tilausta missä on ollut jotain häikkää

Saksan superalko tilauksesta puuttui rommipullo. No viestiä sinne, niin sain 3€ alekoodin kauppaan ja lupasivat hyvittää rommipullon hinnan. No reilu viikkoon ei näkynyt rahojen palautusta ni uutta viestiä sinne, ni seuraavana päivänä sitten tuli refund.
No problems tuon asian suhteen ku tuo oli eka kerta kun tuollaista tapahtuu useiden tilausten aikana.

Saksan superalkoon tilaus ja kaksi pahvilootaa Fransun kuljetuksella. Paketit lähtivät normaali aikataulussa saksasta, mutta suomen puolella matkahuolto oli saanut vain yhden pahvilootan haltuunsa.
No odottelin muutaman päivän ja katselin kun toimituspäivä siirtyi päivä päivältä aina seuraavaan päivään.
Menin sitten matkahuollon apin kautta chattiin ja kyselin tuon perään. Sieltä tuli vastaus että odottavat sitä toista pahvilootaa, neuvoivat ottamaan yhteyttä tavaran lähettäjään, koska he eivät toimita tuosta lähetyksestä vain yhtä lootaa kerrallaan.
No laitoin sitten fransulle viestiä että missä se toinen pahviloota oikeen on, lähetystunnuksineen. No sieltä vastattiin seuraavana päivänä että mikä oli tilausnumero, ku sen sitten olin unohtanut laittaa.
No seuraavana iltana laitoin sen tilausnumeron heille, ni seuraavana arkipäivänä (vkl välissä) tuli aamulla vastaus että ovat informoineet matkahuoltoa että missä se toinen loota on, ja hiukan myöhemmin matkahuollon appiin oli ilmestynyt se puuttuva loota.
Tilauksesta kotiovelle tuloon kesti sillä kertaa reilu pari viikkoa.
Mulla oli oletus että saan taistella Fransun kanssa, mutta yllätykseksi sain heiltä hyvää palvelua ja nopeaa vastausta maileihin, vaikka ei ollut edes vakuutusta otettu, mutta ei kai se tuohon asiaan olisi edes vaikuttanut, koska se paketti löytyi.
No pääasia että sain lopulta molemmat paketit haltuuni.

Superalko.de+Norrlog, tilaus 8.4 ja tänään noudettavissa postin automaatista.Yksi pahvilaatikko, ei erikoisia teippejä tai vastaavaa.

Kellän kokonaiskäsitystä, mistä Hartwallin lonkut kannattaisi nyt tilata? On hintaeroja, pakkauskuluja ja toimittajaeroja. Noidenkin hinta nousee koko ajan pikkuhiljaa.

Itte ainakin tilaan viinarannasta.eu ja fbs.ee, mahtuu vielä kilojen puolesta 3 litran viinapulloa mukaan.

20250324_132432.jpg

Joku tuntuu nyt Alks + Fransberg -setillä tahmaavan, viikon jo Matkahuolto odottanut saavansa kuskattavaksi. Tottui jo että alle viikossa antimet ovella. Voihan tämä tietysti olla pääsiäis- ja vappuruuhkaakin.

Jo oli nopeaa. Peruskombolla Alks + Fransberg kaksi pahvilaatikkoa täynnä viini-BiBejä. Tilaus sisään 11.4. ja lähettipoika toi laatikot eilen, välissä viikonloppu ja kesto oli neljä päivää. Joko osui hyvin lähtevän kontin kanssa samoihin tai toimitusajat ovat nopeutuneet paljon.

Joku tuntuu nyt Alks + Fransberg -setillä tahmaavan, viikon jo Matkahuolto odottanut saavansa kuskattavaksi. Tottui jo että alle viikossa antimet ovella. Voihan tämä tietysti olla pääsiäis- ja vappuruuhkaakin.
Sama täällä. Viikon odottanut matkahuolto pakettia. Aiemmin tullut viikossa postin kautta perille.

Pitääkö olla huolissaan ? Tilasin 6.4 juomat superalko de ja fransberg laittoi 8.4 tämän

- We have finished processing your order.

Kokemuksia?

Siis ei ole vantaalla vielä/mh

No niin, yritän saada rahoja takaisin BoI:lta. Kusivat homman pahoin. Huonoin nettikauppakokemus ikinä.

15.3. tehty mitätön yhden pahvilaatikon tilaus. Arviolta 25kg. Menee viikko..kaksi..kolme...kyselen perään 3x. Ei vastausta. Paitsi 6 mainossähköpostia. Tilaa tilaa nyt! Hyvä kampanja -8%

Otan yhteyden paypaliin ja kyselen rahoja takaisin. Välittävät viestin.

Kun tilauksesta on kulunut 4 viikkoa ottaa BoI yhteyttä missing bottles -ongelman tiimoilta. Ei ole pulloja :D Haluaisinko jotain muuta?

Joo kiitos ei. En halua teiltä mitään muuta kuin rahat takaisin. Olen vähän tyytymätön ja ostan mieluummin muualta.

Ja sama kysymys tulee toiseen kertaan ja laitan saman vastauksen. Ne eivät lue sähköpostejani tai sitten niitä ei vain kiinnosta. Oma tunnelma on että mieluummin lopetan juomisen kuin ostan noilta yhtään mitään :D Huomenna taas paypaliin yhteyttä jos ei tule järkevää vastausta.

boi tilaus.jpg

Kyllähän tuo alks+frans ihan selvästi on etäosto koska ostaja järjestää kuljetuksen itse fransin kautta, eikä alks ole siinä millään sorttia mukana, pakkaa vaan tavarat noutovarastolle odottamaan. Jos verottaja on tulkinnut tuon spesifin skenaarion etämyynniksi, niin se on kyllä minusta teknisesti virheellinen tulkinta
Alks on etämyyjä, perusteluna alksin ja fransun välinen puitesopimus. On aivan selvää, että näiden lafkojen ja tämän kuriiripalvelun kesken on jonkinlainen sopimus, siispä vaikka ostaja kuinka näpyttelisi tietojaan sinnetänne, lasketaan alksin toiminta silti etämyynniksi.

Muokkaus:

Asia olikin jo puitu loppuun edellisellä sivulla, en hätähousuna lukenut ketjua, mutta lisätään tähän nyt vielä, että siinä teoreettisessa ja erittäin epätodennäköisessä tilanteessa, että jotakin jää tulliin, ei ostajaa voi mielivaltaisesti tuomita siitä, että jättänyt etäostossa velvoitteet hoitamatta (Kun kyseessä ollut etämyynti).

Viimeksi muokattu:
Alks on etämyyjä, perusteluna alksin ja fransun välinen puitesopimus. On aivan selvää, että näiden lafkojen ja tämän kuriiripalvelun kesken on jonkinlainen sopimus, siispä vaikka ostaja kuinka näpyttelisi tietojaan sinnetänne, lasketaan alksin toiminta silti etämyynniksi.
Eiköhän se riipu ostotapahtumasta tapauskohtaisesti onko kyseessä etämyynti vai etäosto. Etämyyjä ei ole edes mikään oikea käsite, vaan käsitteet ovat myyjä, ostaja, ja ostotapahtuma joka luokitellaan etämyynniksi tai etäostoksi. Ainakin omalla kohdalla voin sanoa että kaikki etäoston tunnusmerkit täyttyi, ottamatta kantaa mihinkään alksin ja fransun välisiin sopimuksiin josta en henk.koht. ole tietoinen.

No niin, yritän saada rahoja takaisin BoI:lta. Kusivat homman pahoin. Huonoin nettikauppakokemus ikinä.

15.3. tehty mitätön yhden pahvilaatikon tilaus. Arviolta 25kg. Menee viikko..kaksi..kolme...kyselen perään 3x. Ei vastausta. Paitsi 6 mainossähköpostia. Tilaa tilaa nyt! Hyvä kampanja -8%

Kun tilauksesta on kulunut 4 viikkoa ottaa BoI yhteyttä missing bottles -ongelman tiimoilta. Ei ole pulloja :D Haluaisinko jotain muuta?

Joo kiitos ei. En halua teiltä mitään muuta kuin rahat takaisin. Olen vähän tyytymätön ja ostan mieluummin muualta.

Ja sama kysymys tulee toiseen kertaan ja laitan saman vastauksen. Ne eivät lue sähköpostejani tai sitten niitä ei vain kiinnosta. Oma tunnelma on että mieluummin lopetan juomisen kuin ostan noilta yhtään mitään :D Huomenna taas paypaliin yhteyttä jos ei tule järkevää vastausta.

boi tilaus.jpg
Itselläni erittäin hyvä asiakaspalvelukokemus BOI:lta ja viesteihin vastattiin nopeasti ja järkevästi.

Tilasin maaliskuun alussa 9 pulloa. Pakkasivat aikansa, ei mitään nopeaa, mutta ei ole ennenkään ollut. Lähdöstä 10 päivän päästä paketti seikkaili Suomessa.

Paketti (DPD) pysäytettiin Postnordin toimesta ja viesti että ota yhteyttä sovelluksella tai puhelimella, puutteelliset tiedot. Laitoin sovelluksella viestiä, että mikä juttu, että piti tulla noutopisteeseen x. Postnordin aspa sanoi, että ok, ei ongelmaa, laitetaan sinne ja pahoitteli pientä viivästystä. No, paketti lähti vetämään Tampere-Turku-Tampere kierroksia ja kolmannella kierroksella kyselin Postnordilta että onko nyt asiat kunnossa. Sieltä asiakaspalvelu sanoi että puutteelliset tiedot. Palautetaan Italiaan. En voinut itse kuulemma tehdä mitään ja Postnordin aspa oli bottiakin ärsyttävämpi: ei kerro mitään järkevää. Ei kuuntele. Ei ymmärrä. Ei kiinnosta. Sanoin, että mihin voin reklamoida heidän toiminnastaan, niin sanoi että lähettäjälle. Oikein hienoa toimintaa.

Ilmoitin asiasta BOI:lle että eihän tässä ole mitään järkeä. Giorgia sieltä yritti olla BRT/DPD:hen yhteydessä. Pariin kertaan Giorgian kanssa viestitettiin ja yritin Postnordille viestiä, mutta koska joustavuus kuin neukuilla maailmansodassa, niin paketti olikin trackingin mukaan Tanskassa seuraavaksi.

Taas BOI:n kanssa viestiä.. no.. paketti palasi Italiaan. Giorgia sanoi itse tutkivansa paketin heti kun se tulee ja sanoi että normaalisti näin käy vain jos kuljetusliike rikkonut jotain. Sitten Giorgia ilmoitti että yksi pullo (no tölkki) paketissa oli rikki. Kyseli vaihdetaanko vai hyvitetäänkö... seuraavana päivänä pakattu uusiksi ja Giorgia ilmoitti että seuraavassa kuormassa lähtee. Vaihtoi kotiinkuljetukseksi, tosin taas DPD/Postnord... siitä sitten kuljetus, oliko reilu viikko ja paketti ovella. Pullot ehjiä, mutta oli paketti ottanut hittiä kunnolla.

Tosiaan BOI hoiti asiat hyvin ja asiallisesti pahoitteluineen jne. Vajaa 6 viikkoa koko episodiin meni tilauksesta toimitukseen Postnordin töppien vuoksi.

Olisi toki BOI voinut jonkun alekoodin laittaa harmista, syntymäpäivälahjoja kun yli puolet tuotteista oli, mutta eipä se Postnordin kohellus BOI:n syytä ole.

Opinpa ainakin Postnordia välttämään.
Ja tilaan BOI:sta jatkossakin silloin kun italialaista viiniä lahjaksi pyydetään.

boi tilaus.jpg
Itsellä oli saman firman tilaus taannoin ja kaikki meni hyvin. Ilmoittivat että tilaus viivästyy kun tilattuja juomia on loppunut mutta 2vk tuli kaikki mitä pitikin kotiovelle.

Eiköhän se riipu ostotapahtumasta tapauskohtaisesti onko kyseessä etämyynti vai etäosto. Etämyyjä ei ole edes mikään oikea käsite, vaan käsitteet ovat myyjä, ostaja, ja ostotapahtuma joka luokitellaan etämyynniksi tai etäostoksi. Ainakin omalla kohdalla voin sanoa että kaikki etäoston tunnusmerkit täyttyi, ottamatta kantaa mihinkään alksin ja fransun välisiin sopimuksiin josta en henk.koht. ole tietoinen.
Itse miellän tapahtuman etämyynniksi esimerkiksi sillä, että fransia ei tilata kuljettamaan kuin tiettyjen firmojen tuotteita. Myös edellä mainitut mainostamiset ennen mainosten poistumista viittaavat jonkinlaiseen sopimukseen. Aihetodisteita on olemassa.

Olen sitä mieltä, että olen noudattanut verosivun ohjeita prikulleen.

Varmuutta emme asiaan saa, koska tilannetta pidetään tahallaan epäselvänä.

Itsellä oli saman firman tilaus taannoin ja kaikki meni hyvin. Ilmoittivat että tilaus viivästyy kun tilattuja juomia on loppunut mutta 2vk tuli kaikki mitä pitikin kotiovelle.
Voit olla tyytyväinen. 2 viikkoa on ihan ok. Itselläkin 2 ensimmäistä tilausta sujui hyvin, mutta tämä 4 viikon mykkäkoulu on anteeksiantamatonta.

Itse miellän tapahtuman etämyynniksi esimerkiksi sillä, että fransia ei tilata kuljettamaan kuin tiettyjen firmojen tuotteita. Myös edellä mainitut mainostamiset ennen mainosten poistumista viittaavat jonkinlaiseen sopimukseen. Aihetodisteita on olemassa.

Olen sitä mieltä, että olen noudattanut verosivun ohjeita prikulleen.

Varmuutta emme asiaan saa, koska tilannetta pidetään tahallaan epäselvänä.

Itsehän olin viime vuonna kovasti keskustelemassa ja väittelemässä siitä, mikä on etämyyntiä ja mikä on etäostoa. Ja linkitin niitä tullin määrittelyitä asiasta.

Nyt: ei tällä ole mitään väliä. Lasku tulee kuitenkin.

Viime vuonna tehtiin muutos, että myyjän lisäksi ostaja on vastuussa verojen maksusta. Sitä ennen etämyynnissä lähetyksen jäädessä tulliin, siitä ei tarvinnut ostajalle edes kertoa ja lasku lähti myyjälle. Jos myyjä ei maksanut, niin alkoholi takavarikoitiin. Ostajalla ei ollut edes mahdollisuutta maksaa. Siksi oli niin tärkeää, että etämyynti oli selkeästi erikseen.

Kai teoriassa oli ajatuksena, että myyjät kiltisti maksaisivat nuo sitten, mutta käytännössä homma meni niin, että porukka tilasi luottokortilla ja jos jäi tulliin, niin oli vaan helpompi ottaa rahat takaisin siitä tilauksesta. Jotkut yksittäiset myyjät saattoivat verot maksaa parista lähetyksestä, mutta suuressa skaalassa (ja Alksin kohdalla) näin ei tehty. Lisäksi tämä kiusaaminen sai jotkut myyjät lopettamaan toimitukset Suomeen.

--

Etämyynti ei ole vieläkään "laillista", se tulee lakiin nähtävästi kesällä. Tämä näkyy nyt niin, että panimot Suomessa eivät voi vieläkään lähettää postilla. Välillä hävettää , miten huonosti meillä on alkoholilait ja tämmöinen ummehtunut neuvostoaikainen holhoaminen.

Itsehän olin viime vuonna kovasti keskustelemassa ja väittelemässä siitä, mikä on etämyyntiä ja mikä on etäostoa. Ja linkitin niitä tullin määrittelyitä asiasta.

Nyt: ei tällä ole mitään väliä. Lasku tulee kuitenkin.
Kyllä asialla on edelleen merkitystä. Jos tapahtuma on etämyyntiä eikä myyjä maksa veroja, voidaan ne perua sinulta, mutta mitään veronkorotuksia tai rangaistusmaksuja et joudu maksamaan. Jos taas tapahtuma on etäosto, sinulta voidaan periä verot korotettuina ja mätkäistä rangaistusmaksut päälle.

Viimeksi muokattu:
Yritin tilata Saksan superalkosta 12 laatikkoa olutta, mutta laskuri pistää sen perkele lava-lähetykseksi, kun ennen meni neljään pahvilaatikkoon.

Yritin tilata Saksan superalkosta 12 laatikkoa olutta, mutta laskuri pistää sen perkele lava-lähetykseksi, kun ennen meni neljään pahvilaatikkoon.
Ei kai sillä mitään väliä mitä se laskuri näyttää. Tilaat kuljetuksen neljälle pahvilaatikolle sieltä kuljetusyhtiöstä.

Ei kai sillä mitään väliä mitä se laskuri näyttää. Tilaat kuljetuksen neljälle pahvilaatikolle sieltä kuljetusyhtiöstä.
On aika harhaan johtavaa, ennen kuin lisää 12 olutlaatikon, niin laskuri ilmoittaa "lähetyksesi sisältää neljä laatikkoa". Sitten kun sen viimeisen lisää, niin pakkaukset muuttuvat kuormalavaksi. Helposti olettaa, että ovat pakkaamassa ne euro- tai kertalavalle, jolloin kuljetus täytyy tilata lavapaikalla. No mä jätin väliin ja otin muualta.

On aika harhaan johtavaa, ennen kuin lisää 12 olutlaatikon, niin laskuri ilmoittaa "lähetyksesi sisältää neljä laatikkoa". Sitten kun sen viimeisen lisää, niin pakkaukset muuttuvat kuormalavaksi. Helposti olettaa, että ovat pakkaamassa ne euro- tai kertalavalle, jolloin kuljetus täytyy tilata lavapaikalla. No mä jätin väliin ja otin muualta.

Jees tilasin kalareissuun lonkerosetin ja olutsetin niin vituiksi meni sillä postipoika kiikutti väärän paketin eli toinen oli väärään osoitteeseen/laatua ja jos jollain on Crowmoor ja Bud koppa odotuksissa, niin saattaa nakata pikku vitutuksen päälle.
Mulle piti kolme koppaa jotain perus oluita tulla mutta tosiaan lootassa oli siideriä ja Budia lasipulloissa niin jossain on mennyt sekaisin niin onko kokemuksia miten Alks tuollaisen hoitaa, ja sinänsä mulle nuokin kelpaa mutta oli tosiaan tarve kolmelle normi olutkopalle.

Jees tilasin kalareissuun lonkerosetin ja olutsetin niin vituiksi meni sillä postipoika kiikutti väärän paketin eli toinen oli väärään osoitteeseen/laatua ja jos jollain on Crowmoor ja Bud koppa odotuksissa, niin saattaa nakata pikku vitutuksen päälle.
Mulle piti kolme koppaa jotain perus oluita tulla mutta tosiaan lootassa oli siideriä ja Budia lasipulloissa niin jossain on mennyt sekaisin niin onko kokemuksia miten Alks tuollaisen hoitaa, ja sinänsä mulle nuokin kelpaa mutta oli tosiaan tarve kolmelle normi olutkopalle.
Mulle on kerran käynyt samalla tavalla. Pyysivät kuvan paketista, jossa näkyy tussilla kirjoitettu numero paketin yläreunassa. Osottautui että varastolla sattunut kämmi. Sain muistaakseni 30e alennuskoodin seuraavaan tilaukseen. Kantsii ehdottomasti reklamoida.

Mulle on kerran käynyt samalla tavalla. Pyysivät kuvan paketista, jossa näkyy tussilla kirjoitettu numero paketin yläreunassa. Osottautui että varastolla sattunut kämmi. Sain muistaakseni 30e alennuskoodin seuraavaan tilaukseen. Kantsii ehdottomasti reklamoida.
Joo niimpähän näytti olevan väärä tilausnumero tuossa ja täytyy laittaa asiasta viestiä Alksiin
ja numerolla heitti oikeaan.

Viimeksi muokattu:
Eilen 17.4.2025 tilasin jägermeisteria 13 pulloa ja tänään 18.4.2025 paketti postitettu ja sain FedExin seurantanumeron.
Yli 200€ tilaukseen saa vielä ilmaisen toimituksen ja PASQUA2025 koodilla 10% alennuksen tilauksesta.

screenshot-2025-04-18-11-19-40-.PNG

Statistiikka

Viestiketjuista
275 041
Jäsenet
77 260
Uusin jäsen
Stupa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom