Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Mulle tuli tosiaan tällä viikolla 24 päkki Helles ja red lager. Molemmat menee kyllä jatkoon. En ole mikään olutarvostelija, mutta kieltämättä on hyviä täysmallasoluita. Hellesistä tuli ekana jotenkin mieleen Viron paatin hanatuore Saku kymmenen vuoden takaa. Tuo punainen taas ehkä enempi sellainen muutama illassa makustelujuttu. Voin kyllä lämpimästi suositella testiin. Hinta-laatusuhde aika hyvä.
Kiitos. Niinhän tuo punainen onkin tosiaan "Vienna lager" (näköjään), eikä ale, kuten väärin muistin. Nyt palautui muistiin, että ainakin tuota Strong Stouttia olen joskus tilannut, ja sen verran pitää tarkentaa, että onhan se kuitenkin vähintäänkin siihen nähden hyvää, että on varmaan maailman halvinta stouttia mitä Suomeen on saatavilla. Vetistä Guinnesiin verrattuna, mutta niin on hintakin.

Makuhan on sellanen asia, jossa on absoluuttinen objektiivinen puoli, eli maistettava tuote, ja toisaalta ihmisen suu, joka on toinen tekijä, joka osallistuu maun muodostumiseen. Lisäksi uskon psykologian vaikuttavan vaihtelevissa määrin. Sen takia makuasiat ovatkin mielenkiintoinen keskustelun aihe. :)

Makuhan on sellanen asia, jossa on absoluuttinen objektiivinen puoli, eli maistettava tuote, ja toisaalta ihmisen suu, joka on toinen tekijä, joka osallistuu maun muodostumiseen. Lisäksi uskon psykologian vaikuttavan vaihtelevissa määrin. Sen takia makuasiat ovatkin mielenkiintoinen keskustelun aihe. :)

Oluen makua arvioidaankin suhteessa siihen, miten se osuu tyyliin. Tämän takia on tärkeää saada tyyli oikein. Ja jos menet ostamaan kaupasta Suomen Parasta Vienna Lageria, se ei välttämättä ole edes hyvää, jos et tykkää Vienna Lager -tyylistä.

--

Eilen Alkossa kyllä vähän nauratti, kun niiden "nyt pinnalla"-hyllyssä oli Bitburgeria, joka siis on hyvää - mutta sitä on tilattu 12.99€ / laatikko netistä ja se oli samaa tavaraa. En ostanut Alkosta.

Muistatko kauan meni toimituksessa?
Sekä eWhiskyn että BerlinBottlen kanssa meni se parisen viikkoa+ kaikkinensa. Kummankin kanssa piti vähän käydä sähköpostikirjeenvaihtoa: BB oma-aloitteisesti viestitteli puuttuvista pulloista, eWhisky kertoi vasta kysymällä että mitä pulloja uupui varastosta. Oikeastaan sama on ollut kaikkien saksalaisten viskipuotien kanssa myös tätä ennenkin, eli vähäsen on pitänyt potkia pyllylle jos ei ole paketti viikossa lähtenyt liikkumaan.

Oluen makua arvioidaankin suhteessa siihen, miten se osuu tyyliin. Tämän takia on tärkeää saada tyyli oikein. Ja jos menet ostamaan kaupasta Suomen Parasta Vienna Lageria, se ei välttämättä ole edes hyvää, jos et tykkää Vienna Lager -tyylistä.

--

Eilen Alkossa kyllä vähän nauratti, kun niiden "nyt pinnalla"-hyllyssä oli Bitburgeria, joka siis on hyvää - mutta sitä on tilattu 12.99€ / laatikko netistä ja se oli samaa tavaraa. En ostanut Alkosta.
Onko vielä jossain 12.99?

Itte tilasin viinarannasta.eu 18.3 päivällä, (fbs kuljetus) ja 21.3 oli jo norrlogin hallussa, eli olisi voinut hakea sieltä varastolta, mutta toimitus kotia 24.3

Viimeksi muokattu:
Ollaan tässä suunnittelemassa juomahankintaa isoihin yksityisiin kesäjuhliin. Tarvetta olisi saada yhteensä noin 150-200 litraa tavaraa, sisältäen sekä olutta, lonkeroa, siideriä sekä kuivana että makeana, kuohuviiniä, punaviiniä ja valkoviiniä. Näitä nettikauppoja kun on plärännyt, niin tuntuu ettei kaikkea ikinä löydy yhdestä paikasta. Osaisiko joku suositella sellaista alkoholiputiikkia jonka kautta tilaus onnistuu, ja josta löytyy oluen ja viinien lisäksi myös giniin tehtyä lonkeroa ja kunnon siideriä eikä mitään viinistä laimennettua ja aromiaineilla sotkettua skeidaa. Vai pitääkö sitten vaan tyytyä siihen, että olut ja viini tilataan netistä, lonkerot ostetaan lähikaupasta ja siiderit haetaan ruotsista.

Ollaan tässä suunnittelemassa juomahankintaa isoihin yksityisiin kesäjuhliin. Tarvetta olisi saada yhteensä noin 150-200 litraa tavaraa, sisältäen sekä olutta, lonkeroa, siideriä sekä kuivana että makeana, kuohuviiniä, punaviiniä ja valkoviiniä. Näitä nettikauppoja kun on plärännyt, niin tuntuu ettei kaikkea ikinä löydy yhdestä paikasta. Osaisiko joku suositella sellaista alkoholiputiikkia jonka kautta tilaus onnistuu, ja josta löytyy oluen ja viinien lisäksi myös giniin tehtyä lonkeroa ja kunnon siideriä eikä mitään viinistä laimennettua ja aromiaineilla sotkettua skeidaa. Vai pitääkö sitten vaan tyytyä siihen, että olut ja viini tilataan netistä, lonkerot ostetaan lähikaupasta ja siiderit haetaan ruotsista.

Gini-lonkerot Alksin Kroatian varastolta ja loput Alksin Saksan varastolta. Eli joudut tekemään 2 erillistä tilausta. Toki oluita, siidereitä ja viinejä voi katsoa myös näistä: Netpris, Superalko.de, Alkostar, Alkostore24

Mitä kuljetusliikettä käytit? Mulla näyttää painoksi 29kg ja esim Fransbergin raja on 28kg.

Fransbergillä tuli. Matkahuollon mukaan paketin paino oli 25,9kg. Jotenkin tuntuu, että tuo laskuri laskee tölkit pint-kokoisina ja siksi näyttää että paino menee yli ja 2x24 ei mahtuisi yhteen lootaan.

Gini-lonkerot Alksin Kroatian varastolta ja loput Alksin Saksan varastolta. Eli joudut tekemään 2 erillistä tilausta. Toki oluita, siidereitä ja viinejä voi katsoa myös näistä: Netpris, Superalko.de, Alkostar, Alkostore24
Voi tilata kahdelta eri varastolta eli yhdellä tilauksella. Mutta kuljetukset kannattaa melkein ottaa erillisinä tilauksina, kun ei siinä säästä mitään ja saksan paketit tulee Suomeen nopeammin. Itellä kerran Saksan paketit odotteli Kroatian paketteja monta päivää terminaalissa, kun oli kuljetukset samassa tilauksessa :lol:

Viinarannasta.eu Virossa on myös vaihtoehto Alksille. Valikoima suppeampi monessa tuoteryhmässä, mutta myös sellaisia, joita ei Alksista saa. Samoin alcocentrum.eu on myös vaihtoehto, mutta vähän hintava joissain tuotteissa.

Ja moni kivijalkaliike Virossa myös myy tuotteita sivuillaan niin että voi käyttää erillistä kuljetusliikettä, mutta nuo pari ehkä yleisimpiä.

Joku jolla on muista baltialaisista (joista saa lonkeroakin) voi kertoa lisää, mielenkiinnosta itseäkin kiinnostaisi uudet tuttavuudet. Ja jos joku on Hinnapomm.ee:stä tilannut, niin voisi myös paljastaa (sky-cargon mukaan ok pulju, vaikka ei ollut syksyllä niillä vielä kokemuksia tuolta).

Aika häkellyttävät hinnat Fransbergilla nykyään. Olisiko vaihtoehtoa? Vai onko vaan tilapäinen hintapiikki.
Ja näköjään 25kg painorajakin tullut pick up point -vaihtoehdolle.
En ainakaan itse aikaisemmin ole kyseistä painorajaa huomannut.

Toivottavasti tulee uusin tilaus kiltisti perille. Kuva liittyy 😄

Screenshot_20250326-181952~2.png

Jack's Juomavarasto toimitti tuotteet lopulta. Kaikki tilatut ja ehjinä.

4,5 viikkoa meni tilauksesta perille saamiseen ja useita viestejä piti lähettää Jack'sille ja kuljetusliikkeelle ja tehdä jo dispute - mutta niin vain ne tulivat. Nemiroff burning pear 7,5e litra. Pakko olla miinuksella tuolla hinnalla.

BOI:n tilaus sen sijaan vetää Postnordilla neljättä kertaa Tampere-Turku-Tampere -rundia ja BOI on lähettänyt DPD:lle jo 3 kertaa pyynnön toimittaa noutopisteen sijaan toimitus kotiin, mutta ei onnistu, koska PN ja "puuttuvat tiedot". Ei muuten väliä, mutta siellä oli synttärilahjoja ja "meni jo".

Edit: BOI:n tilaus lähti sitten takaisin Italiaan, kun näyttää Tanskassa nyt menevän. Joustamaton PostNord yhdistettynä BOI - BRT/DPD puutteelliseen integraatioon = viikkotolkulla ajantuhlausta.

Viimeksi muokattu:
Jack's Juomavarasto toimitti tuotteet lopulta. Kaikki tilatut ja ehjinä.

4,5 viikkoa meni tilauksesta perille saamiseen ja useita viestejä piti lähettää Jack'sille ja kuljetusliikkeelle ja tehdä jo dispute - mutta niin vain ne tulivat. Nemiroff burning pear 7,5e litra. Pakko olla miinuksella tuolla hinnalla.

BOI:n tilaus sen sijaan vetää Postnordilla neljättä kertaa Tampere-Turku-Tampere -rundia ja BOI on lähettänyt DPD:lle jo 3 kertaa pyynnön toimittaa noutopisteen sijaan toimitus kotiin, mutta ei onnistu, koska PN ja "puuttuvat tiedot". Ei muuten väliä, mutta siellä oli synttärilahjoja ja "meni jo".

Tuskin ne miinuksella tollakaan hintaa on, itse olen ostanut 3L divine vodka bib pakkauksia 11.90e hintaan kpl ja nekin sai siitä varmasti vielä voittoa kun useamman vuoden ollut tuohon hintaan.

Ja näköjään 25kg painorajakin tullut pick up point -vaihtoehdolle.
En ainakaan itse aikaisemmin ole kyseistä painorajaa huomannut.

Toivottavasti tulee uusin tilaus kiltisti perille. Kuva liittyy 😄

Screenshot_20250326-181952~2.png
Onhan tuo raja ollut jo, oisko vuoden verran, suomen postin toimests.
Tulee perille, kotitoimituksella

Onhan tuo raja ollut jo, oisko vuoden verran, suomen postin toimests.
Tulee perille, kotitoimituksella
Okei.
Aiemmin olin siinä käsityksessä että nimenomaan postin päässä tuo rajoitus ainoastaan.
Fransbergin sivuilta kyseistä painorajaa en ole aikaisemmin bongannut. Ja sitä mietin voiko nimenomaan fransbergin päässä tietää jatkossa ongelmia, kun paino on yli sallitun (25kg)?

Joka tapauksessa oma 25,5kg painava paketti on matkalla seurannan mukaan juurikin tänään kotiovelle. Eli kaikki hyvin sen puolesta.

Okei.
Aiemmin olin siinä käsityksessä että nimenomaan postin päässä tuo rajoitus ainoastaan.
Fransbergin sivuilta kyseistä painorajaa en ole aikaisemmin bongannut. Ja sitä mietin voiko nimenomaan fransbergin päässä tietää jatkossa ongelmia, kun paino on yli sallitun (25kg)?

Joka tapauksessa oma 25,5kg painava paketti on matkalla seurannan mukaan juurikin tänään kotiovelle. Eli kaikki hyvin sen puolesta.
Jep, kyllä tuo on uusi ilmiö Fransun puolella. Maaliskuussa tilaillut aijemmin 2 lähetystä Fransulla jossa alkoliikkeen laskuri kolmelle kopalle on näyttänyt painoksi 28,50kg ei ongelmia joskin tuota max 25kg tiedotetta ei silloin ollut.

Tässä esimerkki miten Suomen päässä osataan hidastella.
Nestemmäinen paketti Puolasta Helsinkiin 4 päivässä.
Helsingistä kuljetus noutopisteeseen 7 päivää:hmm:

postin nopeus.png

• Tykkää
Reactions: |le
Okei.

Olisiko Postilta tullut noottia Fransun suuntaan, jos tässä joku porsaanreikä on ollut painoon liittyen tai ei ole välitetty rajoituksesta. Mene ja tiedä... :kahvi:
Kotia nuo yli 25kg paketit on yleensä tuotu, muutaman kerran joutunut hakemaan postin palvelupisteeltä.

Hyvästi selvät päivät.

20250327_144625.jpg

Tiedän pari jannua, jotka vetää tätä pullosta suoraan mehu toisessa kädessä. Se menee niin hirvittäväksi menoksi ettei kehtaa katella. Joskus koitin lantrata vedellä ja sokerilla puoleen, ei se silti ollut mun juttu. Toki jos on semmonen min/max player luonne, ni tolla saa sen 16 litraa absoluuttista alkoholia kerralla yhteen toimitusboksiin.

Kentuckyn bourbonit on ihan asiallisia. Knob Creek olis lemppari mutta sitä ei näissä kaupoissa kyllä ole.
Mulla menee myös bourbonia ajoittain. Ne ns. paremmat mitä noista viro-saksa kauposta ostellut on olleet Maker's Mark ja Bulleit. Pieneen budjettiin otin viime tilauksessä läpällä sen perus litran Jim Beam potun. Hinta tais olla 17e. Ei vaan toimi mulle noi toisten mielestä oikeat viskit, sori siitä.

Mulla menee myös bourbonia ajoittain. Ne ns. paremmat mitä noista viro-saksa kauposta ostellut on olleet Maker's Mark ja Bulleit. Pieneen budjettiin otin viime tilauksessä läpällä sen perus litran Jim Beam potun. Hinta tais olla 17e. Ei vaan toimi mulle noi toisten mielestä oikeat viskit, sori siitä.

Makuasioista on turha kiistellä, mutta sanotaan näin, että viskeissä ja bourboneissa itse jätän ne halvimmat ja vähiten kypsytetyt kaupan hyllylle. Niissä on pistävä, terävä, tärpättimainen sivumaku. Sitten kypsytys tasoittaa sitä ja tuo tietynlaista pehmeyttä.

--

Viskeistä viimeeksi hankin Johnny Walker Blackkiä, joka on turvallinen valinta, vaan vähän kallis blended ja VAT 69, joka on mielestäni halvoista viskeistä paras. Minulla on ollut muitakin suosikkeja, mutta olen 90% varma, että seuraavana vuonna ei maistunutkaan samalta ja olivat muuttaneet reseptiä ainakin yhdessä. Tämä nyt vaan vinkiksi, jos meinaa viskejä tilata internetistä halvalla. Esim. Johnny Walker Red kannattaa ihan kaikkialla jättää vaan hyllyyn.

Viskeistä viimeeksi hankin Johnny Walker Blackkiä, joka on turvallinen valinta, vaan vähän kallis blended
Itse menen vähäiset viskin juontini joko tällä Black labelilla tai Bowmoren 12V single maltilla. Toki eivät ole ihan halvimpia kyykky viskejä, mutta pullo vuodessa kulutuksella ei aja itseään konkurssiin. Tilaillut Berling bottlesta aina satsin, kun vanhat on loppu.

Viskeistä viimeeksi hankin Johnny Walker Blackkiä, joka on turvallinen valinta, vaan vähän kallis blended ja VAT 69, joka on mielestäni halvoista viskeistä paras. Minulla on ollut muitakin suosikkeja, mutta olen 90% varma, että seuraavana vuonna ei maistunutkaan samalta ja olivat muuttaneet reseptiä ainakin yhdessä. Tämä nyt vaan vinkiksi, jos meinaa viskejä tilata internetistä halvalla. Esim. Johnny Walker Red kannattaa ihan kaikkialla jättää vaan hyllyyn.

Omia halppisviskisuosikkeja on nykyisin Islay Mist (blendi) ja Tamnavulin (single malt). Alkossakin alle neljän kympin puteleita eikä nuiden maussa ole oikeastaan mitään pahasti vialla. Kalliimmasta pitää löytyä jotain oikeasti erityisen positiivista makua että tarvitsee investoida enempi.

Omia halppisviskisuosikkeja on nykyisin Islay Mist (blendi) ja Tamnavulin (single malt). Alkossakin alle neljän kympin puteleita eikä nuiden maussa ole oikeastaan mitään pahasti vialla. Kalliimmasta pitää löytyä jotain oikeasti erityisen positiivista makua että tarvitsee investoida enempi.

Islay Mist on "ihan hyvää", ja sitäkin saa netin kaupoista.. Tässä kuva jostain kuitista:
1743144396485.png

Alkostore24

Tuo on Islay Mist enää tuohon hintaan, muut on nousseet. Itse pidän VAT 69:stä enemmän, ja se on tosiaan halpisviski myös. Islay Mistissä on voimakkaampi savu, siitä plussaa.

Suosittelen testaamaan Connemara peated single malttia jos tulee vastaan. Etenkin Tallinkin laivoilla tosi usein tarjouksessa, aikoinaan löytyi alksin valikoimista

Tarviiko tuonne superalkoon oikeasti lähetellä jotain infoja vielä fransberg tilauksen jälkeen? Alksin kautta tilatessa ei ainakaan tarvinnut
1000001477.png

Tarviiko tuonne superalkoon oikeasti lähetellä jotain infoja vielä fransberg tilauksen jälkeen? Alksin kautta tilatessa ei ainakaan tarvinnut

Uskoisin tuon olevan kulissia, eli todennäköisesti vaikka et laittaisikaan infoa, luovuttavat silti paketit kuriirille. Minua viisaampii korjatkoon, jos olen väärässä. Yrittävät kaikkensa vääntää tilaamisen etäostoksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 090
Jäsenet
76 960
Uusin jäsen
Köllimörö

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom