Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Viime vuonna lähettivät tullille jonkun koko tilauhistorian yhden laatikon vuoksi.
Esim myyjä luovuttaa kaikki henkilön tilaus tiedot.
Löytyiskö linkkiä johonkin esimerkkitapaukseen, vai onko kyseessä serkun kissalta kuultu uusi tornari tilaajien pelottelemiseksi? Tästä ketjusta hakemalla en löytänyt mitään.

Löytyiskö linkkiä johonkin esimerkkitapaukseen, vai onko kyseessä serkun kissalta kuultu uusi tornari tilaajien pelottelemiseksi? Tästä ketjusta hakemalla en löytänyt mitään.
En seuraa mitään muita ryhmiä joten täältä lukenut.Onko kirjoittaja poistanut kirjoituksensa? Mutta joka tapauksessa en tee tiliä enkä nauti ilmaisesta salmarista.

Viimeksi muokattu:
Jep,faktoja mielellään tänne eikä mitään täysiä arvauksia. Itse pyrin noudattamaan lakia ja käsittääkseni (tämä ei ole faktaa koska mistään sitä ei löydy) tilauksia voi tehdä täysin laillisesti kunhan tilaa niin että se myyjä osallistuu kuljetuksen järjestämiseen. Näin on esim suosittu Alks (ja Alkostar?) + Fransberg yhdistelmä. Näistä Tulli EI siis voi velottaa mitään. Tai voi tietysti velottaa mutta linjaus tällä hetkellä on että ei velota.

Ja tosiaan jos joku osaa kertoa tuon kumoavaa faktaa niin mielellään kuulen, tuossa itselläni on hieman päättelyä mukana.

Jep,faktoja mielellään tänne eikä mitään täysiä arvauksia. Itse pyrin noudattamaan lakia ja käsittääkseni (tämä ei ole faktaa koska mistään sitä ei löydy) tilauksia voi tehdä täysin laillisesti kunhan tilaa niin että se myyjä osallistuu kuljetuksen järjestämiseen. Näin on esim suosittu Alks (ja Alkostar?) + Fransberg yhdistelmä. Näistä Tulli EI siis voi velottaa mitään. Tai voi tietysti velottaa mutta linjaus tällä hetkellä on että ei velota.

Ja tosiaan jos joku osaa kertoa tuon kumoavaa faktaa niin mielellään kuulen, tuossa itselläni on hieman päättelyä mukana.
Toi osallistuuko myyjä kuljetukseen onkin tässä se kiistakapula missä jokaisella on oma tulkintansa.

En seuraa mitään muita ryhmiä joten täältä lukenut.Onko kirjoittaja poistanut kirjoituksensa? Mutta joka tapauksessa en tee tiliä enkä nauti ilmaisesta salmarista.
JOS tässä ketjussa olis sellasta joku kirjottanut, niin itseni lisäksi aivan varmasti moni muu ketjua autistisen aktiivisesti seuraava tietäisi asiasta ja vahvistaisi huhusi. Meistä useampi on lukenut jokaisen, tai miltei jokaisen kommentin viimisen parin vuoden aikana. Ja jos tollasen todistuksen joku olisi antanut, niin vaikka itse kommentti olisi joltai mennyt ohi, siitä nouseva keskustelu tuskin olisi jäänyt huomaamatta.

Itsekin olen tuota asiaa miettinyt, kun Superalko antaa mahdollisuuden poistaa tilaushistorian ja asiakastiedot, että voisiko viranomainen joskus käyttää ko. tietoja asiakasta vastaan. Enpä ole pyytänyt tietojen poistamista, koska vielä ei ole tässä ketjussa kukaan maininnut saaneensa jälkiveroja ja sanktioita tilaushistorian perusteella, tai ottanut asiaa muutenkaan puheeksi.

Vähän veikkaan että mikään tilaushistoria tai rahtikirja ei ole pätevä todiste vaan pitää olla todettu tilaus, eli tullin pitää avata jokaikinen paketti joista kuvittelevat veroilmoituksia verottajalle rustaavansa.
Pelkkä rahtikirja tai tilaushistoria ei riitä.

Tämä ei ihan taida pitää paikkaansa, sillä uuden lain mukaan etämyynnissä ostaja vastaa veroista yhdessä myyjän kanssa, eli jos myyjä ei maksa veroja, ostaja maksaa. Veronkorotusta tai rangaistusmaksua ei kuitenkaan peritä:

Alkoholin tilaaminen ulkomailta

Tämä ei ihan taida pitää paikkaansa, sillä uuden lain mukaan etämyynnissä ostaja vastaa veroista yhdessä myyjän kanssa, eli jos myyjä ei maksa veroja, ostaja maksaa. Veronkorotusta tai rangaistusmaksua ei kuitenkaan peritä:

Alkoholin tilaaminen ulkomailta
Aivan, tämä oli hyvä lisäys ja noinhan se menee.

Tuon selvittäminen ei tietenkään ole yksityishenkilölle oikein mahdollista eikä tuohon tarvi reagoida mitenkään (siis ei tarvi ilmoitella mihinkään tms), mutta tosiaan jos myyjätaho ei veroja maksa niin ne voi langeta tilaajalle. Tästä ei varmaan ole kenelläkään kokemusta? Mutta on noihin pykäliin listattu että teoriassa voisi olla mahdollistakin.

Muistan ton viestin, kun tyyliin vuoden sisään joku kirjoitteli, että lähetys oli joutunut tulliin. Sieltä oli pyydetty henkilön tilaushistoria myyjältä ja lyöty roimat laskut perään. Ei tietoa oliko trolli vai mitä.

EDIT:
Luultavasti täältä löytyy asiaan liittyviä viestejä:
Sittenhän kannattaisi jakaa ostot mahdollisimman moneen eri kauppaan riskin minimoimiseksi.

Tulipa ekaa kertaa tilattua tuolta Viking Discountilta kun sattui olemaan tarjoukset sopivasti että muutaman kympin säästin Alkostore24 verrattuna.
14.12 tilaus sisään VikingDiscount+shippii ja samantien OmaPostiin pärähtää kahden paketin seurannat
18.12 Viking ilmoittaa että lähetetty
19.12 Shippii antaa seurantakoodin joka ei tähän päivään mennessä toimi
27.12 paketit saapunut Postille
30.12 toimitus ovelle
Aika hyvin, 7 arkipäivää kesti tulla Suomeen ja 8. arkipäivä ne toimitettiin

Edellisellä sivulla oli puhetta pakkauksista ja nämä oli huonoiten pakatut lähetykset mitä olen vastaanottanut. Tilasin vain hanapakkauksia ja kaikki säilyi ehjänä, mutta niitä oli ladottu kolme vierekkäin kahteen riviin ja väliin taitettu pahvinpalanen. Alla ja päällä ei ollut mitään pahvilevyä. Ihan eri luokkaa esim tuon Alkostore24 kanssa

• Tykkää
Reactions: |le
Muistan ton viestin, kun tyyliin vuoden sisään joku kirjoitteli, että lähetys oli joutunut tulliin. Sieltä oli pyydetty henkilön tilaushistoria myyjältä ja lyöty roimat laskut perään. Ei tietoa oliko trolli vai mitä.

EDIT:
Luultavasti täältä löytyy asiaan liittyviä viestejä:
Muistan myös tuommoisen viestin nähneeni. Totta tai ei

JOS tässä ketjussa olis sellasta joku kirjottanut, niin itseni lisäksi aivan varmasti moni muu ketjua autistisen aktiivisesti seuraava tietäisi asiasta ja vahvistaisi huhusi. Meistä useampi on lukenut jokaisen, tai miltei jokaisen kommentin viimisen parin vuoden aikana. Ja jos tollasen todistuksen joku olisi antanut, niin vaikka itse kommentti olisi joltai mennyt ohi, siitä nouseva keskustelu tuskin olisi jäänyt huomaamatta.

Itsekin olen tuota asiaa miettinyt, kun Superalko antaa mahdollisuuden poistaa tilaushistorian ja asiakastiedot, että voisiko viranomainen joskus käyttää ko. tietoja asiakasta vastaan. Enpä ole pyytänyt tietojen poistamista, koska vielä ei ole tässä ketjussa kukaan maininnut saaneensa jälkiveroja ja sanktioita tilaushistorian perusteella, tai ottanut asiaa muutenkaan puheeksi.
Joko tiedät asiasta?

Joko tiedät asiasta?
Joo, pahoittelut epäluulosta, ja kiitos linkistä @Kamikaze. Näköjään vajaa pari vuotta sitten (3/23) näin on ketjussa kerrottu, eikä enää tarvii sen suhteen spekuloida. Syytän omaa (ja näköjään muidenkin) huonoa mustia. (Tai kait noita lyhyitä kausia on, kun foorumin kyttääminen jää vähemmälle, kun sivutolkulla toistetaan jotain yhtä ja samaa asiaa, joka itselle on vähemmän merkityksellinen.)

Fransulta tulee spostia jossa seuranta koodit

E: ja pitäs näkyä omapostissa saman tien, jostain syystä ei mulla nyt näy mutta aiemmin on tullu heti sinnekkin kun lähtee varastolta

Kyllä ne jossain vaiheessa tulee
Turha näitä on vatvoa ja kysellä täällä ryhmässä.. minun mielestä turhia viestejä ketjuun kaikki tilaus aikatauluihin liittyvät

Eipä sitä tiedä milloin ne paketit sieltä varastolta lähtevät. "Order complete" viesti kun tulee, niin se tarkoittaa vaan että paketti on valmiina noudettavaksi varastolta. Saattaa lähteä samana päivänä liikkeelle, tai sitten muutama päivä myöhemmin, riippuen miten ehtivät paketteja hakemaan.

Oma 23.12 tehty kroatian tilaus näyttääkin juuri lähteneen Vantaalta, ja pitäisi olla huomenna ovella. Jostain syystä alksin sivuilla lukee yhä "transa ok", eli tilaus olisi mukamas yhä käsittelyssä. Eikä tuota "order complete" viestiä edes ole vielä tullut :confused2:

Kyllä ne jossain vaiheessa tulee
Turha näitä on vatvoa ja kysellä täällä ryhmässä.. minun mielestä turhia viestejä ketjuun kaikki tilaus aikatauluihin liittyvät
Lainasikko väärää viestiä vai? En minä oo mitään kyselly ja tiedän kyllä missä omat paketit on tulossa. Eikö tämä topikki juurikin ole alkoholin tilaamisesta ulkomailta ja siihen liittyy kuljetus isona osana?

Lainasikko väärää viestiä vai? En minä oo mitään kyselly ja tiedän kyllä missä omat paketit on tulossa. Eikö tämä topikki juurikin ole alkoholin tilaamisesta ulkomailta ja siihen liittyy kuljetus isona osana?

Kuljetus toki liittyy isona osana mutta näitä samanlaisia viestejä tulee liukuhihnalta. Jos jää tulliin tai kestää kuukauden paketin tulo sitten voi asiasta avautua..

kaua normaalisti menee alks+fransberg? ei oo vielä tullut suomeen ja tilattu 25.12

Saksasta semmonen 4-10 arkipäivää, Kroatiasta ehkä 8-15 arkipäivää. Pyhinä ja viikonloppuna ei pahemmin pakata tilauksia tai noudeta niitä varastolta. Jo lähteneet paketit kuitenkin liikkuu jonkun verran maiden ja kaupunkien välillä, vaikkei seuranta päivity. Lisäksi juhlapyhiä vasten on isommat tilausjonot kuin muuten, pelkkään pakkaamiseen voi mennä yli viikko. Tätä kirjoittaessa sun tilaus on ollut sisällä vasta 3 arkipäivää, joten turha kuumotella vielä.

Statistiikka

Viestiketjuista
263 388
Jäsenet
75 148
Uusin jäsen
LikainenHarry

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom