- Liittynyt
- 20.10.2016
- Viestejä
- 2 462
Se on eriasia. Mutta se että Norrlog mainostaa alkoholikuljetuksia ei muuta tilannetta miksikään.
No se linkkiyhteys on varmasti juurikin noiden mainostettujen firmojen kanssa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se on eriasia. Mutta se että Norrlog mainostaa alkoholikuljetuksia ei muuta tilannetta miksikään.
Ei tossa mitään siitä sanottu vaan että kuljettaa niiden kamoja. Kumppani on eri asia kuin "ohjaaminen tiettyyn kuljetusliikkeeseen". Ei se tarkoita vielä yhteistä tietokantaa (joka niillä todennäköisesti kuitenkin on).No se linkkiyhteys on varmasti juurikin noiden mainostettujen firmojen kanssa
No se linkkiyhteys on varmasti juurikin noiden mainostettujen firmojen kanssa
Tuo voinee olla kummin vain? Periaatteessa pelkällä tilausnumerolla kuljetusliike voi pystyä hakemaan ja siinä ei sitten olisi muuta linkkiä/tiedonvaihtoa (ostaja verovelvollinen).. Tai sitten ei. Luultavasti siellä kulkee enemmänkin tietoja kaupasta kuljettajalle. Hankala kuluttajan tätä arpoa.Tiedän, mutta se linkkiyhteys (kuljetustilauksessa riittää alkomyyjän tilausnumero) kertoo sen, että siellä on olemassa yhteys myyjän-toimittajan välillä ja tämähän oli etämyyntiä?
Verottajan ohjeet ovat aika epäselvät, mutta sellaisen vaikutelman saa, että kyseessä voi olla etämyynti, vaikka mitään linkkiä kuljetusliikkeelle ei annettaisikaan:Se pitäisi olla toiseen suuntaan, eli myyjän sivuilta Norrlogin sivuille.
Ja tuo Beerdome.cz paketti tuli eilen 14.2.2023, eli 19 päivää tilauksesta. Ei tullut kotia vaan piti käydä paikallisesta postista hakemassa. Pahvilaatikko näytti siltä että on kaljat vähän saattaneet matkalla hölskyä, laatikossa kun oli nyrkin kokoisia reikiä. Tästä huolimatta tölkit näytti silti olevan ehjiä. Pakkauksessa oltiin käytetty reilusti semmoista pahvipaperia tiivisteenä. Tuotteet pitkällä päiväyksellä (11/23) ja sitä mitä pitikin. Tulli ei pakettiin ollut koskenut.26.1. tehty tilaus. 2.2. lähettivät seurantakoodin. Koodi aktivoitui vasta eilen 8.2. Eli viikonpäivät meni minullakin että rupesi toimimaan. Nyt näyttäisi että olisi jo puolassa tulossa. Odotellaan...
Joo ja vielä halvemmaksi, kun hakisi itse Virosta tai LatviastaValmisteveron ja postien kanssa tulee tuotteet kalliinmaksi kun kävis läheltä hakeen vastaavat tuotteet alkosta ja oluset halvasta kaupasta.
Valmisteveron ja postien kanssa tulee tuotteet kalliinmaksi kun kävis läheltä hakeen vastaavat tuotteet alkosta ja oluset halvasta kaupasta.
Saaga jatkuu, sain eilen soiton, tänään jopa vastailinkin.Mä oon tilaillut drinksut.comista hartsun keltaista yleensä, toistaiseksi kaikki ovat tulleet perille tosi hyvin, parissa viikossa.
Nyt laitoin 3x24 22.12.2022 sisälle ja vastasivat s-postiin 11.1.2023 että on ollut joulua ja tilaamani juomat loppu.
11.1.2023 on kuulemma kuljetusyhtiö hakenut juomat, mutta tilauksen tila on "käsittelyssä", eikä toiseen s-postiin ole vastattu.
Ekaan vastauksena tuli ihan härmää vaikka juttelin engelskaa sinnepäin.
Tais olla vika kerta tilatessa, eli lonkerokauppoja etsiskellään kanssa.
Valmisteveron ja postien kanssa tulee tuotteet kalliinmaksi kun kävis läheltä hakeen vastaavat tuotteet alkosta ja oluset halvasta kaupasta.
Ja tuo Beerdome.cz paketti tuli eilen 14.2.2023, eli 19 päivää tilauksesta. Ei tullut kotia vaan piti käydä paikallisesta postista hakemassa. Pahvilaatikko näytti siltä että on kaljat vähän saattaneet matkalla hölskyä, laatikossa kun oli nyrkin kokoisia reikiä. Tästä huolimatta tölkit näytti silti olevan ehjiä. Pakkauksessa oltiin käytetty reilusti semmoista pahvipaperia tiivisteenä. Tuotteet pitkällä päiväyksellä (11/23) ja sitä mitä pitikin. Tulli ei pakettiin ollut koskenut.
Eli tämä tilaus ainakin meni onnellisesti maaliin.
Sinne tais jäädä juomasi. Valmistaudu tappelemaan rahoistasi.Tässä uusi todella vakuuttava viesti Pirjolta
Hei!
Jos ette ole saaneet tuotteita, vaikuttaa siltä, että tässä tapauksessa verovelvollinen onkin myyjä. Tuotteet vapautetaan sen jälkeen, kun myyjä on maksanut näistä verot.
Eli en voi valitettavasti auttaa tässä asiassa enempää.
Ystävällisin terveisin,
Pirjo
Verotarkastaja, Verohallinto
Nämä saapuivat tänään. Molemmat kuljetuslaatikot tulivat samalla kertaa vaikka toisen seurantakoodi ei toiminutkaan missään vaiheessa.Itsekin tilasin molempia (vihreä ja pinkki) tarjouslonkeroita pakkauslaatikollisen kuun ensimmäinen päivä. Toinen laatikko näkyy matkahuollon seurannassa, toista ei vielä näy (ekat pari päivitystä näkyy universal trackingin kautta mutta ei ole ikinä saapunut lajittelukeskukseen). Saa nähdä tuleekokaan koskaan...
Normaalisti on kyllä itselle pelannut Alks hyvin, tosin vain yhden laatikon tilannut nyt tehovalvonnan aikana (se tuli perille normaalisti). Paljon tavallista pidempään on kyllä tällä kertaa kestänyt, aina ennen tullut alle viikossa perille (en ole tilannut ruuhka aikoina).
Jet Express | kuller.ee/fi |
VENIPAK | venipak.ee/en |
FBS delivery | www.kuljetussuomeen.fi; www.finbaltdelivery.eu; www.swedbaltdelivery.eu |
DPD | www.dpd.com/ee/en |
VOLTS | volts.ee |
info@viinarannasta.ee | tai palvelunumerot | +372 55560021 |
Johtaja: | Imre Poll | +372 6667372 |
Ostojohtaja: | Martin Penu | +372 6667373 |
Shippii huono vastaamaan, ja ei varmasti ole shippii pyytänyt lähetystä hävittämään Upsille vaan viestiä, vastaavat yleensä päivässä. Oman paketin tuhosivat viikko sitten, myös saatesanoin takaisin shippiille, mutta laitoin upsille, että lähettäkää jäljellä olevat uudessa paketissa, no ne lähetti, ja olikin vain 1 tölkki rikki ja noudon sijaan laittoivat ovelle kuljetuksen.Jaahas, UPS taas kämmäilee. Alkostar+Shippii/UPS -kombo, ja nyt seuranta näyttää tältä. Jo viikko sitten keskiviikkona muistaakseni UPS:n seurannassa olivat jo viemässä pakettia noutopisteeseen, mutta sitten ei päätynytkään perille asti, ja nyt on tuollainen viesti seurannassa. Mitähän tuo nyt edes tarkoittaa? Siinä on aikamoinen ero puuttuuko tavaroita vai onko paketti hävitetty (!). Kannattaako tässä alkaa itse setvimään asiaa vai odottaa Shippiin tai jonkun muun yhteydenottoa tms? Sen verran jo tein että eilen mailasin Shippiille asiasta, mutta arvatenkin ei sieltä ainakaan vielä ole vastattu.
Alko24+ sivuilla minusta ainoa missä nähnyt tämän selvästi, että on linkki sinne kuljetusfirman sivulle ja "tilaa täältä".Se pitäisi olla toiseen suuntaan, eli myyjän sivuilta Norrlogin sivuille.
Tänään tuli tasan kuukausi Netpris-tilauksestani. Shippiiltä ei edelleenkään mitään vastausta kolmeen eri viestiini. Tilanne seisonut tilassa "Odotamme tilausta kaupasta Shippii" 16.1 alkaen. Toki lakkokin hankaloittaa nyt toimituksia entisestään, mutta kun tulisi jotain infoa lähetyksen olinpaikasta.Shippiiltä ei vieläkään kahteen yrittämään vastausta 16.1 tilaukseeni, mutta Budbeelta seuraavanlainen:
Kiitos viestistäsi!
Näen, että tilauksesi on rekisteröity Budbee-toimitukseksi Shippiin toimesta, mutta se ei vielä ole saapunut Budbeelle. Kun tilaus lajitellaan sinua lähimpänä olevassa terminaalissa, varataan sille samalla toimitus. Saat tästä ilmoituksen tekstiviestitse tai Budbee-sovelluksessa, mikäli sinulla on se käytössäsi. Pääset silloin myös tarvittaessa siirtämään toimituksen toiselle päivälle.
Huomioithan, että Shippiin tilauksissa voi kestä jopa kaksi viikkoa, ennen kuin paketit ovat saapuneet Suomeen toimitettaviksi. Valitettavasti emme näe pakettien sijaintitietoja, ennen kuin ne ovat saapuneet Budbeen terminaaliin Helsinkiin, missä ne ensimmäisen kerran skannataan Budbeen toimesta. Paketit kuljetetaan laivarahtina Saksasta Suomeen.
Jos toimituksesi rekisteröinnistä on kulunut reilusti yli kaksi viikkoa, voit olla yhteydessä Shippiihin asiasta (contact@shippii.com). Muussa tapauksessa suosittelemme odottamaan.
Ystävällisin terveisin,
Ira - Budbee
Oletko kysynyt hangon tullista? jos on sinne jäänytTänään tuli tasan kuukausi Netpris-tilauksestani. Shippiiltä ei edelleenkään mitään vastausta kolmeen eri viestiini. Tilanne seisonut tilassa "Odotamme tilausta kaupasta Shippii" 16.1 alkaen. Toki lakkokin hankaloittaa nyt toimituksia entisestään, mutta kun tulisi jotain infoa lähetyksen olinpaikasta.
Noniin, UPS:lta tuli seuraava vastaus, kun kyselin voivatko toimittaa minulle sen mitä paketista on jäljellä:Shippii huono vastaamaan, ja ei varmasti ole shippii pyytänyt lähetystä hävittämään Upsille vaan viestiä, vastaavat yleensä päivässä. Oman paketin tuhosivat viikko sitten, myös saatesanoin takaisin shippiille, mutta laitoin upsille, että lähettäkää jäljellä olevat uudessa paketissa, no ne lähetti, ja olikin vain 1 tölkki rikki ja noudon sijaan laittoivat ovelle kuljetuksen.
En myöskään kyllä usko, että Shippii pyytää tuhoamaan lähetyksiä, mutta UPS:n viestistä käy nyt kyllä hyvin selväksi, että ovat sen kuitenkin tehneet, oli lupa tai ei. Liekö kuuririlla ollut juomavarastot ehtymässä?Valitettavasti se ei ole enää mahdollista, lähetys on jo hävitetty pois
Otathan yhteyttä lähettäjääsi
Kiitos ja mukavaa päivää
Tuota FBS Deliveryä suosittelen välttämään. Itse tilasin vuoden alussa kotiinkuljetuksen tuolta. No ei tullut vaan noutopisteeseen meni. Tietysti maksu meni kotiinkuljetuksesta. Eivät vastaillut useampaan sähköpostiin.Jatkan. Onko kukaan tuolta superalkosta tilannut tuolla etämyynti tyylillä? Huomasin, että sivuilla myös se mahdollisuus mainittu.
Kuljetus
Kuinka voin tilata tuotteita toimitettavaksi kotiovellesi
(etäosto ja etämyynti)
Etäosto:
1) tee tilaus verkkokaupassa
2) tarkista tilauksesta tilattavien tavaroiden paino
3) valitse kuljetusliike, joka toimittaa tavarat.
Virosta toisin EU maihin toimitta tavara esimerkiksi seuraavat kuljetusliikkeet
4) lähetä myyjälle tieto (mikä kuljetusliike noutaa tavarat ja milloin) osoitteeseen info@viinarannasta.ee
Jet Express kuller.ee/fi VENIPAK venipak.ee/en FBS delivery www.kuljetussuomeen.fi; www.finbaltdelivery.eu; www.swedbaltdelivery.eu DPD www.dpd.com/ee/en VOLTS volts.ee
Etämyynti:
1) tee tilaus verkkokaupassa ja ilmoita, että haluaisit käyttää etämyyntiä ja myyjä järjestä kuljetuksen
2) sovi myyjään kanssa etämyynnin palvelu maksusta (verot, kuljetus)
3) sovi myyjän kanssa toimitus aika
info@viinarannasta.ee tai palvelunumerot +372 55560021 Johtaja: Imre Poll +372 6667372 Ostojohtaja: Martin Penu +372 6667373
Kevennyksen ja uteliaisuuden vuoksi, miten tämän muotoilisi ChatGPT?EDIT: Jos saatte veroseuraamuksia, niin tähän verottajan ohjeeseen kannattaa vedota vastineessa.
ChatGPT sanoi:Arvoisa veroviranomainen,
Olen vastaanottanut veropäätöksen koskien alkoholitilausta, jonka tein kuluvan vuoden aikana. Olen eri mieltä veropäätöksessä esitetyistä veron määräytymisperusteista, sillä pidän päätöstä virheellisenä.
Perustelen valitustani verottajan ohjeella, jossa todetaan, että jos myyjällä on sopimus kuljetusliikkeen kanssa yksityishenkilön tilaamien tuotteiden kuljettamisesta, kyseessä on etämyynti. Tällöin kuljetusliikkeen tehtävä on kuljettaa tuotteet nimenomaan myyjän eikä asiakkaan puolesta. Kuljetus järjestetään myyjän puolesta myös silloin, kun myyjän ja kuljetusliikkeen välillä on kuljetuspalveluihin liittyvä puitesopimus.
Haluan korostaa, että minulla oli tilatessani alkoholia verkosta sopimus kuljetusliikkeen kanssa, joka kuljetti tuotteet nimenomaan myyjän puolesta. Olen siis asiakas, joka on hyödyntänyt myyjän ja kuljetusliikkeen välistä yhteistyötä. Tämä kuljetusliikkeen järjestämä kuljetus ei ole yksityishenkilön itsenäisesti sopima kuljetus.
Siksi vetoan verottajan ohjeeseen ja pyydän, että veropäätös tarkistetaan uudelleen. Pyydän, että veron määrä lasketaan uudelleen ottaen huomioon, että olen hyödyntänyt myyjän ja kuljetusliikkeen välistä yhteistyötä tilatessani alkoholia.
Toivon, että asia saadaan korjattua mahdollisimman pian.
Ystävällisin terveisin,
[oma nimi]
Missä menee raja minkälaisella päiväyksellä olevista kannattaa jälkikäteen mutista? Omasta mielestä reilussa kuukausessa parastaennen päiväyksen kohtaava olut vähän yskähtää täydellä rahalla.
Paljon puhetta laatikoista, mutta onko kellään jäänyt (tai onko tietoa) koko palletti tulliin? Yksittäisiä laatikoita mullekin on tullu läpi ilman ongelmia.
Paljon puhetta laatikoista, mutta onko kellään jäänyt (tai onko tietoa) koko palletti tulliin? Yksittäisiä laatikoita mullekin on tullu läpi ilman ongelmia.
Tilaus tehty 10.12.22 Alkostore24:stä ja kuljetus shippiin kautta. 12.12.22 on minulle ilmoitettu että tuotteet valmiita kuljetukseen. Shippii aloitti kuljetuksen hakemalla tuotteet kuitenkin vasta 29.12.22. Toimitusajat eivät siis paikkaansa pitäneet. Seurantakoodi ei toiminut missään vaiheessa ja asiakaspalvelu ei ihan joka kerta vastannut viesteihin mutta joihinkin kuitenkin. Vastasivat mm että tuotteet saattaa olla tullissa, kun kyselin miksi seuranta ei toimi ja missä tuotteet ovat. Muuten hyvä mutta eivät siinä vaiheessa olleet edes vielä hakeneet tilaustani Alkostore24:stä. 1.2.23 yks kaks tuli postilta ilmoitus kotiintoimituksesta. Tuotteet tulivat 2.2.23 pihaan vaikka usko meinasikin loppua. Posti oli trukilla onnistunut rikkomaan 6kpl tölkkejä lavasta mutta muuten kaikki kunnossa ja tavarat perillä. Olihan lavassa tullin siniset teipit muistona pitkästä matkasta. Nyt sitten odotellaan tuleeko perästä kuulumaan. Kuvassa ei teippi näy enkä edes heti sitä huomannut.
Olen kyllä lukenut paljon että keskittyvät tullissa ja verohallinnolla perkaamaan ennemmin etämyyntiä eikä niinkään yksityishenkilön tilauksia, koska yrityksen kun saavat kiinni saavat verottaa kerralla kaikki myynnit. Näin ollen saavat enemmän veroja kuin yksityishenkilöiden yksittäisistä tilauksista.
1.helmikuuta tilattua alksilta kroatiasta 3 lonkero-salkkua, kuljetus fransberg. Tänään 17.helmikuuta paketti tuli kuljetusliikkeen kaveri tuomaan ja naureskeltiin tuolle valtion propagandalle jota suoltavat, oli aika monta pakettia autossa muitakin jossa piti todentaa paketin saaja henkkareineen ja samanlaisia 3-12 salkun laatikkoja oli paljon. Ei näkynyt tullin tarroi,teippei mitä lie paketissa.
Jotenkin tuntuisi uskomattomalta jos tulli ei ottaisi kaikkia havaitsemiaan "laittomia" toimituksia sivuun.Eipä se paljon lohduta niitä, joilla ei mennyt lähetykset tullin läpi, että sinun lähetyksesi meni.
Mutta onneksi olkoon ja itse asiassa hyvä, että kerrot täällä. Näiden kertomusten perusteella näyttää siltä, että tulli on enemmän kiinnostunut takavarikoimaan väkeviä kuin noita lonkeroita/oluita. Varmaksi tuskin kukaan pystyy sanomaan, mutta tällä sivulla lienee tilattu vain väkeviä noissa tulliinjääneissä?
Väkevistä niitä veroja saa enemmän, kaljasta ei hirveästi valtion kassaan kerry tullin takavarikoista. Sen voi jokainen laskea itse laskurilla.
Jotenkin tuntuisi uskomattomalta jos tulli ei ottaisi kaikkia havaitsemiaan "laittomia" toimituksia sivuun.
Väkevistä niitä veroja saa enemmän, kaljasta ei hirveästi valtion kassaan kerry tullin takavarikoista. Sen voi jokainen laskea itse laskurilla.
Ymmärrän täysin pointit, mutta kysyn koska en tiedä onko toimeenpanevalla taholla oikeuksia tehdä tuollaista priorisointia?Lisäksi vievät vähemmän varastotilaa.
Ei taida tilat ja resurssit riittää tuohon. Puhumme miljoonista litroista.
Ymmärrän täysin pointit, mutta kysyn koska en tiedä onko toimeenpanevalla taholla oikeuksia tehdä tuollaista priorisointia?
Aika sama tilanne. 26.1 tilattu, 9.2 tuli DHL koodi. Ei ole sen jälkeen mitään kuulunut. Onneksi ei tarvi kuivin suin odotella.Tsau.
Beerdome cz 25.1 kaksi koria kaljaa. 6.2 sain mailiin DHL tracking koodin, joka oli JJD ja 21 numeroa. Wtf? 21 numeroa, eikö niiden pitäisi olla kymmenen...
Koodi ei ole toiminut sen jälkeen. Tänään, 17.2 kaljat ei ole tulleet. Kai ne sieltä tulee, mutta imo aika pitkään nyt kestää ja vähän korpee kun ei mitään tietoa paketin sijainnista.
Täällä myös, 28.1. Ja 9.2.Aika sama tilanne. 26.1 tilattu, 9.2 tuli DHL koodi. Ei ole sen jälkeen mitään kuulunut. Onneksi ei tarvi kuivin suin odotella.