Olen itse töissä yhdessä nettikaupassa ja olen oikeasti kiinnostunut, että mikä on täällä tavoite.
Oletteko miettineet nyt vaikka tätä Pullo24.fi hommaa - jos joku tarjoaa juomaa -40% alennuksella niin voisiko olla niin että tarjous jolla ei kauppias voi kertakaikkiaan tienata mitään ei olekaan tosi ?
Jos sivuilta ei löydy edes yrityksen nimeä joka on homman takana niin eikö se herätä kysymyksiä ?
Jos kauppias myy tuotetta hintaan joka ei voi sisältää alvia ja paikallisia veroja (Pullo24.fi tapauksessa siis Eestin) puhumattakaan siitä, että kauppias voisi edes teoriassa tienata yhtään mitään - ehkä tarjous on liian hyvää ollakseen totta ?
Mutta tämä vain tällaisen ajatuksena ...
Ei muuten kannata uskoa kaikkia mitä verottajan (tässä tapuksessa yksittäisen virkailijan/virkailijoiden aloitteesta) sivuilla julkaistaan verovelvollisuudesta - laki kuitenkin ratkaisee asian viimekädessä.
Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.
www.finlex.fi
Laissa määritellään yhdeksi verovelvollisuuden perusteeksi tämä:
"4) se, joka pitää hallussaan sellaisia valmisteveron alaisia tuotteita, joista ei ole valmisteveroja suoritettu Suomessa, tai osallistuu tällaisten tuotteiden hallussapitoon väliaikaisen verottomuuden järjestelmän ulkopuolella;"
eli huolimatta siitä mitä ajatellaan kauppiaan mahdollisesta verovelvollisuudesta niin lain mukaan verovellinen on myös ostaja joka pitää hallussaan verottamattomia tuotteita ... eli ei kannata antaa liikaa tilaa itsepetokselle.