Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Itse laitoin tilauksen eilen Alko24plus kautta, 9 salkkua olutta, eli 3 big bucks laatikkoa shippiin kautta. 50e toimitus ja tuli tänään ilmoitus että lähetetty ja olisi keskiviikkona perillä. Toistaiseksi vaikuttaa lupaavalta kun jännitin, että ehtiikö vielä juhannukseksi.
Mulla aina mennyt UPS toimituksella vähintään kaksi viikkoa, viimeksi tilannut 19.5 Alkojuomista ja rahtikirjat luotu, mutta UPS ei ole vieläkään hakenut paketteja...viikon päähän tuli UPS toimituspäivä, nyt näyttää että toimituspäivä ilmoitetaan lähiaikoina.
 
Superalko.de tilauksesta jäi 3ltk puuttumaan ja pulju ei vastaile sähköposteihin nähtävästi ollenkaan.
Reagoikohan Paypalin disputeen vähän innokkaammin.
 
Kuukausi alkaa olee täynnä kun superalko.de laitoin tilauksen. Tavara alko-ovelle mukaan lähteny 26.5. eikä ole näkynyt.
Tuli siis kaks tilausta samalla, eka ja vika kerta ku tilaan superalkosta yhtään mitään.
 
Kieltämättä houkuttelevat hinnat ja ennen kaikkea valikoima on Superalko.de:ssä, mutta ei kyllä uskalla tilisiirrolla tilailla. Varsinkin kun tämänhetkiset kokemukset porukalla on mitä on. Toivottavasti ei muutkaan tilaa, niin jää Superalkon pojille enemmän aikaa laittaa maksutavat ja systeemit kuntoon.
 
Posti toi lavan pihaan. Hinnaltaan on tosiaan ylivertainen tällä hetkellä, eli mitään muuta laitosta en voi suositella.

Edit. Muistini on väärässä, kaveri oli vastaanottamassa lastia ja sano, että ei ollu Postin ukko. Mutta eipä muistanu hänkään firmaa.
Ok, no aika samahan tuo on kunhan vain tuo perille asti lavan :)
 
Ööh, oletat aina saavasi tilauksen pikarahtina? Ihan normaalia tuollainen yli viikon toimitusaika..
Mulle sanottiin 3 viikkoa sitten että ens viikolla, sit piti tulla viime viikolla ja sitten että viimeistään ensi viikolla... Että öööh oletan saavani tilauksen kuukaudessa... varsinkin kun alunperin tilauksen piti lähteä jo heti samana viikkona kun tilauksen tein.
 
Kuukausi alkaa olee täynnä kun superalko.de laitoin tilauksen. Tavara alko-ovelle mukaan lähteny 26.5. eikä ole näkynyt.
Tuli siis kaks tilausta samalla, eka ja vika kerta ku tilaan superalkosta yhtään mitään.
Sama juttu, kuukausipäivää viettää tilaus. Alkoovelle tuli jo yli viikko sitten seurantakoodit, mutta ne ei toimi edelleenkään.

On kyllä heikko suoritus superalko.de:ltä ja en voi suositella.
 
Mä sain seurantakoodin jo 5.5. ja kun heille sillon laitoin chatissa viestin että kuljetus maksettu niin he sanoivat että juu tilaus on mennyt jo eteenpäin ja tilaus ehtii sen viikon runkokuljetukseen että ens viikolla pitäs olla toimitus perillä... No sitten sähköpostikin heiltä tuli 18.5 että tilaus on runkokuljetuksessa ja saapuu mulle seuraavalla viikolla.. mut ohan sekin totta että aina tulee seuraava viikko..
 
19.5 tilattu Alks saksan paketti tänään tullu Matkahuoltoon. Toivottavasti siellä on mitä pitääkin :D
Kroatian Alks tuli jo viikko takaperin.
 
Dionysos Trading LTD/Netlux
Nuolitie 9
01740 Vantaa



0400 547 947
info@alkoovelle.com
www.alkoovelle.com
BG206569284

Superalko.lv lähetys firma mikä mukana toiminnassa. Suomea puhuva ukko mikä kiistää kaiken, vastailee puhelimeen eikä liity mihinkään mitenkään. Pankkitili de alkuinen Saksaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tilaus tehty drinksut komiin tossa viimeviikon perjantaina ja perille.eu:sta kuljetus, drinksuilta sain tilausvahvistuksen, mutta perille eu:sta ei tullut mitään kuittausta että kuljetus maksettu, onko normaalia?
Tilasin itse viime viikon torstaina pari laatikkoa, eikä tullut perille.eusta mitään infoa. Tänään ilmestyi OmaPostiin kaksi lähetystä "ei vielä saapunut Postille" -tilassa.
 
Koska on tilauksesi onnistunut ? Lähiaikoina?

Superalko lv tilaus eteni mulla näin (kuletus alkoovelle kautta)

tilattu 18.5
seuranta omapostiin 23.5
lähetys lajiteltu 31.5
kotiintoimitus soittamalla varmistettu 1.6 eli tänään

Ei moitittavaa, katotaan mitä tulee mutta tilauksessa oli parempia oluita ja yksittäisiä puolen litran tölkkejä 50kg ja yhdestä yksittäisestä 0.5l tölsästä ilmoitettiin ettei ole ja palautettiin rahat 0,85e

Tuohon edit että kaikki oli OK, 3xleffe oli yhdessä lootassa ilman pehmusteita mustaan kelmuun kääritty, toisessa laatikossa 2xleffeä + ~10 irtotölsää pehmusteiden kanssa.

vai oletko superalkon palkkalistoilla? kun muut ei saa. kattelin vaa tuoretta nimimerkkiä.

Olen palkkalistoilla mutta ihan muun firman. Toki jos kattoo mun postauksia niin voisin olla shippiin, superalko de ja lv ja alkoovelle listoilla, tilaushistoria toki +10v vaikka nick ei vanha olekkaan.

Edit2 - pic or didnt happen
leffe.jpg

Päiväystä melko hintsusti tummassa jälellä (eikä blondessakaan kovin kauhiasti), onneksi vain yks yksikkö,
 
Viimeksi muokattu:
Elämäni kolmas tilaus, tällä kertaa Superalko.de ja Shippiin kautta UPS -kuljetus ja nyt kuljetus sakkaa todella pahasti.
Laatikoista 4/5 on Suomessa. Yhtä pitää itse selvittää, että onko noudettu tai mitä? Superalko ei ole vastannut sähköpostiin.

Maanantaista asti on pitänyt lastin saapua vaan ei. Silloin vaihtui seurantaan että toimitusta yritetty, vastaanottajaa ei tavoitettu. Sama tiistaina. Kuitenkaan ovipuhelin tai puhelin ei ole soinut, joten mahdoton vastaanottaa. Keskiviikkopäivän lähetys oli varastossa ja torstaiaamun jälkeen ollut matkalla.

UPS Aspaan soitettu päivittäin, yrittävät viestiä paikalliselle toimijalle. Shippiille sähköpostia, ei vastaa. Mitähän tästä tulee?
UPS on viikon aikana edistynyt siten, että heillä on jonotiedotteena, että kaikkia muita kuin kriittisiä lähetyksiä tulisi seurata netissä ja virtuaaliavustaja neuvoo tarvittaessa. Minusta haiskahtaa isommilta ongelmilta...

Tais tulla kuiva loma ja juhannus. Otan kaikkia neuvoja vastaan ja en tietenkään tajunnut maksaa luottokortilla.
 
Elämäni kolmas tilaus, tällä kertaa Superalko.de ja Shippiin kautta UPS -kuljetus ja nyt kuljetus sakkaa todella pahasti.
Laatikoista 4/5 on Suomessa. Yhtä pitää itse selvittää, että onko noudettu tai mitä? Superalko ei ole vastannut sähköpostiin.

Maanantaista asti on pitänyt lastin saapua vaan ei. Silloin vaihtui seurantaan että toimitusta yritetty, vastaanottajaa ei tavoitettu. Sama tiistaina. Kuitenkaan ovipuhelin tai puhelin ei ole soinut, joten mahdoton vastaanottaa. Keskiviikkopäivän lähetys oli varastossa ja torstaiaamun jälkeen ollut matkalla.

UPS Aspaan soitettu päivittäin, yrittävät viestiä paikalliselle toimijalle. Shippiille sähköpostia, ei vastaa. Mitähän tästä tulee?
UPS on viikon aikana edistynyt siten, että heillä on jonotiedotteena, että kaikkia muita kuin kriittisiä lähetyksiä tulisi seurata netissä ja virtuaaliavustaja neuvoo tarvittaessa. Minusta haiskahtaa isommilta ongelmilta...

Tais tulla kuiva loma ja juhannus. Otan kaikkia neuvoja vastaan ja en tietenkään tajunnut maksaa luottokortilla.
Kiljupanos käymään.. Todella paska homma
 
Nyt kun tuo superalko.de alkaa haisemaan kunnolla ja keskustelua varmasti riittää vielä pitkään niin luon sille oman ketjun. En pelkästään sillä etteikö "tukkisi" tätä ketjua, mutta saisi näkyvyyttä hakukoneissa eikä tieto sekoittuisi muihin asiallisemmin toimivien firmojen keskusteluihin. Jos koette oman ketjun tarpeeliseksi niin ottakaa seurantaan: Superalko.de HUIJAUS! kokemukset, tilausseuranta
 
Loppui itsellä juomien tilaaminen, koska Shippii perseilee jatkuvasti lähetyksien kanssa ja näköjään myös yleisellä tasolla.

Pari edellistä Netpris lähetystä on tullut UPS:llä Shippiin kautta ja niissä on ollut älyttömiä viiveitä ja muita ongelmia.
Netpris ilmoittaa kyllä tilauksen lähetyksestä, mutta Shippiin tai UPS:n seurannassa ei näy muuta kuin, että lähetys on luotu järjestelmään.
Edellisellä kerralla kysyin parin viikon jälkeen Netprisiltä, että ovatko oikeasti lähettäneet jotain ja yhtäkkiä seuranta päivittyi aiemmasta " Shipper created a label, UPS has not received the package yet. " -statuksesta ja lähetys oli noudettavissa seuraavana päivänä lähimmästä Access Pointista :asif:

Viimeisin (ja näillä näkymin viimeinen) tilaus on tehty ja maksettu 7.5.2022. Sekin jumitti alkuun samassa " Shipper created a label, UPS has not received the package yet. " statuksessa, mutta 18.5 lähetys saapui Suomeen.
Lähetystä ei kuulunut ja seurannan mukaan se oli UPS:n varastolla Vantaalla. 25.5 UPS:n seurantaan ilmestyi tieto, että lähetys palautetaan lähettäjälle. Ennen tätä seurannassa ei näkynyt ainuttakaan toimitukseen liittyvää tapahtumaa, vaan paketti oli pelkästään varastolla.
Otin yhteyttä UPS:n aspaan josta sanottiin, että pakettia on yritetty toimittaa, mutta että se ei ole onnistunut, koska joko osoite on väärin tai ovikoodi puuttuu. Kysyin että miksei seurannassa näy mitään tapahtumia toimitusyrityksistä, miksei mitään yhteydenottoa ole tullut ja miksei lähetystä ole
viety yhteen UPS:n Access Pointeista (kuten useasti ennenkin), joita tässä lähistöllä on vähintään kolme kappaletta. Aspa lupasi "yrittää" saada palautuksen vielä peruttua ja laitettua lähetyksen menemään lähimpään toimipaikkaan. Pian tämän jälkeen seurantaan ilmestyikin tapahtuma toimitusyrityksestä, joka oli "tehty" samana päivänä kun lähetys saapui maahan.

No, palautus saatiin ilmeisesti peruttua, mutta 27.5 oli taas "tapahtunut" epäonnistunut toimitusyritys ja 32 minuuttia myöhemmin lähetys olikin jo palautettu lähettäjälle. Ilmeisesti myös kaikki > 3 Access Pointia oli saavuttamattomissa, väärän osoitteen ja puuttuvan ovikoodin lisäksi :tdown: Tuolta osin aika ripeää toimintaa, kun ajoaika täältä sinne UPS:n Vantaan varastolle on suunnilleen tuota luokkaa, jos ajaa sinne suoraan ilman isompaa ruuhkaa :kahvi: Lähetyksen kahden kollin tapahtumat on myös epäsynkassa keskenään, ensimmäinen on merkitty palautetuksi ja sitten toimitetuksi(?) 27.5, kun taas toinen 30.5 :tdown: Palautuksen seurantakoodeilla ei myöskään löydy mitään tapahtumia.

Tein Shippiille reklamaation melkein viikko sitten, mutta en ole saanut siihen mitään vastausta. Lähetyksellä oli vielä se Shippiin oma vakuutus, joten silläkään ei nähtävästi ole mitään merkitystä mihinkään, muuhun kuin Shippiin katteeseen.

UPS on nyt tiedetty aina huonoimmaksi mahdolliseksi kuljetusfirmaksi, mutta jotain hämärää tuossa on myös Shippiin puolelta kun lähetyksissä on aina jotain ongelmia.
Koska UPS ja Budbee on ainoat järkevän hintaiset kuljetustavat ja Budbeetä ei ole saatavilla esim. Norrlog kautta, niin vähän huonot on vaihtoehdot.
 
24.5 tilattu kaksi boxia olutta Superalko.de. 48x0.5L ja 72x0.33. Äsken tuli UPSltä viesti, että paketit toimitettu. Illemmalla näkee mitä on sisällä. :)
 
Huomasin että juomavarasto ja shippiin ups collect combo ois aika hyvä koska kolmen kopan paino vain " Tilauksen rahdituspaino: 19,980kg"... ja tämähän esim ups collectilla tulee 20kg 14,99e.
(Yleensähän kopan paino reilu 8kg eli pitäisi olla +24kg yht.)

Eli esim. Vestfyen classic 3x 6,99e + 14,99e = n. 36e.
(On muuten tarjouksessa yksi koppa hintaan 5,99e)
Ja salliihan tämä collect tyyli esim. 2koppaa + pari irtopulloa verrattuna bigbucksiin. Kyllä tällä hintaa ne oluet noutopisteestä mieluusti hakee kuin marketin puolelta sen yhden kopan. :D
 
Loppui itsellä juomien tilaaminen, koska Shippii perseilee jatkuvasti lähetyksien kanssa ja näköjään myös yleisellä tasolla.

Pari edellistä Netpris lähetystä on tullut UPS:llä Shippiin kautta ja niissä on ollut älyttömiä viiveitä ja muita ongelmia.
Netpris ilmoittaa kyllä tilauksen lähetyksestä, mutta Shippiin tai UPS:n seurannassa ei näy muuta kuin, että lähetys on luotu järjestelmään.
Edellisellä kerralla kysyin parin viikon jälkeen Netprisiltä, että ovatko oikeasti lähettäneet jotain ja yhtäkkiä seuranta päivittyi aiemmasta " Shipper created a label, UPS has not received the package yet. " -statuksesta ja lähetys oli noudettavissa seuraavana päivänä lähimmästä Access Pointista :asif:

Viimeisin (ja näillä näkymin viimeinen) tilaus on tehty ja maksettu 7.5.2022. Sekin jumitti alkuun samassa " Shipper created a label, UPS has not received the package yet. " statuksessa, mutta 18.5 lähetys saapui Suomeen.
Lähetystä ei kuulunut ja seurannan mukaan se oli UPS:n varastolla Vantaalla. 25.5 UPS:n seurantaan ilmestyi tieto, että lähetys palautetaan lähettäjälle. Ennen tätä seurannassa ei näkynyt ainuttakaan toimitukseen liittyvää tapahtumaa, vaan paketti oli pelkästään varastolla.
Otin yhteyttä UPS:n aspaan josta sanottiin, että pakettia on yritetty toimittaa, mutta että se ei ole onnistunut, koska joko osoite on väärin tai ovikoodi puuttuu. Kysyin että miksei seurannassa näy mitään tapahtumia toimitusyrityksistä, miksei mitään yhteydenottoa ole tullut ja miksei lähetystä ole
viety yhteen UPS:n Access Pointeista (kuten useasti ennenkin), joita tässä lähistöllä on vähintään kolme kappaletta. Aspa lupasi "yrittää" saada palautuksen vielä peruttua ja laitettua lähetyksen menemään lähimpään toimipaikkaan. Pian tämän jälkeen seurantaan ilmestyikin tapahtuma toimitusyrityksestä, joka oli "tehty" samana päivänä kun lähetys saapui maahan.

No, palautus saatiin ilmeisesti peruttua, mutta 27.5 oli taas "tapahtunut" epäonnistunut toimitusyritys ja 32 minuuttia myöhemmin lähetys olikin jo palautettu lähettäjälle. Ilmeisesti myös kaikki > 3 Access Pointia oli saavuttamattomissa, väärän osoitteen ja puuttuvan ovikoodin lisäksi :tdown: Tuolta osin aika ripeää toimintaa, kun ajoaika täältä sinne UPS:n Vantaan varastolle on suunnilleen tuota luokkaa, jos ajaa sinne suoraan ilman isompaa ruuhkaa :kahvi: Lähetyksen kahden kollin tapahtumat on myös epäsynkassa keskenään, ensimmäinen on merkitty palautetuksi ja sitten toimitetuksi(?) 27.5, kun taas toinen 30.5 :tdown: Palautuksen seurantakoodeilla ei myöskään löydy mitään tapahtumia.

Tein Shippiille reklamaation melkein viikko sitten, mutta en ole saanut siihen mitään vastausta. Lähetyksellä oli vielä se Shippiin oma vakuutus, joten silläkään ei nähtävästi ole mitään merkitystä mihinkään, muuhun kuin Shippiin katteeseen.

UPS on nyt tiedetty aina huonoimmaksi mahdolliseksi kuljetusfirmaksi, mutta jotain hämärää tuossa on myös Shippiin puolelta kun lähetyksissä on aina jotain ongelmia.
Koska UPS ja Budbee on ainoat järkevän hintaiset kuljetustavat ja Budbeetä ei ole saatavilla esim. Norrlog kautta, niin vähän huonot on vaihtoehdot.

Alko on aina loistava vaihtoehto jos helppoa ja toimivaa haluaa.

Shippii nyt vaan kilpailee hinnoilla ja 'ei niin täydellinen' palvelu täytyy hyväksyä jos haluaa noilla hinnoilla tilata. Ja ennen kaikkea kannattaa tilatessa kirjoittaa osoite, ovikoodit ja puhelinnumero oikein jotta löytävät perille. Olen myös melko varma, että Shippiin naurettavan halpojen hintojen takana on ostaa UPS:ltä peruspalvelu johon ei kuulu seurantakoodit tai tlausseuranta.

Eurooppalaisista kuriireista en pidä UPS:ää mitenkään älyttömän huonona. DHL:n ja Fedexin kanssa aivan samaa tasoa, monessa asiassa parempi ja joissain huonompi. Tämä siis yleisesti viinalaaikoiden ulkopuolella. Wolt/Foodora/Budbee -toiminta ei suoraan ole näihin verrattavissa koska koko konsepti on täysin eri.
 
Äsken tuli 19.5 tehty Netpris-tilaus kotiovelle. Shippii+budbee kombo toimi oikein hyvin.

Hyvä toi Budbeen seurantasysteemi josta näkee aika tarkkaan milloin kuski on tuomassa paketit kotiovelle
 
Sama juttu, mutta ehkä se seuranta päättyy just suhun etkä seuraavia näe.
 
Nyt tuli omaan tietoon ensimmäinen tulliin jäänyt isompi lasti. Entiset työkaverit tilasivat ilmeisesti jostain Virosta 1200 litran lastin ja verot napsahti maksuun. Kuljetuksen järjestämisestä ei ole itsellä tarkempaa tietoa. Oli yksi osallinen suht vittuuntunut. :D Eli on tuossa isojen lastien osalta riski olemassa, jos hölmöilee kuljetuksen järjestelyjen kanssa.
 
Nyt tuli omaan tietoon ensimmäinen tulliin jäänyt isompi lasti. Entiset työkaverit tilasivat ilmeisesti jostain Virosta 1200 litran lastin ja verot napsahti maksuun. Kuljetuksen järjestämisestä ei ole itsellä tarkempaa tietoa. Oli yksi osallinen suht vittuuntunut. :D Eli on tuossa isojen lastien osalta riski olemassa, jos hölmöilee kuljetuksen järjestelyjen kanssa.

Voi olla jo vähän vaikea perustella tuommoista määrä omaan käyttöön :hmm:
 
Nyt tuli omaan tietoon ensimmäinen tulliin jäänyt isompi lasti. Entiset työkaverit tilasivat ilmeisesti jostain Virosta 1200 litran lastin ja verot napsahti maksuun. Kuljetuksen järjestämisestä ei ole itsellä tarkempaa tietoa. Oli yksi osallinen suht vittuuntunut. :D Eli on tuossa isojen lastien osalta riski olemassa, jos hölmöilee kuljetuksen järjestelyjen kanssa.

Kaikenkokoisissa lähetyksissä tuo riski on olemassa, ja verovelvollisuus koskee yhdenkin pullon tilauksia. Olihan FedEx jo kovaa vauhtia siirtämässä kuukausi sitten minun muutaman kymmenen pullon pakettilähetystilausta tulliselvitykseen. Toki mieli muuttui aspan kanssa asiasta vääntäessä.

Mutta juuri tuon vuoksi teen itse kaikki tilaukseni niin, että ei paljoa tullin puuttumisen haittaa. Eli ostan juomani etämyyjiltä, jolloin verovelvollisuudetkin ovat myyjällä.
 
Nyt tuli omaan tietoon ensimmäinen tulliin jäänyt isompi lasti. Entiset työkaverit tilasivat ilmeisesti jostain Virosta 1200 litran lastin ja verot napsahti maksuun. Kuljetuksen järjestämisestä ei ole itsellä tarkempaa tietoa. Oli yksi osallinen suht vittuuntunut. :D Eli on tuossa isojen lastien osalta riski olemassa, jos hölmöilee kuljetuksen järjestelyjen kanssa.
Aukasehan tapausta enempi sitten kun tiedät. Nopeasti laskien tossa olis 150 keissiä, eli n. 2 lavaa.
 
Mihin ne on toimitettu? :D
Kotiin, mut itse en ollu paikalla. Laatikot oli vedetty mustaan muoviin, tuotteet oikein, yhtä lukuunottamatta. Ja tässä oli myös päiväys juuri mennyt. Mutta kaikkinensa odotuksiin nähden ok suoritus. Helvetin halpa putiikki kyseessä, vaikka toimintamalleissa kaikesta päätelleen löytyykin vielä kosolti hiomista.
 
Olisi tarkoitus tehdä tilaus Alks.fistä, paljonko lavalliseen lavalliseen mahtuu laatikkoja/tonkkia? Yksi keissi on 4 yksikköä niin lavalliseen menee ainakin 100 yksikköä? Kokemuksia?
 
Olisi tarkoitus tehdä tilaus Alks.fistä, paljonko lavalliseen lavalliseen mahtuu laatikkoja/tonkkia? Yksi keissi on 4 yksikköä niin lavalliseen menee ainakin 100 yksikköä? Kokemuksia?

72 laatikkoa. Sivuilla on myös laskuri joka päivittyy sitä mukaa, kun lappaat tuotteita ostoskoriin.
 
Olisi tarkoitus tehdä tilaus Alks.fistä, paljonko lavalliseen lavalliseen mahtuu laatikkoja/tonkkia? Yksi keissi on 4 yksikköä niin lavalliseen menee ainakin 100 yksikköä? Kokemuksia?
72 laatikkoa. Sivuilla on myös laskuri joka päivittyy sitä mukaa, kun lappaat tuotteita ostoskoriin.
72 keissiä/24 laatikkoa/288 paikkaa.
 
Sehän riippuu aivan siitä mitä juomia on ostamassa. Shippii ei ainakaan vielä ole yhtä luotettava kuin fransberg.

Kumpikin firma tuonut ainakin omat tilaukset perille ajallaan ja ehjänä. Alksin valikoima vähän suppeampi vs. alkostore24 mutta lonkeroita tilatessa alks ollut se ykköspaikka.
 
Kumpikin firma tuonut ainakin omat tilaukset perille ajallaan ja ehjänä. Alksin valikoima vähän suppeampi vs. alkostore24 mutta lonkeroita tilatessa alks ollut se ykköspaikka.

Jos yhtään enemmän olutta tai viiniä aikoo lonkeron lisäksi tilata on halvin, ja lopputuloksen kannalta varmempikin, kun tilaa pelkät lonkerot alksilta ja sitten lavatilauksen muuta Alkostoresta. Ellei ola tarkoitus tilata yli puolta lavaa lonkeroita.
 
Loppui itsellä juomien tilaaminen, koska Shippii perseilee jatkuvasti lähetyksien kanssa ja näköjään myös yleisellä tasolla.

Pari edellistä Netpris lähetystä on tullut UPS:llä Shippiin kautta ja niissä on ollut älyttömiä viiveitä ja muita ongelmia.
Netpris ilmoittaa kyllä tilauksen lähetyksestä, mutta Shippiin tai UPS:n seurannassa ei näy muuta kuin, että lähetys on luotu järjestelmään.
Edellisellä kerralla kysyin parin viikon jälkeen Netprisiltä, että ovatko oikeasti lähettäneet jotain ja yhtäkkiä seuranta päivittyi aiemmasta " Shipper created a label, UPS has not received the package yet. " -statuksesta ja lähetys oli noudettavissa seuraavana päivänä lähimmästä Access Pointista :asif:

Viimeisin (ja näillä näkymin viimeinen) tilaus on tehty ja maksettu 7.5.2022. Sekin jumitti alkuun samassa " Shipper created a label, UPS has not received the package yet. " statuksessa, mutta 18.5 lähetys saapui Suomeen.
Lähetystä ei kuulunut ja seurannan mukaan se oli UPS:n varastolla Vantaalla. 25.5 UPS:n seurantaan ilmestyi tieto, että lähetys palautetaan lähettäjälle. Ennen tätä seurannassa ei näkynyt ainuttakaan toimitukseen liittyvää tapahtumaa, vaan paketti oli pelkästään varastolla.
Otin yhteyttä UPS:n aspaan josta sanottiin, että pakettia on yritetty toimittaa, mutta että se ei ole onnistunut, koska joko osoite on väärin tai ovikoodi puuttuu. Kysyin että miksei seurannassa näy mitään tapahtumia toimitusyrityksistä, miksei mitään yhteydenottoa ole tullut ja miksei lähetystä ole
viety yhteen UPS:n Access Pointeista (kuten useasti ennenkin), joita tässä lähistöllä on vähintään kolme kappaletta. Aspa lupasi "yrittää" saada palautuksen vielä peruttua ja laitettua lähetyksen menemään lähimpään toimipaikkaan. Pian tämän jälkeen seurantaan ilmestyikin tapahtuma toimitusyrityksestä, joka oli "tehty" samana päivänä kun lähetys saapui maahan.

No, palautus saatiin ilmeisesti peruttua, mutta 27.5 oli taas "tapahtunut" epäonnistunut toimitusyritys ja 32 minuuttia myöhemmin lähetys olikin jo palautettu lähettäjälle. Ilmeisesti myös kaikki > 3 Access Pointia oli saavuttamattomissa, väärän osoitteen ja puuttuvan ovikoodin lisäksi :tdown: Tuolta osin aika ripeää toimintaa, kun ajoaika täältä sinne UPS:n Vantaan varastolle on suunnilleen tuota luokkaa, jos ajaa sinne suoraan ilman isompaa ruuhkaa :kahvi: Lähetyksen kahden kollin tapahtumat on myös epäsynkassa keskenään, ensimmäinen on merkitty palautetuksi ja sitten toimitetuksi(?) 27.5, kun taas toinen 30.5 :tdown: Palautuksen seurantakoodeilla ei myöskään löydy mitään tapahtumia.

Tein Shippiille reklamaation melkein viikko sitten, mutta en ole saanut siihen mitään vastausta. Lähetyksellä oli vielä se Shippiin oma vakuutus, joten silläkään ei nähtävästi ole mitään merkitystä mihinkään, muuhun kuin Shippiin katteeseen.

UPS on nyt tiedetty aina huonoimmaksi mahdolliseksi kuljetusfirmaksi, mutta jotain hämärää tuossa on myös Shippiin puolelta kun lähetyksissä on aina jotain ongelmia.
Koska UPS ja Budbee on ainoat järkevän hintaiset kuljetustavat ja Budbeetä ei ole saatavilla esim. Norrlog kautta, niin vähän huonot on vaihtoehdot.

UPS:n järjestelmät taitaa olla sekaisin kuin seinäkello :tdown:

Tänään sattumalta kurkkasin onko lähetys jo palautunut lähettäjälle, vain todetakseni että se odottaa noutoa yhdessä Access Pointissa ja että noutoaikaa on enää rajoitetusti jäljellä.
Lähetyksen toinen kolli ei järjestelmän mukaan ollut noudettavissa, vaan sen status oli ja on edelleen "palautettu lähettäjälle".

Molemmat kollit olivat kuitenkin todellisuudessa Access Pointissa noudettavissa ja olivat olleet sitä viime kuun lopusta asti :smakeup:

Mutta ei siinä, tavarat on hallussa ja hyvässä käytössä :hungry:

1654364198417.png
 
Viimein tuli ilmoitus Alksilta, että Light lonkeroa sais vaan on näköjään tullut rajoitus ettei ostoskoriin saa kuin yhden 24-packin per tilaus. Onpa hanurista kun noitahan sitä ois ottanu rahtilootan täyteen.

Vinkkiä mistä muualta tuota "oikeeta" irtoais helposti/luotettavasti ilman kaupan/rahdin perseilyjä ?
 
Viimein tuli ilmoitus Alksilta, että Light lonkeroa sais vaan on näköjään tullut rajoitus ettei ostoskoriin saa kuin yhden 24-packin per tilaus. Onpa hanurista kun noitahan sitä ois ottanu rahtilootan täyteen.

Vinkkiä mistä muualta tuota "oikeeta" irtoais helposti/luotettavasti ilman kaupan/rahdin perseilyjä ?
Ainakin drinksut.com näyttää myyvän Original Lightia, jos siis pitää nimen omaan sitä olla.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Jos nyt oikein muistelen niin eikös tuolta ollut jotain ankeitakin kokemuksia arvon foorumilaisilla (?)

drinksut on oikein hyvä. Itsellä ei mitään ongelmia, kunhan vain muistaa sen, että mitään seurantakoodeja ei tule, vaan viikon parin päästä Omapostiin ilmestyy lähetys.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Jos nyt oikein muistelen niin eikös tuolta ollut jotain ankeitakin kokemuksia arvon foorumilaisilla (?)
Mulla meinasi olla mutta "Einari" soitteli vielä perään pahoittelut ja homma loppujen lopuksi kunnossa. Ota kuljetus perille.eu
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Onkos joku noita Baikal vodkia maistanut? Lähinnä tuo karpalo kiinnostelee että onko ihan tärpättiä?
 
Viimeksi muokattu:
Beerdome.cz

New Products
June is here and the summer holidays are close. As we know the importance of a properly filled beer fridge during the holidays, we have now added 24 packs (crates) of some of the more popular brands we have on offer. Budvar, Pilsner Urquell, Kozel and many more are now available in 24 packs on our website. While this may already be good news, there is even more. The 24 packs come with a price advantage compared to the purchase of single cans and....... if you purchase 2 or more of any of the 24 packs, there will be a 10% discount on the order total calculated at check out.

Shipping costs
Scandinavia: To help you celebrate the mid-summer holiday, our courier partner PPL agreed to temporarily offer reduced shipping cost to our Scandinavian customers. The PPL offer is valid until and including the 10th of June and PPL reduced the rate per 30kg package by 4 Euro. For example, a 30kg package to Finland normally costs 22 Euro. With the temporarily reduced rate, it will be 18 Euro.

Germany: We have been able to renegotiate our shipping costs to Germany with PPL (DHL) and we are now able to offer 6,90 Euro shipping cost for a package of up to 30kg.

For all other countries, we will continue to speak to our courier partners and we hope that we will able to continuously monitor and renegotiate our current pricing and when we do, we pass the savings on to you by adjusting our shipping costs where we can.

Have a nice evening and na zdravi.

The Beerdome.cz Team

Tsekkioluesta tykkääville ihan hyvä tarjous. Edellinen tilaus tilauksesta toimitukseen 2.5vk. Ja tässä siis toimitusta ei tarvitse itse järkkäillä vaan se tulee tuon tilauksen yhteydessä.
Semmoinen pieni miinus että parasta ennen oli osassa jo 08/22 ja myös 09-10/22. Sitten oli myös 1-2/23. Mutta jos kesäajalle tilaa nuo 48 tölkkiä niin tuo ei ole nyt maailmanlopun ongelma.

Ja vielä - tilauksessa oli 50 tölkkiä, koska sivujen painolaskurin mukaan tilaus olisi <30kg, mutta perille tuli 48 tölkkiä. Eli jos tuossa ei nyt ollut virhettä niin 48'aa tölkkiä (0.5l) enempää ei kannata mukaan ympätä. En taida jaksaa tuosta valittaa. <2.5e summasta kyse.
 
Moni täällä ihmetellyt tuota UPS Collectia ja itellä meni kyllä ihan hyvin tilaus läpi sitä käyttäen. Lähi Nesteelle tulee haettavaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Superalko.de tilausta edelleen odottelen. Tilattu 3.5... Laitoinpa nyt jopa sähköpostia siihen suuntaan että mikä maksaa. Onneksi juomia vielä riittää, mutta silti aika hurja toimitusaika jos toista kuukautta jo odoteltu ja edelleen heidän sivuilla "Maksettu" -statuksella.
 
Superalko.de tilausta edelleen odottelen. Tilattu 3.5... Laitoinpa nyt jopa sähköpostia siihen suuntaan että mikä maksaa. Onneksi juomia vielä riittää, mutta silti aika hurja toimitusaika jos toista kuukautta jo odoteltu ja edelleen heidän sivuilla "Maksettu" -statuksella.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 306
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom