Loppui itsellä juomien tilaaminen, koska Shippii perseilee jatkuvasti lähetyksien kanssa ja näköjään myös yleisellä tasolla.
Pari edellistä Netpris lähetystä on tullut UPS:llä Shippiin kautta ja niissä on ollut älyttömiä viiveitä ja muita ongelmia.
Netpris ilmoittaa kyllä tilauksen lähetyksestä, mutta Shippiin tai UPS:n seurannassa ei näy muuta kuin, että lähetys on luotu järjestelmään.
Edellisellä kerralla kysyin parin viikon jälkeen Netprisiltä, että ovatko oikeasti lähettäneet jotain ja yhtäkkiä seuranta päivittyi aiemmasta " Shipper created a label, UPS has not received the package yet. " -statuksesta ja lähetys oli noudettavissa seuraavana päivänä lähimmästä Access Pointista
Viimeisin (ja näillä näkymin viimeinen) tilaus on tehty ja maksettu 7.5.2022. Sekin jumitti alkuun samassa " Shipper created a label, UPS has not received the package yet. " statuksessa, mutta 18.5 lähetys saapui Suomeen.
Lähetystä ei kuulunut ja seurannan mukaan se oli UPS:n varastolla Vantaalla. 25.5 UPS:n seurantaan ilmestyi tieto, että lähetys palautetaan lähettäjälle. Ennen tätä seurannassa ei näkynyt ainuttakaan toimitukseen liittyvää tapahtumaa, vaan paketti oli pelkästään varastolla.
Otin yhteyttä UPS:n aspaan josta sanottiin, että pakettia on yritetty toimittaa, mutta että se ei ole onnistunut, koska joko osoite on väärin tai ovikoodi puuttuu. Kysyin että miksei seurannassa näy mitään tapahtumia toimitusyrityksistä, miksei mitään yhteydenottoa ole tullut ja miksei lähetystä ole
viety yhteen UPS:n Access Pointeista (kuten useasti ennenkin), joita tässä lähistöllä on vähintään kolme kappaletta. Aspa lupasi "yrittää" saada palautuksen vielä peruttua ja laitettua lähetyksen menemään lähimpään toimipaikkaan. Pian tämän jälkeen seurantaan ilmestyikin tapahtuma toimitusyrityksestä, joka oli "tehty" samana päivänä kun lähetys saapui maahan.
No, palautus saatiin ilmeisesti peruttua, mutta 27.5 oli taas "tapahtunut" epäonnistunut toimitusyritys ja 32 minuuttia myöhemmin lähetys olikin jo palautettu lähettäjälle. Ilmeisesti myös kaikki > 3 Access Pointia oli saavuttamattomissa, väärän osoitteen ja puuttuvan ovikoodin lisäksi
Tuolta osin aika ripeää toimintaa, kun ajoaika täältä sinne UPS:n Vantaan varastolle on suunnilleen tuota luokkaa, jos ajaa sinne suoraan ilman isompaa ruuhkaa
Lähetyksen kahden kollin tapahtumat on myös epäsynkassa keskenään, ensimmäinen on merkitty palautetuksi ja sitten toimitetuksi(?) 27.5, kun taas toinen 30.5
Palautuksen seurantakoodeilla ei myöskään löydy mitään tapahtumia.
Tein Shippiille reklamaation melkein viikko sitten, mutta en ole saanut siihen mitään vastausta. Lähetyksellä oli vielä se Shippiin oma vakuutus, joten silläkään ei nähtävästi ole mitään merkitystä mihinkään, muuhun kuin Shippiin katteeseen.
UPS on nyt tiedetty aina huonoimmaksi mahdolliseksi kuljetusfirmaksi, mutta jotain hämärää tuossa on myös Shippiin puolelta kun lähetyksissä on aina jotain ongelmia.
Koska UPS ja Budbee on ainoat järkevän hintaiset kuljetustavat ja Budbeetä ei ole saatavilla esim. Norrlog kautta, niin vähän huonot on vaihtoehdot.