- Liittynyt
- 14.05.2020
- Viestejä
- 346
Onko tuonne Alkostore24 vielä pitänyt laittaa viestiä, että tilasin kaljaa? Joskus näin oli.
En ole koskaan laittanut, ja hyvin tullut perille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko tuonne Alkostore24 vielä pitänyt laittaa viestiä, että tilasin kaljaa? Joskus näin oli.
Millä viikolla tässä kuussa on Gourmet en casan ilmaiset postikulut yli 800 euron tilaukselle? Ensi viikolla?
Valvira sai taas nenilleen: Rikosepäilyt | Tunnettu suomalainen viininviljelijä Juha Berglund vapautui alkoholinmyyntiä koskevasta rikosepäilystä
Mutta karmea on yrittäjän kohtalo. Vaikka kuinka tietäisit olevasi oikeassa, niin pakolla tuollainen viranomaisvaino stressaa ja synnyttää epävarmuutta siitä, josko prosessi siltikin kääntyy tappioksi.
Pitääkö sinne olla itse yhteydessä muutoin vai osaavatko hoitaa asian itse?FBS lähettää seurantakoodin heti kun tavarat on noudettu.
Oman tilauksen tein 29.3.2021 ja seurantakoodin sain 4.4.2021.
Hei..miten tuolta superalkosta tilaaminen hoituu..?..
Joo, siellä oli noita useampia rivejä ja tänään tuli ilmoitus että illemmasta toimitetaan molemmat puuttuvat paketit (kuski tätä eilen arveli, että huomenna tavataan).Perjantaina tuli 27.3. netpris/shippii maahan ja toimitus oli eilen. En itse ole montaa pakettia tilannut kerralla, joten sinänsä ei kokemuksia.
Mitä shippiin seurantasivulla näkyy, onko siellä vain yksi package ja tracking number vai useita rivejä? Ja jos on useita niin klikkaile niitä tracking numbereita ja katso mitä tietoa (jos mitään) sieltä löytyy.
Muuta en osaa itse sanoa.
Tuota on joskus sanottu epäluotettavaksi kaupaksi.Nielsen Online, Tuborgin Påskebryg 6,79e ja harboen 4,40e koppa. ja tännehhän kävi shippiikin kuljetukseksi, tai muistelisin että joku tilannut.
Epäluotettava on väärä sana mutta hiton kauan sieltä kesti tulla tavarat. Ei tuntunut millään kulkevan tieto firman ja Shippiin välillä.Tuota on joskus sanottu epäluotettavaksi kaupaksi.
Mä otin riskin ja testasin. Sai shippiin big bucksinkin 25.99, pari edellistä kertaa pompannut jonnekkin 32e. Mietin että tuolla Nielsenin sivuilla olisi tuollainen kuljetuksen ilmoituslomake, se voisi ehkä nopeuttaa lähetystä.Epäluotettava on väärä sana mutta hiton kauan sieltä kesti tulla tavarat. Ei tuntunut millään kulkevan tieto firman ja Shippiin välillä.
Mä otin riskin ja testasin. Sai shippiin big bucksinkin 25.99, pari edellistä kertaa pompannut jonnekkin 32e. Mietin että tuolla Nielsenin sivuilla olisi tuollainen kuljetuksen ilmoituslomake, se voisi ehkä nopeuttaa lähetystä.
Ei tarvinut itseni olla yhteydessä.Pitääkö sinne olla itse yhteydessä muutoin vai osaavatko hoitaa asian itse?
Eivät hyvitä mitään. Itsellä kans vaihtoivat viskini huonompaan. Eka yritin sähköpostilla, mutta sieltä huonolla englannilla vastasivat tyyliin, että heillä on oikeus vaihtaa tuotteita, vaihtotuote ei ole halvempi (aivan selvästi on!) ja että en edes osaisi erottaa tilaamaani vaihtotuotteesta. Kun paypalin kautta maksoin, niin riitautin heidän kautta asian, ja pyysin rahoja takaisin pelkästä viskistä. Kun sitten sähköpostin kautta ei v**tuilut riittäneet alko24plussalle, niin tarjoivat 1€ osittaista maskunpalautusta, jonka tietenkin hylkäsin, koska maksoin 35€ tuosta viskistä jota en saanut. Nyt sit tänään tekivät uuden tarjouksen, että palauttavat koko tilauksen summan, jos omakustanteisesti lähetän kaikki, melkein 3 viikkoa sitten saadut (joita en varmasti ole vielä nauttinut), tilauksen tuotteet takaisin... Ei enään ikinä sieltä. Vaikka mainostaisivat ilmaiseksi viinaa, niin ei kannata kun "heillä on oikeus muutta tuotetta", niin saattaa tulla vaikka hevosen paskaa kotiovelle, ei kiitos.alko24plus oli vaihtanut kyselemättä Grolschin tilalle paskaa Faxea. Tein reklamaation ja mikäli eivät hyvitä, en takuulla tilaa tuolta enää mitään. Olis nyt edes Sandelsia tai jotain muuta saman hintaluokan premiumia, mutta tuota kaikkein kusisinta siirappipaskaa...
Eivät hyvitä mitään. Itsellä kans vaihtoivat viskini huonompaan. Eka yritin sähköpostilla, mutta sieltä huonolla englannilla vastasivat tyyliin, että heillä on oikeus vaihtaa tuotteita, vaihtotuote ei ole halvempi (aivan selvästi on!) ja että en edes osaisi erottaa tilaamaani vaihtotuotteesta. Kun paypalin kautta maksoin, niin riitautin heidän kautta asian, ja pyysin rahoja takaisin pelkästä viskistä. Kun sitten sähköpostin kautta ei v**tuilut riittäneet alko24plussalle, niin tarjoivat 1€ osittaista maskunpalautusta, jonka tietenkin hylkäsin, koska maksoin 35€ tuosta viskistä jota en saanut. Nyt sit tänään tekivät uuden tarjouksen, että palauttavat koko tilauksen summan, jos omakustanteisesti lähetän kaikki, melkein 3 viikkoa sitten saadut (joita en varmasti ole vielä nauttinut), tilauksen tuotteet takaisin... Ei enään ikinä sieltä. Vaikka mainostaisivat ilmaiseksi viinaa, niin ei kannata kun "heillä on oikeus muutta tuotetta", niin saattaa tulla vaikka hevosen paskaa kotiovelle, ei kiitos.
Aika paha kuitenkin valittaa jos olet itse ne kaupan ehdot hyväksynyt tilatessasi =
Muut
Pidätämme oikeuden vaihtaa tuote toiseen samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen
Lisäksi en tiedä mistä tämä kategoria suomalaiselle kuluttajalle suunnattu verkkokauppa on tullut. Yleensä nämä kuitenkin jaettu kotimaisiin ja ulkomaisiin verkkokauppoihin.
Jos itse menen verkkokaupan sivuille ja teksti on suomeksi, en koe että kauppa ainakaan ruotsalaisille suunnattu olisi. Tokikaan suomenkieli ei varmaan ainoa tuettu, mutta kyllähän se melko selvää on kenelle se suomenkielinen versio sivustosta on suunnattu.. Enempää en kommentoi, itselläsi selkeästi eri tulkinta, joka olkoon sinun vapautesi.Lisäksi en tiedä mistä tämä kategoria suomalaiselle kuluttajalle suunnattu verkkokauppa on tullut.
Mikäs tämä Portugal Vineyardsin porta 6 promo on ja miten se toimii?Ensimmäinen tilaus Portugal Vineyardsiin meni pieleen kun tuli ostettua liian halpoja juomia ja kaikki oli pettymyksiä. Uusi tilaus oli lähes kokonaan porta 6 viinejä. Valko-, kuohu-,rose ja punaviinejä. Säästäen otin magnum pulloja punaviineistä ja heti oli tulos parempi kuin edellinen tilaus. En vielä kokeillut muita kuin punaviiniä, mutta jotenkin on luottamus, että muutkin porta 6 viinit on hyviä. Jos joku muu haluaa kokeilla niitä niin porta 6 promo vielä pitkään voimassa.
Alkojuomista vähän hanapakkaus valkoviinejä lisää varastoon, kun näytti olevan suht edukkaasti. Noita 10€~ pönttöjä sen 6kpl ja kuljetus Postilla siis suomen päässä loppumatka kotiin 21€ niin ei huono.
Se että jossain kauppaehdoissa lukee, että voimme vaihtaa tuotteita, ei muuta tuota asiaa miksikään.
Se että olet sopinut kaupan ehdoista myyjän kanssa muuttaa kyllä oleellisesti asiaa.
Sopimusehtojen laatiminen – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Mutta ainahan tuotteet voi palauttaa 14 pv. ajan jos olet tyytymätön.
Edit; typo
Se että olet sopinut kaupan ehdoista myyjän kanssa muuttaa kyllä oleellisesti asiaa.
Sopimusehtojen laatiminen – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Mutta ainahan tuotteet voi palauttaa 14 pv. ajan jos olet tyytymätön.
Edit; typo
Ei muuta. Siinä linkkisi alussahan se heti lukeekin: "Ehdoissa ei voi olla kohtia, jotka ovat suoraan lainvastaisia. Kuluttajansuojalaki on valtaosaltaan pakottavaa lainsäädäntöä. Kuluttajansuoja- tai muun pakottavan lain vastainen ehto on näin ollen automaattisesti mitätön."
Ja sieltä kuluttajansuojalaista puolestaan löytyy selkokielisesti maininta "Myyjän ostajalle toimittaman tavaran tulee olla sopimuksen mukainen. Tavara on sopimuksen mukainen, kun erityisesti: 1) sen kuvaus, tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus, yhteentoimivuus ja muut ominaisuudet vastaavat sovittua;".
Onko mielestäsi tässä tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus muuttunut?Ei muuta. Siinä linkkisi alussahan se heti lukeekin: "Ehdoissa ei voi olla kohtia, jotka ovat suoraan lainvastaisia. Kuluttajansuojalaki on valtaosaltaan pakottavaa lainsäädäntöä. Kuluttajansuoja- tai muun pakottavan lain vastainen ehto on näin ollen automaattisesti mitätön."
Ja sieltä kuluttajansuojalaista puolestaan löytyy selkokielisesti maininta "Myyjän ostajalle toimittaman tavaran tulee olla sopimuksen mukainen. Tavara on sopimuksen mukainen, kun erityisesti: 1) sen kuvaus, tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus, yhteentoimivuus ja muut ominaisuudet vastaavat sovittua;".
Noissa ehdoissa sanotaan, että voivat vaihtaa "samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen", mutta kun vaihtoivat selvästi halvempaan, niin huijatuksi tässähän on tultu. En olis varmaankaan valittanut mitään, jos olisivat vaihtaneet hieman kallimpaan...
Onko mielestäsi tässä tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus muuttunut?
Vertaisin tätä ennemmin siihen että tarjoustuote loppuu kaupasta ja kauppiaan tarjottava vastaavaa tuotetta.
Sanoisin vielä että jos tuote vaihdetaan halvempaan niin sitten hyvityksen paikka.
Mikäs tämä Portugal Vineyardsin porta 6 promo on ja miten se toimii?
Jos saat tilaamasi lager laatikon x sijaan laatikon y lageria, ollaan vielä aika kaukana kaupankäynnin virheestä. Koitapa viedä asia Krilliin kun et satu pitämään lagerista y. Makuasioita. Eri juttu jos hintaluokka muuttuu. Vielä lisäksi kun olet tehnyt kauppasopimuksen jossa oikeutat myyjän vaihtamaan tuotteen jos tilaamasi tuote on loppu.Totta ihmeessä on, jos asiakas on tilannut tietyn tuotteen. Vaikka en mikään asiantunteva harrastaja olekaan, niin minä tilailen esim. viskejä ja rommeja tarkkaan harkiten ja arvosteluita lukien. Se että saisin vaikka tilaamani 40 euron rommipulon sijasta "jotain muuta saman hintaluokan rommia", ei todellakaan miellyttäisi minua.
Vertauksesi ontuu pahasti. Se että kauppiaan on (tietyin rajauksin) tarjoustuotteen loputtua tarjottava vastaavaa tuotetta kuluttajalle, ei tarkoita sitä että kuluttajalla olisi velvollisuus ottaa sitä vastaavaa tuotetta tilalle. Kuluttajalle jää päätösvalta siitä, tekeekö hän kaupan korvaavalla tuotteella vai ei. Kauppiaalla ei voi olla sellaista valtaa, että "enpä nyt myykään sinulle haluamaani tuotetta, mutta tuohon joudut tyytymään".
Jos Alko24plus ei kykene toimittamaan tilattuja tuotteita, niin silloin sen varmaan kannattaa alkaa myymään eri hintaluokien mysteeribokseja.
Jos saat tilaamasi lager laatikon x sijaan laatikon y lageria, ollaan vielä aika kaukana kaupankäynnin virheestä. Koitapa viedä asia Krilliin kun et satu pitämään lagerista y. Makuasioita. Eri juttu jos hintaluokka muuttuu. Vielä lisäksi kun olet tehnyt kauppasopimuksen jossa oikeutat myyjän vaihtamaan tuotteen jos tilaamasi tuote on loppu.
Mitä tulee tuohon vertaukseeni, ei se onnu mielestäni lainkaan. Onhan sinulla oikeus palauttaa tuotteet takaisin - vrt. jättämällä tuotteet kaupan hyllylle.
Ei sillä että puolustelisin näitä kauppiaita intohimoisesti mutta jotain vastuuta pitäisi olla kuluttajallakin eikä huudella kuluttajansuojaa avuksi.
Minun puolestani asiani oli tässä.
Oon periaatteessa samaa mieltä varsinkin kun puhutaan ihan erimakusesta setistä mikä tulee kotiovelle.Kuluttajalla vastuu siitä, että kauppias hoitaa duuninsa huonosti? Omituinen ajattelutapa, mietinpä asiaa sitten kuluttajana tai yrittäjänä, minkä merkeissä olen päntännyt hieman keskivertoa enemmän kuluttajansuojalain periaatteita kallooni.
Ajatus siitä, että lager kuin lager ajaa asiansa, ei varmasti riita-asiana menestyisi yrittäjän näkökulmasta. Ja hintaluokka ei ole mikään kriteeri. Jos olisi, niin ainahan sitä voisi kuraolutta myydä kaupassaan kalliilla, ja sitten korvata sillä kaikki parempien oluiden tilaukset. Tai vaihtaa IV:n laimeaksi kolmoskaljaksi, kuten Alko24plus on tehnyt.
Mutta vielä muistutuksena, Alko24plussan takana on Vingrossen Handel GmbH, jonka aiempi viritys oli Juomakeisari. Eli ei kannata kauheasti ihmetellä, jos toimintatavat ovat tuollaiset. Eipä silti, olen minäkin tuolta tarjousbissejä yms tilaillut. Ja saatan tilata joskus tulevaisuudessakin. Mutta ei tulisi mieleenkään tilata mitään vähääkään spesiaalimpia juomia, kun paketissa voi saapua mitä tahansa.
Olen samaa mieltä, enempää ei asiasta kannata keskustella. Mutta nostan hattua kaikille, jotka jaksavat vääntää näistä asioista, sillä se on kaikkien nettitilaajien etu.
Eli jos mä tilaan netistä bissee tms, niin oletettavana on se setti etten ole hoitanu veroja?Kovasti kirjoitetaan "oikeuksista" mutta ei juurikaan keskustella valvollisuuksista - esimerkiksi jos Suomen Valmisteverolain otat vastaan verottamattomia tuotteita (tai sinun olisi pitänyt tietää ettei veroja ole maksettu) syntyy sinulle automaattisesti verovelvollisuus.
Niin ja tämä ei ole siis mielepidekysymys eikä ole kysymys mitä sinä haluat "uskoa" - voit uskoa ihan mitä haluat mutta Valmisteverolaki menee "uskomuksien" edelle - ei edes se, että Verottajan sivuila lukee "ettei joku jossain tilanteessa ole verovelvollinen" mutta tätä faktaa.
Valmisteverotuslaki 182/2010 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.finlex.fi
12:4 toteaa verovelvolisista:
"4) se, joka pitää hallussaan sellaisia valmisteveron alaisia tuotteita, joista ei ole valmisteveroja suoritettu Suomessa, tai osallistuu tällaisten tuotteiden hallussapitoon väliaikaisen verottomuuden järjestelmän ulkopuolella;
Kovasti kirjoitetaan "oikeuksista" mutta ei juurikaan keskustella valvollisuuksista - esimerkiksi jos Suomen Valmisteverolain otat vastaan verottamattomia tuotteita (tai sinun olisi pitänyt tietää ettei veroja ole maksettu) syntyy sinulle automaattisesti verovelvollisuus.
Niin ja tämä ei ole siis mielepidekysymys eikä ole kysymys mitä sinä haluat "uskoa" - voit uskoa ihan mitä haluat mutta Valmisteverolaki menee "uskomuksien" edelle - ei edes se, että Verottajan sivuila lukee "ettei joku jossain tilanteessa ole verovelvollinen" mutta tätä faktaa.
Valmisteverotuslaki 182/2010 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.finlex.fi
12:4 toteaa verovelvolisista:
"4) se, joka pitää hallussaan sellaisia valmisteveron alaisia tuotteita, joista ei ole valmisteveroja suoritettu Suomessa, tai osallistuu tällaisten tuotteiden hallussapitoon väliaikaisen verottomuuden järjestelmän ulkopuolella;
Mihin viittaat väärennetyllä veropetossyytteellä ?Taas tulit trollaamaan samoilla väittämillä. Yhtäkään alkoholin nettitilaamiseen liittyvää viestiä et ole vielä kirjoittanut, vaan olet esittänyt omituisia väittämiä eri kuljetusliikkeiden ja myyjien omistuskytköksistä, postannut tänne selvästikin väärennetyn syyteasiakirjan veropetoksesta sekä esittänyt erikoisia laintulkintoja.
Jos mennään siihen viittaamaasi lakiin. Siellä samassa laissa todetaan: "Etämyyjä on verovelvollinen. Jos etämyyjällä on veroedustaja, hän on etämyyjän sijasta verovelvollinen. Etämyyjä on vastuussa veroedustajan suoritettavasta valmisteverosta kuin omasta verostaan".
Osoita minulle suomalaisesta oikeuskäytännöstä yksikin lainvoimainen tapaus, jossa etämyydystä alkoholitoimituksesta on lähetetty jälkilasku ostajalle.
Hei rakas asiakas!
Meillä on lähes kaikki tavarasi valmiina lähetettäväksi.
Luultavasti lomien takia olemme saaneet niin paljon tilauksia, että lähetän tavarat vasta 19. tai 20. huhtikuuta.
Saksassa liikenne on vielä tavallista hitaampaa ennen lomaa....
Sinun ei tarvitse huolehtia rahoistasi ja tavaroistasi – ne eivät katoa.
Palkkasin lisää työntekijöitä, mutta uudet työntekijät ovat aluksi vähemmän tuottavia kuin heidän kokeneet kollegansa.
Haluamme sinun pysyvän asiakkaamme - ole kärsivällinen ensimmäisen tilauksesi kanssa ja yritä olla ymmärtäväinen.
Hyvää pääsiäistä ja anteeksi, rakas asiakas.
Kuuno Külasalu
johtaja
SuperAlko Germany
Mihin viittaat väärennetyllä veropetossyytteellä ?
Juuri näin olisin halunnut edellisellä sivulla omassa casessanikin meneteltävän. Itselleni olisi riittänyt myös samanhintaluokan pahvikäärö, mutta kun kehtasivat laittaa tuollaisen toisessa maassa tuotetun muovitetun alemman hintaluokan bulkkituotteen tilalle.Asiakkaalla on laillinen oikeus saada sellainen tuote, jonka hän on tilannut ja maksanut. Ja hyviin kauppatapoihin kuuluu, että jos asiakkaalle ei syystä tai toisesta voida toimittaa hänen tilaamaansa tuotetta, niin sitten otetaan yhteyttä ja keskustellaan kauppasumman palauttamisesta tai tuotteen vaihtamisesta. Ja näinhän alkoholikaupoistakin ne pikkusen paremmin toimivat yrittäjät tekevät. Alko24plussan kaverilla nyt on niin kyseenalainen menneisyys, että hänen perseilynsä ei sinällään ihmetytä yhtään. Se kyllä ihmetyttää, millaisen toiminnan kuluttajat ovat valmita hyväksymään.
Kovasti kirjoitetaan "oikeuksista" mutta ei juurikaan keskustella valvollisuuksista - esimerkiksi jos Suomen Valmisteverolain otat vastaan verottamattomia tuotteita (tai sinun olisi pitänyt tietää ettei veroja ole maksettu) syntyy sinulle automaattisesti verovelvollisuus.
Niin ja tämä ei ole siis mielepidekysymys eikä ole kysymys mitä sinä haluat "uskoa" - voit uskoa ihan mitä haluat mutta Valmisteverolaki menee "uskomuksien" edelle - ei edes se, että Verottajan sivuila lukee "ettei joku jossain tilanteessa ole verovelvollinen" mutta tätä faktaa.
Valmisteverotuslaki 182/2010 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®
Finlex ® on oikeusministeriön omistama oikeudellisen aineiston julkinen ja maksuton Internet-palvelu.finlex.fi
12:4 toteaa verovelvolisista:
"4) se, joka pitää hallussaan sellaisia valmisteveron alaisia tuotteita, joista ei ole valmisteveroja suoritettu Suomessa, tai osallistuu tällaisten tuotteiden hallussapitoon väliaikaisen verottomuuden järjestelmän ulkopuolella;
Verovelvollisuudesta eräissä tapauksissa säädetään lisäksi tämän lain 9 luvussa sekä asianomaisessa valmisteverolaissa.
79 §
Etämyynti
Valmistevero kannetaan etämyynnillä Suomeen myydyistä tuotteista.
Etämyyjä on verovelvollinen. Jos etämyyjällä on veroedustaja, hän on etämyyjän sijasta verovelvollinen. Etämyyjä on vastuussa veroedustajan suoritettavasta valmisteverosta kuin omasta verostaan.