Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Millä viikolla tässä kuussa on Gourmet en casan ilmaiset postikulut yli 800 euron tilaukselle? Ensi viikolla?
 
Valvira sai taas nenilleen: Rikosepäilyt | Tunnettu suomalainen viininviljelijä Juha Berglund vapautui alkoholinmyyntiä koskevasta rikosepäilystä

Mutta karmea on yrittäjän kohtalo. Vaikka kuinka tietäisit olevasi oikeassa, niin pakolla tuollainen viranomaisvaino stressaa ja synnyttää epävarmuutta siitä, josko prosessi siltikin kääntyy tappioksi.

Ilmeisesti aika laittaa taas kannatustilaus Carsinsille. Viimeksi tilasin sieltä noin 15 kk sitten. :whistling: (eli kun tämä Juha Berglundin viranomaisajojahti alkoi) Emäntäkin tykkää kun tulee välillä parempaa viiniä pöytään.
 
Hei..miten tuolta superalkosta tilaaminen hoituu..?..

Tuolla sivuillahan se lukee:


1) tee tilaus verkkokaupassa

2) tarkista tilattujen tuotteiden paino ostoskorista

3) valitse kauppa, mistä sinule tai kuriirille tavarat luovutetaan

4) valitse tavaran toimittava kuljetusyritys (kuriiri)



Esimerkiksi seuraavat kuljetusyritykset toimittavat tavaroita EU-maihin:

DHL www.dhl.com

DPD www.dpd.com

FBS Delivery www.kuljetussuomeen.fi www.finbaltdelivery.eu www.swedbaltdelivery.eu

Eurosender www.eurosender.com



5) lähetä verkkokaupan sähköpostiin (info@superalko.de) tavaran toimitukseen tarvittavat tiedot:a) mitä kuljetusyritystä (kuriiria) käytät b) milloin (päivämäärä) kuriiri noutaa tavarat kaupasta
 
Perjantaina tuli 27.3. netpris/shippii maahan ja toimitus oli eilen. En itse ole montaa pakettia tilannut kerralla, joten sinänsä ei kokemuksia.
Mitä shippiin seurantasivulla näkyy, onko siellä vain yksi package ja tracking number vai useita rivejä? Ja jos on useita niin klikkaile niitä tracking numbereita ja katso mitä tietoa (jos mitään) sieltä löytyy.
Muuta en osaa itse sanoa.
Joo, siellä oli noita useampia rivejä ja tänään tuli ilmoitus että illemmasta toimitetaan molemmat puuttuvat paketit (kuski tätä eilen arveli, että huomenna tavataan).

Ihmetytti itseä kun tilannut kymmeniä tilauksia ja ei koskaan mennyt eripäiville toimitukset vaikka on samana päivänä lähtenyt.
 
Nielsen Online, Tuborgin Påskebryg 6,79e ja harboen 4,40e koppa. ja tännehhän kävi shippiikin kuljetukseksi, tai muistelisin että joku tilannut.
 
Epäluotettava on väärä sana mutta hiton kauan sieltä kesti tulla tavarat. Ei tuntunut millään kulkevan tieto firman ja Shippiin välillä.
Mä otin riskin ja testasin. Sai shippiin big bucksinkin 25.99, pari edellistä kertaa pompannut jonnekkin 32e. :hmm: Mietin että tuolla Nielsenin sivuilla olisi tuollainen kuljetuksen ilmoituslomake, se voisi ehkä nopeuttaa lähetystä.
 
Mä otin riskin ja testasin. Sai shippiin big bucksinkin 25.99, pari edellistä kertaa pompannut jonnekkin 32e. :hmm: Mietin että tuolla Nielsenin sivuilla olisi tuollainen kuljetuksen ilmoituslomake, se voisi ehkä nopeuttaa lähetystä.

Nielsen on kyllä ihan ammattimainen putka mutta Shippiin kanssa ei yhteistyö toimi. Seuraavassa lainaus yhdestä aiemmasta viestistäni helmikuulta:

"Nyt lähti tänään Nielsen molemmat paketit Shippin kautta liikkeelle. Ei ottanut kuin 35 päivää ja kymmenkunta viestiä Nielsenille ja Shippiille :p

Lopulta onnistui kun Shippii lähetti labelit minulle ja lähetin ne itse Nielsenille. Nielsenin asiakaspalvelusta täydet pisteet, Shippiikään huono ollut mutta hidas."
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Alks.fi tosiaan kovasti sanoo että eivät harrasta etämyyntiä, mutta toisaalta monella kuljetusliikkellä on suora integraatio heidän järjestelmiinsä, jolloin pelkällä tilausnumeron antamisella saa paketit liikkeelle.

"Etämyynnistä on kysymys myös silloin kun myyjä osallistuu valmisteveron alaisten tuotteiden kuljetuksen järjestämiseen.
Myyjän katsotaan ohjaavan ostajaa käyttämään tiettyä kuljetusliikettä esimerkiksi silloin, jos myyjä mainostaa verkkosivuillaan näkyvästi vain yhtä kuljetusliikettä. Myyjän katsotaan saattavan ostajan ja kuljetusliikkeen yhteen myös silloin, jos verkkokaupassa tai tilausvahvistuksessa on linkki kuljetusyhtiön sivuille siten, että linkin kautta avautuu suoraan mahdollisuus kuljetuksesta sopimiseen. Myyjä osallistuu kuljetuksen järjestämiseen ohjaamalla käyttämään tiettyä kuljetusliikettä ja ostajan omat toimenpiteet kuljetuksen järjestämiseksi jäävät tällöin hyvin vähäisiksi. "

 
alko24plus oli vaihtanut kyselemättä Grolschin tilalle paskaa Faxea. Tein reklamaation ja mikäli eivät hyvitä, en takuulla tilaa tuolta enää mitään. Olis nyt edes Sandelsia tai jotain muuta saman hintaluokan premiumia, mutta tuota kaikkein kusisinta siirappipaskaa...
Eivät hyvitä mitään. Itsellä kans vaihtoivat viskini huonompaan. Eka yritin sähköpostilla, mutta sieltä huonolla englannilla vastasivat tyyliin, että heillä on oikeus vaihtaa tuotteita, vaihtotuote ei ole halvempi (aivan selvästi on!) ja että en edes osaisi erottaa tilaamaani vaihtotuotteesta. Kun paypalin kautta maksoin, niin riitautin heidän kautta asian, ja pyysin rahoja takaisin pelkästä viskistä. Kun sitten sähköpostin kautta ei v**tuilut riittäneet alko24plussalle, niin tarjoivat 1€ osittaista maskunpalautusta, jonka tietenkin hylkäsin, koska maksoin 35€ tuosta viskistä jota en saanut. Nyt sit tänään tekivät uuden tarjouksen, että palauttavat koko tilauksen summan, jos omakustanteisesti lähetän kaikki, melkein 3 viikkoa sitten saadut (joita en varmasti ole vielä nauttinut), tilauksen tuotteet takaisin... :facepalm: Ei enään ikinä sieltä. Vaikka mainostaisivat ilmaiseksi viinaa, niin ei kannata kun "heillä on oikeus muutta tuotetta", niin saattaa tulla vaikka hevosen paskaa kotiovelle, ei kiitos.
 
Eivät hyvitä mitään. Itsellä kans vaihtoivat viskini huonompaan. Eka yritin sähköpostilla, mutta sieltä huonolla englannilla vastasivat tyyliin, että heillä on oikeus vaihtaa tuotteita, vaihtotuote ei ole halvempi (aivan selvästi on!) ja että en edes osaisi erottaa tilaamaani vaihtotuotteesta. Kun paypalin kautta maksoin, niin riitautin heidän kautta asian, ja pyysin rahoja takaisin pelkästä viskistä. Kun sitten sähköpostin kautta ei v**tuilut riittäneet alko24plussalle, niin tarjoivat 1€ osittaista maskunpalautusta, jonka tietenkin hylkäsin, koska maksoin 35€ tuosta viskistä jota en saanut. Nyt sit tänään tekivät uuden tarjouksen, että palauttavat koko tilauksen summan, jos omakustanteisesti lähetän kaikki, melkein 3 viikkoa sitten saadut (joita en varmasti ole vielä nauttinut), tilauksen tuotteet takaisin... :facepalm: Ei enään ikinä sieltä. Vaikka mainostaisivat ilmaiseksi viinaa, niin ei kannata kun "heillä on oikeus muutta tuotetta", niin saattaa tulla vaikka hevosen paskaa kotiovelle, ei kiitos.

Hienoa, että joku jaksaa laittaa näille hanttiin. Suomalaisille kuluttajille suunnatussa verkkokaupassa pätee suomalainen kuluttajansuojalainsäädäntö, eikä se nyt ihan niin mene, että asiakas tilaa tietyn tuotteen ja tilalle toimitetaan sitten mitä sattuu. Eikä tilanne muutu sillä muuksi, että jossain ostoehdoissa on tuollainen pykälä mainittu.
 
Aika paha kuitenkin valittaa jos olet itse ne kaupan ehdot hyväksynyt tilatessasi =

Muut
Pidätämme oikeuden vaihtaa tuote toiseen samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen

Lisäksi en tiedä mistä tämä kategoria suomalaiselle kuluttajalle suunnattu verkkokauppa on tullut. Yleensä nämä kuitenkin jaettu kotimaisiin ja ulkomaisiin verkkokauppoihin.
 
Onko ALK edelleen halvin hinta laatikkoa kohden j? Ja nyt puhutaan ja etämyynistä ja luotettavista kaupoista
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen tilaus Portugal Vineyardsiin meni pieleen kun tuli ostettua liian halpoja juomia ja kaikki oli pettymyksiä. Uusi tilaus oli lähes kokonaan porta 6 viinejä. Valko-, kuohu-,rose ja punaviinejä. Säästäen otin magnum pulloja punaviineistä ja heti oli tulos parempi kuin edellinen tilaus. En vielä kokeillut muita kuin punaviiniä, mutta jotenkin on luottamus, että muutkin porta 6 viinit on hyviä. Jos joku muu haluaa kokeilla niitä niin porta 6 promo vielä pitkään voimassa.
 
Aika paha kuitenkin valittaa jos olet itse ne kaupan ehdot hyväksynyt tilatessasi =

Muut
Pidätämme oikeuden vaihtaa tuote toiseen samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen

Lisäksi en tiedä mistä tämä kategoria suomalaiselle kuluttajalle suunnattu verkkokauppa on tullut. Yleensä nämä kuitenkin jaettu kotimaisiin ja ulkomaisiin verkkokauppoihin.

EU-alueella toimivat verkkokaupat, joka markkinoi suomalaisille kuluttajille suomen tai ruotsin kielellä, kuuluvat suomalaisen kuluttajasuojan piiriin: Verkkokauppa - Kuluttajariitalautakunta

Tuotteessa on silloin virhe, jos "tavara ei ole myyjän antaman kuvauksen, näytteen tai mallin mukainen" Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Se että jossain kauppaehdoissa lukee, että voimme vaihtaa tuotteita, ei muuta tuota asiaa miksikään.
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi en tiedä mistä tämä kategoria suomalaiselle kuluttajalle suunnattu verkkokauppa on tullut.
Jos itse menen verkkokaupan sivuille ja teksti on suomeksi, en koe että kauppa ainakaan ruotsalaisille suunnattu olisi. Tokikaan suomenkieli ei varmaan ainoa tuettu, mutta kyllähän se melko selvää on kenelle se suomenkielinen versio sivustosta on suunnattu.. Enempää en kommentoi, itselläsi selkeästi eri tulkinta, joka olkoon sinun vapautesi.

Edit: @Juomatilaaja tuohon ylle ehtikin jo tiivistää asiat kukuttajansuojankin kannalta ym. sinä aikana kun vastaustani luurilla kirjoitin.
 
Ensimmäinen tilaus Portugal Vineyardsiin meni pieleen kun tuli ostettua liian halpoja juomia ja kaikki oli pettymyksiä. Uusi tilaus oli lähes kokonaan porta 6 viinejä. Valko-, kuohu-,rose ja punaviinejä. Säästäen otin magnum pulloja punaviineistä ja heti oli tulos parempi kuin edellinen tilaus. En vielä kokeillut muita kuin punaviiniä, mutta jotenkin on luottamus, että muutkin porta 6 viinit on hyviä. Jos joku muu haluaa kokeilla niitä niin porta 6 promo vielä pitkään voimassa.
Mikäs tämä Portugal Vineyardsin porta 6 promo on ja miten se toimii?
 
Alkojuomista vähän hanapakkaus valkoviinejä lisää varastoon, kun näytti olevan suht edukkaasti. Noita 10€~ pönttöjä sen 6kpl ja kuljetus Postilla siis suomen päässä loppumatka kotiin 21€ niin ei huono.

Nämä tuotiin aamupostin kera kotiin tänään. Asiallisesti pakattu. Homma toimi kyllä. 11.4. Ilmestyi postin äppiin.
8.4. Oli lähtenyt varastolta kohti Suomea.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Pitää luottaa, että Tuborgin påskebryg on samaa tasoa kuin firman julebryg ja laitoin kolme salkkua tulemaan Nielseniltä. Kuljetus shippiin ups big bucks ja täyttelin jo sen noutolomakkeen myyjän sivuilta. Sormet ristiin ettei aikaisemmin ketjussa mainittua riesaa asiasta synny (allekirjoittaneen tuurilla todennäköisesti pidempi).
 
Viimeksi muokattu:
Se että olet sopinut kaupan ehdoista myyjän kanssa muuttaa kyllä oleellisesti asiaa.
Sopimusehtojen laatiminen – Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Mutta ainahan tuotteet voi palauttaa 14 pv. ajan jos olet tyytymätön.

Edit; typo

Ei muuta. Siinä linkkisi alussahan se heti lukeekin: "Ehdoissa ei voi olla kohtia, jotka ovat suoraan lainvastaisia. Kuluttajansuojalaki on valtaosaltaan pakottavaa lainsäädäntöä. Kuluttajansuoja- tai muun pakottavan lain vastainen ehto on näin ollen automaattisesti mitätön."

Ja sieltä kuluttajansuojalaista puolestaan löytyy selkokielisesti maininta "Myyjän ostajalle toimittaman tavaran tulee olla sopimuksen mukainen. Tavara on sopimuksen mukainen, kun erityisesti: 1) sen kuvaus, tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus, yhteentoimivuus ja muut ominaisuudet vastaavat sovittua;".
 
Se että olet sopinut kaupan ehdoista myyjän kanssa muuttaa kyllä oleellisesti asiaa.
Sopimusehtojen laatiminen – Kilpailu- ja kuluttajavirasto

Mutta ainahan tuotteet voi palauttaa 14 pv. ajan jos olet tyytymätön.

Edit; typo
Ei muuta. Siinä linkkisi alussahan se heti lukeekin: "Ehdoissa ei voi olla kohtia, jotka ovat suoraan lainvastaisia. Kuluttajansuojalaki on valtaosaltaan pakottavaa lainsäädäntöä. Kuluttajansuoja- tai muun pakottavan lain vastainen ehto on näin ollen automaattisesti mitätön."

Ja sieltä kuluttajansuojalaista puolestaan löytyy selkokielisesti maininta "Myyjän ostajalle toimittaman tavaran tulee olla sopimuksen mukainen. Tavara on sopimuksen mukainen, kun erityisesti: 1) sen kuvaus, tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus, yhteentoimivuus ja muut ominaisuudet vastaavat sovittua;".

Noissa ehdoissa sanotaan, että voivat vaihtaa "samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen", mutta kun vaihtoivat selvästi halvempaan, niin huijatuksi tässähän on tultu. En olis varmaankaan valittanut mitään, jos olisivat vaihtaneet hieman kallimpaan...
 
Ei muuta. Siinä linkkisi alussahan se heti lukeekin: "Ehdoissa ei voi olla kohtia, jotka ovat suoraan lainvastaisia. Kuluttajansuojalaki on valtaosaltaan pakottavaa lainsäädäntöä. Kuluttajansuoja- tai muun pakottavan lain vastainen ehto on näin ollen automaattisesti mitätön."

Ja sieltä kuluttajansuojalaista puolestaan löytyy selkokielisesti maininta "Myyjän ostajalle toimittaman tavaran tulee olla sopimuksen mukainen. Tavara on sopimuksen mukainen, kun erityisesti: 1) sen kuvaus, tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus, yhteentoimivuus ja muut ominaisuudet vastaavat sovittua;".
Onko mielestäsi tässä tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus muuttunut?
Vertaisin tätä ennemmin siihen että tarjoustuote loppuu kaupasta ja kauppiaan tarjottava vastaavaa tuotetta.
Sanoisin vielä että jos tuote vaihdetaan halvempaan niin sitten hyvityksen paikka.
 
Noissa ehdoissa sanotaan, että voivat vaihtaa "samaan hintaluokkaan kuuluvaan tuotteeseen", mutta kun vaihtoivat selvästi halvempaan, niin huijatuksi tässähän on tultu. En olis varmaankaan valittanut mitään, jos olisivat vaihtaneet hieman kallimpaan...

Se hintaluokkakin on ihan sen firmansa itse keksimä. Helppoahan se olisi lätkäistä kioskiviskiin tuplahinta ja toimittaa sitä aina korvikkeena toisen viskin tilaajalle. Tai puhelinkauppiaana lähettää uuden iPhonen tilalle vanha Samsungin malli. "Puhelin kuin puhelin, sama hinta, älä valita". Onneksi maailma ei toimi ihan noin.

Asiakkaalla on laillinen oikeus saada sellainen tuote, jonka hän on tilannut ja maksanut. Ja hyviin kauppatapoihin kuuluu, että jos asiakkaalle ei syystä tai toisesta voida toimittaa hänen tilaamaansa tuotetta, niin sitten otetaan yhteyttä ja keskustellaan kauppasumman palauttamisesta tai tuotteen vaihtamisesta. Ja näinhän alkoholikaupoistakin ne pikkusen paremmin toimivat yrittäjät tekevät. Alko24plussan kaverilla nyt on niin kyseenalainen menneisyys, että hänen perseilynsä ei sinällään ihmetytä yhtään. Se kyllä ihmetyttää, millaisen toiminnan kuluttajat ovat valmita hyväksymään.
 
Onko mielestäsi tässä tyyppi, määrä, laatu, toimivuus, yhteensopivuus muuttunut?
Vertaisin tätä ennemmin siihen että tarjoustuote loppuu kaupasta ja kauppiaan tarjottava vastaavaa tuotetta.
Sanoisin vielä että jos tuote vaihdetaan halvempaan niin sitten hyvityksen paikka.

Totta ihmeessä on, jos asiakas on tilannut tietyn tuotteen. Vaikka en mikään asiantunteva harrastaja olekaan, niin minä tilailen esim. viskejä ja rommeja tarkkaan harkiten ja arvosteluita lukien. Se että saisin vaikka tilaamani 40 euron rommipulon sijasta "jotain muuta saman hintaluokan rommia", ei todellakaan miellyttäisi minua.

Vertauksesi ontuu pahasti. Se että kauppiaan on (tietyin rajauksin) tarjoustuotteen loputtua tarjottava vastaavaa tuotetta kuluttajalle, ei tarkoita sitä että kuluttajalla olisi velvollisuus ottaa sitä vastaavaa tuotetta tilalle. Kuluttajalle jää päätösvalta siitä, tekeekö hän kaupan korvaavalla tuotteella vai ei. Kauppiaalla ei voi olla sellaista valtaa, että "enpä nyt myykään sinulle haluamaani tuotetta, mutta tuohon joudut tyytymään".

Jos Alko24plus ei kykene toimittamaan tilattuja tuotteita, niin silloin sen varmaan kannattaa alkaa myymään eri hintaluokien mysteeribokseja.
 
Onko nyt pientä pääsiäisruuhkaa? Vuoden 2022 toinen tilaus, yli 3kk edellisestä. norrlogi ei oo ainakaan printtidokumentteja saanut vielä tehtyä 3päivässä. No menee sitten pääsiäisen takia ensiviikonkin ohi vissiin. No eipä tässä mikään kiire ole..
 
Jotain snadia ruuhkaa, muttei mitään ihmeellistä ainakaan omalla kohdalla(netpris+shippii). Muutama päivä normaalista kuljetusajasta enemmän.
 
Totta ihmeessä on, jos asiakas on tilannut tietyn tuotteen. Vaikka en mikään asiantunteva harrastaja olekaan, niin minä tilailen esim. viskejä ja rommeja tarkkaan harkiten ja arvosteluita lukien. Se että saisin vaikka tilaamani 40 euron rommipulon sijasta "jotain muuta saman hintaluokan rommia", ei todellakaan miellyttäisi minua.

Vertauksesi ontuu pahasti. Se että kauppiaan on (tietyin rajauksin) tarjoustuotteen loputtua tarjottava vastaavaa tuotetta kuluttajalle, ei tarkoita sitä että kuluttajalla olisi velvollisuus ottaa sitä vastaavaa tuotetta tilalle. Kuluttajalle jää päätösvalta siitä, tekeekö hän kaupan korvaavalla tuotteella vai ei. Kauppiaalla ei voi olla sellaista valtaa, että "enpä nyt myykään sinulle haluamaani tuotetta, mutta tuohon joudut tyytymään".

Jos Alko24plus ei kykene toimittamaan tilattuja tuotteita, niin silloin sen varmaan kannattaa alkaa myymään eri hintaluokien mysteeribokseja.
Jos saat tilaamasi lager laatikon x sijaan laatikon y lageria, ollaan vielä aika kaukana kaupankäynnin virheestä. Koitapa viedä asia Krilliin kun et satu pitämään lagerista y. Makuasioita. Eri juttu jos hintaluokka muuttuu. Vielä lisäksi kun olet tehnyt kauppasopimuksen jossa oikeutat myyjän vaihtamaan tuotteen jos tilaamasi tuote on loppu.

Mitä tulee tuohon vertaukseeni, ei se onnu mielestäni lainkaan. Onhan sinulla oikeus palauttaa tuotteet takaisin - vrt. jättämällä tuotteet kaupan hyllylle.

Ei sillä että puolustelisin näitä kauppiaita intohimoisesti mutta jotain vastuuta pitäisi olla kuluttajallakin eikä huudella kuluttajansuojaa avuksi.
Minun puolestani asiani oli tässä.
 
Jos saat tilaamasi lager laatikon x sijaan laatikon y lageria, ollaan vielä aika kaukana kaupankäynnin virheestä. Koitapa viedä asia Krilliin kun et satu pitämään lagerista y. Makuasioita. Eri juttu jos hintaluokka muuttuu. Vielä lisäksi kun olet tehnyt kauppasopimuksen jossa oikeutat myyjän vaihtamaan tuotteen jos tilaamasi tuote on loppu.

Mitä tulee tuohon vertaukseeni, ei se onnu mielestäni lainkaan. Onhan sinulla oikeus palauttaa tuotteet takaisin - vrt. jättämällä tuotteet kaupan hyllylle.

Ei sillä että puolustelisin näitä kauppiaita intohimoisesti mutta jotain vastuuta pitäisi olla kuluttajallakin eikä huudella kuluttajansuojaa avuksi.
Minun puolestani asiani oli tässä.

Kuluttajalla vastuu siitä, että kauppias hoitaa duuninsa huonosti? Omituinen ajattelutapa, mietinpä asiaa sitten kuluttajana tai yrittäjänä, minkä merkeissä olen päntännyt hieman keskivertoa enemmän kuluttajansuojalain periaatteita kallooni.

Ajatus siitä, että lager kuin lager ajaa asiansa, ei varmasti riita-asiana menestyisi yrittäjän näkökulmasta. Ja hintaluokka ei ole mikään kriteeri. Jos olisi, niin ainahan sitä voisi kuraolutta myydä kaupassaan kalliilla, ja sitten korvata sillä kaikki parempien oluiden tilaukset. Tai vaihtaa IV:n laimeaksi kolmoskaljaksi, kuten Alko24plus on tehnyt.

Mutta vielä muistutuksena, Alko24plussan takana on Vingrossen Handel GmbH, jonka aiempi viritys oli Juomakeisari. Eli ei kannata kauheasti ihmetellä, jos toimintatavat ovat tuollaiset. Eipä silti, olen minäkin tuolta tarjousbissejä yms tilaillut. Ja saatan tilata joskus tulevaisuudessakin. Mutta ei tulisi mieleenkään tilata mitään vähääkään spesiaalimpia juomia, kun paketissa voi saapua mitä tahansa.

Olen samaa mieltä, enempää ei asiasta kannata keskustella. Mutta nostan hattua kaikille, jotka jaksavat vääntää näistä asioista, sillä se on kaikkien nettitilaajien etu.

LISÄYS: Koska en viitsi kuormittaa enempää palstaa tällä aiheella, niin lisään tähän ketjuun kommenttini seuraavaankin (kaksi viestiä tätä alempana olevaan) viestiisi. Kun laki on pakottava, niin silloin lainsäädännön kanssa ristiriidassa olevat sopimuspykälät ovat mitättömiä. Nettikaupassa esim. monet toimijat yrittivät sysätä sopimusehdoisssaan palautuskuluja asiakkaan maksettavaksi silloin, kun se ei ollut lainsäädännöllisesti mahdollista. Tuollaiset ehdot ovat kaatuneet kuluttajaviranomaisten käsittelyssä järjestäin. Nythän laki on toki muuttunut palautuskulujen osalta, mutta tuo vain esimerkkinä.
 
Viimeksi muokattu:
Kuluttajalla vastuu siitä, että kauppias hoitaa duuninsa huonosti? Omituinen ajattelutapa, mietinpä asiaa sitten kuluttajana tai yrittäjänä, minkä merkeissä olen päntännyt hieman keskivertoa enemmän kuluttajansuojalain periaatteita kallooni.

Ajatus siitä, että lager kuin lager ajaa asiansa, ei varmasti riita-asiana menestyisi yrittäjän näkökulmasta. Ja hintaluokka ei ole mikään kriteeri. Jos olisi, niin ainahan sitä voisi kuraolutta myydä kaupassaan kalliilla, ja sitten korvata sillä kaikki parempien oluiden tilaukset. Tai vaihtaa IV:n laimeaksi kolmoskaljaksi, kuten Alko24plus on tehnyt.

Mutta vielä muistutuksena, Alko24plussan takana on Vingrossen Handel GmbH, jonka aiempi viritys oli Juomakeisari. Eli ei kannata kauheasti ihmetellä, jos toimintatavat ovat tuollaiset. Eipä silti, olen minäkin tuolta tarjousbissejä yms tilaillut. Ja saatan tilata joskus tulevaisuudessakin. Mutta ei tulisi mieleenkään tilata mitään vähääkään spesiaalimpia juomia, kun paketissa voi saapua mitä tahansa.

Olen samaa mieltä, enempää ei asiasta kannata keskustella. Mutta nostan hattua kaikille, jotka jaksavat vääntää näistä asioista, sillä se on kaikkien nettitilaajien etu.
Oon periaatteessa samaa mieltä varsinkin kun puhutaan ihan erimakusesta setistä mikä tulee kotiovelle.
Mutta. Jos asiakas tekee ostosopparin tuotteesta ja antaa siihen myös kauppiaan vaihto-oikeuden jos jokin kusee, niin menetteleekö siinä asiakas väärin vai onko se vaihto-oikeus jotenkin kuluttajaa kusettava vaikka siihen on jo tilausta tehdessä tehty pointti että se on ok?
Joo, vituttaahan se jos tulee jotain täysin paskaa tilalle. Pitää varmaan kattoa seuraavaks semmonen maesta missäei vaihdu tuotteet.
Snadisti offtopic. K-ruoka tilauksissa on myös mahdollisuus(joka oletuksena ruksittuna), saada korvaava tilalle, jos jostain syystä on se tuote loppunut tai vastaavaa shittiä.
 
Käy ilmi tuossa linkissä yllä "kilpailu ja kuluttajaviraston" heti ensimmäisissä lauseissa;
Ostosopimus sitoo molempia osapuolia.
 
Kovasti kirjoitetaan "oikeuksista" mutta ei juurikaan keskustella valvollisuuksista - esimerkiksi jos Suomen Valmisteverolain otat vastaan verottamattomia tuotteita (tai sinun olisi pitänyt tietää ettei veroja ole maksettu) syntyy sinulle automaattisesti verovelvollisuus.

Niin ja tämä ei ole siis mielepidekysymys eikä ole kysymys mitä sinä haluat "uskoa" - voit uskoa ihan mitä haluat mutta Valmisteverolaki menee "uskomuksien" edelle - ei edes se, että Verottajan sivuila lukee "ettei joku jossain tilanteessa ole verovelvollinen" mutta tätä faktaa.


12:4 toteaa verovelvolisista:
"4) se, joka pitää hallussaan sellaisia valmisteveron alaisia tuotteita, joista ei ole valmisteveroja suoritettu Suomessa, tai osallistuu tällaisten tuotteiden hallussapitoon väliaikaisen verottomuuden järjestelmän ulkopuolella;
 
Kovasti kirjoitetaan "oikeuksista" mutta ei juurikaan keskustella valvollisuuksista - esimerkiksi jos Suomen Valmisteverolain otat vastaan verottamattomia tuotteita (tai sinun olisi pitänyt tietää ettei veroja ole maksettu) syntyy sinulle automaattisesti verovelvollisuus.

Niin ja tämä ei ole siis mielepidekysymys eikä ole kysymys mitä sinä haluat "uskoa" - voit uskoa ihan mitä haluat mutta Valmisteverolaki menee "uskomuksien" edelle - ei edes se, että Verottajan sivuila lukee "ettei joku jossain tilanteessa ole verovelvollinen" mutta tätä faktaa.


12:4 toteaa verovelvolisista:
"4) se, joka pitää hallussaan sellaisia valmisteveron alaisia tuotteita, joista ei ole valmisteveroja suoritettu Suomessa, tai osallistuu tällaisten tuotteiden hallussapitoon väliaikaisen verottomuuden järjestelmän ulkopuolella;
Eli jos mä tilaan netistä bissee tms, niin oletettavana on se setti etten ole hoitanu veroja?
Eikös sen homman pitäs kuitenkin mennä niin että kun tilaan netistä mitä vaan, niin se kauppias hoitaa ne verot ja vastaavat setit?
 
Kovasti kirjoitetaan "oikeuksista" mutta ei juurikaan keskustella valvollisuuksista - esimerkiksi jos Suomen Valmisteverolain otat vastaan verottamattomia tuotteita (tai sinun olisi pitänyt tietää ettei veroja ole maksettu) syntyy sinulle automaattisesti verovelvollisuus.

Niin ja tämä ei ole siis mielepidekysymys eikä ole kysymys mitä sinä haluat "uskoa" - voit uskoa ihan mitä haluat mutta Valmisteverolaki menee "uskomuksien" edelle - ei edes se, että Verottajan sivuila lukee "ettei joku jossain tilanteessa ole verovelvollinen" mutta tätä faktaa.


12:4 toteaa verovelvolisista:
"4) se, joka pitää hallussaan sellaisia valmisteveron alaisia tuotteita, joista ei ole valmisteveroja suoritettu Suomessa, tai osallistuu tällaisten tuotteiden hallussapitoon väliaikaisen verottomuuden järjestelmän ulkopuolella;

Taas tulit trollaamaan samoilla väittämillä. Yhtäkään alkoholin nettitilaamiseen liittyvää viestiä et ole vielä kirjoittanut, vaan olet esittänyt omituisia väittämiä eri kuljetusliikkeiden ja myyjien omistuskytköksistä, postannut tänne selvästikin väärennetyn syyteasiakirjan veropetoksesta sekä esittänyt erikoisia laintulkintoja.

Jos mennään siihen viittaamaasi lakiin. Siellä samassa laissa todetaan: "Etämyyjä on verovelvollinen. Jos etämyyjällä on veroedustaja, hän on etämyyjän sijasta verovelvollinen. Etämyyjä on vastuussa veroedustajan suoritettavasta valmisteverosta kuin omasta verostaan".

Osoita minulle suomalaisesta oikeuskäytännöstä yksikin lainvoimainen tapaus, jossa etämyydystä alkoholitoimituksesta on lähetetty jälkilasku ostajalle.
 
Taas tulit trollaamaan samoilla väittämillä. Yhtäkään alkoholin nettitilaamiseen liittyvää viestiä et ole vielä kirjoittanut, vaan olet esittänyt omituisia väittämiä eri kuljetusliikkeiden ja myyjien omistuskytköksistä, postannut tänne selvästikin väärennetyn syyteasiakirjan veropetoksesta sekä esittänyt erikoisia laintulkintoja.

Jos mennään siihen viittaamaasi lakiin. Siellä samassa laissa todetaan: "Etämyyjä on verovelvollinen. Jos etämyyjällä on veroedustaja, hän on etämyyjän sijasta verovelvollinen. Etämyyjä on vastuussa veroedustajan suoritettavasta valmisteverosta kuin omasta verostaan".

Osoita minulle suomalaisesta oikeuskäytännöstä yksikin lainvoimainen tapaus, jossa etämyydystä alkoholitoimituksesta on lähetetty jälkilasku ostajalle.
Mihin viittaat väärennetyllä veropetossyytteellä ?
 
Näin Superalkoon tehdyn tilauksen jälkeen:

Hei rakas asiakas!

Meillä on lähes kaikki tavarasi valmiina lähetettäväksi.
Luultavasti lomien takia olemme saaneet niin paljon tilauksia, että lähetän tavarat vasta 19. tai 20. huhtikuuta.
Saksassa liikenne on vielä tavallista hitaampaa ennen lomaa....
Sinun ei tarvitse huolehtia rahoistasi ja tavaroistasi – ne eivät katoa.
Palkkasin lisää työntekijöitä, mutta uudet työntekijät ovat aluksi vähemmän tuottavia kuin heidän kokeneet kollegansa.
Haluamme sinun pysyvän asiakkaamme - ole kärsivällinen ensimmäisen tilauksesi kanssa ja yritä olla ymmärtäväinen.
Hyvää pääsiäistä ja anteeksi, rakas asiakas.

Kuuno Külasalu
johtaja
SuperAlko Germany

Mukavaa oma-aloitteisuutta viestinnän suhteen (en siis ole tiedusteluja asiasta tehnyt) ja tilanteen tasalla pitämiseen. Ilmeisesti taitaa Superalkosta tulla aika suosittu kauppa.
 
Viimeksi muokattu:
Asiakkaalla on laillinen oikeus saada sellainen tuote, jonka hän on tilannut ja maksanut. Ja hyviin kauppatapoihin kuuluu, että jos asiakkaalle ei syystä tai toisesta voida toimittaa hänen tilaamaansa tuotetta, niin sitten otetaan yhteyttä ja keskustellaan kauppasumman palauttamisesta tai tuotteen vaihtamisesta. Ja näinhän alkoholikaupoistakin ne pikkusen paremmin toimivat yrittäjät tekevät. Alko24plussan kaverilla nyt on niin kyseenalainen menneisyys, että hänen perseilynsä ei sinällään ihmetytä yhtään. Se kyllä ihmetyttää, millaisen toiminnan kuluttajat ovat valmita hyväksymään.
Juuri näin olisin halunnut edellisellä sivulla omassa casessanikin meneteltävän. Itselleni olisi riittänyt myös samanhintaluokan pahvikäärö, mutta kun kehtasivat laittaa tuollaisen toisessa maassa tuotetun muovitetun alemman hintaluokan bulkkituotteen tilalle.
 
Kovasti kirjoitetaan "oikeuksista" mutta ei juurikaan keskustella valvollisuuksista - esimerkiksi jos Suomen Valmisteverolain otat vastaan verottamattomia tuotteita (tai sinun olisi pitänyt tietää ettei veroja ole maksettu) syntyy sinulle automaattisesti verovelvollisuus.

Niin ja tämä ei ole siis mielepidekysymys eikä ole kysymys mitä sinä haluat "uskoa" - voit uskoa ihan mitä haluat mutta Valmisteverolaki menee "uskomuksien" edelle - ei edes se, että Verottajan sivuila lukee "ettei joku jossain tilanteessa ole verovelvollinen" mutta tätä faktaa.


12:4 toteaa verovelvolisista:
"4) se, joka pitää hallussaan sellaisia valmisteveron alaisia tuotteita, joista ei ole valmisteveroja suoritettu Suomessa, tai osallistuu tällaisten tuotteiden hallussapitoon väliaikaisen verottomuuden järjestelmän ulkopuolella;

Tämä käytiin jo viimeksi läpi kun samaa asiaa täällä huutelit. Lueppa se linkkaamasi kohdan viimeinen lause. Siinä lukee näin:
Verovelvollisuudesta eräissä tapauksissa säädetään lisäksi tämän lain 9 luvussa sekä asianomaisessa valmisteverolaissa.

Ja kun hypätään tuonne 9 luvun 79 § niin siellä lukee tämä:
79 §
Etämyynti
Valmistevero kannetaan etämyynnillä Suomeen myydyistä tuotteista.

Etämyyjä on verovelvollinen. Jos etämyyjällä on veroedustaja, hän on etämyyjän sijasta verovelvollinen. Etämyyjä on vastuussa veroedustajan suoritettavasta valmisteverosta kuin omasta verostaan.
 
Tulee mieleen tästä nimimerkistä se eräs virkamies, joka hiljattain oli iltalehdessä. Väitti etämyynnin olevan rikos, mutta mihinkään lakiin eivät hänen väittämänsä perustuneet, vaan kyseessä oli puhdasta pelottelua. Mikä lienee tämän nimerkin motiivi trollailulleen voidaan vaan arvailla.
 
Punainen Vestfyen tarjouksessa Alko24plussassa 2 euroa laatikko, 2 laatikkoa per tilaus:, kun ostaa 40 eurolla

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jll

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom