Minä lykkäsin toissa vuonna joulun alla postin likalle hehkuviinipullon kouraan, jouluntoivotuksin ja kiitoksin meneesstä vuodesta, kun kantoi jälleen kerran painavaa laatikkoa ovelle.
Eräänkin kerran kysymykseen "eikö mun tarvi kuitata vastaanottoa mihinkään?" huikkasi lähtiessään "minä kuittailen nämä tuolla autossa!"
Perseilemällä saa perseiltyä palvelua.
minulle tämän opetti yksi englantilainen työkaveri kauan sitten ulkomaan komennuksella.
Englannissa roskikset pitää kärrätä kadun varteen roskispäivänä.
Tämä kollega oli aikojen saatossa kerännyt viinakaappiinsa huomattavan määrän lahjaksi saatuja arvokkaita rommi yms pulloja ja käytti niitä itse todella vähän, jos ollenkaan.
No, yhtenä vuonna ennen joulua jätti rommipullot roskiksen viereen laatikossa ja lapun että "hyvää joulua teillekin"
Sen jälkeen ei ole tarvinut kärräillä roskista kadun varteen, kaverit on hakeneet katoksesta ja morjestaneet mennessään..
Taisi koronan myötä loppua niiden vastaanottokuittausten pyytäminen vähän kaikilta rahtareilta. Mutta hyvä ja kannatettava asia toki muistaa niitä meille pienellä palkalla paketteja roudaavia duunareita.