Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

6 viikkoa kulunut. Anteeksipyyntöä jälleen vastauksena. Google Translate käännös:
"we can only apologize, we are working flat out on a solution.
Unfortunately, the supplier's system has failed, causing massive delays.
We are in the process of switching to others, but unfortunately this is not so easy."


Paypaliin varmaankin seuraavaksi yhteys. Ei tästä näytä valmista tulevan.
Erikoista kyllä, että heidän vastaus vaihtelee toimittajan sekoilun ja tuotteiden puuttumisen välillä.
Kyseessä siis 1awhisky.de

No onpas harmillista. Itselläni tuli tosiaan aikalailla "odotetulla" viivyttelyllä eli se n. kuukausi ja tavara liikahti. Tosiaan PayPal valitukset tulille vaan jos pinna loppuu, suurin syy miksi tuolta yleensäkään uskaltaa tilata on juuri PayPalin tuoma turva.
 
Itse tilasin eilen drinkology:stä 6 pulloa viinaa ja eilen tuli myös ups:n seurantakoodi. Onko täällä jollain kokemuksia kysyisestä kaupasta?

Itsellä ei ole kokemusta, mutta tuolle kaupalle näyttää löytyvän suosittelijoita esim. FB:n Rommiryhmästä. Ilmeisesti kaikki toimii siis kuten pitää. Ensimmäistä kertaa vilkuilin nyt ko. kaupan sivuja, vaikkei mitään tilaussuunnitelmia tällä hetkellä olekaan. Yleisvaikutelmana aika kirjava hintataso ja ok postikulut. Kirjavalla hintatasolla tarkoitan sitä, että paikoin hinnat kestää oikein hyvin vertailun näihin BerlinBottlen ja Vinosonlinen kaltaisiin kauppoihin, mutta joissain ns. perustuotteissa hintaerot ovat jopa kymmeniä prosentteja tuon kaupan tappioksi (vai pitäisikö sanoa siis kaupan voitoksi ja kuluttajan tappioksi).
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Alkostore24:sta saa taas tilattua pieniä tilauksia, tosin ei luvata mitään kovin nopeaa toimitusta (tuotteiden keräys 10-15 päivää tällä hetkellä).
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Tehty viikonloppuna viiden pullon testitilaus vinosonline.es, nyt kun tuota drinkologya selailin niin on kyllä jäätävän hyvä valikoima ja hinnat kohdillaan... Vaikuttaa kaikin puolin paremmalta kaupalta? :hmm:
 
Tehty viikonloppuna viiden pullon testitilaus vinosonline.es, nyt kun tuota drinkologya selailin niin on kyllä jäätävän hyvä valikoima ja hinnat kohdillaan... Vaikuttaa kaikin puolin paremmalta kaupalta? :hmm:

Paremmasta en tiedä. Kyllä Vinosonline vaikuttaa mun mielestä ainakin rommien ja viskien osalta oikein hyvältä vaihtoehdolta, kun katsotaan saatavilla olevien tuotteiden hintoja. Drinkologyn valikoima toki näyttää selvästi paremmalta.

Tässä hintavertailua sellaisista tuotteista, joita olen itse tilannut Vinosonlinesta ja joita on saatavilla samassa pullokoossa myös Drinkologysta. Ensimmäisenä Vinosonlinen ja jäljelmpänä Drinkologyn hinnat:

Don Papa Rum - 31,45 / 36,50
Ron Diplomático Reserva Exclusiva - 33,84 / 42,95
Captain Morgan Black Spiced Rum - 18,15 / 19,95
Goslings Black Seal - 20,95 / 23,50
Pampero Aniversario Rum - 23,09 / 24,50
Bowmore 15 - 52,39 / 64,50
Kraken Black Spiced Rum - 24,39 / 27,50

Vinosonlinen ongelma on nyt vaan se, että kun sieltä loppui tuo postitustarjous, niin tuskin enää sieltä tilailen mitään. FedExin rahti on edullinen, mutta en vaan jaksa yhtään sen firman pelleilyä enää. UPS:n kohdalla ongelma taas on kalleus, kun 12 pullon tilaus maksaa 61,80. Drinkologylla UPS-toimituksen hinta on 12 pullosta vain 20 euroa, joka sitten monien tilausten kohdalla voi tehdä tuolta tilaamisen järkevämmäksi kuin Vinosonlinesta tilaamisen.

Vinosonlinen kanssa tilausten toimitus sujuu aina niin uskomattoman hyvin, että siinä Drinkology ei voi ainakaan paremmaksi laittaa.
 
Discandoo hyvitti tuosta muutama sivu sitten tilittämistäni yllätysbokseista koko tilauksen hinnan tölkkien päiväyksien valokuvia vastaan pahoittelujen kera, eli itselle jäi maksettavaksi ainoastaan tuo kuljetusmaksu (ongelma oli siis se että n. puolet 2 yllätyslaatikon tilauksen sisällöstä oli mennyt jo viime talvena vanhaksi) - eli siis 12,99€ hintaan sain kutakuinkin yhden yllätyslaatikon kotiinkuljetettuna.

Jäi siis erittäin positiivinen kuva firmasta kaikesta huolimatta :thumbsup:

Jännä juttu kyllä, että nuo Mariestadsit olivat kyllä täysin käyttökelvottomia n. 4kk parasta ennen päiväyksestä kun eilen maistelin - jotkut oluet ovat olleet ihan "uudenveroisia" joskus. Menee siis viemäristä alas.
 
Viimeksi muokattu:
Discandoo hyvitti tuosta muutama sivu sitten tilittämistäni yllätysbokseista koko tilauksen hinnan tölkkien päiväyksien valokuvia vastaan pahoittelujen kera, eli itselle jäi maksettavaksi ainoastaan tuo kuljetusmaksu (ongelma oli siis se että n. puolet 2 yllätyslaatikon tilauksen sisällöstä oli mennyt jo viime talvena vanhaksi) - eli siis 12,99€ hintaan sain kutakuinkin yhden yllätyslaatikon kotiinkuljetettuna.

Jäi siis erittäin positiivinen kuva firmasta kaikesta huolimatta :thumbsup:

Jännä juttu kyllä, että nuo Mariestadsit olivat kyllä täysin käyttökelvottomia n. 4kk parasta ennen päiväyksestä kun eilen maistelin - jotkut oluet ovat olleet ihan "uudenveroisia" joskus. Menee siis viemäristä alas.
Samoin täällä. Hyvittivät yllätysbokseista tilauksen hinnan:thumbsup:
 
Näköjään luottokauppani Licorea on lopettanut toimitukset ainakin Suomeen ja ainakin hetkeksi :(. Mistähän yhtä hyvää vodkaa kuin Porthos, joka on täysin mauton ja lähes ilmainen?

"Vieraantuja" on 2021-07-19 09:35:16
So you do not ship to Finland anymore?

Customer Care (Inés Ortiz) on 2021-07-19 09:28:57
Hello,

Due to new regulations we can only accept payments from Paypal to Paypal. Card and bank transfer payment options have been disabled for Finland. Shipments to Finland have been cancelled and we will only ship orders to regular customers, we don't know for how long. Please send us a screenshot of your order. We will calculate the shipping price and inform you of our Paypal account for payment.

Looking forward to hearing from you
BR

"Vieraantuja" on 2021-07-19 09:13:08
Hello,
Choice of shipping is not available at checkout.
Br. "Vieraantuja"
 
  • Tykkää
Reactions: SK.
Näköjään luottokauppani Licorea on lopettanut toimitukset ainakin Suomeen ja ainakin hetkeksi :(. Mistähän yhtä hyvää vodkaa kuin Porthos, joka on täysin mauton ja lähes ilmainen?

"Vieraantuja" on 2021-07-19 09:35:16
So you do not ship to Finland anymore?

Customer Care (Inés Ortiz) on 2021-07-19 09:28:57
Hello,

Due to new regulations we can only accept payments from Paypal to Paypal. Card and bank transfer payment options have been disabled for Finland. Shipments to Finland have been cancelled and we will only ship orders to regular customers, we don't know for how long. Please send us a screenshot of your order. We will calculate the shipping price and inform you of our Paypal account for payment.

Looking forward to hearing from you
BR

"Vieraantuja" on 2021-07-19 09:13:08
Hello,
Choice of shipping is not available at checkout.
Br. "Vieraantuja"
No kyllähän tuon viestiketjun perusteella tilaus onnistuu, ei vaan suoraan sivuilta tällä hetkellä.

Laitat kuvankaappauksen tilauksestasi, he laskevat toimituksen hinnan ja pistävät paypal-tilinsä mihin maksun voi suorittaa?
 
No kyllähän tuon viestiketjun perusteella tilaus onnistuu, ei vaan suoraan sivuilta tällä hetkellä.

Laitat kuvankaappauksen tilauksestasi, he laskevat toimituksen hinnan ja pistävät paypal-tilinsä mihin maksun voi suorittaa?

Nojoo pointtina oli enemmän ehkä ihmetellä tuota sekavaa aspan viestiä ja syitä tähän kikkailuun. Tässä tilanteessa nyt on vaan hankala selvittää optimipullomäärä vs postit, ehkä aiemmin toiminut 18 pulloa minimoi toimituskulut... Eikä oikeastaan herätä lisää luottoa firmaa kohtaan vaikka edelliset tilaukset on tullut hyvin läpi. Jännä myös ettei tuo täti nyt vastaa tuohon miun rautalankakysymykseen ollenkaan.
 
Nojoo pointtina oli enemmän ehkä ihmetellä tuota sekavaa aspan viestiä ja syitä tähän kikkailuun. Tässä tilanteessa nyt on vaan hankala selvittää optimipullomäärä vs postit, ehkä aiemmin toiminut 18 pulloa minimoi toimituskulut... Eikä oikeastaan herätä lisää luottoa firmaa kohtaan vaikka edelliset tilaukset on tullut hyvin läpi. Jännä myös ettei tuo täti nyt vastaa tuohon miun rautalankakysymykseen ollenkaan.

Jos kesä-heinäkuun vaihteessa useat merkittävimmät väkevien juomien myyjät vaikeuttivat myyntiä Suomeen, niin ei kai niitä syitä kauheasti tarvitse ihmetellä. Esimerkiksi BerlinBottlen kohdalla tilanne muuttui kertaheitolla selkeästä etämyynnistä selkeäksi etäostamiseksi.
 
Näköjään luottokauppani Licorea on lopettanut toimitukset ainakin Suomeen ja ainakin hetkeksi :(. Mistähän yhtä hyvää vodkaa kuin Porthos, joka on täysin mauton ja lähes ilmainen?

"Vieraantuja" on 2021-07-19 09:35:16
So you do not ship to Finland anymore?

Customer Care (Inés Ortiz) on 2021-07-19 09:28:57
Hello,

Due to new regulations we can only accept payments from Paypal to Paypal. Card and bank transfer payment options have been disabled for Finland. Shipments to Finland have been cancelled and we will only ship orders to regular customers, we don't know for how long. Please send us a screenshot of your order. We will calculate the shipping price and inform you of our Paypal account for payment.

Looking forward to hearing from you
BR

"Vieraantuja" on 2021-07-19 09:13:08
Hello,
Choice of shipping is not available at checkout.
Br. "Vieraantuja"

Vinosonlinesta löytyy Porthosta Porthos Vodka 1L

Viime tiistaina tein 11 pullon tilauksen Vinosonlineen klo 15.48, 16.16 tuli ilmoitus että tilaus on pakattu ja lähetetty. Perjantaina piti alun perin olla toimitus, mutta Fedex jätti paketin jumittamaan Ruotsiin joten juuri äsken tuli kotiovelle laatikko. Luottotoimittaja väkeville itsellä.
 
Vinosonlinesta löytyy Porthosta Porthos Vodka 1L

Viime tiistaina tein 11 pullon tilauksen Vinosonlineen klo 15.48, 16.16 tuli ilmoitus että tilaus on pakattu ja lähetetty. Perjantaina piti alun perin olla toimitus, mutta Fedex jätti paketin jumittamaan Ruotsiin joten juuri äsken tuli kotiovelle laatikko. Luottotoimittaja väkeville itsellä.

Kiteytit viestissäsi sen suuren ongelman "Perjantaina piti alun perin olla toimitus". Kuten aiemmin tässä ketjussa olen kertonut, minun ainoa kokemukseni FedExin touhusta on, kun paketin piti tulla torstaina, sitten se siirtyi (ilman ilmoitusta) perjantaille, ja seuraavaksi sai alkaa metsästämään olematonta asiakaspalvelua, kunnes paketin sai seuraavalla viikolla perille.

Ainakin itselleni tuollainen touhu, jossa ilman mitään aikaikkunoita odottelet saapumattomia lähetyksiä päivästä toiseen neljän seinän sisällä, on se verran sietämätöntä touhua, että ko. kuljetusliikkeen käyttö ei ole itselleni minkäänlainen vaihtoehto.
 
Kiteytit viestissäsi sen suuren ongelman "Perjantaina piti alun perin olla toimitus". Kuten aiemmin tässä ketjussa olen kertonut, minun ainoa kokemukseni FedExin touhusta on, kun paketin piti tulla torstaina, sitten se siirtyi (ilman ilmoitusta) perjantaille, ja seuraavaksi sai alkaa metsästämään olematonta asiakaspalvelua, kunnes paketin sai seuraavalla viikolla perille.

Ainakin itselleni tuollainen touhu, jossa ilman mitään aikaikkunoita odottelet saapumattomia lähetyksiä päivästä toiseen neljän seinän sisällä, on se verran sietämätöntä touhua, että ko. kuljetusliikkeen käyttö ei ole itselleni minkäänlainen vaihtoehto.

Ymmärrän kyllä tuon. Itselle tällä ei ollut merkitystä kun olin kotona molempina päivinä, ja jos en olisi ollut olisi paketin voinut jättää etuovelle.
 
Alkc:n asiakaspalvelu vastasi ja kiitti huomiosta (tiedustelin miksi myyvät vanhaksi mennyttä/pian vanhenevaa normi hinnalla), lupasi välittää tiedon "myyntiosastolle". Olettaisin että ottavat uudellenharkintaan hinnoittelun ja pistävät tuotteita alennukseen. Aura Bock vois kiinnostaa itseä jos tulis hyvään alennukseen, ei oo tullut sitä viel maisteltua.
 
Alkc:n asiakaspalvelu vastasi ja kiitti huomiosta (tiedustelin miksi myyvät vanhaksi mennyttä/pian vanhenevaa normi hinnalla), lupasi välittää tiedon "myyntiosastolle". Olettaisin että ottavat uudellenharkintaan hinnoittelun ja pistävät tuotteita alennukseen. Aura Bock vois kiinnostaa itseä jos tulis hyvään alennukseen, ei oo tullut sitä viel maisteltua.

Minä taas en usko pätkääkään, että firman hinnoittelu muuttuisi viesteillä, joissa kehotetaan laskemaan hintoja. Kysynnän perusteella ne hinnat määräytyvät. Mutta toki asiakaspalvelun perusperiaatteisiin kuuluu se, että kun asiakas jotain ehdottaa, niin yritys lupaa välittää tiedon eteenpäin tai ottaa sen pohdittavakseen. Todellisuudessa reaktio lienee yhtä kuin tuon vastauksen kirjoittaminen ja del-napin painallus.

Siksi toisekseen, kyllähän ALKC toisinaan myy pian vanhenevia oluita tarjoushintaan.
 
Tänne ei ole lähtenyt ne discandoon yllätysboxit tulemaankaan vielä. Onkohan päiväyksellä olleet tölkkit loppuneet eivätkä kehtaa enää laittaa vanhentuneita.
 
Minä taas en usko pätkääkään, että firman hinnoittelu muuttuisi viesteillä, joissa kehotetaan laskemaan hintoja. Kysynnän perusteella ne hinnat määräytyvät. Mutta toki asiakaspalvelun perusperiaatteisiin kuuluu se, että kun asiakas jotain ehdottaa, niin yritys lupaa välittää tiedon eteenpäin tai ottaa sen pohdittavakseen. Todellisuudessa reaktio lienee yhtä kuin tuon vastauksen kirjoittaminen ja del-napin painallus.

Siksi toisekseen, kyllähän ALKC toisinaan myy pian vanhenevia oluita tarjoushintaan.

Jooh en oo muuttamassa kaupan koko myyntipolitiikkaa. Mielestäni on melko perusteltua odottaa että "korjaavat" päiväystuotteidensa hinnoittelua, pistetään nyt vähän perusteluita kaupan päälle.
1. 99,9% myy tuotteita alennuksella siinä vaiheessa kun päivämäärät alkavat tulla vastaan.
2. Kyseinen kauppa on tehnyt näin usein myös aikaisemmin.
3. Päiväys tuotteet ovat menneet huonosti kaupaksi koska osassa päiväys on jo niin sanotusti "yli" ja sitä tilannetta kaupat usein yrittävät välttää.
Enempää en jaksa vääntää rautalangasta.

Tilanne on käytännössä yhtä selvä hinnoittelu virhe kuin se että myisivät lappari laatikkoa 50€ kappale. Tässä kohtaa asiakkaan viestin noteeraamatta jättäminen olisi yksikertaisesti tyhmää, mikä on tietenkin mahdollista kun eivät nämä puljut yleensä niin rautaisia ammattilaisia ole. Mikäli tämä ei ole tilanne missä asiakkaan kannattaa laittaa kaupalle viestiä niin en tiedä sit mikä on.
 
Nyt näyttää mullakin olevan sama tarina kerrottavana. Lopettivat tosiaan posteihin vastaamisen (lähetetty 72 tuntia sitten, toinen 24 tuntia sitten). Ja nyt yhtäkkiä ovat Vantaalla. Seuranta hyppää mullakin suoraan ennakkoilmosta Vantaalle. Jospa ne oikeasti tulisi siis perillekin.
Paketit saapui tänään perille. Sisältö sataprosenttisesti oikein ja kaikki ehjää. Hyvin pakattukin. 4 viikkoa tässä meni ennenkuin tulivat.

Joku aiemmin kommentoi että u olikin vaihtunut kansainvälisemmäksi versioksi pisteiden kera ja omissakin oli oheinen tarra. En asu Turussa mutta sitä kautta kulkivat.
 

Liitteet

  • 20210719_161258.jpg
    20210719_161258.jpg
    1 MB · Luettu: 95
Tänään lähtenyt tulemaan 30.6. tehty Vinello tilaus. Eli toimi sittenkin kun jaksoi odottaa, Vero on tosiaan suomalainen 24% tässä kaupassa.


vinello tilaus.jpg
 
Tänään tuli 2x Discandoon yllätyslaatikkoa. 12x Harpoe Gold, 9x Harpoe pilsner, 9x Lapin Kulta, 5x Harpoe Classic, 5x Småland Lager, 4x Albani 1859, 3x Newcastle Brown Ale ja 1x Carlsberg alkoholiton. Smålandit aika rutussa, mutta ei vuotoja. Uskaltaa kyllä tilata toistekkin.
 

Liitteet

  • IMG_20210719_194241.jpg
    IMG_20210719_194241.jpg
    3,9 MB · Luettu: 212
Discandoo 2x yllätysboksi. Kaikissa päiväystä vähintään lokakuulle. Suurin osa ensi vuodelle. Pari ruttuista ja likaista. Yksi royal pilsner niin rutussa, että tölkki hieman pehmeä jo mutta ei vuoda. Pesuun kaikki.
 

Liitteet

  • 20210719_195021.jpg
    20210719_195021.jpg
    673,9 KB · Luettu: 294
Saakohan mistään näitä kesän rajoitetun ajan myynnissä olevia Lahden, Olvin tai Karhun summer aleja? Alkc, alkostore24, discandoo ja alko24plus vilkaisin mutta ei näistä ainakaan löytynyt.
 
Aviation Gin 70 cl. kuvassa vanhanmallinen pullo mutta lähettävät kuitenkin sitä uudempaa.

drinkologyssa hitusen halvempi vielä, myös postit tais olla vain 15€ vs. 22€
 
Saakohan mistään näitä kesän rajoitetun ajan myynnissä olevia Lahden, Olvin tai Karhun summer aleja? Alkc, alkostore24, discandoo ja alko24plus vilkaisin mutta ei näistä ainakaan löytynyt.
Tulivedessä on ainakin Lahden erikoista, sieltä tuli tilattua parisen kuukautta sitten summer 2020 kun oli edukkaasti (päiväys lähestymässä).
E: myöhästyin
 
Onko muita kauppojako discandooo tain netpris joka ohjaa itse kuljetuksen tilaukseen? Ei tarvi itse enempää säätää
 
Jos kesä-heinäkuun vaihteessa useat merkittävimmät väkevien juomien myyjät vaikeuttivat myyntiä Suomeen, niin ei kai niitä syitä kauheasti tarvitse ihmetellä. Esimerkiksi BerlinBottlen kohdalla tilanne muuttui kertaheitolla selkeästä etämyynnistä selkeäksi etäostamiseksi.
Mikäs juttu tämä kesä-heinäkuu muutos on?
Myönnän etten ole lukenut tämän ketjun kaikkia viestejä eikä EU lainsäädäntö kuulu suosikkilukemistooni
 
Nyt BerlinBottlessa ei puhuta enää edes tulevasta "workaroundissa", vaan todetaan, että pitää itse järjestää kuljetus ja ilmoittaa sinne tarvittavat tiedot, mitkä BerlinBottle antaa tilauksen jälkeen. Onkos joku jo löytänyt toimivaa kuljetusfirmaa, jolla päästäisiin samoihin hintoihin kuin BerlinBottlen aiemmat toimitushinnat? Vai onkos BerlinBottlen tilalle löydetty jo toinen hyvä viskipaikka?
 
  • Tykkää
Reactions: SK.
Mikäs juttu tämä kesä-heinäkuu muutos on?
Myönnän etten ole lukenut tämän ketjun kaikkia viestejä eikä EU lainsäädäntö kuulu suosikkilukemistooni

En minäkään mikään alan spesialisti ole, mutta kuvittelisin että EU:n arvonlisävero-uudistus vaikuttaa aika paljon alkoholikauppaan ja myös siihen miten niistä tieto välittyy viranomaisille: Kansainvälisen kuluttajakaupan arvonlisäverouudistus 1.7.2021 – mitä suomalaisen verkkokaupan tulee ottaa huomioon? - PwC:n Uutishuone

Ja lisäksihän taustalla voi olla jotain samanaikaista viranomaispelottelua, joka on saanut kaupat uudistamaan käytäntöjään.
 
Saako yrityskin tilata alkoholijuomia henkilökunnan virkistymispäiville, kysyn kaverin puolesta..
 
Saako yrityskin tilata alkoholijuomia henkilökunnan virkistymispäiville, kysyn kaverin puolesta..

Toki. Kannattaa varautua vaan siihen, että noita kuluja saa mahdollisesti selvitellä tavallistakin tarkemmin vähennyserinä ja että esim. verojen maksua saatetaan seurata tavallistakin tarkemmin.

Juomatukun (osa Viinikauppaa) kautta tilanneistahan jotkut ovat valitelleet Facebookissa ongelmistaan verottajan kanssa. En tiedä mistä kuviosta tarkemmin on kyse, mutta veikkaisin että on yritetty olla nokkelia 0 % ALV:n tilausten kanssa ja sitten itketään, kun veroittaja haluaa omansa pois.
 
Vinosonlinesta eka tilaus 12.7. maanantain 11 pulloa ja fedexillä rohkeesti kuljetus kun oli halvempi. Vähän mietitytti tuo fedex toimittajana, mutta tänäänhän se sovitusti saapui.
 
Discandoo ja Netpris ylläriboxit (olutta, sidukkaa ja limpparia) tilattu budbeella 7.7. ja 12.7. Ekat saapui 14.7. Ja toinen tilaus saapui tänään 20.7. Vielä ei päässyt tutkimaan päiväyksiä tuotteista kun en itse ollut niitä vastaanottamassa, mutta hyvin tuntui toimivan ja seuranta päivittyi myöskin lähes reaaliajassa
 
Discandoo ylläriboxeja tuli tilattu 2x 24 siideriä.
Melko ruttuisia oli monet tölkit. Yhteensä 4 kpl käyttökelvottomia (vuotaneet läpi).
Olihan se tiedossa että sieltä tulee mitä sattuu mutta ei hirveän mukava että koko paketti ja kaikki tuotteet haisee aivan kamalalta siiderilitkulta kun jo paketissa vuotaneet läpi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Koetin hakua käyttää ja etsiä tietoa, mutta ei vain osunut silmään. Te jotka ootte norrlogin kautta tilanneet kuljetuksen: Paljonko vakuutus lavakuljetukselle maksaa? Onko se jotenkin painoon sidottu vai tilauksen hintaan?
 
Toki. Kannattaa varautua vaan siihen, että noita kuluja saa mahdollisesti selvitellä tavallistakin tarkemmin vähennyserinä ja että esim. verojen maksua saatetaan seurata tavallistakin tarkemmin.

Juomatukun (osa Viinikauppaa) kautta tilanneistahan jotkut ovat valitelleet Facebookissa ongelmistaan verottajan kanssa. En tiedä mistä kuviosta tarkemmin on kyse, mutta veikkaisin että on yritetty olla nokkelia 0 % ALV:n tilausten kanssa ja sitten itketään, kun veroittaja haluaa omansa pois.

Lähdettä tälle, oletko itse tilannut?

Kiitos jo etukäteen, helpottaisi paljon ettei tarvitsisi lähteä itse hakemaan.
 
Lähdettä tälle, oletko itse tilannut?

Kiitos jo etukäteen, helpottaisi paljon ettei tarvitsisi lähteä itse hakemaan.

Facebookissa näitä keskusteluja on jokunen ollut Viinikaupan / Juomatukun ketjuissa. Ohessa yksi kuva, jonka olen tänne aikaisemminkin linkittänyt. Joku toinen on selitellyt ihan summien kanssa verottajalta tulleista laskuista. Kuten kuvan esimerkissäkin, kirjoittajan profiili vaikuttaa luotettavalta, eikä minkään nettitrollin suunsoitolta.

Mitä omakohtaisiin kokemuksiin tulee, niin itse en todellakaan sotke omaa y-tunnustani viinatilauksiin. Jos tilaa yrityksen kautta nolla-alvilla juomansa, niin vaihtoehdoiksihan jää maksaa verot Suomeen tai sitten tehdä veropetos.


juomatukku.jpg
 
Miten liikaa määritellään? Eihän lava ole kuin 2-3 kuukauden satsi alkoholistille.

En todellakaan tiedä tuon tapauksen taustoja. Mutta Juomatukku oli nimenomaan yritysasiakkaille suunnattu palvelu. Nykyään se toimii Viinikaupan sivujen alla, josta voi tilata myös nolla-alvilla juomia. Minulle tulee mieleen vain, että tuossa on yritetty kikkailla tilaaja-taholla/alveilla. Täytyy muistaa sekin, että y-tunnuksen alla operoitaessa lainsäädännölliset kuviot ei mene ihan samalla tavalla kuin yksityishenkilöllä alkoholia tilatessa tai maahantuodessa.
 
Joo toi budbee appi on kyllä perseeseestä. Saa monta kertaa päivässä kattoa milloinkohan se paketti tulee. Kerran koko lähetys ei näkynyt edes apissa nii tuli ihan yllätyksenä, onneksi olin kotona.
 
Joo toi budbee appi on kyllä perseeseestä. Saa monta kertaa päivässä kattoa milloinkohan se paketti tulee. Kerran koko lähetys ei näkynyt edes apissa nii tuli ihan yllätyksenä, onneksi olin kotona.

Sinun kannattaa sallia ilmoitukset tai jotain, koska mulla on kyllä aina hälyttänyt Budbeen appi sen päivän aamuna kun paketti on tulossa, eikä manuaalisella kyttäämisellä hyödy mitään. Ilman hälytystä ei toki paketin tuloa huomaisi ajoissa kuin tuurilla tai jatkuvalla kyttäämisellä.

Tietysti on harmillista ettei paketeista tule aiempaa varoitusta tai väliaikatietoja.
 
Koetin hakua käyttää ja etsiä tietoa, mutta ei vain osunut silmään. Te jotka ootte norrlogin kautta tilanneet kuljetuksen: Paljonko vakuutus lavakuljetukselle maksaa? Onko se jotenkin painoon sidottu vai tilauksen hintaan?

Pari kertaa lavan tilanneena ottanut molempiin tuon vakuutuksen varmuuden vuoksi. olikohan 30€ sillä hintaa muistaakseni, toinen oli sen 750kg ja toinen täys 900kg kuorma.
 
Koetin hakua käyttää ja etsiä tietoa, mutta ei vain osunut silmään. Te jotka ootte norrlogin kautta tilanneet kuljetuksen: Paljonko vakuutus lavakuljetukselle maksaa? Onko se jotenkin painoon sidottu vai tilauksen hintaan?
Joskus oli muistaakseni 24€ ja hilut päälle. Sama hinta oli lavassa sit 700 tai 900kg

Edit ja näin tarkistettuna niin 24,8€
 
Onko näkemystä, että saako jostain tilattua merkittävästi markettihintoja edullisemmin Crowmoorin Vodkaspitzereitä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 726
Viestejä
4 555 580
Jäsenet
75 048
Uusin jäsen
Lymppä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom