Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
333
Kritiikin sijaan voi myös katsoa peiliin ja miettiä mikä meni itsellä vinoon.

Joka ikinen vuosi jokainen parempi paikka menee tukkoon kuukausi ennen juhannusta ja puolitoista ennen joulua. Jos on aivan uusi tilailija, olisi tätäkin ketjua lukemalla asia selvinnyt etukäteen. Viimeiset kaksi kuukautta on aiheesta varoiteltu joten ei tuo aivan yllätyksenä pitäisi tulla.

Vapun jälkeen Alkostore toimitti tavarat normaalissa neljässä päivässä ja tulee aivan varmasti toimittamaan samassa ajassa myös elokuun lopulla.
Tähän voisin kertoa pientä lisäinfoa tämänhetkisistä AS24 yhden paketin tilauksista. Tilasin 21.5. perjantai-iltana ja tänään aamulla muuttui info että odottaa noutoa (siis kuljetusfirman).

Eli 9 arkipäivää meni maksusta pakkaamiseen. Arvioisin, että varmaan ensi viikon lopulla viimeistään täällä, joka tarkoittaisi noin 3 viikkoa tilauksesta viikonloput mukaan lukien.

Nyt kun varmaan juhannuksen vuoksi on kokoajan tullut enemmän tilauksia niin kannattaa varmaan varautua neljään viikkoon, jos nyt tilaa.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 782
Mitäs tää nyt meinaa, kun budbeessa tapahtumissa lukee toissapäivällä että "Olemme vastaanottaneet tilauksesi verkkokaupasta Shippii". Sit tilauksen tilana on kuitenkin, että
"Odotamme tilaustasi Shippiin verkkokaupasta"
 
Liittynyt
19.02.2021
Viestejä
18
19.5. tilattu AS24 ja edelleen rahtikirjat tulostettu tilassa, 2 kuljetuslaatikkoa olutta, siideriä, viinejä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
381

Etusivulla sanotaan aika selkeästi, että erilliset tilaukset joutuu tekemään :rolleyes:
Niin ja tässä tapauksessa "samaan tilaukseen" = samaan pakkauslaatikkoon tai samalle rahtilavalle. Verkkokauppa kyllä erittelee montako pakkauslaatikkoa (tai lavaa) on tulossa mistäkin varastolta ja kuljetus.eu kysyy montako laatikkoa tulee saksasta ja montako latviasta.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
719
Moi,

Ehkä kysytty ennemmin mutta onko kokemusta alkc.fi tilauksista niin, että tilaa 1 laatikon latviasta ja 1 laatikon saksasta, ja tilaa näille yhdellä kertaa kyydin kuljetus.eu, nuo tulee sitten ilmeisesti eri aikoina noutopisteeseen, vai odotuttaako tuo kuljetusyhtiö jonnekkin ensiksi molemmat ja toimittaa sitten kerralla noutopisteeseen?
Minä olen aiemmin tilannut yhdellä tilauksella molemmista, ainakin aiemmin onnistui maksamaan tuotteet ja tilaamaan kuljetuksenkin yhdellä kerralla.
Paketit tuli eri lähtömaista, mutta ihan samaan aikaan Matkahuollon noutopaikkaan joka kerta.
Voi olla tarkoitus toimia noin, tai ihan sattumaakin joka kerta.
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
383
Niin ja tässä tapauksessa "samaan tilaukseen" = samaan pakkauslaatikkoon tai samalle rahtilavalle. Verkkokauppa kyllä erittelee montako pakkauslaatikkoa (tai lavaa) on tulossa mistäkin varastolta ja kuljetus.eu kysyy montako laatikkoa tulee saksasta ja montako latviasta.
Katos perhana, näinhän se olikin :D Ois pitänyt taas itse varmentaa asia ennen kuin alan huutelemaan.
 

Janezki

Vähempi Jumaluus
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
81
Koetin selailla muutamia sivuja taaksepäin mutta eipä ainakaan silmään sattunut, eli ilmeisesti Alko24plus & Norrlog tilauksia ei posti enää jaksa kantaa kotiin asti, vaan ne pitää käydä noutopisteestä hakemassa? Ei ainakaan nyt minulle tulossa olevalle paketille anna muita toimitusvaihtoehtoja.
Aikaisemminhan tuosta postin apista pystyi valitsemaan kotiin toimituksen tai noutopisteen.
 

Ree

Liittynyt
09.04.2020
Viestejä
51
Koetin selailla muutamia sivuja taaksepäin mutta eipä ainakaan silmään sattunut, eli ilmeisesti Alko24plus & Norrlog tilauksia ei posti enää jaksa kantaa kotiin asti, vaan ne pitää käydä noutopisteestä hakemassa? Ei ainakaan nyt minulle tulossa olevalle paketille anna muita toimitusvaihtoehtoja.
Aikaisemminhan tuosta postin apista pystyi valitsemaan kotiin toimituksen tai noutopisteen.

Viimeset 4 pakettia mennyt postin noutopisteeseen.
 
Liittynyt
27.11.2018
Viestejä
28
Koetin selailla muutamia sivuja taaksepäin mutta eipä ainakaan silmään sattunut, eli ilmeisesti Alko24plus & Norrlog tilauksia ei posti enää jaksa kantaa kotiin asti, vaan ne pitää käydä noutopisteestä hakemassa? Ei ainakaan nyt minulle tulossa olevalle paketille anna muita toimitusvaihtoehtoja.
Aikaisemminhan tuosta postin apista pystyi valitsemaan kotiin toimituksen tai noutopisteen.
Norrlogillahhan kotiinkuljetus maksaa nykyään extraa, eli siihen 26€ hintaan saa nykyään vain noutopistekuljetuksen.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 111
Norrlogillahhan kotiinkuljetus maksaa nykyään extraa, eli siihen 26€ hintaan saa nykyään vain noutopistekuljetuksen.
Eikä taida kotiinkuljetuksesta maksaminenkaan varmistaa ovelle tuomista, kun Postin toiminta Saksan-pakettien suhteen on epäselvää. Sen sijaan suoraan Postille voi kyllä aina maksaa sen 11 € kotiinkuljetuksesta siinä vaiheessa, kun paketti on noutopisteessä.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 461
Aiheeseen palatakseni. BerlinBottlen tilaus sisään 18.5, kaikkien vastoinkäymisien jälkeen UPS näyttää toimituspäivää ensi maanantaille 7.6
Eli tällä kertaa kolme viikkoa toimitusaika tilauksen sisään lyömisestä. Muutamat putelit puuttui heiltä hyllystä, mitä ei tilausta tehdessä nähnyt.
Normaalisti puolessatoissaviikossa tuli BB:stä.

Onneksi en itse ole sitä hätäistä sorttia. Ja ihmiset jos tilaatte ulkomailta, niin malttia käteeen ja tilatkaa hyvissä ajoin!
Tai pitäkää ne kunnon bufferivarastot kotona niin ei jano yllätä, näissä on omat kimurantit muuttujansa.
Näin se valitettavasti menee täällä Suomessa. Lainsäädäntö lähes pakottaa pitämään kunnon varastoja kotona nettitilaamisen kautta ja ennakoimaan tulevaa ketun vaistolla.


Tuohon rommi keskusteluun, menee off-topiciksi, tiedän.
Nuo Rum Ratingsit on vain suuntaa antavia, jokaisella kun on se oma maku.
Bacardin vaalea ei ole mistään kotoisin, jos edes sieltäkään. Soveltuu ehkä maalipensseleiden puhdistukseen.
Tuo Bacardin 8 on kyllä mitä mainion rommi tuohon hintaluokkaan, jos litran pullon saa 27€, nin aika hyvä diili omasta mielestä. Ostaisin itsekin heti.
Kyseessä on kuitenkin ihan ylemmän keskiluokan rommi, mikä menee erinomaisesti sippailurommina kalliimpia kilpailijoita paremmin.
Toki itse en hamstraisi kymmentä pulloa Bacardin kasia vain siksi että se on nii halpaa, mutta kukin tyylillään ja omien mieltymyksien mukaan. :D
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
426
Aiheeseen palatakseni. BerlinBottlen tilaus sisään 18.5, kaikkien vastoinkäymisien jälkeen UPS näyttää toimituspäivää ensi maanantaille 7.6
Eli tällä kertaa kolme viikkoa toimitusaika tilauksen sisään lyömisestä. Muutamat putelit puuttui heiltä hyllystä, mitä ei tilausta tehdessä nähnyt.
Normaalisti puolessatoissaviikossa tuli BB:stä.

Onneksi en itse ole sitä hätäistä sorttia. Ja ihmiset jos tilaatte ulkomailta, niin malttia käteeen ja tilatkaa hyvissä ajoin!
Tai pitäkää ne kunnon bufferivarastot kotona niin ei jano yllätä, näissä on omat kimurantit muuttujansa.
Näin se valitettavasti menee täällä Suomessa. Lainsäädäntö lähes pakottaa pitämään kunnon varastoja kotona nettitilaamisen kautta ja ennakoimaan tulevaa ketun vaistolla.


Tuohon rommi keskusteluun, menee off-topiciksi, tiedän.
Nuo Rum Ratingsit on vain suuntaa antavia, jokaisella kun on se oma maku.
Bacardin vaalea ei ole mistään kotoisin, jos edes sieltäkään. Soveltuu ehkä maalipensseleiden puhdistukseen.
Tuo Bacardin 8 on kyllä mitä mainion rommi tuohon hintaluokkaan, jos litran pullon saa 27€, nin aika hyvä diili omasta mielestä. Ostaisin itsekin heti.
Kyseessä on kuitenkin ihan ylemmän keskiluokan rommi, mikä menee erinomaisesti sippailurommina kalliimpia kilpailijoita paremmin.
Toki itse en hamstraisi kymmentä pulloa Bacardin kasia vain siksi että se on nii halpaa, mutta kukin tyylillään ja omien mieltymyksien mukaan. :D
Pakko kysäistä kun olen Berlin Bottlesta katselemassa tilauksia, niin tuo postimaksu on vissiin minimissään 29€?
Paljonko tuohon mahtuu sitten noita 0.7L/1L pulloja?
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Tuo Bacardin 8 on kyllä mitä mainion rommi tuohon hintaluokkaan, jos litran pullon saa 27€, nin aika hyvä diili omasta mielestä. Ostaisin itsekin heti.
Kyseessä on kuitenkin ihan ylemmän keskiluokan rommi, mikä menee erinomaisesti sippailurommina kalliimpia kilpailijoita paremmin.
Toki itse en hamstraisi kymmentä pulloa Bacardin kasia vain siksi että se on nii halpaa, mutta kukin tyylillään ja omien mieltymyksien mukaan. :D
Kun kaiketi minun tilaukseeni viittasit, niin ihan viisi pulloa oli se määrä. Eikä niitä sillä ajatuksella ole ostettu, että kaikki vedetään kurkusta alas seuraavan kuukauden tai edes vuoden aikana. Saattaapa siitä joku hömpsy mennä tämän ruokakunnan edustajien ulkopuolellekin :D

Mä tykkään siitä, että himassa on varastossa väkeviä paljon. Ja kuitenkin niin, että samaan aikaan sitä viinaa ei tule itse vedettyä kaksin käsin kurkusta alas, vaan säilytettyä kohtuullisuus. Sen vuoksi olen tässäkin ketjussa kysellyt hassuja luonnonkorkkien kestävyydestä pitkäaikaisessa säilytyksessä jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Pakko kysäistä kun olen Berlin Bottlesta katselemassa tilauksia, niin tuo postimaksu on vissiin minimissään 29€?
Paljonko tuohon mahtuu sitten noita 0.7L/1L pulloja?
Sillä se selviää, kun heittelen pulloja ostoskoriin. Kun olet kirjautuneena palveluun, niin postikulut näkyy reaaliaikaisesti. 0,7 pulloja menee reippaasti yli 20, jos vain niitä tilailisit. Litran pulloja menee 15 tai jotain päälle (en nyt ulkoa muista). Ja tietty jos tilaat eri kokoisia pulloja, niin niiden koon mukaan sitten vaihtelee se määrä.
 
Liittynyt
10.04.2021
Viestejä
218
Nyt on satsi kesäjuomaa tilattu SuperMarkt24.de -kaupasta, 18 litraa sangriaa, 47,59e sisältäen toimituksen. Pidin tilauksen simppelinä, enkä ottanut muita tuotteita kylkeen, kun heillä on aiemmin ilmeisesti ollut ongelmia toimittaa tilaukset oikein.
Eikäpä tuolla nyt ollutkaan muuta itseäni kovasti kiinnostavaa juomapuolta halvalla. Samoilla postikuluilla (DHL 20,11e) olisi kyllä saanut enemmänkin, mutta en nyt jaksanut haarukoida rajoja :shifty:

Mielenkiinnolla odottelen, että miten homma toimii.
Mielenkiinnolla odotan minäkin - ei ole aikaa odotella kokemuksia niin toistin tilauksesi, katsotaan milloin tulee ja tuleeko ylipäänsä ilman jotain ylimääräisiä mutkia. En ole ennen tuolta tilannutkaan. Hieman sekavaa noiden lähetyskulujen kanssa ...
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 461
Kun kaiketi minun tilaukseeni viittasit, niin ihan viisi pulloa oli se määrä. Eikä niitä sillä ajatuksella ole ostettu, että kaikki vedetään kurkusta alas seuraavan kuukauden tai edes vuoden aikana. Saattaapa siitä joku hömpsy mennä tämän ruokakunnan edustajien ulkopuolellekin :D

Mä tykkään siitä, että himassa on varastossa väkeviä paljon. Ja kuitenkin niin, että samaan aikaan sitä viinaa ei tule itse vedettyä kaksin käsin kurkusta alas, vaan säilytettyä kohtuullisuus. Sen vuoksi olen tässäkin ketjussa kysellyt hassuja luonnonkorkkien kestävyydestä pitkäaikaisessa säilytyksessä jne.
Kyllä, sinun viestiin viitasin. En tienny kappalemäärää.
Ja eihän noissa väkevissä sitä parasta ennen-päiväystä ole, niin miksikäs ei tilaisi kerralla enemmän jos voi optimoida postikulut/pullon hinnan/laatusuhteen.
Nämä 3 määrittelee aika paljon ainakin omassa toimintapolitiikassa.

Mutta itse vain tilailen silleen varovaisesti muutamia hyviä tuotteita, niin vähän karsastan tuollaista massatilaamista jostain tuotteesta, olkoonkin että harvinaisen hyvä tuote on kyseessä hinta/laatusuhteessa.

Eihän noita ole tarkoitettu kaksin käsin vedettäväksi kännitarkoituksessa alkuunkaan.
 
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
42
Terve! Ensikertalaisena tahtoisin kysyä että mistä kaupasta on käyttäjäystävällisin tilata (selvä etämyynti)? Tarkoituksena tilata olutta noin 15 konttia (24x0,33).
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
366
Alko24plus, ei alkostore24 siis.

Kyllä sieltä viikko sitten Bud 5,0% sai vielä niiden kamppisalesta. Täytyi vielä tarkistaa kuittikin ja kyllä kauppa on tuo.
Ja tänään poimittu ale-Budit lähiautomaatista (päiväystä 03/22 asti, mistään ei osunut silmään missä suunnalla nuo on pantu). Kahdeksan päivää tilauksesta A24+/Norrlog -kombolla.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
227
Terve! Ensikertalaisena tahtoisin kysyä että mistä kaupasta on käyttäjäystävällisin tilata (selvä etämyynti)? Tarkoituksena tilata olutta noin 15 konttia (24x0,33).
Konttia, sullahan on pahemman luokan jano päässyt yllättämään? Varovainen arvio olisi että konttiin mahtuu ainakin kolme lavaa elikkäs palttirallaa 250 loodaa olutta ja jos tämä kerrotaan 15:sta se tekee osapuilleen 3750 laatikkoa olutta. Mikäli tulli pysäyttää tän sun lähetyksen voi olla vaikea selittää että se tulee omaan käyttöön. Tilaatko kaiken samaa olutta vai otatko vähän eri laatuja?
 
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
42
Konttia, sullahan on pahemman luokan jano päässyt yllättämään? Varovainen arvio olisi että konttiin mahtuu ainakin kolme lavaa elikkäs palttirallaa 250 loodaa olutta ja jos tämä kerrotaan 15:sta se tekee osapuilleen 3750 laatikkoa olutta. Mikäli tulli pysäyttää tän sun lähetyksen voi olla vaikea selittää että se tulee omaan käyttöön. Tilaatko kaiken samaa olutta vai otatko vähän eri laatuja?
Täälläpäin kontti on tuo viestissäni mainittu 24x0,33 tai 24x0,5
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Ei s**tana, taasko tämä alkaa. Tuossa kuvassa on teille alkuperäistä tyyliä edustava kontti. Sillä entisajan partahirviöt Väinämöisestä Joulupukkiin kantoivat Pirkka-oluensa K-kaupasta himaan.

Ja koska niitä olut-ostoksia pitää nykyään paisutella lennokkain termein "lava", "kontti" jne, niin minä alan tästä lähtien puhumaan esim. 15 panimon tilaamisesta. Siitäpäs saatte sitten, hähhähhää.
 

Liitteet

Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
543
Ei s**tana, taasko tämä alkaa. Tuossa kuvassa on teille alkuperäistä tyyliä edustava kontti. Sillä entisajan partahirviöt Väinämöisestä Joulupukkiin kantoivat Pirkka-oluensa K-kaupasta himaan.

Ja koska niitä olut-ostoksia pitää nykyään paisutella lennokkain termein "lava", "kontti" jne, niin minä alan tästä lähtien puhumaan esim. 15 panimon tilaamisesta. Siitäpäs saatte sitten, hähhähhää.
Jos kerran lava on 24-päk eli keissi, niin mikähän mahtaa olla termi sille oikealle lava-tilaukselle? Onko se sitten esim 300-päk? Samaten jos kontti on 24-päk, eli keissi, niin mikä sana tarkoittaa ihan oikeaa konttia, joita varsinkin satamissa on paljon.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
980
Jos kerran lava on 24-päk eli keissi, niin mikähän mahtaa olla termi sille oikealle lava-tilaukselle? Onko se sitten esim 300-päk? Samaten jos kontti on 24-päk, eli keissi, niin mikä sana tarkoittaa ihan oikeaa konttia, joita varsinkin satamissa on paljon.
Nyt kun ollaan ketjun perinmäisessä tarkoituksessa niin spammataan muutama linkki:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
64
Laitetaas vähän asiaakin tähän väliin: maanantaina tehty Kippis.net tilaus lähti Suomea kohti keskiviikkona ja samoin Saksan ja Latvian varastoilta tehdyt alkc.fi tilaukset lähtivät myös tulemaan. Kippis.net ei antanut seurantakoodia, mutta alkc.fi antoi. Mistä tuota alkc.fi lähetystä pystyisi seuraamaan? Koitin kattoa eikä löytynyt oikeen paikkaa tuolle koodille.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Laitetaas vähän asiaakin tähän väliin: maanantaina tehty Kippis.net tilaus lähti Suomea kohti keskiviikkona ja samoin Saksan ja Latvian varastoilta tehdyt alkc.fi tilaukset lähtivät myös tulemaan. Kippis.net ei antanut seurantakoodia, mutta alkc.fi antoi. Mistä tuota alkc.fi lähetystä pystyisi seuraamaan? Koitin kattoa eikä löytynyt oikeen paikkaa tuolle koodille.
Kauan on mennyt aikaa siitä, kun olen tuolta tilannut, mutta eikö Matkahuolto toimita Alkc:n paketit. Rekisteröidy Matkahuollon palveluun, niin näet Omapostin tapaan sinulle tulossa olevat lähetykset. Näin siis siinä vaiheessa, kun lähetys on Suomen päässä. Mutta se kai se tärkein tieto onkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
21
Mielenkiinnolla odotan minäkin - ei ole aikaa odotella kokemuksia niin toistin tilauksesi, katsotaan milloin tulee ja tuleeko ylipäänsä ilman jotain ylimääräisiä mutkia. En ole ennen tuolta tilannutkaan. Hieman sekavaa noiden lähetyskulujen kanssa ...
Hyvin se menee: kestää viikon, lähtee torstaisin (DHL) on Suomessa lauantaina ja jakelussa tiistaina! Tähän mennessä kaikki on pakattu niin hyvin, että on melkein vaikeaa avata. Lähetyskulut lienee n. 30kg asti 17 -20€. Niin, ja posti ei kuljeta näitä paketteja portaille tällä hetkellä eri maksustakaan, viittaavat koronaan!
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 446
Tuo toistuva keskustelu, väittely ja saivartelu lava-sanasta ja termeistä voisi jo alkaa riittää. Voisko esimerkiksi ketjun aloittaja @Rikama pistää aloitusviestiin jonkun lyhyen kuljetusyksikkötermistön johon voi sitten viitata tarvittaessa yhdellä linkillä, jotta ei aina tarvitse käydä tätä samaa läpi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
304
Tuo toistuva keskustelu, väittely ja saivartelu lava-sanasta ja termeistä voisi jo alkaa riittää. Voisko esimerkiksi ketjun aloittaja @Rikama pistää aloitusviestiin jonkun lyhyen kuljetusyksikkötermistön johon voi sitten viitata tarvittaessa yhdellä linkillä, jotta ei aina tarvitse käydä tätä samaa läpi.
Onko mahdollista toivoa myös, että "Mistä halvimmalla x tuote posteineen" tai "Pitääkö mun maksaa veroja" jutut saisi samaan linkkiin?

Ps: Itse olen 44-v ja en ole koskaan kuullut, että "kontilla" viitattaisiin laatikkoon, salkkuun tai muihin selkeisiin 18-24 packeihin. :p Suomen kieli/murretermit on kyllä upea asia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
337
Eipä tässä saitissa ole mainittu kuin kaksi tilaustapaa, laatikko tai lava.
Ainut mikä herättää keskustelua ja tahallista tai tahatonta väärinymmärrystä
ovat nuo 24x0,33 tai 24x0,5 kokoiset pakkaukset.
Eli jos nyt sitten noille annettaisiin joku yleispätevä nimi, esim. KAKSNELONEN.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2019
Viestejä
38
Eilen puolen tusinaa pulloja tilaukseen 1awhisky.de. Sisältäen lahjapullon, joka tarkoitus antaa 10.7. Olikos se niin, että tuolta pitäisi kuukauden odottelu riittää..? :hmm:
 
Liittynyt
27.09.2018
Viestejä
86
Miltäs firma vaikuttaa? joko on paketti liikahtanut.
Pitäs tilata, mut kerkiääköhän tulla ennen heinäkuuta kun loma alkaa sillon. Enkä sen jälkeen ole kotona.
Kippis.net tilaus ja Sky-Cargo toimitus tuli tänään 4.6 kotiovelle. Tilaus tehty la 29.5 eli 6pv meni koko hommassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Ree
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
113
Tänään 7.5 laitettu alkostoreen lavatilaus. Ei ollut viime vuoden elokuusta muuttunut prosessi miksikään. Norrlogin sivuille ainoastaan storen tilausnumero ja paino. Maksutkin meni kerralla visalla läpi.
Tänään 4.6 toi kaukokiito lavan pihaan. 2 tölkkiä oli rikki.
Päiväyksiä laatikko tuotteissa olut/lonkero/siideri 10/21-05/22
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.06.2021
Viestejä
1
Kiitokset erinomaisesta ketjusta, jota lukemalla olen itsekin päässyt näiden tuotteiden verkkokaupan saloihin. Laitoin hiljattain tilaukset Alkc.fi, vinello.eu, berlinbottle.de ja tulivesi.com -sivustoilta vetämään.
Ensikertalaisena hajautin riskiä ja keskitin ostoksia hieman saatavilla olevan tarjonnan mukaan. Tässä tiivistetysti käyttökokemukset, kun näitä täälläkin jatkuvasti kysellään, ja näistä oli itsellenikin iso apu tilausta pohtiessani.
Valitettavasti kohdalleni sattuneen negatiivisen kokemuksen vuoksi päätin luoda tunnukset forumille.

Kokemukset tiivistetysti:

1) BerlinBottle:
Tilaus tuli n. viikossa, yksi pullo oli jätetty pois ja rahat palautettu jo pakettia lähetettäessä paypalin kautta. Olisivat puolestani voineet vaihtaa litrasen pullon nolla-seiskaan, mutta tämä ei tässä yhteydessä haitannut.
Tilaan jatkossakin.

2) Tulivesi.com:
Kaksi eri pakettia, toinen kotiovelle, toinen lähipostista. Kaikki OK, nopea toimitus.

3) Vinello.eu:
Muutaman päivän viive tiettyjen tuotteiden osalta, josta oltiin asianmukaisesti yhteydessä heti tilauksen jälkeen. Ei ollut ongelma (yht. n 50 pulloa viiniä).
Odottelen toimitusta, 5 x UPS:n seurantakoodia, arvioitu toimitus maanantaina 7.6. Oletan kaiken olevan kunnossa, ja jollei ole, niin korjaan rapsaa myöhemmin.
Plussaa se, että toimituskulut maltilliset ja huomioitu hinnoittelussa. Ei tarvitse myöskään kikkailla omien kuljetusten tilausten kanssa => erittäin käyttäjäystävällinen kokemus.

4) Alkc.fi (not so great)
Tilasin yhteensä 5 pakkauslaatikollista, eli yhteensä 15 salkkua olutta ja lonkeroa. Kuljetus.eu:n kautta toimitus.
Sain melko pikaisesti seurantakoodit ja matkahuolto toimitti paketit kotiovelle alle viikossa (tilaus 21.5., toimitus 27.5).
Huomasin, että kaksi laatikkoa sisälsi vain 2 salkkua, eli minulta jäi puuttumaan 2 kpl Lahden Summer Ale -olutsalkkua. Tuotteita ei oltu korvattu toisella, eli vastaanotin 13/15 salkkua..

Laitoin välittömästi tiedon tästä alck.fi:lle sähköpostilla ja pyysin heitä selvittämään asian. He lupasivat selvitellä asiaa. Laitoin mukaan kuvat tuotteista, pakkauksista, Alkc.fi.n packing slip Latvia -dokumentin, matkahuollon asiakirjat, jne.
Lukuisten sähköpostien ja puhelinsoiton jälkeen viimeisin vastaus on edelleen seuraava:
1622802141649.png


Tätä samaa keskustelua on nyt käyty moneen kertaan.
Puhelimessa kerrottiin, että "this is the first time" ja että "this has never happened before".
Eivät ole olleet omaehtoisest halukkaita korvaamaan tai lähettämään tilausta uudelleen. Kerroin heille vieläpä sen, että olisin tehnyt uuden jatkotilauksen jo viikko sitten Saksan varastolta, mutta tällaisen käyttäjäkokemuksen jälkeen jää kyllä väliin.
Olisin ollut valmis hyvinkin joustaviin järjestelyihin, mutta heillä ei tunnu olevan minkäänlaista pelisilmää tässä.

Työni puolesta saan riidellä ihan tarpeaksi, eikä tämä homma kahdesta salkusta jää kiinni. Itselleni tämä on tietoinen riski, jonka olin laskenut mukaan, ja jonka vuoksi hajautin tilauksiani. Itselleni tästä jäi kyllä sen verran paska maku, että en tuolta enää tilaa, elleivät he halua tätä asiaa jotenkin järkevästi ratkaista. Eli äänestän jaloillani ja pistän luottotappioihin. Oppirahoja...

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia ko. toimijan kanssa?

Huurteista kesää!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
34
Toissailtana laitoin taas tilauksen Alko24plussasta.Tänä aamuna oli jo Hampurissa eli lähdössä Suomen lautalle?
Nopeaa toimintaa.
 
Liittynyt
05.10.2018
Viestejä
60
Tein nyt netpriziin tilauksen ja kuljetus postnordilla, saapa nähdä kerkeekö juhannukseksi...
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
543
Onko kukaan tilannut latvian superalkosta? Pitäis joku kuljetusyhtiö keksiä, joka inhimilliseen hintaan toimittas 1/2 lavan.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
543
Miksi tilaat juuri sieltä, joku tietty tuote mitä muualla ei muka ole? Ja menee vielä etäostoksikin noin. :hmm:
3 syytä. Erittäin kuluttajaystävälliset hinnat ja hartwallin orginal lonkeroa saatavilla. Ei tule pantteja niinkuin viron myymälöissä. Noissa saksan kaupoissa ei ole kyseistä lonkeroa saatavilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
482
Onko kukaan tilannut latvian superalkosta? Pitäis joku kuljetusyhtiö keksiä, joka inhimilliseen hintaan toimittas 1/2 lavan.
Kuulemma rahtifirmat jotka säännöllisesti sieltä kulkevat Suomeen voivat edullisesti napata kyytiin lavan jos autossa on tilaa. Niiltä kannattaisi kysellä, en kyllä osaa nimetä sellaisia tältä istumalta.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
3 syytä. Erittäin kuluttajaystävälliset hinnat ja hartwallin orginal lonkeroa saatavilla. Ei tule pantteja niinkuin viron myymälöissä. Noissa saksan kaupoissa ei ole kyseistä lonkeroa saatavilla.
Siinä ei sitten auta itku markkinoilla, jos osuu oma tilaus siihen kieltämättä pieneen prosentuaaliseen osuuteen, jotka jää tullin haaviin: Verkkokaupoista virtaa Suomeen yhä enemmän viinaa: Tullin haaviin jäi 20 000 litran jättilähetys – Hallitus ei kiirehdi etämyyntipykälää

Itse suosin vain etämyyjiä, sillä ongelmatilanteissa en halua olla se kaupan osapuoli, joka niissä ongelmissa on.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
980
@Kubbih
Yksityishenkilönä riskialtista tilata lavatilauksia randomi rekkafirmalta jos pihaan tuleekin se täysperä eikä käytössä trukkia tms.
 
Liittynyt
28.05.2020
Viestejä
31
Hyvinhän tämä Hartsun 7,5% Brandy Long Drinkki solahtaa kohti makumittareita. Kiitos vielä nimimerkki iffalle havainnostasi että myös Alkc:lla jo myynnissä - valikoita selailemalla ei silloin vielä löytynyt - en tiedä miten on nyt.

Viikko tilauksesta huulille mikä on kesän korvilla hyvä suoritus.

Maku on miellyttävä ja uskalsin ottaa 3 keissin kokoisen riskin vaikken ole tätä vahvuutta koskaan maistanutkaan. Hiilihappoja saisi olla runsaammin mutta hyvin tyhjenee näinkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 169
Alcotalo
Tilattu 31.5. Kello: 23
Kotiin tuotu 4.6. Kello: 9

Jäähän tuohonkin parantamisen varaa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 461
Pakko kysäistä kun olen Berlin Bottlesta katselemassa tilauksia, niin tuo postimaksu on vissiin minimissään 29€?
Paljonko tuohon mahtuu sitten noita 0.7L/1L pulloja?
Kyllä, nykyään 29€ on minimi tuolla, ja tuohonhan sitten kannattaa otta täysi lasti puteleita jos haluaa säästää. Mitä enemmän tilaa kerralla, niin se on kuin laittaisi rahaa pankkiin.
22 kappaletta 0,7 litran puteleita näyttäisi tällä hetkellä menevän noihin 29€ posteihin, sen jälkeen pomppaa 58€ postit.

Tee tili tuonne BB:hen, ei maksa mitään, sitten on helppo lätkiä tavarat ostoskoriin ja vertailla hintoja paljonko ne postit tulee olemaan.

Itse sitä mieltä että BB hinta-laatutarjonnan suhteen, maltillisten postikulujen ja asiallisen asiakaspalvelun takia on yksi parhaista kaupoista ainakin omia makuelämyksiä ajatellen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
381
Eilen puolen tusinaa pulloja tilaukseen 1awhisky.de. Sisältäen lahjapullon, joka tarkoitus antaa 10.7. Olikos se niin, että tuolta pitäisi kuukauden odottelu riittää..? :hmm:
Ite laitoin juuri toissapäivänä myös. Kuukauden luokkaa se on monesti ollut aikanaan, nyt en ole kyllä pitkään aikaan tuolta tilannut. Yleensä muutaman päivän tai noin viikon päästä tilauksesta laittanut sinne sitten viestiä että olisiko mahdollista saada seurantakoodia, sellaista kun ei muuten ole tullut. Kyllä se sitten on jossain vaiheessa aina nytkähtänyt sieltä liikkeelle. Asiointikokemus ei siis ole parhaasta päästä, mutta tavara tulee, hinnat edulliset ja valikoima melkoisen laaja. Kannattaa siis pyytää se seurantakoodi ja jos jumittaa pitkään "ennakkoilmoitus" tilassa niin hoputtaa sitten. Tai ihan suoraan laittaa sinne viestiä että tarvii olla perillä Suomessa tiettynä päivämääränä että laittakaahan tulemaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 741
Viestejä
4 218 588
Jäsenet
71 125
Uusin jäsen
FeelsSadBoi

Hinta.fi

Ylös Bottom