Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Huna
Terve.
Laitoin Netprissille tilauksen hetki sitten.
Tuli oudompi ongelma, tilauksen jälkeen ei ohjautunut automaattisesti Shippiin sivuille, sekä tilausvahvistuksessakaan ei ollut linkkiä josta olisi saanut Shippiiltä tilauksen tehtyä.
Kymmenkunta tilauksia takana Netprissiltä eikä tälläistä ole tapahtunut.

"Netpris on rajakauppa ja sijaitsee Flensburgissa. Koska olemme saksalainen rajakauppa, emme voi olla tekemisissä kuljetuksen kanssa. Voit joko noutaa tilaamasi tuotteet itse tai valita kuljetusyhtiön, joka toimittaa tuotteet. Shippii on kuljetusyhtiö yksityishenkilöille.
Tässä linkki Shippiin sivuille. Klikkaa Shippii-logoa alempana, ja tämän jälkeen sivut opastavat sinut kuljetuksen tilaamiseen."
Kuitenkaan linkkiä ei ole ollenkaan.

Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Laittelin Netprissille viestiä, katsotaan miten etenee.
Ota adblockkeri pois käytöstä.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
18
Huna


Ota adblockkeri pois käytöstä.
Ei ole adblockkeria käytössä, eikä tosiaan näy viestissä koko linkkiä lainkaan.
Kuukausi sitten tein viimeksi tilauksen ilman mitään ongelmaa.
Pelkkä shippiin logo ilman linkkiä tilausvahvistuksessa.
Ei auta kuin ihmetellä.
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
9
Ei ole adblockkeria käytössä, eikä tosiaan näy viestissä koko linkkiä lainkaan.
Kuukausi sitten tein viimeksi tilauksen ilman mitään ongelmaa.
Pelkkä shippiin logo ilman linkkiä tilausvahvistuksessa.
Ei auta kuin ihmetellä.

Tilasin maanantaina ja ostosten jälkeen ohjas normisti shippiin kuljetukseen, mut näemmä sähköpostiin tulleessa tilausvahvistuksessa ollutta shippiin logoa ei voi klikata. Eipä toimi tuo uutiskirjeen tilauslinkkikään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
Terve.
Laitoin Netprissille tilauksen hetki sitten.
Tuli oudompi ongelma, tilauksen jälkeen ei ohjautunut automaattisesti Shippiin sivuille, sekä tilausvahvistuksessakaan ei ollut linkkiä josta olisi saanut Shippiiltä tilauksen tehtyä.
Kymmenkunta tilauksia takana Netprissiltä eikä tälläistä ole tapahtunut.

"Netpris on rajakauppa ja sijaitsee Flensburgissa. Koska olemme saksalainen rajakauppa, emme voi olla tekemisissä kuljetuksen kanssa. Voit joko noutaa tilaamasi tuotteet itse tai valita kuljetusyhtiön, joka toimittaa tuotteet. Shippii on kuljetusyhtiö yksityishenkilöille.
Tässä linkki Shippiin sivuille. Klikkaa Shippii-logoa alempana, ja tämän jälkeen sivut opastavat sinut kuljetuksen tilaamiseen."
Kuitenkaan linkkiä ei ole ollenkaan.

Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Laittelin Netprissille viestiä, katsotaan miten etenee.
Mulle kävi sama joskus vuosi-pari sitten. Missään posteissa ei ollut klikattavaa Shippiin linkkiä, laitoin lopulta sitten aspaan viestiä ja laittoivat sieltä uuden varmistuspostin jossa tuo linkki toimi. Nuo Netprisin järjestelmät tuntuu olevan vähän purkkamallia, toimii jos toimii.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
193
Onko oluissa ollut ongelmia päiväysten kanssa? Laatu laskee selvästi, kun "parasta ennen" päivä lähestyy.
Tilasin Alkostoresta Albani Mosaic IPAa, sattui vielä olemaan tarjoustuote. Mietin onko erän loppu menemässä vanhaksi vai muuten alennuksessa. No, saapuneissa tölkeissä on päiväystä ensi vuoden helmikuulle, joten eiköhän nuo ehdi juoda ennen laadun muutosta.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
Kirjotin mailin kuljetus.eu:lle kun pakettia ei kuulu, niin 5min päästä tuli soitto Virosta. Hieman hämmennyin, että miten hyvää palvelua sitä voi vielä nykyaikana saada!
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
164
Kirjotin mailin kuljetus.eu:lle kun pakettia ei kuulu, niin 5min päästä tuli soitto Virosta. Hieman hämmennyin, että miten hyvää palvelua sitä voi vielä nykyaikana saada!
Selvisikö puhelusta mitään? Oma paketti seissyt 29.4. jälkeen paikallaan. Ainakin seurannan mukaan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
Selvisikö puhelusta mitään? Oma paketti seissyt 29.4. jälkeen paikallaan. Ainakin seurannan mukaan.
Ikävä kyllä sama homma, en tiedä pitäisikö pirauttaa Matkahuollolle, mutta tuskin ne sielläkään mitään voivat tehdä.
 
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
84
Minulla on noissa vaan yksi MH-alkuinen koodi, jossa ei ole kuin kaksi numeroa, mallia MHXX. Ei se varmaan se kuitenkaan ole?
Minulla MHxxxx, eli nelinumeroinen. Matkahuollon mukaan lähetystunnuksella ei löydy tietoa. JJEE koodilla oleva jäänyt tilaan "Arrival to post office 28.04.2020 11:15 Sorteerimiskeskus"
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
18
Aikaisempaan Netpris ja Shippiin väliseen ongelmaan tietoa tullut.

Shippiillä teknisiä ongelmia, jonka vuoksi ei ohjaudu eikä linkki toimi.
Niin Shippii vastasi, Netpris itse ei kommentoinut asiaa muutakuin kehoittamalla ottamaan Shippiihin yhteyttä.


"We are sorry to inform you, that we are currently experiencing some technical issues, and therefore haven't been able to create a checkout link for your order.
Our technical department is currently working on it, and we will get back to you as soon as we have an update. "
 

WildFinn

Tukijäsen
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
43
Katoppa onko siinä norrlogin sivulla se DHL seuranta koodi? Se saattaa jäädä huomaamatta..
Olen sitäkin kytänny, ei etene.
Fr, 01.05.2020 19:02 --The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

Juhannusta varten tilasin lastin, niin ei ole vielä kiire.
 
Liittynyt
16.12.2017
Viestejä
128
Joo laitetaan tännekin viestiä että hyvin tuli viinikaupasta ostokset perille tiistaina.
Sen verran täytyy vielä hölmöjä kysellä kun ensimmäinen tilaus itsellä, että onko porukka tullille noita tilauksia ilmoitellut? Kun siellä lukee näin:
Sinun tulee itse ilmoittaa tilauksesi Tullille (Suomessa), koska tieto ei välity meiltä automaattisesti Tulliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
Joo laitetaan tännekin viestiä että hyvin tuli viinikaupasta ostokset perille tiistaina.
Sen verran täytyy vielä hölmöjä kysellä kun ensimmäinen tilaus itsellä, että onko porukka tullille noita tilauksia ilmoitellut? Kun siellä lukee näin:
Sinun tulee itse ilmoittaa tilauksesi Tullille (Suomessa), koska tieto ei välity meiltä automaattisesti Tulliin.
Luulisinpa että tuo on vain noita kauppojen omia disclaimer-höpinöitä, joilla ei ole mitään merkitystä ei tullin, ei verottajan eikä lain mukaan. Kauppa yrittää vaan sillä pestä käsiään siitä, ettei tarvitsisi itse maksella veroja Suomeen tuotteista. Saman tyyliset setit on joka kaupalla, kaikista "järjestät itse kuljetuksen" -tyylisistä klasuuleista eteenpäin. Ainoa mikä merkitsee on kuitenkin Suomen viranomaisten tulkinnat verottajan ohjeista.
 
Liittynyt
25.04.2020
Viestejä
10
Mikähän logiikkaa UPS:llä? Näytti paketille 7.5 loppupäivästä toimitusta ovelle. Muutin paketille toimituspaikan K-Markettiin n. 500m päästä himasta missä on UPS:n pakettien noutopiste eikä se nyt sitten ollutkaan tullut vaikka vähän ennen klo21 kävin tiskillä norkoilemassa :/
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
Kirjotin mailin kuljetus.eu:lle kun pakettia ei kuulu, niin 5min päästä tuli soitto Virosta. Hieman hämmennyin, että miten hyvää palvelua sitä voi vielä nykyaikana saada!
Kyselin itsekin tuolta lähetyksen perään, nyt on ainakin uskomattoman nopeaa asiakaspalvelua kun vastasivat tälleen klo 21 jälkeen 10 minuutin sisällä sähköpostiin :D Lupasi selvitellä asiaa.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
38
Kyselin itsekin tuolta lähetyksen perään, nyt on ainakin uskomattoman nopeaa asiakaspalvelua kun vastasivat tälleen klo 21 jälkeen 10 minuutin sisällä sähköpostiin :D Lupasi selvitellä asiaa.
Minulle tänään neljän maissa soitteli joku Virosta ja kyseli joko olen saanut tilauksen. Kerroin että en ole ja on ollut 29.04 asti tilauksen tila paikoillaan.käski soittaa tai laittaa sähköpostia mikäli ole maanantaina viimeistään tullut.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 209
Mikähän logiikkaa UPS:llä? Näytti paketille 7.5 loppupäivästä toimitusta ovelle. Muutin paketille toimituspaikan K-Markettiin n. 500m päästä himasta missä on UPS:n pakettien noutopiste eikä se nyt sitten ollutkaan tullut vaikka vähän ennen klo21 kävin tiskillä norkoilemassa :/
En tiedä, mutta en ihmettelisi, jos manuaalinen muutos siirtäisi toimitusta yhdellä päivällä eteenpäin. Kuhunkin noutopisteeseen viedään luultavasti tavaraa vain kerran päivässä, ja manuaalinen muutos saattaa automaattisesti laittaa sen vasta seuraavan päivän erään vrt. suunniteltu kotiinkuljetus.
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
9
Tein Netpris tilauksen 4.5. mutta nähtävästi mitään ei ole tapahtunut toimituksen suhteen. Paypallissa lukee maksu odottavissa. Postnordin sovelluksessa näkyy että EDI-tiedot lähetetty. Ainakin siis alustavasti tuntuu kehnommalta puljulta kuin Alkostore. Tämä on ensimmäinen tilaukseni Netprissistä. No kysäsen vielä spostilla asiasta.
 
Liittynyt
30.10.2018
Viestejä
45
Viinahuudolta tilaus tehty 26.4 sunnuntaina.
Tilaus lähetetty 6.5 ja tänään 8.5 tulee kotiin illasta. Toimii siis hienosti siellä.
 
Liittynyt
26.04.2020
Viestejä
2
Alkostore24 tilaus tehty 26.04.
Tilaus saapui tänään 08.05.2020 Postin toimesta, ovelle kannettuna. Iso plussa tästä.

Tilausta seuranneena itselläni suurin viive on ollut ruuhkan aiheuttamana ilmeisesti pakkaamisessa. 3 x ns. "pakettia" lähtenyt Saksasta keskiviikkona 05.05 ja perillä minulla siis jo perjantaina 08.05. Ei siltikään paha toimitusaika mielestäni,hieman alle 2 viikkoa.
 

WildFinn

Tukijäsen
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
43
30.4 Tilattu
1.5 Alkostore näytti jo "Lähetetty"
6.5 Norrlog näyttää vieläkin kohtaa "Rahtikirjat tulostettu"
Kaippa se siitä etenee...
Ja tänään tuli sähköpostia Norrlogilta "we will inform you with this e-mail that your order #1*1*9* has been shipped".
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
6
Just laitoin hetki sitten alck:iin tilauksen. Kauan menee että tulee sähköpostiin tilauksen numero sitä kuljetusta varten? Vai olisko pitäny tulla jo?
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
164
Just laitoin hetki sitten alck:iin tilauksen. Kauan menee että tulee sähköpostiin tilauksen numero sitä kuljetusta varten? Vai olisko pitäny tulla jo?
Vahvistus tulee joskus. Ilmeisesti vasta kun käsittelevät tilauksen manuaalisesti. Mutta tuosta kaupasta ei ehkä hirveästi tällä hetkellä kannattaisi tilailla, ennen kuin selviää saadaanko edes vanhat tilaukset perille. Ovat siis jumissa / hukassa jossain teillä tietämättömillä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
193
Just laitoin hetki sitten alck:iin tilauksen. Kauan menee että tulee sähköpostiin tilauksen numero sitä kuljetusta varten? Vai olisko pitäny tulla jo?
Tilausnumero näkyy siinä maksuvahvistussivulla. Sähköposti tuli muutamassa minuutissa, tosin meni roskapostiin. Kuljetuksen vahvistussähköposti taisi tulla vartissa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
Yksi kahden viestin postaaja on ilmoittanut saavansa juomia kyseisestä paikasta, kellään muulla paketit eivät ole rekisteröityneet Suomessa. Miksi ihmeessä tilata nyt, eikä odottaa viikkoa?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
193
Yksi kahden viestin postaaja on ilmoittanut saavansa juomia kyseisestä paikasta, kellään muulla paketit eivät ole rekisteröityneet Suomessa. Miksi ihmeessä tilata nyt, eikä odottaa viikkoa?
Näköjään sekä alkc.fi (Infantem OÜ), että kuljetus.eu (Kuriiri OÜ) lisätty Viron kaupparekisteriin päivän sisällä maaliskuun lopussa. Alkcin nettisivut tulille huhtikuussa. No, katsotaan kuinka käy.
 
Liittynyt
17.07.2019
Viestejä
68
Spritboxista vinkkua tilattu 29.4. ja tänään 5.5. perillä, eli kuusi päivää. Vappu vielä välissä, jos se jotain vielä vaikutti.

Alkostore24:n tilaus tehty samana päivänä, mutta ei oo vielä saapunu suomeen.
Ja tänään tuli jälkimmäinenkin tilaus, pari laatikkoa 0,5 l oluita.
 
Liittynyt
08.05.2020
Viestejä
2
Itselle saapui tänään alkc.fi tilaus. 4.5 tilasin ja tänään aamulla matkahuolto toi ovelle. Itsellä ei mitään ongelmia ollut tilauksen kanssa.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
Minulle tänään neljän maissa soitteli joku Virosta ja kyseli joko olen saanut tilauksen. Kerroin että en ole ja on ollut 29.04 asti tilauksen tila paikoillaan.käski soittaa tai laittaa sähköpostia mikäli ole maanantaina viimeistään tullut.
itselle tuli myös soitto virosta ja sen verran mitä hoonosta soomesta sain selvää oli se että ovat ilmeisesti myyneet noita kotiin toimitus paketteja liian halvalla mitä aikaisemmin ihmettelinkin kun oli kotiin toimitus jopa kympin halvempaa kuin toimipisteeseen toimitus(nyt mm. minun tilaamani kotiinkuljetuksen hinta noussut noin 10e) ja tästä nyt johtuu nämä viivästykset kun yrittävät näitä selvitellä. Omat pakettini tulevat maanantaina
edit. siellä näyttää vieläkin olevan osa paketeista sellaisia että kotiinkuljetus maksaa vähemmän kun matkahuoltoon toimitus.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 353
Itselle saapui tänään alkc.fi tilaus. 4.5 tilasin ja tänään aamulla matkahuolto toi ovelle. Itsellä ei mitään ongelmia ollut tilauksen kanssa.
Höpöhöpö kukaan usko. Taidat olla kyseisen firman työntekijä ja juuri muutama minuutti sitten vielä rekisteröitynyt. Ylläpito voisi tarkistaa millä sähköpostilla tili on tehty.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
Höpöhöpö kukaan usko. Taidat olla kyseisen firman työntekijä ja juuri muutama minuutti sitten vielä rekisteröitynyt. Ylläpito voisi tarkistaa millä sähköpostilla tili on tehty.
voi ihan hyvinkin olla. itse tilasin viimeviikon maanantaina ja torstaina peketit oli jo helsingissä ja maanantaina oli aamulla rekisteröity turussa ja ovat olleet koko viikon turussa epäselvyyksien vuoksi
Toivossa on hyvä elää. No, ehkä kyse tosiaan on vain alkukankeudesta
matkahuollosta soitettiin jo ja kyseltiin käykö toimitus maanantaille
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Oonkohan mä tilannut tässä "corona aikana" 4 tilausta, alkostoresta 2x ja netprisista kerran ja nyt tilasin maanantaina 4.5 ja nyt ei oo tapahtunut mitään eli hitaasti etenee. Toisaalta eka alkostore tilaus tuli ennätyksen tehden eli tilauksesta tasan 4vrk kun oli kotiovella, toinen kerta kesti sitten parisen viikkoo kun meni yli viikko lähettämisessä. Netprisin eka tilaus ~3vko sitten(?) tuli kans about viikossa kotiovelle. Nyt netprisissä näkyy edelleen samat tekstit kun tilatessa, eli ei ole pakattu, no laitan vasta ens maanantaina viestiä sinne vähän jos nopeuttais.

Kyl netistä tilataan ihan mitä vaan nyt ennätysmääriä, ei pelkästään alkoholia..
 
Liittynyt
30.10.2018
Viestejä
45
Onko kokemuksia tästä sivusta?

 
Liittynyt
30.04.2020
Viestejä
3
Ite ainakin oon uus käyttäjä täälä. Tilasin ekaa kertaa juomat kotiin kun ei rajan yli kerran pääse. Tilaamisen jälkeen sitte rupesin tutkimaan tuota alkc kauppaa kun en oo koskaan siitä kuullu. Luotolla maksoin että on edes jotain turvaa. Täältä löytyi aiheesta tietoa ja jäin sivua seuraamaan/kommentoimaan että uskaltaa muutkin tilata jos tavara tulee perille. Eka tilaus tilattiin lauantaina 25.4 tuli seuraavan viikon torstaina just ennen vappua. Tilauksesta jäi jostain syystä puuttumaan 3 minttupulloa. Reklamoin heti ja sieltä vastattiin alle tunnissa. Tänään perjantaina tuli puuttuvat pullot ja vielä hyvityksenä 6 tölkkiä eri limsoja ja oluita. Mutta jos nyt on tilanne niin että rahti ei syystä tai toisesta liiku niin ehkä odottelisin että nuo jumissa olevat paketit on toimitettu ennenku uusiksi tilaisin. Tiistaina kuriiri oulta soitettiin j kyseltiin onko paketit tullu perille. Selitin tilanteen ja sieltä sanottiin että soittavat kaikille jotka tilannu että jotain häikkää on ollu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 448
Näköjään sekä alkc.fi (Infantem OÜ), että kuljetus.eu (Kuriiri OÜ) lisätty Viron kaupparekisteriin päivän sisällä maaliskuun lopussa. Alkcin nettisivut tulille huhtikuussa. No, katsotaan kuinka käy.
Tämän takia maksoin itse PayPalilla kun se vielä ainakin alussa oli mahdollista. Disputet vaan tulille jos ei tule tilaukset perille. Sain maksettua sekä tilauksen että kuljetuksen PayPalilla, muuten en olisi uskaltanut lähteä edes tilailemaan. Toivotaan nyt että saavat homman kuntoon ja johtuu vaan uuden yrityksen alkuvaikeuksista. Mutta tosiaan odottaisin kyllä ennen kuin alkaa nämä ensiaallon tilaajat saamaan pakettinsa kotiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 724
Viestejä
4 320 180
Jäsenet
72 096
Uusin jäsen
Rima123

Hinta.fi

Ylös Bottom