Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Lähettivät minulle keväällä väärää olutta, laitoin aspaan viestiä mutta eipä sieltä vastausta kuulunut. Seurantakoodi tuli muistaakseni ABC Logisticsilta sähköpostiin.

Jos veikata pitää, et saa vastausta sinäkään, vaan lähettävät paketin antamillasi tiedoilla. Jos osoitteesi ja puhelinnumerosi laitoit oikein, tulee paikallisesta Matkahuollosta jossain kohtaa viestiä, että on noudettavissa(jos valitsit sen halvemman verkkopaketin). Henkkareissasi tuskin kuitenkaan lukee Pekka Perähikiältä, joten oikea menettelytapa lienee valtakirjan väkertäminen jossa Perähikiän Pekka valtuuttaa sinut hakemaan paketin. :lol:

EDIT: Ja niin tosiaan, jos teit tuon kuljetustilauksen oikeilla tiedoilla, saattaa homma pelata ihan normaalisti.
Kuljetus tuli sentään tilattua oikeilla tiedoilla. Ja tänään tuli jopa Viinahuudon Kirstiltä vastaus meikän pitkään lontoonkieliseen tilannesepustukseen "Hei! Tiedot ovat korjattua, Terveisin Kirsti". Vieläkään ei tosin mitään tilausvahvistusta viinahuudon suunnalta tai mitään kuljetukseen liippaavaa. Mahtaako tilatessa ees tulla paypal-kuittia kummempaa? Entä missä vaiheessa jengi on saanut noita ABC logistics seurantoja, vai kilahtaako tekstaria vasta ku on juomat postissa?
Vahva toive, että tilaus tulee mutkitta ens viikolla, mutta pelko perseessä että kaikki menee vituix ilman mitään indikaattoria :D
Hintaa Original lonkerolle tulee siis tuolta kautta 1,49e/tlk, jos kolme laatikkoa (72tlk) tilaa.
Viinahuudossa (jos firma ny toimii hyvin) ni tulee viitisentoista senttiä halvemmaks, jos oikein haluaa kynyttää. Samaan kuljetusmaksuun mahtuu vielä pari kiloa muuta tilattavaa, jos näin haluaa. Ei silti välttämättä kaikista halvin, mut FYI, kun itse juuri odottelen tuolta juomia :)
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
58
Luuletko etten ole googlaillut? Ja ajatteletko niin, että melko rajoitteinen Google löytää kaikki helmet? En kait huvikseni olisi täällä aiheesta kysellyt. Se käsittääkseni on tällaisten foorumien ajatus, että keskustellaan ja kysellään asioista. Mielestäni ansaitsisit noin älyttömästä vastauksesta kunnon bannit.

5 minuutin googlauksella 5 kauppaa jotka toimittaa suomeen.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
388
Ai jaa, mä löysin minuutin googlaamisella 10 kauppaa, jotka toimittavat Suomeen. Siitä ei ole kysymys, vaan helmen löytämisestä.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Ai jaa, mä löysin minuutin googlaamisella 10 kauppaa, jotka toimittavat Suomeen. Siitä ei ole kysymys, vaan helmen löytämisestä.
Mielestäni ansaitsisit noin älyttömästä vastauksesta kunnon bannit.

Niin sinulle se helmi on halpa hinta, ymmärsinkö oikein?
Itse arvostan laajaa valikoimaa ja edullista hintaa, esim. Mikkeler, tai deliterslijter jossa pääasia on hyvä valikoima eikä mahdollisimman halpa bisse.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
388
Niin sinulle se helmi on halpa hinta, ymmärsinkö oikein?
Kolme ratkaisevaa tekijää: 1) Riittävä valikoima (en etsi mitään hipsterioluita vaan pääasiassa vahvoja alkoholeja) 2) Edullisimmat kokonaishinnat (se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa) sekä 3) Toimitusvarmuus (oikeat tuotteet ja ripeästi).

Saa laittaa mulle vaikka yksityisviestillä, jos jännittää kertoa julkisesti. Yksi foorumitoveri jo näin tekikin, kiitos hänelle!

Tällä foorumilla useasti mainitut sivut olen luonnollisesti tsekannut ja useammasta itsekin tilannut. Hyviä löytyy monia, mutta erinomaisia ei juurikaan.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
Nyt on tullu discandoolta 3 kertaan (3kk aikana) tilattua 7-8 boxia viiniä ja kertaankaan ei oo ollu sitä mitä tilattu :D punaviini ja valkoviini+ määrät kyllä täsmänny niin ei siis haittaa pätkääkään.... välillä tulee parempaa valkkaria välillä huonompaa mitä tilannu % ja samoin ne sivuilla ilmotetut prosentit on ihan arvalla laitettuja.

Mutta tosiaan ei valittamista, nytkin torstaina tilasin 8 boxia ja tänään aamulla pimpotteli posti ovikelloa.

Mutta kysymys mistä sais tilattua sätkäpapereita? Viinahuudossa on jotain rizloja muta en löydä toimitukselle hirveesti hintoja....

eBaysta saa Moon-merkkisiä papereita 50 paketin boxin hintaan 4,51€, ilmaiset postit. Tuon halvempia tuskin löydät. :lol:
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Jos minä olisin sosiaali- ja terveysministeriön virkamies, jonka tehtävänä on yrittää suitsia alkoholin nettikauppaa, niin ensimmäiseksi tulisin tänne kyselemään uusia kauppoja, joista kannattaa tilata (ja mikä tärkeintä: joista on tilattu). Tästä syystä pidän oman suuni supussa. Vainoharhaista? Ehkä on, mutta eipä se mitään maksakaan.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 070
WeinBaule.de toimi hyvin, tais tulla noin viikossa ja 150e tilauksella ei posteja
Discandooo oli kivasti korvannut jeltzinit absolut vodkalla
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
388
Jos minä olisin sosiaali- ja terveysministeriön virkamies, jonka tehtävänä on yrittää suitsia alkoholin nettikauppaa, niin ensimmäiseksi tulisin tänne kyselemään uusia kauppoja, joista kannattaa tilata (ja mikä tärkeintä: joista on tilattu). Tästä syystä pidän oman suuni supussa. Vainoharhaista? Ehkä on, mutta eipä se mitään maksakaan.
Kyllä minä toimin täällä Gestapon valtuuttamana, en minkään säälittävän STM:n. :nb: Ei muuta kuin foliohattuja värkkäämään!
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Mielenkiinnosta kyselen, että eikö näissä ole samaa riskiä, kuin tavaran tilaamisessa eu:n ulkopuolelta? Eli, että paketti jämähtää tulliin ja pääsee makselemaan noita veroja yms.?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Mielenkiinnosta kyselen, että eikö näissä ole samaa riskiä, kuin tavaran tilaamisessa eu:n ulkopuolelta? Eli, että paketti jämähtää tulliin ja pääsee makselemaan noita veroja yms.?
Tässä se hauskuus onkin. Laki on hyvin epäselvä ja tämä on vähän tämmöistä harmaata aluetta, niin se rajoittaa tilaajien määrää. Jokainen tilaa aina se pieni pelko perseessä, että sääntösuomi päättää lätkäistä sulle useamman tuhannen verot jouluksi jotka pitää jouluksi maksaa. Hauskaa joutua velkahelvettiin muutaman hassun kaljatölkin takia.

Mutta EU:n linja tässä hommassa on seuraava: Alkoholin nettimyynti on laillista ja thäts it.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Ehkä vähän liiottelua nyt...

Jos ostotapahtuma tulkitaan etämyynniksi, niin veroja on turha pelätä. Tietty jos ostaa kaupasta, jossa kuljetus pitää järjestää kokonaan itse, on tulliin jäämisen riski olemassa. Mutta ei sieltä kyllä muutamasta kaljatölkistä tonnien veroja ja sanktioita tule...
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Tässä se hauskuus onkin. Laki on hyvin epäselvä ja tämä on vähän tämmöistä harmaata aluetta, niin se rajoittaa tilaajien määrää. Jokainen tilaa aina se pieni pelko perseessä, että sääntösuomi päättää lätkäistä sulle useamman tuhannen verot jouluksi jotka pitää jouluksi maksaa. Hauskaa joutua velkahelvettiin muutaman hassun kaljatölkin takia.

Mutta EU:n linja tässä hommassa on seuraava: Alkoholin nettimyynti on laillista ja thäts it.
Millä tapaa tuo laki on epäselvä? Vero.fi sivuilla lukee näin:

Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.

Voiko tuota enää selvemmin sanoa?
:confused:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Ehkä vähän liiottelua nyt...

Jos ostotapahtuma tulkitaan etämyynniksi, niin veroja on turha pelätä. Tietty jos ostaa kaupasta, jossa kuljetus pitää järjestää kokonaan itse, on tulliin jäämisen riski olemassa. Mutta ei sieltä kyllä muutamasta kaljatölkistä tonnien veroja ja sanktioita tule...
Ehkä juu hieman liioittelua, mutta juurikin tämmöisen skenaarion takia ihmiset pelkäävät tilailla netistä viinaa.


Millä tapaa tuo laki on epäselvä? Vero.fi sivuilla lukee näin:

Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.

Voiko tuota enää selvemmin sanoa?
:confused:
Eikun nimenomaan tuon pitäisi olla hyvinkin selvä asia, mutta mitä jos tapahtuukin se pahin mahdollinen ja tulli lykkää sulle verotonnit? Rupea nyt sitten valtiota vastaan vänkäämään oikeudessa. Pitää ottaa huomioon että alko/sääntösuomi yrittää jatkuvasti keksiä jotain päänvaivaa nettimyyjille/tilaajille.

Tosiaan työmaalla on yksi herra joka aikoinaan tilaili viinikauppa.comista oluensa ja silloin tapahtui tämä legendaarinen oikeustaistelu viinikauppa.comin ja valtion välillä. Hänen juomat jäi tulliin ja meni vanhaksi, ja sitten kun viinikauppa voitti taistelun niin valtio joutui korvaamaan työkaverin vanhaksi menneet juomat :D

Edit. Ja siis tuolla lain epäselvyydellä viittaan tähän uutiseen: Alkoholin etämyyntikiellosta alkaa taas vääntö – Vuosien taistelun nähnyt juristi: "Tällainen epäselvyys sataa Alkon laariin"
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Ehkä juu hieman liioittelua, mutta juurikin tämmöisen skenaarion takia ihmiset pelkäävät tilailla netistä viinaa.




Eikun nimenomaan tuon pitäisi olla hyvinkin selvä asia, mutta mitä jos tapahtuukin se pahin mahdollinen ja tulli lykkää sulle verotonnit? Rupea nyt sitten valtiota vastaan vänkäämään oikeudessa. Pitää ottaa huomioon että alko/sääntösuomi yrittää jatkuvasti keksiä jotain päänvaivaa nettimyyjille/tilaajille.

Tosiaan työmaalla on yksi herra joka aikoinaan tilaili viinikauppa.comista oluensa ja silloin tapahtui tämä legendaarinen oikeustaistelu viinikauppa.comin ja valtion välillä. Hänen juomat jäi tulliin ja meni vanhaksi, ja sitten kun viinikauppa voitti taistelun niin valtio joutui korvaamaan työkaverin vanhaksi menneet juomat :D

Edit. Ja siis tuolla lain epäselvyydellä viittaan tähän uutiseen: Alkoholin etämyyntikiellosta alkaa taas vääntö – Vuosien taistelun nähnyt juristi: "Tällainen epäselvyys sataa Alkon laariin"
Miksi se tulli lykkäisi ne verotonnit minulle?
Esim. tässä mainitaan että etämyynti ei ole kielletty
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
Miksi se tulli lykkäisi ne verotonnit minulle?
Ihan vain siksi, että Suomi on paska maa ja haluaa jonkun pään pölkylle. Mutta sitä päivää tosiaan odotellessa, kuitenkin ihan laillista touhua.

Btw joskus päivittelin sitä, että kaverin kaveri oli joutunut maksamaan eurolavallisesta verot yms, niin tässä jokin aika sitten hän selvensi miten homma meni: Hänellä oli tuttu rekkakuski joka toi ne juomat hänelle (ajoi siis ammatikseen saksaan joka viikko). Jäbä oli maksanut lastin ja hänen kaverinsa sitten haki ne rekalla sieltä paikasta X ja sitten vaan riskillä rajan yli. Noh jonkin aikaa tätä rallia kai jatkui kunnes jäi kiinni. Tässä kohtaa siis tämä tulkittiin etäostamiseksi ja kaljoille kertyi about kolminkertainen hinta. Kyllä se varmaan pistää vituttamaan kun maksat juomista tonnin ja sitten vielä toiset kaksi jos haluat ne tullista läpi. :facepalm:
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 750
Millä tapaa tuo laki on epäselvä? Vero.fi sivuilla lukee näin:

Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.

Voiko tuota enää selvemmin sanoa?
:confused:
No, esim. tuolla alkostore24:ssä nimenomaan lukee, että eivät järjestä kuljetusta. Eli tällöin ilmeisesti asiakas on se, jolle verot napsahtaa. maksettavaksi. Mitenhän yleistä tuo mahtaa olla, että asiaan puututaan?
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
No, esim. tuolla alkostore24:ssä nimenomaan lukee, että eivät järjestä kuljetusta. Eli tällöin ilmeisesti asiakas on se, jolle verot napsahtaa. maksettavaksi. Mitenhän yleistä tuo mahtaa olla, että asiaan puututaan?
"Kun myyjä järjestää kuljetuksen, kyseessä on etämyynti. Etämyynnistä on kyse esimerkiksi silloin kun myyjä ohjaa internetsivuillaan tilauksen yhteydessä käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin."
En ole itse tuolta alkostore24:sta tilannut mutta olen ymmärtänyt että he ohjaavat käyttämään tiettyä kuljetusyhtiötä.
Tässä vielä linkki
Alkoholin tilaaminen ulkomailta
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
214
"Kun myyjä järjestää kuljetuksen, kyseessä on etämyynti. Etämyynnistä on kyse esimerkiksi silloin kun myyjä ohjaa internetsivuillaan tilauksen yhteydessä käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin."
En ole itse tuolta alkostore24:sta tilannut mutta olen ymmärtänyt että he ohjaavat käyttämään tiettyä kuljetusyhtiötä.
Tässä vielä linkki
Alkoholin tilaaminen ulkomailta
Ohhoh! Enpä ole huomannut että verottajan sivuille on ilmestynyt moinen ohje. Ei silloin ollut mitään tietoa kun vuosia sitten tilailtiin. Hyvä juttu! :kippis:
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
388
Viranomainen on eri velmu, mutta taipuu sekin. Tähän ja maahantuontiin (vaikkei alkoholiin) liittyen seuraava tarina.

Viime vuonna tilasin EU:n alueelta CE-hyväksyttyjä ilotulitteita about näihin aikoihin. Pakettia ei kuulunut muutamaan viikkoon, jonka jälkeen tullilta pärähti takavarikkoilmoitus ja haaste oikeuteen vastaamaan räjähderikoksesta!

Siinä sitten kertasin lakeja mm. tavaran vapaasta liikkuvuudesta, hyväksytyistä tulitteista, myyjän vastuista etäostoissa jne. sekä tullille että käräjätuomarille ja kiistin kaiken. Lopputulema: syytön mies, haastehakemus peruutettiin ja hylättiin lopullisesti.

Summa summarum: Suomen valtion virkamiehet ovat monista asioista totaalisen pihalla ja lainsäädäntö on erittäin sekavaa. Vertaan alkoholin tuontiin siinä mielessä, että mikäli tulliin kosahtaa jostain virkamiesten sekoilusta johtuen, niin ei muuta kuin kova kovaa vasten. Yksityinen omaan käyttöön tilannut kun latoo faktat tiskiin, ei sitä(kään) casea häviä.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Viranomainen on eri velmu, mutta taipuu sekin. Tähän ja maahantuontiin (vaikkei alkoholiin) liittyen seuraava tarina.

Viime vuonna tilasin EU:n alueelta CE-hyväksyttyjä ilotulitteita about näihin aikoihin. Pakettia ei kuulunut muutamaan viikkoon, jonka jälkeen tullilta pärähti takavarikkoilmoitus ja haaste oikeuteen vastaamaan räjähderikoksesta!

Siinä sitten kertasin lakeja mm. tavaran vapaasta liikkuvuudesta, hyväksytyistä tulitteista, myyjän vastuista etäostoissa jne. sekä tullille että käräjätuomarille ja kiistin kaiken. Lopputulema: syytön mies, haastehakemus peruutettiin ja hylättiin lopullisesti.

Summa summarum: Suomen valtion virkamiehet ovat monista asioista totaalisen pihalla ja lainsäädäntö on erittäin sekavaa. Vertaan alkoholin tuontiin siinä mielessä, että mikäli tulliin kosahtaa jostain virkamiesten sekoilusta johtuen, niin ei muuta kuin kova kovaa vasten. Yksityinen omaan käyttöön tilannut kun latoo faktat tiskiin, ei sitä(kään) casea häviä.
Niin tai jos järjestät itse tuon alkoholin kuljetuksen ja kosahtaa tulliin niin siinäpä sitten makselet.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Verottajan ohje on selkeä, eikä ostajan tarvitse välittää veroista tai tulleista tilatessaan alkostoresta ym. paikoista. Joku jo laittoikin linkin, mutta tuntuu olevan niin monella asiassa ihmeellisiä uskomuksia ja foliohattuteorioita, jotta laitetaan heti perään uudestaan :geek:

Alkoholin tilaaminen ulkomailta

Ostajana sinun ei tarvitse maksaa valmisteveroa
Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.

Etämyynnistä on kyse esimerkiksi silloin kun myyjä ohjaa internetsivuillaan tilauksen yhteydessä käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin.
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
388
Niin tai jos järjestät itse tuon alkoholin kuljetuksen ja kosahtaa tulliin niin siinäpä sitten makselet.
Nope, et varmasti maksele, paitsi jos olet lammas ja tyydyt viranomaisen päätöksiin. Siellä päässä on todistustaakka, että kyseessä on nimen omaan etäosto. Milläpä todistavat? Tämän lisäksi löytyy lukuisia kotimaisen ja EU-lain kohtia sekä viraomaislausuntoja, joihin voi vedota.

Harvinaisen varmaa on, että kaikki massiiviset lavatilaukset (mm. Alkostoresta: "Myymme kaikki tuotteemme vapaasti Saksan varastossa.Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä".) olisi jo otettu kiinni, jos asia olisi kuvailemallasi tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Millä tapaa tuo laki on epäselvä? Vero.fi sivuilla lukee näin:

Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.

Voiko tuota enää selvemmin sanoa?
:confused:
Ongelmahan on juuri siinä, että lakiin ei ole kirjattu asiasta mitään, eikä vero.fi:ssä oleva teksti ole laki vaan viranomaisen tämänhetkinen tulkinta.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Ongelmahan on juuri siinä, että lakiin ei ole kirjattu asiasta mitään, eikä vero.fi:ssä oleva teksti ole laki vaan viranomaisen tämänhetkinen tulkinta.
En näe tuossa mitään ongelma. Aivan normaalia oikeusvaltion toimintaa jokaisessa arkipäiväisessä asiassa. Eihän esimerkiksi liikenteessäkään ole suurinta osaa tapauskohtaisista liikennesäännöistä kirjattu lakiin, vaan toiminta perustuu viranomaisten tulkintoihin, ohjeistuksiin ja asetuksiin.

Sitten kun lähivuosina alkoholin etämyyntiin kirjataan lakimuutos, tulee näiden perusteella viranomaisilta aikanaan uudet ohjeistukset. Siihen asti mennään nykyisillä ohjeilla ja noudatetaan niitä kiltisti (eli jätetään kaikki vastuu veroista myyjille ja nautitaan mahdollisuudesta tilata verovapaata olutta).
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Hei, yritin tehdä tilausta Viinahuudosta ja maksuksi valitsin Klarnan.
Nyt tilaushistoria herjaa "Payment error "? Siis mikä meni pieleen?
Eikös tuon Klarna-maksun pitäisi toimia VH:ssa.

Teenkö uuden tilauksen? Vai odotanko, josko ottaisivat yhteyttä.
Ja jos tilaan samat uudestaan, saanko sitten 2 tilausta?
Kuljetusta en tuohon vielä ostanut.

 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Nope, et varmasti maksele, paitsi jos olet lammas ja tyydyt viranomaisen päätöksiin. Siellä päässä on todistustaakka, että kyseessä on nimen omaan etäosto. Milläpä todistavat? Tämän lisäksi löytyy lukuisia kotimaisen ja EU-lain kohtia sekä viraomaislausuntoja, joihin voi vedota.

Harvinaisen varmaa on, että kaikki massiiviset lavatilaukset (mm. Alkostoresta: "Myymme kaikki tuotteemme vapaasti Saksan varastossa.Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä".) olisi jo otettu kiinni, jos asia olisi kuvailemallasi tavalla.
Mutta mitenkäpä jos tilaan Saksasta pullon viskiä jota en mistään muualta löydä itselleni käyttäen mailbox-palvelua. Silloinhan minä järjestän itse tuon tilauksen kuljetuksen ja tämän hetken ohjeistuksen mukaan olen verovelvollinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
828
Tuskin voivat mitenkään takautuvasti noita veroja ainakaan periä, vaikka en usko, että jää muutenkaan tulliin. Eli tuskin siinä tilaushistoriaa selviteltäisiin, nyt jo lasken olevani aika paljon "voitolla" tilailuista. Jos 8 päkkiä jäisi tulliin, niin ei hirveemmin harmittaisi. Sanotaan nyt vielä, etten siihen kuitenkaan usko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 115
Mutta mitenkäpä jos tilaan Saksasta pullon viskiä jota en mistään muualta löydä itselleni käyttäen mailbox-palvelua. Silloinhan minä järjestän itse tuon tilauksen kuljetuksen ja tämän hetken ohjeistuksen mukaan olen verovelvollinen.
No eihän tuossa ole mitään epäselvää kuten itsekin toteat. Järjestät itse kuljetuksen -> suomalaisen viranomaisen etäostomääritelmä täyttyy.

Eri asia taas löytyykö edelleenlähetyspalvelua joka sallii alkoholin lähettämisen. Ainakin ne mitä itselläni on vastaan tullut kieltävät palvelun käyttämisen valmisteverotuksen alaisen tavaran lähettämiseen.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 207
Mutta mitenkäpä jos tilaan Saksasta pullon viskiä jota en mistään muualta löydä itselleni käyttäen mailbox-palvelua. Silloinhan minä järjestän itse tuon tilauksen kuljetuksen ja tämän hetken ohjeistuksen mukaan olen verovelvollinen.
No minun ehdotukseni on, että älä tilaa ellet ole valmis maksamaan veroja siinä tapauksessa, että osuu tuulettimeen. Eli tilaat vain sellaisesta paikasta, että tapahtuma täytää etämyynnin tunnusmerkit ja vain sellaisia määriä, että jos paketti häviää postiavaruuteen, niin taloudellinen tappio ei kaada venettäsi.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
No eihän tuossa ole mitään epäselvää kuten itsekin toteat. Järjestät itse kuljetuksen -> suomalaisen viranomaisen etäostomääritelmä täyttyy.

Eri asia taas löytyykö edelleenlähetyspalvelua joka sallii alkoholin lähettämisen. Ainakin ne mitä itselläni on vastaan tullut kieltävät palvelun käyttämisen valmisteverotuksen alaisen tavaran lähettämiseen.
No minun ehdotukseni on, että älä tilaa ellet ole valmis maksamaan veroja siinä tapauksessa, että osuu tuulettimeen. Eli tilaat vain sellaisesta paikasta, että tapahtuma täytää etämyynnin tunnusmerkit ja vain sellaisia määriä, että jos paketti häviää postiavaruuteen, niin taloudellinen tappio ei kaada venettäsi.
Tuo minun kommentti oli käyttäjälle @Wilho69, joka on kovasti sitä mieltä että veroja ei tarvitse maksaa jos järjestää kuljetuksen itse.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
441
Tuo minun kommentti oli käyttäjälle @Wilho69, joka on kovasti sitä mieltä että veroja ei tarvitse maksaa jos järjestää kuljetuksen itse.
Siirsit vähän maalitolppia. Kyllä, kun itse järjestää kuljetuksen, niin verot pitää maksaa. Sama tilanne jos vaikka lähtee lomalle Bordeaux:hon, ostaa tilalta lavan viiniä ja palkkaa DHL:än kuljettamaan sen.

Mutta jos ostan verkkokaupasta kaljaa ja kauppa ohjaa ostotilanteessa käyttämään tiettyä kuljetusfirmaa, niin sillon et edelleenkään ole järjestänyt kuljetusta itse, vaan kauppa on yrittänyt kiertää lakia.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Siirsit vähän maalitolppia. Kyllä, kun itse järjestää kuljetuksen, niin verot pitää maksaa. Sama tilanne jos vaikka lähtee lomalle Bordeaux:hon, ostaa tilalta lavan viiniä ja palkkaa DHL:än kuljettamaan sen.

Mutta jos ostan verkkokaupasta kaljaa ja kauppa ohjaa ostotilanteessa käyttämään tiettyä kuljetusfirmaa, niin sillon et edelleenkään ole järjestänyt kuljetusta itse, vaan kauppa on yrittänyt kiertää lakia.
Mitäköhän maalitolppaa minä nyt siirsin?
Kirjoitin näin:
Niin tai jos järjestät itse tuon alkoholin kuljetuksen ja kosahtaa tulliin niin siinäpä sitten makselet.
Ja siihen tuo @Wilho69 vastaa näin
Nope, et varmasti maksele, paitsi jos olet lammas ja tyydyt viranomaisen päätöksiin. Siellä päässä on todistustaakka, että kyseessä on nimen omaan etäosto. Milläpä todistavat? Tämän lisäksi löytyy lukuisia kotimaisen ja EU-lain kohtia sekä viraomaislausuntoja, joihin voi vedota.

Harvinaisen varmaa on, että kaikki massiiviset lavatilaukset (mm. Alkostoresta: "Myymme kaikki tuotteemme vapaasti Saksan varastossa.Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä".) olisi jo otettu kiinni, jos asia olisi kuvailemallasi tavalla.
Olen koko ajan puhunut siitä että ostaja itse järjestää kuljetuksen.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Vaikka myyjä olisi verovelvollinen, EU:n kanta on, että verottajalla on oikeus periä valmistevero ostajalta, mikäli myyjä ei sitä maksa:

If the seller does not pay the Excise Duty the goods can be seized by customs on arrival or you as the buyer may be held liable to pay the excise duties. Therefore verify with the seller if he ensures the excise duty payment in the Member State of destination.​


Sitä odotellessa...
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Ei kuitenkaan Suomessa.

Suomessa Verottaja on ohjeistanut, että etämyynnissä ostaja ei ole verovelvollinen. Verottaja on todennut myös tullille, ettei alkoholin etämyyntiin tarvitse puuttua ja se on hyväksyttävää ja lakien mukaista.

Etämyyntiä ovat kaikki kaupat, joissa myyjä edes tarjoaa linkin kuljetusliikkeen sivuille.
Jos itse järjestät kuljetuksen esim. palkkaat tuttavasi hakemaan kaljaa Saksata, sinun tulisi maksaa valmistevero. Hinta tulee silti halvemmaksi kuin ostaa samat oluet Suomesta, ei se vero kovin paljoa ole.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Vaikka myyjä olisi verovelvollinen, EU:n kanta on, että verottajalla on oikeus periä valmistevero ostajalta, mikäli myyjä ei sitä maksa:

If the seller does not pay the Excise Duty the goods can be seized by customs on arrival or you as the buyer may be held liable to pay the excise duties. Therefore verify with the seller if he ensures the excise duty payment in the Member State of destination.​


Sitä odotellessa...
Taisi foliohatulta unohtua tahallisesti jatkolause. Paikalliset asetukset ovat perushierarkiassa se mitä sovelletaan maan sisällä.



You should check with your national tax administration (national links/website) which has the competence in this matter.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Taisi foliohatulta unohtua tahallisesti jatkolause. Paikalliset asetukset ovat perushierarkiassa se mitä sovelletaan maan sisällä.



You should check with your national tax administration (national links/website) which has the competence in this matter.
Ei ole mitään syytä olla epäkohtelias. En minä näitä säädöksiä ole keksinyt eikä minun mielipiteelläni ole niihin mitään vaikutusta.

Tuo ole mikään jatkolause lainaamaani kohtaan eikä millään tavalla rajoita sitä, millaisen toiminnan EU sallii. Se on yleinen kehoitus ottaa näissä asioissa yhteyttä paikalliseen veroviranomaiseen. Suomen veroviranomainen voi EU:n puolesta koska hyvänsä muuttaa käytäntöjään ja takavarikoida tilatut alkoholijuomat ja periä valmisteveron juomien tilaajalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Ei ole mitään syytä olla epäkohtelias. En minä näitä säädöksiä ole keksinyt eikä minun mielipiteelläni ole niihin mitään vaikutusta.

Tuo ole mikään jatkolause lainaamaani kohtaan eikä millään tavalla rajoita sitä, millaisen toiminnan EU sallii. Se on yleinen kehoitus ottaa näissä asioissa yhteyttä paikalliseen veroviranomaiseen. Suomen veroviranomainen voi EU:n puolesta koska hyvänsä muuttaa käytäntöjään ja takavarikoida tilatut alkoholijuomat ja periä valmisteveron juomien tilaajalta.
Tää, siksi se onkin ongelmallista ettei lakiin ole kirjattu mitään aiheesta
 
Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
13
Discandooo alkaa vaikuttamaan kyllä hämärältä liikkeeltä. Ekalla tilauskerralla tuli täysin oikeat tuotteet. Nyt vähän isompi tilaus ja heti puuttuu kaksi lavaa kalliimpaa kaljaa ja halvinta kaljaa tuli ylimääräinen lava. Mitä nyt täältä ja facebookista lukee niin taitaa olla todennäköisempää saada ihan mitä sattuu, kuin saada oikeat tuotteet. Vittu mikä tapa pyörittää bisnestä. Lähetin tonne help spostiin viestin. Ilmeisesti rahat takas pitäisi tulla niiden kaljojen osalta?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Yritin vertailla Discandoota mutta se ei päästä näkemään rahtikustannuksia ennenkuin on laittanut luottokortin tiedot ja muut. Näkisikö jotenkin etukäteen, paljonko maksaa 6,8,10 laatikon tilaaminen. Siis laatikko on 24 tölkkiä 0,33L ?

Netpris ja Alkostoressa on selkeästi tiettyjä määriä laatikoita, mitä kannattaa tilata, jotta menee samoilla kuljetukskustannuksilla kuin esim. 1 laatikko pienempi tilaus. Miten Discandoo?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Yritin vertailla Discandoota mutta se ei päästä näkemään rahtikustannuksia ennenkuin on laittanut luottokortin tiedot ja muut. Näkisikö jotenkin etukäteen, paljonko maksaa 6,8,10 laatikon tilaaminen. Siis laatikko on 24 tölkkiä 0,33L ?

Netpris ja Alkostoressa on selkeästi tiettyjä määriä laatikoita, mitä kannattaa tilata, jotta menee samoilla kuljetukskustannuksilla kuin esim. 1 laatikko pienempi tilaus. Miten Discandoo?
Siinä se postikulu päivittyy sivun oikeassa alalaidassa sitä mukaa kun tavaraa lappaa koriin. Mutta 17,95€ per 25kg maksaa. 8,2kg on 0,33l laatikko ja 12,6kg on 0,5l laatikko.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 476
Viestejä
4 163 506
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom