Tää ketju on ihan rikki kun 99% viesteistä on luokkaa
- tilasin tänään paikasta x, koskahan ne pakkaa ne, miten muilla?
- tuli maili että tavarat on pakattu, kuinka kauan kestää tulla kotiin?
- en saanut seurantanumeroa, mites muut ootteko saanut
- no nyt sain sen kun pyysin aspasta
- JOKU PÖLLI OSAN MUN KALJOISTA seurantasivustolla on vain nn kg kun tilasin mm kg
- Tuli vaan mieleen että soittaaks ne ennen toimitusta
- Nyt tuli kotiin, tilattu nn.mm.yy saapui nn+6.mm.2019
Eli karkeasti 1 tilausta kohden tulee 7 TÄYSIN TURHAA foorumipostauksta
. Ei voi olla oikeasti noin vaikeaa, tekee tilauksen ja maksaa luottokortilla/paypallilla/muulla vastaavalla metodilla jossa on ostajan suoja. Sitten vain istutaan hiljaa ja odotetaan pakettia saapuvaksi eikä kysellä tyhmiä foorumilta välissä. Kun ~2 viikkoa on kulunut harkitsisin yhteydenottoa lähettäjään ja jos hommat menee täysin vihkoon niin rekkula sitten luottokunta/whatever ja tässä vaiheessa ON SUOSITELTAVAA postata foorumille.
Ainoan poikkeuksen tähän tekee KUORMAlava tilaukset, näissä on ollut ihan kätevää vinkata muillekin että mm. kannattaa varautua siihen että ½perällä tuodaan eli pihaan tai edes lähelle ei päästä ja luonnollisesti ei sitten myöskään ole takalaitanosturia pumppukärryistä puhumattakaan eli kantohommiksi menee.
Ja tietysti jos löytää jonkun paikan josta on jo tilannut tai vahvasti harkitsee tilaamista niin keskustelu aiheesta on hyvinkin fiksua ja hedelmällistä, mutta tämä lienee itsestään selvyys, harmittavasti vain kaikki nämäkin keskustelut hautautuu tuon tilaus/pakkaus/seurantanumero/vääräpaino/kamat-kotona spämmin alle ihan täysin...
Itse olen ainakin tehnyt useita tilauksia eri puolilta, "parhaista" paikoista ei ole tullut edes tilausvahvistusta mailiin saati seurantanumeroa, mutta "ihmeellisesti" se kusti on siitä huolimatta osannut ne kamat kotiin tuoda ilman että asiaa on tarvinnut viestitolkulla vatvoa foorumilla. Tämmöisessä tapauksessa olen yleensä paketin saavuttua saattanut vinkata että jos tilaat paikasta Y niin näin kävi ja tavara tuli silti perille.
PS. kun hommaa sitä juotavaa kaappiin RIITTÄVÄSTI ja tilaa lisää RIITTÄVÄN AIKAISIN niin se on ihan yksi lysti kestääkö siinä paketin saapumisessa 5 päivää vai kuukausi!