Alkoholin käyttö julkisilla paikoilla

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 750
Järjestyslaki tosiaan kieltää päihdyttävien aineiden nauttimisen julkisilla paikoilla sekä omien juomien nauttimisen julkisissa kulkuneuvoissa. Puistot ja muut verrattavat hengailumestat ovat sallittuja ns. piknikjuomiselle jos tämä ei aiheuta haittaa/vaaraa muille. Virtsaaminen yleisillä paikoilla on myös sallittua kunhan ei aiheuta häiriötä yleiselle järjestykselle tai vaaraa terveydelle. Saat silti sakot.

Eli kuten melkein kaikki säädökset ja lait, viranomainen tulkitsee ja sakottaa tai sitten ei. Yleensä sakottaa.
"Piknikjuominen" on minulle täysin ok, kunhan malttavat odottaa sinne puistoon tai hengailumestaan asti. Jos tankkaus alkaa jo kotoa lähtiessä esim. junassa, niin ei ne mitään sivistyneitä kohtuukäyttäjiä ole..

Myöskin suuret ulkojuhlat , esim. vappu ja juhannus ovat hyväksyttäviä tekosyitä juoda ulkona ja missä tahansa. Kunhan varoo vaikka juhannuksena menemästä sinne lapsiperheiden alkoholittomaan tapahtumaan, joka on jossain Helsingin saaressa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
Ja sitten kesäjuominen puistonpenkillä.. istuin ulko-oveani parinkymmenen metrin päässä kun sinivuokot päätti tulla kireällä ilmeellä sanomaan että tässä ei saa juoda, mutta entäs taloyhtiön grillikatoksella ?

E: Se oli siis julkinen paikka, mutta jotenkin oudolta tuntui silti kun asuin vieressä :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
371
Näinpä. Saksassa työmiehet avaavat pullot samalla kun kaupassa sen maksavat, ketään ei haittaa jos sitä olutta juo kaupasssa tai junasemalla tai kioskissa sisällä.
Joo, olen pannut saman merkille, että tuolla päin jos jostain kiskasta tai pikkuputiikista ostat irtobissen, niin myyjä kassalla on tarjonnut pullonavaajaa ja kysynyt: "että avataanko?"
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
Kunhan varoo vaikka juhannuksena menemästä sinne lapsiperheiden alkoholittomaan tapahtumaan, joka on jossain Helsingin saaressa.
Miksi joku haluaisi juoda lasten/lapsiperheen kanssa ? Toisaalta jos sivistyneesti juo ja moikkaa tuttuja niin sekään ei ole keneltäkään pois jos lapsetkaan ei edes huomaa että olet ottanut.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
659
Häiriökäytöksen kitkeminen julkisilta paikoilta pitäisi olla fokuksessa, eikä juomalaadun hillitön kontrollointi. Vähän vastuuta ihmisille ja jos ei itselle sovi kuin kraanaveden nauttiminen kodin ulkopuolella, niin sitten ei juo ongelmia aiheuttavia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
64
Miksi joku haluaisi juoda lasten/lapsiperheen kanssa ? Toisaalta jos sivistyneesti juo ja moikkaa tuttuja niin sekään ei ole keneltäkään pois jos lapsetkaan ei edes huomaa että olet ottanut.
Etkö tosiaan ajattele yhtään juoppoja jotka saavat pahoja vaikkutteita siitä että joku kävelee alkoholi juoma kädessä ohi ihan niinkuin ei mitään ? Tuskin kukaan menee huumeitakaan käyttämään huumeriippuvaisten eteen puistoon jossa huumeriippuvainen viettää rauhassa kesäpäivää ja ottaa aurinkoa koska ei muutakaan voi ? Tai on menossa AA-kerhoon yleisillä kulkuneuvolla ja joku juo kaljaa. Kuvottavaa toimintaa kerta kaikkiaan.


Miksei kukaan mieti juoppoja ?
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Puolan Krakovassa itse törmäsin sellaiseen erikoisuuteen, että ei saanut olutta juoda puistossa. Tuli paikallinen varoittelemaan, jotta sakot tulee jos ei olutpullo mene piiloon.
Kumma kyllä, tää on Venäjällä jopa vielä tiukempaa ja samoin tupakointisäännöt. Tosin Puolassa ja Venäjällä toi brenkku nyt vie jengiä hautaan aika ykköstahtia. Moskovassa saatetaan puiston porteilla tarkistaa laukut pullojen varalta ja New Yorkissakin juodaan muistaakseni puistoissa aika vaivihkaa.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Varmaan jos juot viikolla=alkoholisti ja pitää ihan paikkaansa
Ei tietenkään pidä. Laitas paperia jossa todetaan että kalenterista näkee onko alkoholisti?

Nämä paheksujat ovat ihmisiä, jotka pitävät itseään niin sanottuna parempana väkenä. Heillä on halu näyttää muille että asutaan sillä paremmalla alueella, ajetaan paremmalla autolla ja muksut ovat paremmin kasvatettuja. Kulissit kunnossa siis. Todennäköisesti he ovat lapsena jääneet vaille tarvitsemaansa rakkautta.

Ja jos tuo kommenttini tuntuu yliampuvalta, se oli tarkoituskin. Jos te pystytte arvioimaan ihmisen sen perusteella mitä hänellä on kädessään, minä pystyn vielä parempaankin analyysiin sen perusteella mitä te kirjoitatte. Eikös?

Yksi olut rautatieasemalla pitkän työpäivän jälkeen on terveen ihmisen merkki. Siellä on olutkuppiloita aivan kulkuväylän vieressä, mutta aivan yhtä hyvin voi ostaa oman tölkin. Tehkää ensi kerralla testi: näkeekö henkilön käytöksestä, että tölkissä on olutta? Mitä jos se on korvattu puhtaalla vedellä?
Tämä. Elämässään epäonnistuneiden koti-isien ja muiden alhaisten testotasojen "miesten" ulinaa :kahvi:
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Miksi joku haluaisi juoda lasten/lapsiperheen kanssa ? Toisaalta jos sivistyneesti juo ja moikkaa tuttuja niin sekään ei ole keneltäkään pois jos lapsetkaan ei edes huomaa että olet ottanut.
Miksi ei? Jotkut juovat alkoholia sisältäviä juomia ihan oikeasti maun vuoksi, eivät on/off-tyylillä. Itse juon monesti saunaoluen samalla kun kolmivuotias ryystää pillimehua, ja joulupöydässä vekara huomioi punaviinin sanomalla "äiti ei saa aikuisten juomaa, sillä on vauva mahassa!"

Toivottavasti lapsi saa tästä terveen mallin alkoholin käyttöön.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
Miksi ei? Jotkut juovat alkoholia sisältäviä juomia ihan oikeasti maun vuoksi, eivät on/off-tyylillä. Itse juon monesti saunaoluen samalla kun kolmivuotias ryystää pillimehua, ja joulupöydässä vekara huomioi punaviinin sanomalla "äiti ei saa aikuisten juomaa, sillä on vauva mahassa!"

Toivottavasti lapsi saa tästä terveen mallin alkoholin käyttöön.
Maunkin vuoksi kyllä, mutta kiitti nauruista että 3v "tietää" että äiskä ei saa juoda :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 882
Miksi ei? Jotkut juovat alkoholia sisältäviä juomia ihan oikeasti maun vuoksi, eivät on/off-tyylillä. Itse juon monesti saunaoluen samalla kun kolmivuotias ryystää pillimehua, ja joulupöydässä vekara huomioi punaviinin sanomalla "äiti ei saa aikuisten juomaa, sillä on vauva mahassa!"

Toivottavasti lapsi saa tästä terveen mallin alkoholin käyttöön.
Joo. Ja vaikka ei edes joisi maun vuoksi, niin totta kai voi juoda yhden tai muutaman ihan rehdisti päihtyäkseen(sitähän se rentoutumistarkoitus tai aperitiivikin on), eikä sen tarvitse (eikä se saa) olla mitään, mikä itsessään olisi lapselle pelottavaa. Alkoholin käyttö lasten nähden ei tosiaan ole jotain, mitä pitäisi erikseen jollekin puritaaniperverssille perustella sen enempää kuin rumien sukkien käyttöä lasten nähden.

Eri juttu on tietenkin, jos on tottumaton juomari tai muuten luonnevikainen ja on tapana käyttäytyä huonosti juotuaan vähäisen määrän. Silloin ei tietenkään ole sopivaa juoda lainkaan ainakaan siten, että yhtään kukaan joutuu moista sietämään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
184
Eikö juna tai bussi ole kyseisen firman omaisuutta, joten se saa sanella miten siellä toimitaan? Jos jossain on tarra tai joku muu ilmoitus missä kerrotaan selvästi esim. juomisen tai syömisen olevan kielletty, niin se on siinä.

Eihän isoihin konsertteihin saa viedä mitään juotavaa ja tarkistus on portilla. Alueen sisällä myydään sitten ylihintaisia tuotteita, vittumaista mutta ymmärrettävää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 437
Uuden hienon lain yksi tarkoitus on myös se, kun urheilutapahtumiin tulee katsomot joissa sallitaan alkkoholin juominen, mutta se on k18 aluetta. Eli kun perhe menee vaikkapa yleisurheilua katsomaan, niin lapset istuu jossain toisaalla kun äiskä ja iskä juovat sen siiderinsä urheilua katsoessaan. Hienoa että suojellaan lapsia maailman pahuudelta.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
Takseissakin olen saanut aina luvan juoda, varsinkin kun kiltisti kysyn ja lupaan että kaadan juomani itseni päälle jos tulee joku töyssy..

Ja sitten vinkkinä juomiseen julkisissa paikoissa niin koffin tölkki näyttää melko samalta kuin kokis :kippis:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 042
Jos kaikki olisi kuin minä niin mitään tallaisia sääntöjä ei tarvittaisi, eikä lukkoja oviin tai polkupyöriin jne. Mutta koska meitä on niin moneen junaan niin sääntöjä ja lakeja on oltava. Ei olisi mitään haittaa jos joku juo yhden oluen juna asemalla, ihan sama kun joisi vettä pullosta, mutta sitten on heti nitä jotka tulee juomaan siihen sen laatikollisen tai litran rähinäviinaa ja on sitä mieltä että niin saa tehdä niin siksi on parempi kieltää koko homma niin siihen häiritsevään juomiseen on helpompi puuttua.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
sitten on heti nitä jotka tulee juomaan siihen sen laatikollisen tai litran rähinäviinaa ja on sitä mieltä että niin saa tehdä niin siksi on parempi kieltää koko homma niin siihen häiritsevään juomiseen on helpompi puuttua.
Kohtuuhyvä argumentti, mutta silti kohtuukäyttäjätkin voivat joutua poliisin uhriksi. Oliskin mielenkiintoista tietää kuinka moni on kuollut putkaan sairaudestaan (ei alkoholismista) johtuen.

Ja kuten nimim. veikkaaja kirjoitti, niin onkin kai itsestään selvää että pollarit puuttuu autossa juomiseen, vaikka se olisi se yksi vain todellisuudessa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Itse mielellään nautin oluen tai pari junassa/bussissa. Sehän on nimenomaan julkisten iso plussa että voi liikkua päihtyneenä. Tämä ei tarkoita mitään "ördäystä" vaan sivistyneesti nautin jonkun. Eipä mulla ole ikinä ollut tämän suhteen ongelmaa. Vähän vaivihkaa kun nautiskelee omat juomat niin se on täysin fine. Aina löytyy joku nirppanokka jota se ärsyttää mutta siinäpä ärsyyntyy, juon juomani hyvillä mielin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 857
Ja käännettynä kokistölkki näyttää samalta kun koffitölkki. Nimim. poliisit pillit päällä perään, kun ajaessa join kokista, ja tietysti poliisit vastaEepäätä liikennevaloissa... Luulivat tosiaan, että oli olutta.
Edesmennyt enoni joi ajaessaan ykkösolutta, no poliisit lähti perään ja puhallutti ties kuinka monta kertaa, eikä oikein viisari värähtänyt. Eno sitten näytti lopulta pulloa mistä oli juonut:D Siihen aikaan maailmasta mittaritkaan ei ollut niin tarkkoja kuin nykyään, mutta kuitenkin...

Nykyäänhän tuota voisi soveltaa alkoholittomalla, mutta kuka nyt kaipaa turhia pysäytyksiä.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 756
Mielestäni yksi hyvä hälytysmerkki alkoholismin suhteen voisi olla se, jos alkoholin käyttöään joutuu jollain tavalla pohtimaan tai tarkkailemaan. Jos alkoholi ei ole ongelma, asiaa ei tarvitse pähkäillä, ja ilman pärjää vaikka kuukausia tai vuosia ilman. Mutta tämä on siis oma mielipiteeni, ei tarvitse kenenkään suutahtaa.:tup:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 196
Mielestäni yksi hyvä hälytysmerkki alkoholismin suhteen voisi olla se, jos alkoholin käyttöään joutuu jollain tavalla pohtimaan tai tarkkailemaan. Jos alkoholi ei ole ongelma, asiaa ei tarvitse pähkäillä.
Entinen duunikaveri taannoin sanoi että huomasi nelikymppisenä että baarikaapissa ei voinut enää pitää viinaa. Muuten se työstressiin otettu iltaviski meni monta kertaa viikossa 6-8 annokseksi. Mutta kun pitää kaapin tyhjänä niin on helppo olla menemättä alkoon eikä tule sitten juotua.

Että siinä on ollut sellainen alkoholismin kynnyksellä käyminen kun viinaa ei tosiaan voi kotona pitää, mutta alkossa kykenee olla vielä käymättä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Mielestäni yksi hyvä hälytysmerkki alkoholismin suhteen voisi olla se, jos alkoholin käyttöään joutuu jollain tavalla pohtimaan tai tarkkailemaan. Jos alkoholi ei ole ongelma, asiaa ei tarvitse pähkäillä, ja ilman pärjää vaikka kuukausia tai vuosia ilman. Mutta tämä on siis oma mielipiteeni, ei tarvitse kenenkään suutahtaa.:tup:
Mielipiteitä saa olla. Mun mielestä on kyllä aika herkkä hälytysmerkki jos alkoholinkäytön miettiminen tai tarkkailu laukaisee tuon hälytyksen? Eikö se ole ihan normaalia alkoholin suhteen että aika ajoin saa käyttöään miettiä? Mun mielestä ainakin ihan normaalia miettiä omaa juomistaan aika ajoin. Mielestäni alkoholia toki voi käyttääkin viikottain.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 176
Kaikkea kohtuudella. THL mielestä jokainen keski/etelä eurooppalainen on alkoholisti phimmasta päästä ja niiden pitäs olla kaikki maksakirroosissa.
Jokainen tyylillään kunhan ei häiritse muita. jos joku ottaa nokkiinsa toisen juomisesta ni sitte vois olla kotona. riehuminen asia erikseen koska "suomessa pitää istua tuppisuuna ja mielellään toisellapuolella julkistaliikennevälinettä."
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Mielestäni yksi hyvä hälytysmerkki alkoholismin suhteen voisi olla se, jos alkoholin käyttöään joutuu jollain tavalla pohtimaan tai tarkkailemaan. Jos alkoholi ei ole ongelma, asiaa ei tarvitse pähkäillä, ja ilman pärjää vaikka kuukausia tai vuosia ilman. Mutta tämä on siis oma mielipiteeni, ei tarvitse kenenkään suutahtaa.:tup:
Aika monelle myös syöminen on ongelma, kun sitä joutuu tarkkailemaan? En myöskään keksi minkä ihmeen takia haluaisin olla vaikka vuoden syömättä perunaa. En silti koe, että minulla olisi joku "perunaongelma".

Fiksu ihminen ymmärtää, että joka päivä ei kannata vetää kolmea pakettia makkaraa tai koria kaljaa, eikä kumpikaan kyllä kerro mistään ongelmasta.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 756
Fiksu ihminen ymmärtää, että joka päivä ei kannata vetää kolmea pakettia makkaraa tai koria kaljaa, eikä kumpikaan kyllä kerro mistään ongelmasta.
Niinpä. Kun asia ei ole ongelma, sitä ei tarvitse miettiä, asia käy luonnostaan. Hyvä. :tup:
 

R0kMies

BANNATTU
BANNED
Premium+ ☆☆☆
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
124
Kyllä minä avaan sen tölkin tai kaksi esim. kesähelteellä jossain puistonpenkillä tai kaupan kulmalla. Fiksusti nautittuna tölkki hieman piilossa, niin ei kinosta edes poliiseja.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Kyllä minä avaan sen tölkin tai kaksi esim. kesähelteellä jossain puistonpenkillä tai kaupan kulmalla. Fiksusti nautittuna tölkki hieman piilossa, niin ei kinosta edes poliiseja.
Viimeks perjantaina avasin ekan S-Marketin kassalla :D Eipä ketään kiinnosta. Ja vaikka kiinnostaiski nii eipä normaalin näköisiä ihmisiä ala stevetkään hiillostamaan. Puhumalla on helppo alistaa joku 21v finninaama :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
403
Viimeks perjantaina avasin ekan S-Marketin kassalla :D Eipä ketään kiinnosta. Ja vaikka kiinnostaiski nii eipä normaalin näköisiä ihmisiä ala stevetkään hiillostamaan. Puhumalla on helppo alistaa joku 21v finninaama :D
Offtopicia pukkaa: Kokeileppa avata seuraavan kerran siellä oluthyllyjen luona se olut niin alkaa kiinnostamaan ;) tämä siis vain jos tuntuu siltä, että on huomiota vailla.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Offtopicia pukkaa: Kokeileppa avata seuraavan kerran siellä oluthyllyjen luona se olut niin alkaa kiinnostamaan ;) tämä siis vain jos tuntuu siltä, että on huomiota vailla.
No varmasti :D Ja en tietenkään kannusta tollaseen hölmöilyyn mut tuli tehtyä kun janotti! Oon aika varma et se yks heppaolut ei vaarantanut ketään tai mitään
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Mua vituttaa sanonta "alkoholin käyttö". Mikä on alkoholin käyttämistä?
Käytänkö alkoholia jos piknikillä juon lasin skumppaa? Entä pisneri puiston penkillä? Siivu lippuviinasta kävelykadulla? Mehukattipullollinen kiljua asemalla? Laatikollinen pirkkalageria kaupan portailla?
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Mua vituttaa sanonta "alkoholin käyttö". Mikä on alkoholin käyttämistä?
Käytänkö alkoholia jos piknikillä juon lasin skumppaa? Entä pisneri puiston penkillä? Siivu lippuviinasta kävelykadulla? Mehukattipullollinen kiljua asemalla? Laatikollinen pirkkalageria kaupan portailla?
Lue tätä ketjua.. Osa käyttäjistä ei ymmärrä miksi alkoholia pitää juoda. Jotkut on vaan silleen konservatiivisia.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Lue tätä ketjua.. Osa käyttäjistä ei ymmärrä miksi alkoholia pitää juoda. Jotkut on vaan silleen konservatiivisia.
Kyllä minäkin koen käyttäväni alkoholia pyyhkiessäni sinolirievulla osia puhtaaksi. Se ei kuitenkaan tapahdu julkisilla paikoilla eikä siten kuulu tähän ketjuun.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Kyllä minäkin koen käyttäväni alkoholia pyyhkiessäni sinolirievulla osia puhtaaksi. Se ei kuitenkaan tapahdu julkisilla paikoilla eikä siten kuulu tähän ketjuun.
Ei se taida. Sinolirievulla pyyhkiminen ei taida olla "alkoholin käyttämistä" siinä mielessä miten toi virke suomen kielessä toimii.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Ei se taida. Sinolirievulla pyyhkiminen ei taida olla "alkoholin käyttämistä" siinä mielessä miten toi virke suomen kielessä toimii.
Minusta taas alkoholin käyttämistä ei ole oluen juominen, jos sen juo hyvän maun, eikä humaltumisen vuoksi. Sinolin käyttäminen juomana tai puhdistusaineena on minun mielestäni alkoholin käyttämistä. Monen mielestä käyttäminen sisältää oletetun käyttötarkoituksen, mutta sitä ei milloinkaan tarkenneta.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Minusta taas alkoholin käyttämistä ei ole oluen juominen, jos sen juo hyvän maun, eikä humaltumisen vuoksi. Sinolin käyttäminen juomana tai puhdistusaineena on minun mielestäni alkoholin käyttämistä. Monen mielestä käyttäminen sisältää oletetun käyttötarkoituksen, mutta sitä ei milloinkaan tarkenneta.
Suomeen on silti vakiintunut sanonta "alkoholin käyttäminen". Turha sun on sitä yrittää uudelleenmääritellä.
 

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Niin on, en sitä kiistä. Sanonnan todellinen merkitys on muu kuin sen kirjaimellinen merkitys ja juuri se mua vituttaakin kuten viestissä #85 totesin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
371
Mua vituttaa sanonta "alkoholin käyttö". Mikä on alkoholin käyttämistä?
Joku puhuu kannabiksen polttelusta, toinen taas kannabiksen käyttämisestä. Alkoholin juominen - alkoholin käyttäminen.

Toinen ottaa huikan, toinen savut. Yhtä käyttämistä kaikki.

Kolmas ei käytä muuta kuin kofeiinia. Substansseja yhtä kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

E_Mustakari

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
692
Joku puhuu kannabiksen polttelusta, toinen taas kannabiksen käyttämisestä. Alkoholin juominen - alkoholin käyttäminen.

Toinen ottaa huikan, toinen savut. Yhtä käyttämistä kaikki.

Kolmas ei käytä muuta kuin kofeiinia. Substansseja yhtä kaikki.
Käytän toisinaan erilaisia liuottimia ja liimoja. Viimeksi annoin pienen lapsenikin käyttää ja hän piti siitä. Varmasti käyttää uudelleenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 201
Enpä muuten yli 10 vuoteen törmänny julkisissa kunnon "spurguun", joka haisee kaikin mahdollisin keinoin aika pitkälle... Sitäpaitsi ei käy kateeksi niiden elämää, siinäs haisee.
eli sinä paheksut spurguja. oletko miettinyt että kun kaljottelet julkisissa ja haiset röökille niin muut saattaa pitää sinua spurguna tai ainakin siihen suuntaan.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
968
Mitä nautintoa siitä yhdestä kaljasta saa jos sen juo linja-autossa, ratikassa tai lähijunassa?
Ihan saman nautinnon siitä saa kuin ihan missä tahansa muuallakin

Julkisissa kulkuvälineissä juovat on 90% tapauksista idiootteja.
Mahtaakohan syy olla myös siitä että 95% julkisia käyttävistä ovat idiootteja?

Varmaan jos juot viikolla=alkoholisti ja pitää ihan paikkaansa
Itse uskallan väittää että eniten alkoholistien joukosta löytyy niitä jotka juovat vain viikonloppuisin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
202
No sulla ei jää bisset juomatta oli aika tai paikka mikä tahansa kuten varmaan aika monelle on tullut tälläkin foorumilla selväksi.

Itse ketjun aiheeseen niin täysin naurettavaa ettei pystytä hillitsemään mielihaluja. Mikä estää käymästä kapakassa nappaamassa sitä yhtä ennen kotimatkaa esim töistä? Lähinnä lapsellinen kuva jää ihmisistä jotka juovat julkisella paikalla alkoholia.
Aivan yhtä naurettavaa on yleistää esimerkiksi oluen junassa juova henkilö jotenkin rassukaksi toisen luokan kansalaiseksi, jonka on pakko saada alkoholia joka välissä. Jos henkilö osaa käyttäytyä normaalisti, niin kuin suurin osa ihmisistä osaa, niin en itse näe mitään eroa sillä, onko kädessä vesipullo, kokis tai vaikkapa siideri.

Mitä tulee tuohon kapakka-kommenttiin, niin kerronpa miksi en itse juurikaan harrasta sellaista. Ensinnäkin minua ahdistaa istua yksin kapakassa, eli en yksinkertaisesti viihdy juomassa siellä edes sitä yhtä. Jos oikein huono tuuri käy, niin siellä alkaa joku lässyttämään päivän politiikkaa, kun itse vaan haluaisit rauhassa rentoutua.

Kapakkaan joutuu myös erikseen menemään ja siellä joutuu viettämään paikoillaan sen tuopin juomisen ajan, kun muuten voisi käyttää sen +- 15 minuuttia esimerkiksi kotimatkan tekemiseen.

Vaikka sillä yhden oluen hinnalla ei varsinaisesti ole merkitystä, niin toisaalta se kuppilan 7 euron tuoppi ei myöskään tarjoa itselleni mitään lisäarvoa verrattuna parin euron tölkkiin. Kukapa nyt tykkäisi rahaa polttaa ihan vaan polttamisen ilosta. Usein asia menee vieläpä niin, että se tuore olut tölkistä on paremman laatuista kuin väljähtänyt kama hanasta.

Lisäksi kuppiloissa usein haisee.


Siinä nyt muutama syy, miksi en itse tykkää käydä esimerkiksi työpäivän jälkeen siellä kapakassa yhdellä.
 
Liittynyt
19.11.2017
Viestejä
123
Hyvin harvoin jää alkoholijuomat juomatta sen takia, että se olisi epäsoveliasta siinä paikassa jos vaan tekee mieli. Koulussa ja töissä nyt ei tietenkään, mutta vapaa-ajallani teen kyllä mitä huvittaa.
Joissakin työpaikossakin juomatavat on eurooppalaistuneet, eli ihan ok juoda esim. lasi viiniä tai olut ruuan kanssa.

Itse kävin jo vuosikausia sitten lounaalla ja saatoin ottaa tuopin, eipä tullut sanomista silloinkaan.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Joissakin työpaikossakin juomatavat on eurooppalaistuneet, eli ihan ok juoda esim. lasi viiniä tai olut ruuan kanssa.

Itse kävin jo vuosikausia sitten lounaalla ja saatoin ottaa tuopin, eipä tullut sanomista silloinkaan.
Sama täällä. Olen joskus kun käynyt lounaalla niin oluen nauttinut. Toimii. Suomessa on vaan niin tiukkapipoista porukkaa tässä asiassa (näkee mm. tämän ketjun kommenteista) että kyllä tuo varmasti joillekin on ehdoton tabu. Mitään merkitystähän ei yhden oluen nauttimisella lounaalla ole suuntaan tai toiseen normaaleissa duuneissa.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 095
Suomessa on kieltämättä outoa että sen yhden oluen juomista pitää tietyllätavalla "varoa".
Pari kesää sitten oltiin menossa avoveneellä mökille, matkalla uisteliin. Veneessä oli kolme ukkoa ja yhtä monta laattikkoa kaljaa. Olin ratissa ja avasin yhden tölkin jota pidin ohjauspulpetin päällä. Vastaan ajoi isompi vene joka kuitenkin kääntyi perään ja ajoi vierelle. Tämän veneen "kapteeni" otti asiakseen udella monta olutta meinasin juoda? Toivottelin vaan päivänjatkoja selittelemättä oluen juontiani ventovieraalle sen enempää, olisin jopa saattanut vastata juovani vain yhden oluen ellei tämä oman elämänsä kapteeni olisi esittänyt kysymystään niin töykeästi.
Reilun tunnin päästä oltiin jo mökillä saunanlämmityksessä. Mökin vierestä menee veneväylä jonka sivussa aikaisemmin uisteltiin. Poliisiveneen olen nähnyt 20 vuoden aikana noilla vesillä yhden kerran, nyt väylällä ajoi poliisivene 15 vuoden tauon jälkeen. Väistämättä tuli mieleen oliko meille jutellut kaveri soittanut oikeasti poliisit? Varmaan poliisejakin ottanut hermoon ajaa tuonne etsimään jotain "ruorijuoppoa", isompi kaupunki jossa tuo poliisiveneen laituri on, on 20km:n päässä. Melkein teki mieli käydä "ilmottautumassa" poliiseille, mutta tässä vaiheessa oli mennyt jo pari olutta enkä kehdannut ottaa riskiä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
98
Suomessa on kieltämättä outoa että sen yhden oluen juomista pitää tietyllätavalla "varoa".
Pari kesää sitten oltiin menossa avoveneellä mökille, matkalla uisteliin. Veneessä oli kolme ukkoa ja yhtä monta laattikkoa kaljaa. Olin ratissa ja avasin yhden tölkin jota pidin ohjauspulpetin päällä. Vastaan ajoi isompi vene joka kuitenkin kääntyi perään ja ajoi vierelle. Tämän veneen "kapteeni" otti asiakseen udella monta olutta meinasin juoda? Toivottelin vaan päivänjatkoja selittelemättä oluen juontiani ventovieraalle sen enempää, olisin jopa saattanut vastata juovani vain yhden oluen ellei tämä oman elämänsä kapteeni olisi esittänyt kysymystään niin töykeästi.
Reilun tunnin päästä oltiin jo mökillä saunanlämmityksessä. Mökin vierestä menee veneväylä jonka sivussa aikaisemmin uisteltiin. Poliisiveneen olen nähnyt 20 vuoden aikana noilla vesillä yhden kerran, nyt väylällä ajoi poliisivene 15 vuoden tauon jälkeen. Väistämättä tuli mieleen oliko meille jutellut kaveri soittanut oikeasti poliisit? Varmaan poliisejakin ottanut hermoon ajaa tuonne etsimään jotain "ruorijuoppoa", isompi kaupunki jossa tuo poliisiveneen laituri on, on 20km:n päässä. Melkein teki mieli käydä "ilmottautumassa" poliiseille, mutta tässä vaiheessa oli mennyt jo pari olutta enkä kehdannut ottaa riskiä.
Tiedäthän että promilleraja on 1 vesillä? Ja kesäisin järvellä näkee paljon veneen kapteeneita olut kädessä, mikä on mielestäni ihan normaalia. :D
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 095
Tiedäthän että promilleraja on 1 vesillä? Ja kesäisin järvellä näkee paljon veneen kapteeneita olut kädessä, mikä on mielestäni ihan normaalia. :D
Joo, samaa mieltä. Aika turhaa alkaa "vahtimaan" muiden kaljoittelua jos vesillä liikutaan. Saisihan tuohon promilleen usemmankin ottaa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 208
Viestejä
4 330 588
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom