No on tässä muutakin.
nVidialla ei ole muita kunnollisia ajureita kuin ne suljetut joten AMD on paremmin futureproof kun voin ajella sitä linuxissa siihen saakka kunnes savut tulee pihalle. Sen lisäksi tuo dokumentaatio siinä ajurissa on aivan huikean hyvä AMD:llä. nVidian kanssa en viitsisi edes käyttää yhtään mitään muuta softaa kuin nVidian omaa. En oikein välitä raudan roplaamisesta jollain reverse engineering softalla. Muutan käsitystä tästä sitten kun löydän nVidian virallisen dokumentaation jostain power statejen muuttamisesta mutta en ole sellaista etsinyt.
Miksi käyttäisin kolmannen osapuolen softaa joka ilmoittaa punaisella boldattuna varovaisuuteen enkä tiedä käyttääkö jotain kunnolla dokumentoitua ominaisuutta, verrattuna siihen että AMD:llä on tarkasti dokumentaatio tähän?
Sen lisäksi, alivoltittaminen vaikuttaa luotettavuuteen että kun laitan koneen renderöimään loman ajaksi videota niin en halua palata takaisin huomatakseni että kone on crashannut sillä välin. AMD:llä sen sijaan näyttää dokumentaatiota löytyvän hyvin, että voi helposti tehdä säätöä tehdä poistamalla korkeimpia kellotaajuuksia käytöstä. Eli, kulutus pienenee ilman että vaikuttaisi luotettavuuteen.
nVidia kyllä tukee suljettuja ajureitaan sitten paremmin kuin AMD, että jos haluaisin rajoittaa itseni Windowsiin niin nVidia sopisi paremmin.
Niin. Mielestäni tämä riippuu myös peleistä että peleissä ei ihan kunnolla tehdä vielä samoja jippoja mitä elokuvissa.
Elokuvissahan tämä huomattu ajat sitten, että matala fps peittää sen "näyttelemisen" ja toimii nytkin, että ei näytä siltä että näyttelijät ovat green screenin edessä studiossa. Voisi miettiä jotain keinoja peittää myös sen että peli ei näytä peliltä vaan tekisi parempaa immersiota.
Tämä ei vaan ole mahdollista kaikissa pelityypeissä kun tarvitaan kameran nopeaa panorointia tai on actionia, joka sitten kaipaa sitä fps:ää.
Tietysti jos joku keksii pelin missä kamera liikkuu hyvin rauhallisesti leffojen tapaan ja on 24fps motion blurilla hyvän näköisenä ilman actionia ja suunniteltu siihen, niin luultavasti haluaisin kokeilla sen.
Ehei, paras neuvo ollut tämä boost clockien poistaminen GPU:sta:
www.phoronix.com
Itse löysin sitten erittäin hyvät dokumentaatiot:
Eli ei tarvitse olla minkään reverse engineering jutun varassa ja voi myös itse varmistaa että homma tulee tehtyä oikein kun on virallinen dokumentaatio.
Se on täysin mahdollista, että rautavalmistaja muuttaa laitetason speksiä uudemmassa mallissa ja softa mikä on testattu vanhemmalla raudalla toimiikin väärin jos rauta on eri. Potentiaalisesti siis esimerkiksi rikkoo koneen tai polttaa talon tms.
Lisäksi olen erittäin kiinnostunut tilanteista joissa 3Dcachella varustetulla prossulla saa painettua wattilukemia alas, tai tilanteissa joissa prossu ilman 3D cachea aiheuttaa fps droppia.
En siis vielä tarkkaan mikä on parasta mutta käsitys on se että boost clockit pois, fps cap 60, mahdollisesti GPU:sta power statea pois. Ja miten 3D cachen olemassa olo vaikuttaa watteihin ja miten tekee fps drop alle 60 niin sitä pitää vähän tutkiskella. 8c/16t siru siellä prossussa mielestäni olisi hyvä.