- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 909
Millaisia kokemuksia ihmisillä on näiden käyttämisestä?
Suurimmat esillä olleet lienee Carfax, AutoDNA ja CarVertical. Somessa tuntuu nyt olevan monenlaista kärkästä kommentoijaa ja "salapoliisia". Epäilemättä vilppiä tapahtuu ja tarkoitushan on toki ihan hyvä että saadaan selville ketkä järjestelmällistä toimintaa harjoittavat niin ettei se oikein kestä päivänvaloa.
Pidemmän aikaa seurattuani näitä eri kanavia, kuitenkin väkisin tulee mieleen että onko taustalla jotakin muita tarkoitusperiä. Mielipiteet eri toimijoista tuntuvat näillä vaikuttajilla välillä vaihtuvan vähän tuulen suunnan mukaan.
Jostain kumman syystä tuntuu että tietyillä historiatietopalvelujen tarjoajilla löytyy aina jotakin "mystistä" ajoneuvon historioista joita muilla tarjoajilla ei välttämättä ole.
Voiko olla mahdollista että tietyt toimijat ujuttavat tällaisia pieniä vauriomerkintöjä tmv. dataan mukaan jotta nämä dokumentit herättäisivät enemmän kiinnostusta ja myynti kasvaa?
Millä perustein esim. CarVertical tekee merkinnän kolarista? Olen kuullut että esimerkiksi kolaripaikalla oleminen niin että päätyy esim todistajan ominaisuudessa dokumentaatioon, voi jo aiheuttaa jonkinlaisen merkinnän "onnettomuudesta". Toimijoita on tosiaan aika monia ja kenttä vaikuttaa aika kirjavalta eikä selviä pelisääntöjä tunnu olevan.
Itse olen pitänyt Carfaxia aina sekä myyjän että ostajan kannalta luotettavana, sekä tietysti sitten näitä valtiollisia toimijoita kuten vaikka maanteeamet.ee ja vastaavat joilla ei niinkään ole kaupallista intressiä vaan sisältöön voinee aika hyvin luottaa.
Hurjimmat tarinat ovat näistä mittarinruuvauksista yms. ja sitten kysyttäessä on todettu että "inhimillisen virheen mahdollisuutta ei voida sulkea pois". Mikä arvo tuollaisella dokumentilla lopulta sitten on?
Tällaista ketjua ei tainnut vielä olla (en ainakaan nopealla etsinnällä löytänyt), niin aihepiiristä varmaan sikiää mielenkiintoista keskustelua.
Suurimmat esillä olleet lienee Carfax, AutoDNA ja CarVertical. Somessa tuntuu nyt olevan monenlaista kärkästä kommentoijaa ja "salapoliisia". Epäilemättä vilppiä tapahtuu ja tarkoitushan on toki ihan hyvä että saadaan selville ketkä järjestelmällistä toimintaa harjoittavat niin ettei se oikein kestä päivänvaloa.
Pidemmän aikaa seurattuani näitä eri kanavia, kuitenkin väkisin tulee mieleen että onko taustalla jotakin muita tarkoitusperiä. Mielipiteet eri toimijoista tuntuvat näillä vaikuttajilla välillä vaihtuvan vähän tuulen suunnan mukaan.
Jostain kumman syystä tuntuu että tietyillä historiatietopalvelujen tarjoajilla löytyy aina jotakin "mystistä" ajoneuvon historioista joita muilla tarjoajilla ei välttämättä ole.
Voiko olla mahdollista että tietyt toimijat ujuttavat tällaisia pieniä vauriomerkintöjä tmv. dataan mukaan jotta nämä dokumentit herättäisivät enemmän kiinnostusta ja myynti kasvaa?
Millä perustein esim. CarVertical tekee merkinnän kolarista? Olen kuullut että esimerkiksi kolaripaikalla oleminen niin että päätyy esim todistajan ominaisuudessa dokumentaatioon, voi jo aiheuttaa jonkinlaisen merkinnän "onnettomuudesta". Toimijoita on tosiaan aika monia ja kenttä vaikuttaa aika kirjavalta eikä selviä pelisääntöjä tunnu olevan.
Itse olen pitänyt Carfaxia aina sekä myyjän että ostajan kannalta luotettavana, sekä tietysti sitten näitä valtiollisia toimijoita kuten vaikka maanteeamet.ee ja vastaavat joilla ei niinkään ole kaupallista intressiä vaan sisältöön voinee aika hyvin luottaa.
Hurjimmat tarinat ovat näistä mittarinruuvauksista yms. ja sitten kysyttäessä on todettu että "inhimillisen virheen mahdollisuutta ei voida sulkea pois". Mikä arvo tuollaisella dokumentilla lopulta sitten on?
Tällaista ketjua ei tainnut vielä olla (en ainakaan nopealla etsinnällä löytänyt), niin aihepiiristä varmaan sikiää mielenkiintoista keskustelua.