• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka AirTag paikannin (4 kpl) (Apple)

Tuote: AirTag paikannin (4 kpl)
Tarjoushinta: 16,25€/ kpl / (Kun ostaa 4kpl paketin)
Normaalihinta: 39,90€
Kauppa: Gigantti
Voimassa: Wk 6
Linkki: Gigantti

Kommentti tarjouksesta:

Viimeksi muokattu:
näistä juuri tullut uudet versiot. 50% kovaäänisempiä ja pystyy löytämään 50% pidemmältä matkalta.
toki uusien kpl hinta 35€ tai 4kpl 30€/kpl applen sivuilta

Vääntäkääs joku ratakiskosta et onko näistä hyötyä jos olen perheen ainut Apple-käyttäjä, eli mulla on iPhone. Toki työkoneena Macbook myös mutta lähtökohtaisesti pidän erillään kaikki siviilielämän hommelot ja priva-asiat eli mäkkiä en mielelläni mihkää mahdollisiin airtageihin kytkisi. Mutta tosiaan kun perheellä Android-luurit niin onko noista tägeistä hyötyä itselle, jos vaikka auton avaimiin laittaisi ja lapselle repun pikkutaskuun tällaiset?

Vääntäkääs joku ratakiskosta et onko näistä hyötyä jos olen perheen ainut Apple-käyttäjä, eli mulla on iPhone. Toki työkoneena Macbook myös mutta lähtökohtaisesti pidän erillään kaikki siviilielämän hommelot ja priva-asiat eli mäkkiä en mielelläni mihkää mahdollisiin airtageihin kytkisi. Mutta tosiaan kun perheellä Android-luurit niin onko noista tägeistä hyötyä itselle, jos vaikka auton avaimiin laittaisi ja lapselle repun pikkutaskuun tällaiset?
No itsellä on juuri auton avaimissa, lompakossa ja lasten avaimissa ja on olleet kyllä todella käteviä. Patteria joutuu vaihtamaan turhan usein mutta epäilen että johtuu enemmän halvoista paristoista mitä niihin laittanut. Lasten liikkeitä kuitenkin melkein enemmän seuraillut family linkistä jos tarvinnut mut ainakin avaimet löytyy jos jonnekkin unohtavat.

macistä ei näiden kanssa taida mitään erillistä hyötyä olla. Android ihmiset saa näistä koko ajan ilmoituksia että seuraa eikä muistaakseni saa helposti pois. Alkaa myös liikuttaessa piippaamaan jos ei ole ollut yhteydessä apple laitteeseen pariin päivään. ja tosiaan paikantaa vain apple laitteiden avulla että vaatii että lähistöltä kulkee joku iphonen kanssa. Jos paljon liikkuu ihmismassoissa niin varmasti joltain saa yhteyden.

No itsellä on juuri auton avaimissa, lompakossa ja lasten avaimissa ja on olleet kyllä todella käteviä. Patteria joutuu vaihtamaan turhan usein mutta epäilen että johtuu enemmän halvoista paristoista mitä niihin laittanut. Lasten liikkeitä kuitenkin melkein enemmän seuraillut family linkistä jos tarvinnut mut ainakin avaimet löytyy jos jonnekkin unohtavat.
Todennäköisesti syy niissä halvoissa paristoissa. Noin vuosi pitäisi mennä kunnollisella paristolla.

Joskus käytin halpisparistoja ja 3 kuukaudeksi riitti virta AirTagissa + auton avaimessa 2 kk normaalikeston ollessa 2-4 vuotta, siihen loppui halpisten käyttäminen.

macistä ei näiden kanssa taida mitään erillistä hyötyä olla. Android ihmiset saa näistä koko ajan ilmoituksia että seuraa eikä muistaakseni saa helposti pois. Alkaa myös liikuttaessa piippaamaan jos ei ole ollut yhteydessä apple laitteeseen pariin päivään. ja tosiaan paikantaa vain apple laitteiden avulla että vaatii että lähistöltä kulkee joku iphonen kanssa. Jos paljon liikkuu ihmismassoissa niin varmasti joltain saa yhteyden.
Androidista kai saa kytkettyä pois ilmoitukset, mutta AirTagista ei saa sitä piippausta, joten ei tällainen tagi kyllä oikein Android-käyttäjälle tai sellaisen mukana kulkevaksi sovi. iPhone-käyttäjän omiin avaimiin, omassa käytössä oleviin autonavaimiin ja lompakkoon jne. toki erittäin toimiva ratkaisu ja sillä oikeasti löytyykin kadonneet asiat helposti paikannussirun ansiosta.

Androidista kai saa kytkettyä pois ilmoitukset, mutta AirTagista ei saa sitä piippausta, joten ei tällainen tagi kyllä oikein Android-käyttäjälle tai sellaisen mukana kulkevaksi sovi. iPhone-käyttäjän omiin avaimiin, omassa käytössä oleviin autonavaimiin ja lompakkoon jne. toki erittäin toimiva ratkaisu ja sillä oikeasti löytyykin kadonneet asiat helposti paikannussirun ansiosta.
niin taisi olla että saisi pois helposti mutta sitten ei taida ilmoita muistakaan seuraavista tägeistä joka sitten ihan omanlaisensa turvallisuusriski

Nää on ihan käteviä jos matkustelee - näkee mille lentokentälle se matkalaukku päätyi jos ei ala kuulumaan liukuhihnalta... :D

Minulla lompakossa ja avaimissa nämä vanhan malliset. Aivan hyvin ajaa asiansa, varsinkin nyt tällä alehinnalla. Toki jos haluaa ostaa uudemmat niin onhan ne paremmat.
Harmittavan paksu lompakkoon, en pysty käyttään. Muilta valmistajilta löytyy onneksi luottokorttikokoisia trackereitä mitkä kytkeytyy applen find my -verkkoon.

Eiköhän tuo toimi jees vaikka omien avaimien perässä tai pienen lapset repussa. Edellyttäen että yhdistät sen siihen työpuhelimena olevaan iPhoneen.

Silloin voit lapsen repun kadottua alkaa etsiä sitä sillä työpuhelimen avustuksella. Sama koskee toki avaimia.

Isompien lasten ja puolison osalta alkaisi olemaan jo yksityisen suojaa rikkovaa kyttäämistä varustaa heidät tuollaisella joka yhdistetty omaan iPhoneen ja siitä voi kytätä itse missä kukakin menee. Aikuisten osalta toki voivat sopia keskenään tuollaisista halutessaan, mutta silti.

Miten pitkä kantama näissä on? Meinaan jos koiran pantaan tälläisen laittaisi.

Oiskohan 30 metriä miltä etäisyydeltä se paikantuu mihin tahansa iPhoneen.

Nuo tagit ovat siis pelkkiä Bluetooth lähettimiä, jotka lähettävät ajoittain omaa sarjanumeroaan.

Applen iPhonet tunnistaa sen olevan AirTag koodi ja raportoivat Applen pilveen sen sarjanumeron ja oman puhelimen GPS sijainnin.

Paikannuksen viive on minuuteista tunteihin. Riippuu miten sattuu joko iPhone puhelimen käyttäjä menemään siitä lähistöltä ohi. Jos koira tai muu tavara hukkuu metsään, niin välttämättä ikinä paikannut se AirTag minnekään.

Oon kerran tälläisellä seurannut laukkua kun joku erehdyksessä otti väärän laukun mukaan hihnalla. Paikantui pari kertaa motarille ja lopulta kotiosoitteeseen. Onneksi kenttätyöntekijät ymmärsivät että kyseessä on virhe, soittivat samannäköisen unohtuneen laukun omistajalle ja tämä lähti ajamaan takaisin palauttamaan laukkuaan. Paluumatkalla pystyin arvioimaan myös miten kaukana laukku on.

Silmälasikotelo (x2), lompakko (Nomadin kortti), kotiavaimet, vara-avaimet...

Lompakko on muutaman kerran jäänyt työpöydälle kun lähdin töistä, varoitus tulee puhelimen näytölle parin minuutin autolla ajon jälkeen niin on näppärä kääntyä takaisin. Silmälaseja saa aina välillä etsiä, niin huonokin tarkkuus auttaa jos puhelimesta näkee onko lasit autossa vai kotona, tai peräti jäänyt töihin. Harmittavasti auton parkkipaikka on niin lähellä kotona ettei autoon jääneistä tavaroista tule ilmoitusta että ne on jäänyt jälkeen, niin varsinkin lukulaseja on pitänyt lähteä hakemaan.

Tykkäisin jos halutessaan sais erikseen valita ilmoituksen kun airtag on BT:n kantamattomissa, lähtökohtaisesti mun silmälasit ja kotiavaimet pitäis olla aina käsillä siellä missä puhelinkin.

Parin metrin päässä sitten puhelimen näytölle tulee nuoli ja etäisyys airtagiin, niin ne avaimet löytyy suht varmasti vaikka sohvatyynyjen välissä - kuului piipitystä tai ei.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 954
Jäsenet
81 720
Uusin jäsen
olkke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom