AIO valmiiksi kasatut nestejäähdytyspaketit

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
822
Modailin tuossa aikani kuluksi Deepcool Maelstrom 120T:n sopimaan LGA775-kantaan, ja ongelma tuli vastaan. Pumppu/blokki kanittaa vähän konkkien päällä ja jää ehkä hiuksenhieno rako blokin ja ihs:n väliin, eli laittaako väliin jonkun millin kupari/alumiinilevyn vai tuubitolkulla tahnaa? Kyseessä kuitenkin sen verran serriä ettei hirveitä viitsisi investoida.

Kuparista shimmiä väliin sen verran kuin tarvii. :tup:
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
582
Kuparista shimmiä väliin sen verran kuin tarvii. :tup:
Alumiinia löytyisi töistä suunnilleen millin paksuista, pitänee siitä ensin kokeilla. Jos ei toimi niin sen jälkeen kirppikseltä vanha kuparipannu muokattavaksi :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Onko näillä AIO järjestelmillä tälläinen ihan normaalia heittoa CPU lämmöissä?
Kyseessä KrakenX62.

KrakenX62.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 932
Onhan tuo ja jos ei oo korkattu prossu, niin se lämpö ei vaan siirry kunnolla eteenpäin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 125
Ajelin uudestaan eri ohjelmilla ja nyt lämmöt on paljon tasaisemmat, eli IXT ajaa näköjään avx on/off.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Laitetaan nyt tännekin sama pätkä.

Tein huvikseni pikku kokeen tuosta radin tuuletinten puhallussunnasta.
Testiskenaarioita oli kaksi. 1 skenaariossa radin kaksi tuuletinta ottivat kotelon ulkopuolelta huoneenlämpöistä ilmaa ja puhalsivat sen radin läpi kotelon sisään. 2 skenaariossa tuulettimet käännettiin toisin päin vetämään ilmaa kotelosta radin läpi kotelon ulkopuolelle.

Pohjassa 2 120mm slim tuuletinta, sisään.

Katossa 1 120mm tuuletin, skeenaariossa 1 ulos, skenaariossa 2 sisään.

Tuuletinten kierrosnopeudet olivat kotelon, radin ja näyttiksen tuulettimissa kiinteät ja samat molemmissa testeissä.

Rasituksena oli unigine heaven extreme presetissä 1080p resoluutiolla. Testissä rasitetiin ensin 5 minuuttia, jonka jälkeen pyöritettiin benchmark läpi.

Hypoteesi oli, että skenaario 2:ssa prossun lämpötila on korkeampi mutta näyttiksen alempi.

Kraken X52 intake heaven 5min + bench.PNG

Kraken X52 exhaust heaven 5min + bench.PNG

Kuten tuloksista näkee, skenaario 2:ssa sekä prossun että näyttiksen lämpötilat olivat korkeammat. Pidän siis jatkossakin radin edessä vetämässä koteloon ilmaa.

Asus GTX 1070 strix OC 2113/8400MHz

Intel i7-4770k 4.5GHz 1.23v

NZXT kraken X52 Thermaltake riing RGB tuulettimilla
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 932
Olihan tuo odotettavaa. Tuossa olisi ehkä myös kiinnostanut tämä mitenkä vaikuttaa se, että vedät radin läpi ulkoa koteloon ilmaa.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Olihan tuo odotettavaa. Tuossa olisi ehkä myös kiinnostanut tämä mitenkä vaikuttaa se, että vedät radin läpi ulkoa koteloon ilmaa.
Juu ei vaan jaksanu säätää tuulettimia eri puolelle radia. Yleensä pull on asteen pari huonompi kuin push
 
Liittynyt
18.09.2017
Viestejä
182
Jos jotain vielä tuo EKWB:n tuleva modulaarinen AIO kiinnostaa, niin 24. päivä tätä kuuta tulee joku "limited edition" versio pihalle. Tiedä sitten mitä tarkoittaa, tuleeko normaali versio myöhemmin myyntiin vai mikä on homman nimi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Jäi tuossa kellottelut kesken kun ajattelin kiristää ruuvimeisselillä Kraken X62:n kiinnitysmutterit varmasti tiukaksi jotta kontakti olisi mahdollisimman hyvä, no mutterihan otti ja tipahti seuraavaksi emon päälle pyörimään ja minä sormi suussa että mitä helvettiä. Näköjään nuo korokeruuvit ei ole mitään vahvinta metallia, ruuvi katkesi ja kierre jäi mutterin sisään. Toivon mukaan NZXT:n tuki pelaa tässäkin asiassa.

Ihan vaan varoituksena muille. :vihellys:
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Jäi tuossa kellottelut kesken kun ajattelin kiristää ruuvimeisselillä Kraken X62:n kiinnitysmutterit varmasti tiukaksi jotta kontakti olisi mahdollisimman hyvä, no mutterihan otti ja tipahti seuraavaksi emon päälle pyörimään ja minä sormi suussa että mitä helvettiä. Näköjään nuo korokeruuvit ei ole mitään vahvinta metallia, ruuvi katkesi ja kierre jäi mutterin sisään. Toivon mukaan NZXT:n tuki pelaa tässäkin asiassa.

Ihan vaan varoituksena muille. :vihellys:
Tuota, tuossahan pohjaa ne ruuvit, joten ei ole mitään järkeä ruuvata tiukemmaksi?
Noh, käyköön tämä opetuksesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Tuota, tuossahan pohjaa ne ruuvit, joten ei ole mitään järkeä ruuvata tiukemmaksi?
Noh, käyköön tämä opetuksesta.
Juu kiitoksia osasin jo itsekin päätellä ettei olisi kannattanut kiristää. :D

Yllätti vaan että ruuvin rikkomiseen vaadittiin hämmästyttävän vähän voimaa sen ääripisteen jälkeen eikä asennuksessa näemmä kannata ruuvimeisseliä käyttää vaikka muttereissa ruuvin kannat onkin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 673
Juu kiitoksia osasin jo itsekin päätellä ettei olisi kannattanut kiristää. :D

Yllätti vaan että ruuvin rikkomiseen vaadittiin hämmästyttävän vähän voimaa sen ääripisteen jälkeen eikä asennuksessa näemmä kannata ruuvimeisseliä käyttää vaikka muttereissa ruuvin kannat onkin.
Vähän kiinalaatua nämä tuntuvat tosiaan olevan. Samasta syystä pelottaa pumppujen toiminta ja tiiviys ylipäätään pitkässä juoksussa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
Niin... Tässä kun oli puhetta tuosta kiinalaadusta...

Alkoi tuossa nenään pistää joku omituinen haju ja vilkaisin päin tietokonetta ja sieltähän leijailee kattoaukosta savukiehkuroita. Sammuttelin koneen ja kerkesin jo säikähtää että nyt kärähti jotain kallista mutta ei ollutkaan kuin NZXT:n viime viikolla käyttöön otetun kotelon kattotuuletin joka oli polttanut itsensä. Oletin että siellä olisi ollut joku piuha jäänyt lapojen väliin pysäyttämään sitä mutta kyllä se pyöri ihan vapaasti sormella pyörittäessä. Oli kytkettynä emon tuuletinliitäntään ja pyöri emon "silent" asetuksella joten ei tuossa kovin paljoa olisi pitänyt rasitusta olla. Onkohan nuo Krakenin propellit samaa sarjaa näiden kotelotuulettimien kanssa? :p Ei tämä nyt hirveän vahvasti ole lähtenyt.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
372
NZXT:n aspa vastasi jo nopsaan myös tuohon hajonneeseen ruuviin, kysyivät osoitetiedot ja varaosat lähtevät liikenteeseen. Ilmeisesti sieltä on tulossa koko kiinnikesetti mitä nyt muiden kokemuksia lueskelin joten jää varaosiakin.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 658
Noin 3kk vanha ID-Cooling ICEKIMO 240W -vesijäähdytysjärjestelmä prosessorille, valkoinen - 79,90€ AiO sarja, onko normaalia että nyt kuuluu ihme pulputus ääni? helkutin häiritsevää, pumppu vetää nyt jo viimisii? varmaa laitettava jimmssille takuusee? Ajattelin jos tilalle ottais
NZXT KRAKEN X62 V2? Vai onko parempaa?
Jos pulputtaa, niin silloin ilmakuplat pääsee pumppuun. Taitaa olla sama ongelma kaikissa valmisjäähyissä jos radia ei sijoita pumpun yläpuolelle.

 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
88
Jos pulputtaa, niin silloin ilmakuplat pääsee pumppuun. Taitaa olla sama ongelma kaikissa valmisjäähyissä jos radia ei sijoita pumpun yläpuolelle.
Radi on mulla katossa kiinni, eli ei oo siinä ongelma? :| kotelona mulla on,Fractal Design Define R5 Blackout Edition.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
88
Laita pumppu päälle ja pyörittele koteloa tai radia, niin ilma lähtee liikkeille.
jimmssi vastas että tarvis kiikuttaa niille takuuseen, huono homma vaa se että ei löydy mitää muuta jäähyä tilalle, kai sitä sit tarvii lähtee stadist ajelee turkuu.. :D
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
EVGA CLC 120 Jäähdytin - CPU – vesijäähdytys

Meniskö tollanen pieni evga 120 vesijäähy i7 8700 kanssa joka kellotettu vain 4,8?

Ilmajäähyvä oon kyllä laittamassa jos tuo ei käy hinnan takia. Mutta tuon sais ilmajäähyn hinnalla (60€)...
Eipä noi ohuella kennolla (30mm) varustetut 120mm AIO:t oikeen kellotukseen sovellu. Jos pienehkö ilmajäähy on parempi. Joko paksulla kennolla 120mm AIO tai sitten 280/240 mm ohuella pääsee isomman ilmajäähyn tasolle (ei ehkä ihan yhtä hiljaisena)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Mä tilasin Jimmyn BF-päivänä Corsair Hydro H100i V2 mun tulevaan Rytsölä-settiin.

Emoksi tulee Asus STRIX B350-I-GAMING. Kotelossa tulee takaisin Bitfenix Prodigy.

Mä olin hankkinut aikaisemmin Silentiumpc M50 kotelon et matx mahtuisi. Eipäs tullut hyviä AM4-emoja.

Mulla oli edellisessä kokoonpanossa Antec H2O 920 jäähdyttämässä 3570k 4,2Ghz. Siirsin tohon M50 koteloon ja prossun lämmöt nousi.

Olin tehnyt Prodigyssä oman hiljaisen jäähyprofiilin Chili Control-ohjelmalla. M50 oli siis huonompi ilmankierto. Prodigyssä on näyttiksen kohdalla pikkuisia ilmanottoaukkoja. Se varmaan vaikutti. Prodigyssä mulla on viel edessä 230mm Bitfenixin oma tuuletin.

Nyt vähän jännittää nuo letkujen jäykkyys ja toi pumpun meteli. Toivottavasti ei tullut ostettua sikaa säkissä. 920 oli niin helppo asentaa ja oli hiljainen.

Noctuan D15 oli ensin hankinnassa, mut sit näin ton H100i 89€ tuli hankittua enempää ajattelematta.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 087
Mä tilasin Jimmyn BF-päivänä Corsair Hydro H100i V2 mun tulevaan Rytsölä-settiin.

Emoksi tulee Asus STRIX B350-I-GAMING. Kotelossa tulee takaisin Bitfenix Prodigy.

Mä olin hankkinut aikaisemmin Silentiumpc M50 kotelon et matx mahtuisi. Eipäs tullut hyviä AM4-emoja.

Mulla oli edellisessä kokoonpanossa Antec H2O 920 jäähdyttämässä 3570k 4,2Ghz. Siirsin tohon M50 koteloon ja prossun lämmöt nousi.

Olin tehnyt Prodigyssä oman hiljaisen jäähyprofiilin Chili Control-ohjelmalla. M50 oli siis huonompi ilmankierto. Prodigyssä on näyttiksen kohdalla pikkuisia ilmanottoaukkoja. Se varmaan vaikutti. Prodigyssä mulla on viel edessä 230mm Bitfenixin oma tuuletin.

Nyt vähän jännittää nuo letkujen jäykkyys ja toi pumpun meteli. Toivottavasti ei tullut ostettua sikaa säkissä. 920 oli niin helppo asentaa ja oli hiljainen.

Noctuan D15 oli ensin hankinnassa, mut sit näin ton H100i 89€ tuli hankittua enempää ajattelematta.
Vakiotuulettimet ovat kovaääniset, kannattaa vaihtaa hiljaisemmat. Pumppu on hiljainen quiet-moodissa, corsair linkillä saa säädettyä tuuletinprofiilit ja nesteen lämpötilan mukaan säätymään.
 

Signa

▯sᴍᴀʟʟ ᴘᴄ – BIG RADIATOR ⊞
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
2 845
EK-MLC - AIO – EK Webshop Saapui tänään myyntiin, vaikuttaa lupaavalle.
Vähän tuntuu suolaselta toi radipumppuyhdistelmän hinta, mutta onhan se vaatinut kehittelyä... Lisäksi koppaan mahtuminen voi olla juuri tosta ylimääräisestä mötikästä radin päässä kiinni... eli IMO custom loop järkevämpi.
Nopeana esimerkkinä pelkälle prossulle MLC 240 radilla 317USD (265€?). Vastaava setti Jimmsiltä ~230€ (+omavalintaiset tuulettimet) jossa pumppuna sama SPC, mutta säiliöllä joka luultavasti monelle mieluisampi kuin tollanen "mötikkä" radissa. Toki tuossa noi pikaliittimet nostamassa hintaa, mutta niitä saa sitten jos tarvii, tuskin kaikilla pakollista tarvetta niille. MLC:n letkuissakin varmasti ylimäärästä (rumaa?) pelivaraa, mutta toki toi on "helppo" ratkaisu vrt. custom looppiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
26
Kellään tietoa NZXT kraken x62:n letkujen halkaisijasta? Tilaus kohtapuoliin saapumassa ja nyt tuli hepuli että viekö letkujen lähdöt 1 vai jopa 2 ram slottia tilaa, emona vanha sotaratsu Asus z87-K
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Kellään tietoa NZXT kraken x62:n letkujen halkaisijasta? Tilaus kohtapuoliin saapumassa ja nyt tuli hepuli että viekö letkujen lähdöt 1 vai jopa 2 ram slottia tilaa, emona vanha sotaratsu Asus z87-K
Nyt en ymmärrä miten aio letkut vie ram slotteja? Jos meinaat että tuleeko niiden päälle niin ei
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
26
Nyt en ymmärrä miten aio letkut vie ram slotteja? Jos meinaat että tuleeko niiden päälle niin ei
Juurikin tuota. Googlaa kraken x62 ram clearance niin löytyy paljonkin ongelmia, koska toisissa emoissa on vähemmän tilaa kuin toisissa
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
179
^^
tiny ton logan ei saanu myöskään jäähyä "oikein päin" mahtumaan Apex testissään. Hän vain käänsi jäähyä 90 astetta. eiköhän onnistu tarvittaessa myös muilla emoilla, vai onko jossain emon vaaka- ja pystyreikien kantit eri pituisia?

apex.JPG
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 087
Juurikin tuota. Googlaa kraken x62 ram clearance niin löytyy paljonkin ongelmia, koska toisissa emoissa on vähemmän tilaa kuin toisissa
Sulla muistit väärin? Vai mikä emo?
^^
tiny ton logan ei saanu myöskään jäähyä "oikein päin" mahtumaan Apex testissään. Hän vain käänsi jäähyä 90 astetta. eiköhän onnistu tarvittaessa myös muilla emoilla, vai onko jossain emon vaaka- ja pystyreikien kantit eri pituisia?

Kuva googlesta ja vastauksena aiempiin viesteihin joissa käsiteltiin letkujen lähtöjen vievän ram slotteja.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
26
Joo mulla kuitenkin vain 2 kampaa, ja emona 4 slottinen asus z87-k, joten kai noi ramit sitten mahtuu B-slotteihin vähintäänkin. Estetiikkasyistä en saisi nukutuksi, jos laittaisin pumpun sivuttain, PUHUMATTAKAAN 180° käännöstä
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
No nyt kun sanoitte niin on tuo X52 mullakin yhen slotin päällä. En vaan huomioinu ku siinä ei ole muistia :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 010
Viestejä
4 189 015
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom