Aio tuulettimien piuhat mihin?

Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
181
Asensin koneeseeni AIO asus rog ryujin iii 240 jäähyn. Mihin minun kannattaisi laittaa tuulettimien piuhat? Siihen itse kontrolleriin jolloin konetta käynnistäessä kone valittaa että ¨CPU Fan not detected¨. Jos laitan kaapelit CPU Fan paikkaan niin ne tuulettimet huutaa välillä miten haluaa vaikka prossun lämmöt on 50-60 astetta, bios:ta olen säätänyt niiden tuulettimien ramppia mutta ei auta. Laitanko jonkun dummy piuhan sitten CPU Fan paikkaan?
Jos joku osaa auttaa niin kiitos!!
Specs:
Asus Rog Strix B550-F
Ryzen 7 5800X3D
asus rog ryujin iii 240
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
383
Tuossa pitäisi olla kolme liitäntää emolle:

1. usb piuha
2. Pumpun piuha emon cpu fan kytkentään
3. Tuulettimien piuha emon fan kytkentään

Nyt olet varmaan kytkenyt tuuletin piuhat cpu kytkentään, kun ne pitäisi laittaa johonkin muuhun vapaaseen emon liittimeen. Pumpun liitin menee emon cpu fan liittimeen.
 
Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
181
Tuossa pitäisi olla kolme liitäntää emolle:

1. usb piuha
2. Pumpun piuha emon cpu fan kytkentään
3. Tuulettimien piuha emon fan kytkentään

Nyt olet varmaan kytkenyt tuuletin piuhat cpu kytkentään, kun ne pitäisi laittaa johonkin muuhun vapaaseen emon liittimeen. Pumpun liitin menee emon cpu fan liittimeen.
Okeii joo eli sen voi myös laittaa CPU Fan liittimeen ton aio pump liittemen minäpä testaan tuota, kiitos!!
 
Liittynyt
16.06.2022
Viestejä
181
Tuossa pitäisi olla kolme liitäntää emolle:

1. usb piuha
2. Pumpun piuha emon cpu fan kytkentään
3. Tuulettimien piuha emon fan kytkentään

Nyt olet varmaan kytkenyt tuuletin piuhat cpu kytkentään, kun ne pitäisi laittaa johonkin muuhun vapaaseen emon liittimeen. Pumpun liitin menee emon cpu fan liittimeen.
Onnistui, ny lämmöt on maltilliset ja tuulettimet ei huuda mitä sattuu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 825
Viestejä
4 205 292
Jäsenet
70 989
Uusin jäsen
BGZ

Hinta.fi

Ylös Bottom