finWeazel
Chief Karpfen - ruoKalan C&R
Keskustelua ai:n avustetusta koodaamisesta. Ketjun tarkoitus nimenomaan koodauksessa/skriptauksessa/dokumentoinnissa/automaatiossa/... eikä yleisessä ai vie työpaikat tai yleisessä ai keskustelussa. Jos haluaa yleisemmin keskustella ai:sta niin esimerkiksi tämä ketju palvelee:
Oletteko kokeilleet jotain ai-koodiavustinta? Millon kokeilitte, toimiko vai ei? Mihin käyttäisit tai et käyttäisi koodiavustinta? Onko käyttämäsi koodiavustin parantunut ajan saatossa vai ei?
Keskustelun aloittamiseksi
Tähän ketjuun saa myös heittää kuvauksia koodista mitä haluaisi luoda. Voidaan porukalla kokeilla osaako AI avustaa vai menikö metsään.
Robotit ja tekoäly vie työpaikat
Tämä ketju näyttäisi puuttuvan, en ainakaan löytänyt. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001942261.html Sairaalarobotti siivoaa isompia tiloja, suomessa uutta, muualla arkipäivää. Pyöriihän noita toki muuallakin, ja miksipä ei. Tuo ei palkkaa pyydä, vaatii toki toistaiseksi ihmisen...
bbs.io-tech.fi
Oletteko kokeilleet jotain ai-koodiavustinta? Millon kokeilitte, toimiko vai ei? Mihin käyttäisit tai et käyttäisi koodiavustinta? Onko käyttämäsi koodiavustin parantunut ajan saatossa vai ei?
Keskustelun aloittamiseksi
- Cursor Mun mielestä tän hetken paras ide+ai koodiavustin(etenkin claude sonnet3.5 mallin käyttö pop). Forkattu vscode mihin AI integroitu syvälle. Ymmärtää koko koodipohjan ei vain yksittäisiä tiedostoja
- Maksullinen
- GitHub Copilot · Your AI pair programmer Microsoftin copilotti vscodeen
- Maksullinen
- qwen2.5-coder + Continue + vscode
- Ilmainen. Integroituu lokaaliin kielimalliin. Continue toki integroituu maksullisiinkin pilvimalleihin. Itse laajennus taitaa olla open sourcea?
- Mun setuppi macbook pro + ollama + vscode + continue. Toimii llaman yms. kanssa myös mutta ne ei pärjää qwen2.5:lle
- https://chatgpt.com/
- Tälläkin voi, mutta aika keljua copy/pasteilla ees+taas. Mä arvostan enemmän IDEen integroitua, mutta voi tälläkin jotain tehdä kankeudesta huolimatta.
Tähän ketjuun saa myös heittää kuvauksia koodista mitä haluaisi luoda. Voidaan porukalla kokeilla osaako AI avustaa vai menikö metsään.
Viimeksi muokattu: