AI-koodausavustimet, keskustelua AI-avustetusta koodaamisesta/skriptaamisesta/dokumentoinnista/...

Tuo on oikeasti hyvä tilanne. Voipi tehdä vaikka kaikenlaista mahdollisesti hyödyttävää työtä siivoamisesta tulevaisuusjuttuihin. Yksi mikä vois olla kiinnostava niin kokeilla tehdä Mojo:lla kiihdytykset cudan sijaan. Aika mielenkiintoinen häkkyrä ja pääsee nvidian ikeestä pois. Toki toimii hyvin nvidiallakin. Mulla ollut mielenpäällä että vois mojolla olla kiva kokeilla jotain demoefektityylisiä kerneleitä jotka kiihdyttyis ... valtavasti ...

Mojon taustalla chris lattner joka ei liene tarvi esittelyjä(llvm, clang, swift,...) :) Mojossa ideana tehdä pythonin näköisellä erittäin hyvin rinnakkaistuvaa koodia mitä voi ajella cpu(simd,avx,...)/gpu/... kiihdyttimillä

No siis mulla on ihan sama tarkoitus, mutta Mojon sijasta käytössä on ILGPU. Eli C#:llä kirjoitetaan kernelit ja ILGPU sitten kääntää ne ajon aikana natiiviksi koodiksi. Ihan vain siksi että olisi helpompi ylläpitää ja optimoida eikä tarvitsisi liimailla C++:lla kirjoitettuja C-kirjastoja C#-ohjelmaan.

Tosin voisi se nyt olla Mojokin kun ollaan AI-aikakaudella. Ne syyt miksi halusin pois natiivista CUDA- ja C-koodista eivät enää päde :D

Koodaus alkaa olla ratkaistu ongelma. Tämänhetkiset tulokset ennen kuin laitan yöksi jauhamaan:

ScenarioPortable encode-onlynvJPEG encode-onlyDifference
Mono rst16 parallel0.566 ms0.335 ms 1.69x slower
4:4:4 rst16 parallel1.250 ms0.441 ms2.83x slower
4:2:0 rst16 parallel0.777 ms0.462 ms1.68x slower
Planar 4:2:0 rst16 parallel0.757 ms0.462 ms1.64x slower

Olen nyt koodannut samaan aikaan omaa peliprojektia.
Jokin aika sitten kaivoin vanhan peliprojektini esiin, olin viikkoja optimoinut sitä ja FPS oli ~300, pari promptia ja oltiin tuhannessa hienompien efektien kera. Tuli jotenkin masentunut fiilis siitä, osaanko enää mitää paremmin kuin nämä mallit? Voisikin nyt laittaa 5.5 jauhamaan sitä, kun tässä ei muutakaan käyttöä keksi.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
306 645
Jäsenet
82 897
Uusin jäsen
EE_HOO

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom