Älylamput "sarastusvalona"?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Philipsin Huen kanssa on ainakin toiminut ne kerrat mitä olen kokeillut. Saa valittua mitkä valot on mukana tuossa herätyksessä ja kuinka hitaasti valot kirkastuvat. Lopullinen kirkkaus tosin saisi olla korkeampi kun nyt se jättää aika kellertävän säyiseksi valon, jolloin valot ei ole kirkkaimmillaan (jollain 4000k antaa ehkä eniten valoa).
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 136
Kannattaa sitten laittaa nuo valot tarpeeksi natsin palomuurin (sellaisen joka ei esim. anna tehdä itseensä reikää automaattisesti jollain uPNPllä) taakse, tai muuten on odotettavissa jotain tällaista.



On nimittäin tietoturva tyypillisesti aika kauhealla tasolla noissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Philipsin Huen kanssa on ainakin toiminut ne kerrat mitä olen kokeillut. Saa valittua mitkä valot on mukana tuossa herätyksessä ja kuinka hitaasti valot kirkastuvat. Lopullinen kirkkaus tosin saisi olla korkeampi kun nyt se jättää aika kellertävän säyiseksi valon, jolloin valot ei ole kirkkaimmillaan (jollain 4000k antaa ehkä eniten valoa).
Eikö se siis mene 100% kirkkaudelle, vai mikä juttu?

Sopiiko toisten valmistajien (esim. Osram) lamput tuohon Philipsin sarjaan?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5
Itsellä on pari LIFX lamppua, jotka valaisevat aamulla alakerran ja sammuvat auringonnousun jälkeen ja illalla menevät päälle 30 minuuttia ennen auringonnousua ja alkavat himmetä kun lasten pitäisi siirtyä nukkumaan. Saa säädettyä kuinka nopeasti menee asetettuun kirkkauteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 152
Tilassin tuon Philipsin paketin, missä oli tukiasema, kaukosäädin ja kolme lamppua.

Oli noin satkun setti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Products - Meethue | Philips Lighting

Nuo peruslamput ei ainakaan virallisesti tue herätystoimintoa (taulukkko alempana sivulla). Pitäisi olla vähintään white ambiance (säädettävä värilämpötila valkoiselle). Käytännössä voivat kuitenkin toimia ihan ongelmitta, mutta eipä ole omakohtaista kokemusta.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 271
Philipsin Huen kanssa on ainakin toiminut ne kerrat mitä olen kokeillut. Saa valittua mitkä valot on mukana tuossa herätyksessä ja kuinka hitaasti valot kirkastuvat. Lopullinen kirkkaus tosin saisi olla korkeampi kun nyt se jättää aika kellertävän säyiseksi valon, jolloin valot ei ole kirkkaimmillaan (jollain 4000k antaa ehkä eniten valoa).
Kannattaa tutustua Hue Labsin formuloihin. Personal wake up
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 431
Miten nämä siis toimivat. Eli voin pistää nuo lamput ihan tavalliseen valaisimeen ja jättää kytkimen on-asentoon jolloin noita voi ohajata samassa wlan verkossa olevalla tietokoneella/puhelimella?

Vähän tyyriitä kyllä ovat mutta mielenkiintoinen idea Philips Hue White Color E14 ‐LED-älylamppu, 2kpl 79,90 €

Ja nuo saa myös ajastettua niin, että kun pitäisi herätä niin valot lähtevät päälle?
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
11
Miten nämä siis toimivat. Eli voin pistää nuo lamput ihan tavalliseen valaisimeen ja jättää kytkimen on-asentoon jolloin noita voi ohajata samassa wlan verkossa olevalla tietokoneella/puhelimella?

Vähän tyyriitä kyllä ovat mutta mielenkiintoinen idea Philips Hue White Color E14 ‐LED-älylamppu, 2kpl 79,90 €

Ja nuo saa myös ajastettua niin, että kun pitäisi herätä niin valot lähtevät päälle?
Juurikin noin, itse suosittelisin lisäksi Lightstrips+ pätkää. Saa mahtavat tunnelmavalaistukset aikaan.

Itsellä valot alkavat kirkastua 30 min ennen herätystä ja ovat 100% kirkkaudessa herätyksen soidessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
894
Voi helvetti kun on hidas postilaitos...
Eiku siis itseänikin kiinnostaa kuulla että toimiiko herätys noilla perusvaloilla.
Kai ne ovat jo nyt tulleet postista?

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 717
Voi helvetti kun on hidas postilaitos...
Eiku siis itseänikin kiinnostaa kuulla että toimiiko herätys noilla perusvaloilla.
Kai ne ovat jo nyt tulleet postista?

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Se mikä noissa perus valkoisissa Hue-lampuissa rajoittaa, on se että niitä ei saa säädettyä läheskään niin himmeäksi kuin noita muita. Mutta samalla tapaa niissä saa ajastuksen ym., ne vaan herää paljon kirkkaampana kuin nuo värilliset tai ambiancet, ja siitä sitten ajastuksen mukaisesti vielä kirkastuu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
894
Eli periaatteessa toiminto löytyy, eikä sitä ole erikseen estetty hue sovelluksessa. Ainoastaan tuo himmeyden vajaavaisuus on syy miksi se ei ole virallisesti tuettu?

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 717
Eli periaatteessa toiminto löytyy, eikä sitä ole erikseen estetty hue sovelluksessa. Ainoastaan tuo himmeyden vajaavaisuus on syy miksi se ei ole virallisesti tuettu?

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Ei ole erikseen estetty. Mulla on itellä sekä noita perus valkoisia että noita värillisiä ajastettuna syttymään aamulla niin että pikkuhiljaa kirkkaus kasvaa. Oletan että syy tuohon "virallisen tuen" puutteeseen on juuri se, että noissa valkoisissa se himmein mahdollinen on aika kirkas verrattuna noihin muihin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
894
Ei ole erikseen estetty. Mulla on itellä sekä noita perus valkoisia että noita värillisiä ajastettuna syttymään aamulla niin että pikkuhiljaa kirkkaus kasvaa. Oletan että syy tuohon "virallisen tuen" puutteeseen on juuri se, että noissa valkoisissa se himmein mahdollinen on aika kirkas verrattuna noihin muihin.
Kerrankin näinpäin. eikä niin että valmistaja "tietää" asiakasta paremmin, että miten niitä laitteita tulee käyttää.

Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Seinästä heijastettuna värihue toimii varsin hyvin. Minimivoimakkuus on vähän kova jos olisi suora näkymä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 440
Viestejä
4 218 612
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom